Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od A170T »

Darko napisao: 16 Sep 2024, 20:52 @A170T

Da li ti i dalje pusta pritisak na kleber QR3?
Meni uglavnom kad proveravam na oko mesec dana fali oko 0.2 0.3 bara. Na svim gumama.
Sad isao da proverim fali 0.5 identicno na svim :-|
U cemu je fora?
Pustaju, ali ne u nekoj meri da mi to predstavlja smetnju. Zadnji put se secam da sam ih ostavio na 2.5, kad je to bilo nemam pojma. 7 Septembra sam ih proveravao i bile su na 2.1 sve, napumpao sam ih na 2.4. Mogu sutra da proverim koliko su ispustile, ili da sacekam 7 Okt pa da bude tacno mesec dana.
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 754
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od LAV-LAV »

Ja.mislim da je tu problem u ventilima,a ne u gumama.


Poslano sa mog SM-A346B koristeći Tapatalk

LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 754
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od LAV-LAV »

Edit:

sad vidim da pise da se gubi taj tlak u mjesec dana. To je normalno, sve je tu ispravno. Tlak se gubi uslijed vožnje ili stajanja, nekad više nekad manje.
Evo npr. kada auto naleti na neku rupu to je veliki pritisak na gumu i ventil može popustiti da guma ne eksplodira. Isto tako prilikom penjanja na ivičnjak, zatim ovisno o opterećenosti.

I ono što sam napisao nekoliko postova prije, nagli gubitak tlaka radi velike promjene temperature okoline.

Sve u svemu, to je sve ok.

Poslano sa mog SM-A346B koristeći Tapatalk


Pirate
Reactions:
Postovi: 7
Pridružio se: 13 Sep 2021, 09:53

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Pirate »

Opseg cene 6700-7700 din za 205/55/16. Trenutna ponuda:
Matador
Viking
Sava
Laufenn
Kleber qd3

Nesto se dvoumim izmedju Lauffen za 6700 ili Kleber qd3 za 7700? Vas izbor, odnosno prednosti jedne ili druge.

Tnx!
Pirate
Reactions:
Postovi: 7
Pridružio se: 13 Sep 2021, 09:53

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Pirate »

E da, Laufenn 4 godine garancije, za Kleber 2 godine. Ma sta to znacilo xaxa
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7492
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od dag81 »

Laufenn tj.Hankook bolje da ne treba garancija. A ima reklamacija.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Pirate
Reactions:
Postovi: 7
Pridružio se: 13 Sep 2021, 09:53

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od Pirate »

Pojasni :)
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7492
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od dag81 »

Natezanje, prave se budale, smisljaju izgovore

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od motorista »

Važi za Kemoimpeks generalno ili... ?
Pošto oni drže Laufen, nagađam kako bi se moglo odnositi na njih.
nesa.m
Reactions:
Postovi: 20
Pridružio se: 15 Sep 2023, 14:18

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nesa.m »

Vredesein quadraher 5 na prednjem trapu, Hankook 4s2 na zadnjem trapu naravno sve u dimenziji 175/65R14 i moji utisci jesu da su to realno receno, odlicne gume.Vredestein napred cak i po ovim prethodnim vrelim danima i vrlo zagrejanoj podlozi. drzi po krivinama kao slik odnosno nema podupravljanja ni u ozbiljnim naterivanjima kroz krivine.Cak je i na putu do Grcke i nazad vozena je autoputem i po vrelini ali i po kisi i pokazala se odlicno i kao vrlo udobna guma.
Hankok takodje drzi fenomenalno i po kisi i po velikoj vrucini narocito na autoputu, nema preupravljanja u brzim prolascima kroz krivine iako je auto bio natovaren i nije ni malo mazen kroz klisuru upravo jer sam zeleo da vidim i osetim sta i koliko mogu i smem sa autom.
Po uglacanom gradskom asfaltu vredestein drzi puno bolje po suvom i vrelom asfaltu od hankoka, a kada je kolovoz vlazan tj.kada pada kisa hankook je tu nesto bolji od vredestaina te je zato na zadnjem trapu.Naravno, sve te neke moje probe radjene su poprilicno vecim brzinama od dozvoljenih i puno brze od mnogo vecih i skupljih vozila, sa prilicno jakim i ostrim naterivanjima obzirom da mi je to bio posao u toku mog radnog veka, Uporavo zato mogu da kazem da su pomenute gume vrlo sigurne za neku laku, mirniju pa cak za nesto brzu voznju kod onih koji nisu preterano sigurni ni u sebe ni u vozilo ( bez ljutnje i lazne skormnosti ali ima puno takvih za volanom ), te su za takve ove gume su za svaku preporuku.
Mozda odnosno verovatno ima i boljih celosezonskih guma, ali sve dok neke gume licno ne probam u realnim i nekim nerealnim uslovima ostre voznje u kojima moraju da pokazu svoju stvarnu vrednost ili mane, ne zelim da verujem u novinske clanke i uglavnom placene testove.Moji neki licni testovi su na nasim ovakvim drumovima kakve imamo a ne na stazi za testiranje gde je podloga posebna i nema veze sa asfaltom sa kojim se mi srecemo po putevima, narocito domacim.
Ko ne vozi nesto preterano brzo a zeli sigurnu celosezonsku gumu u toku proleca narocito leta i jeseni, vredestein quatrac 5 je izuzetna guma za sigurnu i bezbednu voznju jer po suvoj podlozi drzi neverovatno dobro i jednako je tako dobra i na kocenju sto uliva sigurnost kod svakog' vozaca.Po snegu nije vozena i o tome nemam komentar sve dok i to ne probam.
Toliko , ko zna mozda ovo nekom' i pomogne.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ljubitelj »

Vredestein napred cak i po ovim prethodnim vrelim danima i vrlo zagrejanoj podlozi. drzi po krivinama kao slik odnosno nema podupravljanja ni u ozbiljnim naterivanjima kroz krivine.
G sila, bočno ubrzanje u tim naterivanjima je ???, to je bitnije nego sama brzina kretanja vozila.

Guma nema veze sa tom osobinam koju si naveo (pre odnosno pod upravljanje) već uglovi podešenosti trapa, rasporeda masa i bazična konstrukcija vozila na koje se odnosi zapažanje.

Isto važi i za druge brendove, modele, napred ili nazad montirane.

Ipak, donekle u veoma malom procentu promene mogu da se osete u ekstremnim situacijama na stazi, trkama i slično po pitanju uticaja guma na sile ali to svakako ne može običan vozač na običnom autu i običnom (auto)putu da primeti pouzdano i jednoznačno da potiče baš od guma.

Inače, ne radi se to mešanje različitih guma na istom vozilu osim u izuzetnim i namernim situacijama kada se nešto specifično podešava takvim izborom guma.
Opasno je, nebezbedno i svakako nije preporuka za redovan saobraćaj.
nesa.m
Reactions:
Postovi: 20
Pridružio se: 15 Sep 2023, 14:18

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nesa.m »

ljubitelj napisao: 20 Sep 2024, 18:04
Vredestein napred cak i po ovim prethodnim vrelim danima i vrlo zagrejanoj podlozi. drzi po krivinama kao slik odnosno nema podupravljanja ni u ozbiljnim naterivanjima kroz krivine.
G sila, bočno ubrzanje u tim naterivanjima je ???, to je bitnije nego sama brzina kretanja vozila.

Ocigledno da tvoja i moja iskustva nisu ista kada se tice voznje i upravljanja automobilima razlicite konstrukcije, a ja sam nekim mojim skromnim iskustvima posle skoro 50 godina aktivne voznje a od toga 45 godina rada kao profesionalni vozac i malih ali i velikih vozila, smeo da iznesem tvrdnju koju sam izneo i cvrsto stojim iza nje i njih.
Uz puno postovanja prema tvom iskustvu i godinama, ali ja u automobilu ili kamionu, zaista nisam nikada nosio ni jedan instrument ua merenje G sile i te podatke zaista ne znam niti su me te teorije zanimale, za razliku od tih teorijskih naglabanja vecine onih teoreticara koji ne znaju peske da idu, uvek sam samo verovao svom unutrasnjem " instrumentu" i na putu i na stazi i evo me Bogu hvala u penziji bez ijednog jedinog udesa ili ogrebotine.Taj instrument u glavi me nikada nije izdao i on je proizvod prakse a ne prepisanih teorija onih naucnika u odlima i na drzavnim jaslama . Dodacu jos samo to da sam jos od daleke 1987.god. dobio takmicarsku licencu tadasnjeg saveznog ranga za automobilska takmicenja u domacem auto sportu, a to se valjda nije dobijalo na lepe oci iako ih imam :) .
Na osnovu sveha onoga sto sam se nagledao po domacim i stranim putevima ali i na domacim tzv. stazama.. narocito na osnovu svega onoga sto sam zbog sebe zeleo da probam i naucim u tom zanatu kojim sam se bavio ceo svoj zivot i radni vek, dajem sebi za pravo da malo pomognem ljudima u vezi onoga sto mislim da prakticno znam puno, puno bolje od ogromne vecine drugih.

Oprostices mi ali tema voznje, guma, raznih tehnike voznje po razlicitim podlogama i u razlicitim vremenskim uslovima, ne uce se iz knjiga vec iskljucivo kroz praksu l to kroz godine rada i znojenja zadnjice.
Moj moto i to provereni jeste sledeci : umem da zasijem dugme ali nisam snajder, umem da spremim i rucak ali nisam kuvar, znam da previjem ranu kada se povredim ali nisam ni lekar a ni med,tehnicar i veruj mi da umem da zamenim i gumu ali nisam vulkanizer ili prostije receno, vecina danasnjiuh ljudi vozi automobile ali nisu vozaci vec samo vlasici vozackih dozvola koji vozilo koriste za odlazak i dolazak sa posla, malo voznje po gradu ili odlazak na god.odmor.Postujem i to njihovo iskustvo ali ti ljudi se nikada i ni po cemu ne mogu porediti sa ogromnom vecinom prof.vozaca koji imaju najmanje deset i vise godina staza i iskustva u tom poslu na velikom ili malom vozilu.Napisao sam ogromnom vecinom prof. vozaca jer danas ima mnogo njih koji za volanom sede za pare i iz muke i moranja, a niti vole taj posao, niti ga znaju niti ce ga ikada nauciti i takvi su veca opasnost u saobracaju od onih koje sam prve pomenuo.To je istina da se ne lazemo i tu zavrsavam ovaj deo price.
Voleo bih takodje da znam otkuda tebi ideja i tvrdnja da nove celosezonske gume dva razl,. a recimo vrhunska proizvodjaca pneumatika postavljene napred ili nazad sto je stvar licnog izbora, nisu bezbedne za voznju?Eto to bih bas voleo da saznam?
Da ti malo pomognem, niti je to opasno, niti je nebezbedno i to je samo tvoja pausalna ocena da bi nesto napisao i da si svasta nesto kroz voznju i vozacku praksu probao, sigurno tako nesto ne bi napisao jer to naprosto nije istina, da ne pisem neku tezu rec.
Kada se tice podupravljanja slazem se da zavisi od geometrije trapova ( zaboravio si vesanje ) ali itekako zavisi i od gume koja sve to drzi i vodi kroz krivinu.
Necu da pisem o nasim tzv. trkackim nazovi stazama gde ni jedna podloga nigde nije ni slicna a ne ista, a gume su u nekim klasam po pravilniku iste i onako uzgred, prava i koliko znam za sada jedina profesionalna podloga jednaka najboljim podlogama na stazama F-1 ovde kod nas, nalazi se u krugu fabrike Toyo tyres u Indjiji. i sluzi za ispitivanje njihovoh proizvioda.To je jedino mesto i jedini pravi reper i merka zatestiranje guma ali tamo nema pristupa.
Uz sve to i kod podupravljanja ali kod preupravljanja bez obzira na vozilo i na pneumatike, postoji nesto sto se zove tehnika voznje pa u tim situacijama ili nastavis dalje ili te na putu vade iz nekog' sanca pored puta.Naravno da pored svega i tu puno toga zavisi i od guma koje su na vozilu i neces valjda da mi kazes da ce te na putu bez obzira koji je auto u pitanju, isti auto isto drzati danasnjei tigar u odniosu na ventus ili tigar u odnosu na mischelin ili trajal u odnosu na continental?Daj malo ozbiljnosti molim te.
Da li si se nekada zapitao otkuda sve boljih i jacih vozila, modernih najnovijih vozila sa najskupljim recimo gumama a toliko enormno povecan broj saobr.udesa sa smrtno stradalim i tesko povredjenim ljudima?Svakim danom je toga sve vise iako svi sve najbolje znaju, a usput i voze najnovije aute sa najboljom obucom?Sta je u pitanju?
Ti nesrecnici ne znaju da im dobar auto ili jak dzip sa najboljim mogucim gumama, ossim ceste bahatosti kod ogromne vecine takvih, ne daju vozacko znaje a jos manje umece za volanom i nisu svesni da se uz onaj lazni osecaj sigurnosti, protiv zakona fizike ne moze. Upravo zato skoro sva danasnja mlades izigrava neke vozace po putu jer su im vozila puna elektronike i el.pomagala, tako da je dovoljno cak i po suvom takvim nazovi majstorima sa naboljim uatima i najboljim gumama, samo iskljuciti ESP po suvoj podlozi, pa da ne znaju sta ih je snaslo.Po kisi su kao oprezni a po snegu ih mozes trotinetom obici I to pricam vrlo provereno.Tu svaka prica o gumama o nauci i sl.glupostima pada u vodu jer duma i auto ne idu sami, vozi ih valjda neko ko sedi za volanom.Znasmo svi za onu pricu, dzaba je i 300 rasnih konja ispod haube kada onaj .......
Da sumiramo, najbitnija stvar jeste da svako od nas svojim vozilom bezbedno stigne na zeljenu destinaciju i da se sa iste bezbedno vrati kuci, da vozi pazljivo, da postuje saobracajne propise i signalizaciju na putu koliko god oni smesno izgledali, a ta neka ludovanje za volanom neka prepusti onima koji misle i uvereni su da to znaju.
Bolje je negde autom stici 30 minuta kasnije nego otici 30 godina ranije te sam upravo zato i napisao i stojim iza toga, da su za normalnu voznju na vozilu bilo kog vozaca cak i onih manje iskusnih, vredestein quatrac 5 pneumatici u dimenziji koju sam naveo, jesu za svaku preporuku kao vrlo bezbedni i vrlo pouzdani cak i u nekim ekstremnijim situacijama narocito po suvoj podlozi bilo da je u pitanju voznja, prolazak kroz krivine ili iznenadno snazno kocenje, sacuvace vam i glavu i auto cak i ako negde pogresite i precenite sebe ili auto.
Dodacu jos nesto, ako pazljivo vozite narocito po gradu i lokalu, svaka guma sa malo popularno receno sare, bice sigurna za voznju jer do pre izvesnog broja godina, nismo imali zimske i letnje gume vec one koje smo imali na autu, pa se i tada vozilo i islo ali i stizalo svugde, a nismo imali nista od elektronike na autima.U zdravlju bili.
Svako dobro ti zelim i tebi naravno i svima narocito onima koji su na putu i voze.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od ljubitelj »

Oprostices mi ali tema voznje, guma, raznih tehnike voznje po razlicitim podlogama i u razlicitim vremenskim uslovima, ne uce se iz knjiga vec iskljucivo kroz praksu l to kroz godine rada i znojenja zadnjice.
Upravo tako, zato sam i pitao to što sam pitao na osnovu uskoro 40 godina prakse na svim mogućim podlogama od peska, leda, makadama, asfalta pa i betona.
Veoma su velike subjektivne promene doživljaja držanja gume na nekoj podlozi za relativno malu stvarnu promenu karakteristika trenja.
Voleo bih takodje da znam otkuda tebi ideja i tvrdnja da nove celosezonske gume dva razl,. a recimo vrhunska proizvodjaca pneumatika postavljene napred ili nazad sto je stvar licnog izbora, nisu bezbedne za voznju?Eto to bih bas voleo da saznam?
Da ti malo pomognem, niti je to opasno, niti je nebezbedno i to je samo tvoja pausalna ocena da bi nesto napisao i da si svasta nesto kroz voznju i vozacku praksu probao, sigurno tako nesto ne bi napisao jer to naprosto nije istina, da ne pisem neku tezu rec.
Nije nikakva ideja nego opšte poznati rezultat delovanja Njutnovih zakona a ti zakoni nisu nikakva poaušalna ocena nego predvidljivi a što sam naravnop kroz vožnju svašta nešto i doživeo, pa i izletao sa puta i okretao se i još mnogo toga.

To da je postavljanje različitih guma na istom vozilu preporuka ne daje nijedan proizvodjač guma, nije slučajno,.
Istina je ono što sam napisao da nije bezbedno voziti različite gume nego sve iste gume, sa istim koeficijentom trenja upravo zato što ne postoji čovek na planeti koji ima nekakvo magično čulo osećaja da predvidja trenje sa podlogom naglašavam u graničnim slučajevima.

To što ti smatraš za tvoju istinu govori o tome da nisi ni blizu granične trakcije sa podlogom vozio sa tim gumama, zato i nemaš odgovor ni shvatanje zašto je bitan podatak u kojim uslovima, sa kojom G silom si došao do zaključka da razlike u gumama nemaju uticaja na stabilnost vozila.
Voleo bih takodje da znam otkuda tebi ideja i tvrdnja da nove celosezonske gume dva razl,. a recimo vrhunska proizvodjaca pneumatika postavljene napred ili nazad sto je stvar licnog izbora, nisu bezbedne za voznju?Eto to bih bas voleo da saznam?
Da ti malo pomognem, niti je to opasno, niti je nebezbedno i to je samo tvoja pausalna ocena da bi nesto napisao i da si svasta nesto kroz voznju i vozacku praksu probao, sigurno tako nesto ne bi napisao jer to naprosto nije istina, da ne pisem neku tezu rec.


Za saznavanje nešto više o toj tematici tu je internet i ima dobrih knjiga za edukaciju iz fizike kao osnove za razumevanje dogadjanja na vozilu po pitanju trenja guma sa podlogom a takodje i zvaničnih, dakle od proizvodjača guma, uputstava da se ne stavljaju različite gume na vozilo.
Tu nema dileme, SVI na svetu daju isti savet da se ne mešaju gume.

Dodacu jos nesto, ako pazljivo vozite narocito po gradu i lokalu, svaka guma sa malo popularno receno sare, bice sigurna za voznju jer do pre izvesnog broja godina, nismo imali zimske i letnje gume vec one koje smo imali na autu, pa se i tada vozilo i islo ali i stizalo svugde, a nismo imali nista od elektronike na autima.U zdravlju bili.
Svako dobro ti zelim i tebi naravno i svima narocito onima koji su na putu i voze
Slažem se, ja sam naučio da vozim auto sa zadnjim pogonom na dijagonalnim gumama i to po snegu kao prvo vozačko iskustvo...tako se pogodilo a tada su zime bile drugačije i snega je bilo samo tako.
da su za normalnu voznju na vozilu bilo kog vozaca cak i onih manje iskusnih, vredestein quatrac 5 pneumatici u dimenziji koju sam naveo, jesu za svaku preporuku kao vrlo bezbedni i vrlo pouzdani cak i u nekim ekstremnijim situacijama narocito po suvoj podlozi bilo da je u pitanju voznja, prolazak kroz krivine ili iznenadno snazno kocenje, sacuvace vam i glavu i auto cak i ako negde pogresite i precenite sebe ili auto.
Još jednom da podvučem u toj normalnoj vožnji bilo kog vozača neće se primetiti razlika tog modela gume koju navodiš, recimo A u odnosu na gumu B ili gumu C bilo kako da su rasporedjene na vozilu (napred nazad različite, dijagonalno različite, bilo kako) na suvoj podlozi sa dobrim trenjem ali je potpuno netačno da u ektremnim situacijama dakle pri veliki bočnim ubrzanjima je vrlo bezbedno i vrlo pouzdano u krivinama koristiti različite gume.

To je toliko jasno da verujem da nema potrebe za bilo kakvo dalje objašnjenje.

Moj odgovor ima svrhu upravo da odvrati ljude da eksperimentišu sa različitim gumama i dovode sebe u iznenadne i nekontrolisane situacije jer se danas koriste mnogo snažniji automobili nego kada smo mi učili veštinu vožnje i daleko brže- neosetno u vozilu- se dostigne ubrzanje koje je granični slučaj tj . ekstremna situacija.
SUVovi zimi pored puta nakon krivina su dovoljna opomena da svako izdvajanje jednog jedinog elementa nije jedina i apsolutna istina.

Usput, iskustvo mi je da jedan te isti auto sa jednim te istim gumama se različito ponaša po pitanju pre /pod upravljanja već samom promenom da li se vozi prazan ili sa 5 putnika i punim gepekom.
Dakle, ta promena sila je dovoljno da ne postoji takva "istina" da jedan model gume nešto posebno znači u ekstremnim situacijama, prosto uvek se teži da na autu bude sve jednako da bi se omogućila predvidivost ponašanja.

4 gume sve jednake, 2 +2 amortizera jednaka (zato se i menjaju u paru a ne jedan), 2+2 opruge (isti razlog), 4 kočione pločice +2 diska/ doboša+paknovi takodje uvek u kompletu.

Preporuka da se rasparuju elementi je naprosto u startu pogrešan pristup i to nema veze sa tehnikama vožnje, godinama profesionalnog upravljanja kamionima ili trkanja ili šta već već sa osnovama fizičke mehanike tj teorije koja je apsolutno dokazana i važeća.
Da bi procenjivao različite uticaje nečega mora se prvo naučiti teorija kako sve to radi, tj zakonitosti.

Zato moj savet je uvek kada se može na jednom autu 4 gume istog proizvodjača, istog modela i ako može iste nedelje proizvodnje pa rotiranje.
I apsolutno uvek gume sa boljim trenjem na zadnju osovinu kao kritičnu za vodjenje auta i stabilnost.

Svako dobro.
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od motorista »

@nesa.m

Quatrac 5

Slika

ili ipak Quatrac 6. generacije

Slika

?
nesa.m
Reactions:
Postovi: 20
Pridružio se: 15 Sep 2023, 14:18

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od nesa.m »

ljubitelj napisao: 21 Sep 2024, 09:50
Oprostices mi ali tema voznje, guma, raznih tehnike voznje po razlicitim podlogama i u razlicitim vremenskim uslovima, ne uce se iz knjiga vec iskljucivo kroz praksu l to kroz godine rada i znojenja zadnjice.
Upravo tako, zato sam i pitao to što sam pitao na osnovu uskoro 40 godina prakse na svim mogućim podlogama od peska, leda, makadama, asfalta pa i betona.
Veoma su velike subjektivne promene doživljaja držanja gume na nekoj podlozi za relativno malu stvarnu promenu karakteristika trenja.

Ako si prof.vozac a drago mi je da jesi, verovatno znas gde su granice tvog znanja a gde su granice tog vozila kojim upravljas bez obzira na velicinu vozila i da ne sirim mnogo, nema tu velikih odnosno nikakvih subjektivnih promena profesionalcca, nego ili znas da pri velikim brzinama namestis svoje vozilo pre krivine za brzi prolazak ili to ne znas kako bi istu prosao daleko brze od ostalih narocito kada si na stazi.Tu nema subjektivni promena moj prijatelju, to ili znas ili ne znas .Pomisnjes trenje pa ti dajem jedan drugarski i kolegijalni savet, udji svojim autom u prvu ostriju krivinu nesto brze i u pola krivine naglo namotaj volan levo da bi video trenje svojih guma i drzanje svog auta ukoliko ga poznajes, ili to nemoj da cinis jer ce ti obavezno otklizati ceo auto kroz krivinu sa malom tendencijom preupravljanja sa prednjom i ozbiljnim preupravljanjem ako si za volanom auta sa zadnjom vucom.To je sva tehnika i za to nije potreban ni abs niti bilo sta drugo sa bilo kojom gumom na trpovima.Jedino ces tada znati sta imas ispod zanjice , kako se to ponasa i sta smes ili ne smes ubuduce sa tim svojim vozilom.Oprosti, tu ne pomaze ni jedan Njutnov zakon niti pisano pravilo, to ucis zbog sebe a ne zbog drugih.Takav izgradjen osecaj se ne zaboravlja kod ljudi u profesiji i kao sto rekoh, to ili imas ili nemas i veruj mi na rec, kompromisa za volanom nema kada se auto potera brzo.
Kao sto napisah, to se moj prijatelju uci i tu ti u suprotnom nijedan Njutnovc zakon nece pomoci..Uzgred, po struci sam ing.masinstva (ne dipl.ing samo visa tehnicka ) i nisam zaboravio da sma ucio doduse prilicno davno i mehaniku pored svih ostalih nekadasnjih strucnih predmeta, tako da mi ni taj deo nije nepoznat ali iskreno, sada mi to nije potrebno.
Bez ljutnje ali taj deo je naophodan iskljuvcivo za filozofiranje o voznji, u praksi nema racunanja pred krivinom ili u krivini kolike su G sile niti je to bilo kome bitno.Najvaznije je to nauciti za dane kada zatreba a onda to nauceno ume tada da spase glavu odnosno zivot.Za tvoj i moj posao to je neophodno.
Voleo bih takodje da znam otkuda tebi ideja i tvrdnja da nove celosezonske gume dva razl,. a recimo vrhunska proizvodjaca pneumatika postavljene napred ili nazad sto je stvar licnog izbora, nisu bezbedne za voznju?Eto to bih bas voleo da saznam?
Da ti malo pomognem, niti je to opasno, niti je nebezbedno i to je samo tvoja pausalna ocena da bi nesto napisao i da si svasta nesto kroz voznju i vozacku praksu probao, sigurno tako nesto ne bi napisao jer to naprosto nije istina, da ne pisem neku tezu rec.
Nije nikakva ideja nego opšte poznati rezultat delovanja Njutnovih zakona a ti zakoni nisu nikakva poaušalna ocena nego predvidljivi a što sam naravnop kroz vožnju svašta nešto i doživeo, pa i izletao sa puta i okretao se i još mnogo toga.

Postujem tvoje iskustvo onako najiskrenije jer smo kolege i ne samo tvoje, postujem i tvoje i svacije ali ja sve sto pisem, pisem iskljucivo na osnovu svog iskustva. Sčozicemo se a znas i sam, ne vozimo mi ratne avione ili f-1 pa da imamo instrumente za merenje G sile, a cini mi se da bi bilo vrlo tesko i potpuno bespotrebno, racunati G sile za svaku krivinu na stazi ili na putu, Kome to treba za voznju celosezonskih guma dimenzija 175/65 R 14 o kojima sam pisao.




To da je postavljanje različitih guma na istom vozilu preporuka ne daje nijedan proizvodjač guma, nije slučajno,.
Istina je ono što sam napisao da nije bezbedno voziti različite gume nego sve iste gume, sa istim koeficijentom trenja upravo zato što ne postoji čovek na planeti koji ima nekakvo magično čulo osećaja da predvidja trenje sa podlogom naglašavam u graničnim slučajevima.

Nisi u pravu i nikada nikome to ne mozes u praksi da dokazes i oprosti, ali to jeste samo tvoja pausalna ocena.Ako verujes proizvodjacima guma onda je ova komunikacija izmedju nas dvojice slepaulica , obzirom da ne ocekujemo ni ti ni ja da ce bilo koja fabrika reci: kupite dve nase gume a druge dve od konkurentske fabrike.Nema pojma ali tvoje je pravo da u to verujes a moje da to vozim vrlo bezbedno na mom autu i po svkoj podlozi.Ne postoji covek sa magicnim okom ali postoje vozaci sa osecajem koji nesto puno puta proba pa kada u tim granicnim situacijama zapne, zna sta moze da ocekuje.
Mala digresija oko koje se hteli ili ne moramo sloziti, elem, nisu Kemis, Mirko, Jovica Dj. najbolji harmonikasi zato sto imaju samo neki dar i talenat medju hiljadama harmonikasa u Srbiji, ne oni su najbolji jer su puno vezbali.Uspeh svakog' sportiste lizi pored talenta i volje po najvise u vezbi, u treningu , u vezbanju tog filinga koji ostali nemaju.Prenesi to na bilo koji posao i bice ti jasne te razlike oko tog magicnog cula.Zasto bih ja predvidjao trenje gume ako vec znam sta ona moze na bilo kojoj podlozi?Sta ce mi to meni ili bilo kome drugome i zasto bih vozio brzo ako to vec nisam probao.Ti si iskusan vozac i znas da u voznji nista ne dolazi slucajno, uvek se nesto novo nauci a mnogo toga proba, naravno ukoliko volis posao koji radis.

To što ti smatraš za tvoju istinu govori o tome da nisi ni blizu granične trakcije sa podlogom vozio sa tim gumama, zato i nemaš odgovor ni shvatanje zašto je bitan podatak u kojim uslovima, sa kojom G silom si došao do zaključka da razlike u gumama nemaju uticaja na stabilnost vozila.

Oprosti, to sa G silom sam vec odgovorio i to osim za praksu potpuno nepotrebnog pukog prepucavanja izmedju kolega, zaista nema nikakve veze sa temom o kojoj pricamo.Uostalom, da li si ti kao vozac nekog veceg vozila imao uvek sve iste gume na kamionu ili autobusu?Nisi a nisam ni ja osim kada sam zaduzivao novi truk.Ako znas sta ti je ispod zadnjice i u rukama, pa neces bez kocnica punim gasom u zid, to je valjda i laiku jasno tako da je prica i rasprava oko necega sto ni ti ne znas, jer voleo bih da znam kako ces da znas kojom g silom ti dolazis do neke krivine ili prepreke i cemu taj podatak?Veruj mi potpuno nepotrebno i ja bar nisam cuo da je neko to radio.
Voleo bih takodje da znam otkuda tebi ideja i tvrdnja da nove celosezonske gume dva razl,. a recimo vrhunska proizvodjaca pneumatika postavljene napred ili nazad sto je stvar licnog izbora, nisu bezbedne za voznju?Eto to bih bas voleo da saznam?
Da ti malo pomognem, niti je to opasno, niti je nebezbedno i to je samo tvoja pausalna ocena da bi nesto napisao i da si svasta nesto kroz voznju i vozacku praksu probao, sigurno tako nesto ne bi napisao jer to naprosto nije istina, da ne pisem neku tezu rec.


Za saznavanje nešto više o toj tematici tu je internet i ima dobrih knjiga za edukaciju iz fizike kao osnove za razumevanje dogadjanja na vozilu po pitanju trenja guma sa podlogom a takodje i zvaničnih, dakle od proizvodjača guma, uputstava da se ne stavljaju različite gume na vozilo.
Tu nema dileme, SVI na svetu daju isti savet da se ne mešaju gume.

Prijatelju od volana, napisah da iznosim svoja iskustva i tu mi internet nije previse potreban iako sam priznajem, poprilicno vremena potrosio na mnogo toga vezano za vozila i sve ono vezano za njih.Uputstvo da se ne stavljaju razlicit par pneumatika iste namene na vozilo, nigde nisam video osim ako to ne propisuju proizviodjaci da bi prodali gume, a sa duge strane ni zakonodavac to ne zabranjuje ukoliko su pneumatici iste dimenzije.Tu zaista nema dileme jer su tu ozbiljno pogresio i niko na svetu to ne brani tako da ne znam otkuda ti to obzirom da zakonodavci u svim drzavama dozvoljavaju razlicte pneumatike na razklicitim osovinama.Mislim da si nesto ozbiljno pobrkao ali imas pravo na svoje u ovom slucaju, vrlo neutemeljenomisljenje.
Ono dsto nije dobro od jednog profesionalca jeste da to proglasi opasnim za voznju i mislim da si to nenamerno pogresio kada si napisao jer tako nesto niti je nebezbednoniti nedozvoljeno.
Kada vec pricamo o bezbednosti, ti imas prava da zimi stavis napred ili pozadi zimske gume na jednoj osovini, a na drugoj celosezonske gume kako bi po snegu povecao svoju bezbednost i to cak i sva zakonodavstva ne zabranjuju , a daleko od toga da je to opasno po bezbednost.Jednako leti mozes da uradis i sa parom letnjih guma i parom celosezonskih.Voleo bih zaista da znam sta je kod 4 nove celosezonske gume istih dimenzija od odlicnih razlicitih proizviodjaca ( cak i da nisu neki brend ) gde je isti par na istoj osovini, sta je tu opasno?Evo ja iz prakse sa mojim autom kazem i tvrdim da je bezbednije nego da sam stavio sve 4 gume jednog proizvodjaca.Nisam dzabe napisao da vredestein u dimenziji koju imam drzi moj auto kao na slikovima, ide kao po sinama i nije mi bitna g sila jer ako kao vozac za to nemam osecaj, bolje je da ne sedam za volan a ne da vozim.
Magicno oko koje pominjes je kod svih porf.vozaca zive se osecaj i to imas ili nemas, i toga moj dobri kolega nema u knjigama.
Dodacu jos nesto, ako pazljivo vozite narocito po gradu i lokalu, svaka guma sa malo popularno receno sare, bice sigurna za voznju jer do pre izvesnog broja godina, nismo imali zimske i letnje gume vec one koje smo imali na autu, pa se i tada vozilo i islo ali i stizalo svugde, a nismo imali nista od elektronike na autima.U zdravlju bili.
Svako dobro ti zelim i tebi naravno i svima narocito onima koji su na putu i voze
Slažem se, ja sam naučio da vozim auto sa zadnjim pogonom na dijagonalnim gumama i to po snegu kao prvo vozačko iskustvo...tako se pogodilo a tada su zime bile drugačije i snega je bilo samo tako.
da su za normalnu voznju na vozilu bilo kog vozaca cak i onih manje iskusnih, vredestein quatrac 5 pneumatici u dimenziji koju sam naveo, jesu za svaku preporuku kao vrlo bezbedni i vrlo pouzdani cak i u nekim ekstremnijim situacijama narocito po suvoj podlozi bilo da je u pitanju voznja, prolazak kroz krivine ili iznenadno snazno kocenje, sacuvace vam i glavu i auto cak i ako negde pogresite i precenite sebe ili auto.
Još jednom da podvučem u toj normalnoj vožnji bilo kog vozača neće se primetiti razlika tog modela gume koju navodiš, recimo A u odnosu na gumu B ili gumu C bilo kako da su rasporedjene na vozilu (napred nazad različite, dijagonalno različite, bilo kako) na suvoj podlozi sa dobrim trenjem ali je potpuno netačno da u ektremnim situacijama dakle pri veliki bočnim ubrzanjima je vrlo bezbedno i vrlo pouzdano u krivinama koristiti različite gume.

Kao sto rekoh izuzetno je bezbedno koristiti na istoj osovini iste sezonske gume razlicitih proizvodjaca i ta tvoja tvrdnja je bez ikakvog osnova i argumentacije, osim punjenja kase jednog proizviodjaca guma od koga ces kupiti sve cetri neke sezonske gume.
Bez ljutnje, ta tvoja tvrdnja je potpuno netacna i pausalna.

To je toliko jasno da verujem da nema potrebe za bilo kakvo dalje objašnjenje.

Ne to je potpuno netacno a i objasnjenje sam napisao vec par puta., a i da ponovim, cak ni zakonom nije zabranjeno.Ovo je bitno za one koji manjim autima voze po gradu i kada se istrose gume na prednjoj osovini, kupe par po cenama najpovoljnije i u isitim dimenzijama koje njima odgovoraju i em stede novac, em s veoze po gradu bezbedno i po zakonskim propisima.

Moj odgovor ima svrhu upravo da odvrati ljude da eksperimentišu sa različitim gumama i dovode sebe u iznenadne i nekontrolisane situacije jer se danas koriste mnogo snažniji automobili nego kada smo mi učili veštinu vožnje i daleko brže- neosetno u vozilu- se dostigne ubrzanje koje je granični slučaj tj . ekstremna situacija.
SUVovi zimi pored puta nakon krivina su dovoljna opomena da svako izdvajanje jednog jedinog elementa nije jedina i apsolutna istina.

Nisam ni pisao ni pricao o tome vec sam u prvom postu bio vrlo jasan i kada se tice dimanzija guma a narocito preporuke za vozila u gradu, potpuno bezbedno sa svih mogucih aspekata i bez jedne jedine opasnosti.Cini se onako bez ljutnje da tvoji postovi i praksa nemaju bas puno dodirnih tacaka jer prof.vozac u poslu sve ovo sto sam napisao treba i mora da zna.Mani se teorije,. teorija ne vozi auto i zato sam podvukao da ljudi postuju saobracajne propise kako bi sacuvali sebe i one oko sebe na putu.

Usput, iskustvo mi je da jedan te isti auto sa jednim te istim gumama se različito ponaša po pitanju pre /pod upravljanja već samom promenom da li se vozi prazan ili sa 5 putnika i punim gepekom.
Dakle, ta promena sila je dovoljno da ne postoji takva "istina" da jedan model gume nešto posebno znači u ekstremnim situacijama, prosto uvek se teži da na autu bude sve jednako da bi se omogućila predvidivost ponašanja.

Moram da ti kazem da valjda svi znamo da opterecen auto i auto samo sa vozacem ne lezi isto na putu odnosno da je njihova upravljivost potpuno razlicita u zavisnosti od opterecenja.To je valjda svima poznato i logicno je da se kamion sleper sa 24 tone tereta ne ponasa isto kao kada je prazan , ali ako zelis da nesto naucis i provas, mozes recimo punu schmitz p.prikolicu sa esp-om da "prevaris" i isti ne reaguje u krivini kako obicno reaguje, ali za to moj prijatelju treba mnogo probe i vezbe ali je cak i prakticno vrlo izvodljivo i to je i prakticno pokazano i dokazano onako medju kolegama. Nista ono cuo sam, pise, rek'o mi drug nego probas zbog sebe sto vise zanatskih tajni ukoliko zelis da budes dobar zanatlija u drumskom delu posla.Realno, kapa dole iskusnim kolegama na sticarima, njima u svom delu posla naklon do poda.

4 gume sve jednake, 2 +2 amortizera jednaka (zato se i menjaju u paru a ne jedan), 2+2 opruge (isti razlog), 4 kočione pločice +2 diska/ doboša+paknovi takodje uvek u kompletu.

Ne znam odakle ti ovo, ko je pisao da se gume menjaju po jedna ili tek amortizeri. diskovi, plocice i sl.nigde to nisam pomenuo ali zasto bi menjao sva 4 diska ili amortizera ako su prednji za zamenu a zadnji nisu ili obratno.Po toj tvojoj logici kako si sada napisao, onda kada udari kamen u soferku, menjaj i zadnju jer mora obavezno u paru da se menja sve na vozilu?Otkud ta nauka, izvini stvarno mi nije jasno?

Preporuka da se rasparuju elementi je naprosto u startu pogrešan pristup i to nema veze sa tehnikama vožnje, godinama profesionalnog upravljanja kamionima ili trkanja ili šta već već sa osnovama fizičke mehanike tj teorije koja je apsolutno dokazana i važeća.

Da ne objasnjava, tvoj pristup je dragi kolega u mnogo cemu pogresan i samo se ti drzi teorije, ja cu moje prakse koja me je sacuvala sve ove godine po svim domacim , eu i malo piteva po bliskom istoku,Hteo ili ne stavljas mi reci koje nisam napisao jer nigde rec nisam napisao o nekom rasparivanju necega a ti se toga drzis kao za plot.Kolega, prijatelju, druze, vrlo sam jasno u svom postu napisao o gumama razl.proizvodjaca na istoj osovini i u istoj dimenziji a ti uporno o nekom rasparivanju koje nisam pomenuo.
DA REZIMIRAMO , GUME DVA RAZLICITA PROIZVODJACA U ISTOJ DIMENZIJI NA ISTOJ OSOVINI I TO DVE ISTE NE PREDNJOJ A DVE ISTE NA ZADNJOJ OSOVINI, JESU CAK I ZAKONSKI DOZVOLJENE, NISU KAO TAKVE NI OPASNE NITI NEBEZNBEDNE ZA VOZNJU A SVE DRUGO JE PROIZVOLJNI PAUSAL ONIZH KOJI TO NE ZNAJU A MISLE DA ZNAJU, MA O KOME DA SE RADI.POTPUNO ISPRAVNO I POTPUNO BEZBEDNO SVE DRUGO JE LAZ I NEISTINA TACKA.

Da bi procenjivao različite uticaje nečega mora se prvo naučiti teorija kako sve to radi, tj zakonitosti.

Teoriju treba znati ali bez prakse, vezbe i iskustva, dzabe ti sva teorija.Tamo neki strucnjaci iz ABS-a koji izmisljaju toplu vodu i uvode neka nova pravila iako realno samo doslovno prepisuju zakone eu drzava, mogu da drze teoretsku vakelu danima a da im das da autom ili jos gore kamionom da urade nesto, ne znaju tada gde je levo a puni su teorije.
Imam utisak da ti koji donose propise o teretnim motornim vozilima sa svim pratecim zakonimama, ne znaju da udju u kamion ali su zato spremni da drze vakelu po ceo dan kako treba voziti kamion.
Nista cudno u zemlji apsurda.

Zato moj savet je uvek kada se može na jednom autu 4 gume istog proizvodjača, istog modela i ako može iste nedelje proizvodnje pa rotiranje.

Oprosti, ali jedino ovo i ovo ispod mogu da podrzim i saglasim se sa tim da nije pogresno ali nije ni obavezujuce.

I apsolutno uvek gume sa boljim trenjem na zadnju osovinu kao kritičnu za vodjenje auta i stabilnost.

Svako dobro.
Sto se mene tice , ova prepiska izmedju nas dvoje je licno meni gubljenje vremena i uz srdacan i kolegijalan pozdrav tebi sa kojim se u mnogo cemu nisam niti bih se ikada slozio jer praksa govori nesto sasvim drugo. ja se vise necu oglasavati jer mi je zelja bila da pomognem ljudima koji voze po gradu manje aute i sa manjim rpfilom guma, a ispade diskusija na veliko koja od ovog trenutka meni vise nije potrebna.
Svako ko nesto napise je u pravu, necu vise nikome nista odgovarati na ovu temu jer ne znam sta bih jos mogao da napisem i oduzima mi nepotrebno vreme a to mi nije potrebno. Svima vama ovde se izvinjavam na utorsenom vremenu za citanje svega ovoga i ako sto rekoh, sta god na dalje biolo ko i bilo sta da napise, u pravu je. :D .Svima vama zelim srecan put i opez u voznji, neka svako vozi onako kako ume i zna, ali postujte saobracajne propise zbog vas a i zbog drugih u saobracaju.Drugari, prijatelji i kolege vozaci, postujte druge u saobracaju da bi drugi postovali i vas ovo nije tek tako i slucajno napisano.
Onaj ko zeli nesto malo jace, bze i da mu u svakoj krivni zadnji unutrasnji tocak vozila bude u vazduhu, neka polagano vezba kada je sam na putu i kada nikoga drugoga ne ugorzava.Da dodam, to zaista moze sa svakim automobilom , bukvalno sa svakim a za one koji sumnjaju, moze i sa svkim praznim kamionom.samo ne bas u tolikoj meri visoko kao na put.autu.Zdravi bili i neka vas srecno, dugo i bezbedno voze vasi automobili. Uzivajte.
Izvinjavam se zbog ev. pravopisnih i obaveznih stamparskih gresaka. :)
Odgovori