Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Frostensen
Reactions:
Postovi: 70
Pridružio se: 30 Nov 2019, 17:31

Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od Frostensen »

Turbo mi je bio na remontu i vracen je sa istog jer je u odlicnom stanju. Potencijalno ventil rasterecenja pritiska turbine pravi problem ali nije dokazano. Dijagnostika ne pokazuje nista ali se nekoliko nas slaze da auto ne vuce bas najbolje kada se ugreje. Kada je hladan radi lepo.

Otud 2 pitanja,

1) Da li neko kod nas radi testiranje pristika sistema dim masinom? Hteo bih da cekiram da nije problem u nekom crevu i da negde ne gubi pritisak kada se sve zagreje. To mi se vec jednom desilo; naprslo crevo koje smo jedva nasli. Nasi majstori su nekako, ne bih da gresim dusu, dobri za mehaniku ali za vecinu stvari mi se cini da su uzasni dijagnosticari. Sve im se svodi na to sta kaze dijagnostika ili da rasture motor pa onda da gledaju sta ne valja. Nekako sam ostao zatecen kako Amerikanci to rade, da bude sto manje invazivno dok ne nadju problem pa onda rasturaju ako nesto treba.

2) Da li je isto testirati rad turbine kada auto stoji i kada se vozi. Na netu vidim da mehanicari mahom prate rad turbine u toku voznje dok nasi uglavnom gledaju ili na stolu i dok je auto u leru.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od ljubitelj »

U leru motor proizvodi 10-15KS, turbina nema opterećenje i ne stvara pritisak shodno tome iako se vrti.
Jedino pod opterećenjem, dakle u vožnji, može da se testira rad turbine kroz ceo opseg i onda uporedi sa grafikonom proizvodjača turbine (one čuvene krive).
Ali i bez toga, turbina ako ne valja se lako pokaže jer ona ne valja pa ne valja uvek a pošto danas ima gomila senzora i velika memorija grešaka teško da ne ostane nešto nezabeleženo.

Na usisu treba da bude oko 0,30-0,35 bara potpritiska, bilo atmo bilo turbo benzinac, tada i ventili (bregaste, razvod komplet) i sam usis su korektni (ne pušta nigde, nema falš vazduha).

E da, protokomer može da zeza a on je taj koji je glavni za upravljanje turbinom u kombinaciji sa MAP, a da se ne pojavi kod greške odmah.
horvat
Reactions:
Postovi: 214
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od horvat »

Ja sam logovao dijagnostikom trazeni pritisak, ostvareni pritisak i obrtaje S tim parametrima sam potegao u IV stepenu prenosa od nekih ~1200 rpm pa do ~6000 rpm i posle sam gledao kako se te dve krive prate. Ne kazem da je ultimativni pokazatelj svega u vezi turbine, ali je koristan test.
Frostensen
Reactions:
Postovi: 70
Pridružio se: 30 Nov 2019, 17:31

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od Frostensen »

Pa sta mislite na kraju, da je bolje raditi dijagnostiku u voznji ili u mestu? Kad auto stoji sve valja ali kada se ugreje, on prosto ponekad ne vuce i to mi je misterija.
Takodje, postji li neko u Bg-u ko radi ta testiranja curenja pritiska sa dim masinama ili uopste da radi to?
horvat
Reactions:
Postovi: 214
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od horvat »

Uvek je najbolje uraditi sve dijagnostike koje su ti dostupne, ne vidim sta bi dobio ogranicavajuci se na ovu ili onu. U ovom konkretnom slucaju, mislim da bi dijagnostika u voznji bila od vece koristi, jedino ne znam da li problem moze da se reprodukuje uvek, s obzirom da si napisao "ponekad"? Ako se ne desava redovno, moze da se desi da bas kad vozite sa nakacenom dijagnostikom, sve radi kako treba i ne ustanovite nista.

Na drugo pitanje ne znam odgovor, valjda ce neko iz Beograda znati...
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11131
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od TheWickerMan »

Frostensen napisao: 08 Avg 2024, 23:27 Pa sta mislite na kraju, da je bolje raditi dijagnostiku u voznji ili u mestu?
Ljubitelj ti je gore lepo napisao, u mestu turbo ne radi, nema opterećenja, tako da ne možeš ništa da meriš.
Frostensen
Reactions:
Postovi: 70
Pridružio se: 30 Nov 2019, 17:31

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od Frostensen »

Da ne otvaram novu temu i spamujem. Bio sam u CG i bilo je momenata kada mi je auto jedva vukao uzbrdo u trecoj. Nije ulazio u onaj limp mod kada ne moze da prebaci 3000 obrtaja. Samo prosto nije vukao. I onda to kao prodje i vuce u cetvroj i petoj bez problema. Stalno dobijam P0299 underboost - intermittent ali ne mogu da lociram problem. Auto se inace ok ponasa sem sto ima "ispade". Nabavio sam OBD i uradio nekoliko voznji pod gasom u jednoj brzini i zabelezio grafik za trazeni i dobijeni pritisak i n75. Interesuje me, da li neko ume da cita ove grafikone tj. vidi da kolika su odstupanja i da li uopste postoje kod mene?
Motor je 1.8 TSI BZB tj. gen1 od 118kw

https://log.tunezilla.com/chart/865645
https://log.tunezilla.com/chart/865777
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od ljubitelj »

Na 196tom sekundu je odstupanje od 700mBara, za toliko je niži pritisak turbine.
Veliko odstupanje, a zadato je da turbina dostigne 96%, dakle da umesto 900 ima 1600mBara.

Ili, motor ima obrtaje i ima opterećenje ali nema vazduha (na tom mestu merenja pritiska) da ulazi u motor pa shodno tome bez vazduha ne dostiže motor ni zadatu snagu.

To je za taj odabrani sekund na grafikonu koji se analizira, može tako za svaki da se poredi zadato i ostvareno.

Pretpostavka je da pri ugašenom motoru MAP senzor pokazuje pravilan atmosferski pritisak za datu nadmorsku visinu gde se vrši merenje (tj gde se vozilo).

Definitivno, deluje da turbo nema odziv na komandu kako treba.

Na drugom grafikonu je ok stanje, 192. sekunda je odstupanje nekih 60mBara, turbo pravilno prati zadatu komandu, vazduha ima dovoljno pa motor ima punu snagu.

Plava i crvena treba da se poklope, tada je ok rad motora kao celine.
Frostensen
Reactions:
Postovi: 70
Pridružio se: 30 Nov 2019, 17:31

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od Frostensen »

Hvala. To sa 196om sec. je vec uveliko voznja na auto-putu. Ne znam sto bi se tu gusio.
Interesuje me proces inace. Kada se doda gas, ECU trazi odredjeni pritisak i turbina taj pritisak isporucuje. Koliko razumem postoji taj turbo lag tj. kasnjenje. Ono sto me interesuje kako funkcionise veza izmedju ECU i turbine? Primera radi, ako ja dodam gas, kompjuter trazi odredjenu vrednost recimo 70% maksimalnog pritiska. Ako mi neko udje u traku i ja moram da pustim gas, sta se desava? Da li turbo radi dok ne isporuci tih originalno trazenih 70% maksimalnog pritiska pa onda obara pritisak jer sam ja pustio pedalu ili prestaje da nabija pritisak cim ja pustim gas?
Probao sam da ispratim to na ovim grafikonima ali mi nije uvek najjasnije sta se tu desava.

Takodje, koja je prihvatjiva razlika u pritisku u milibarima?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od ljubitelj »

Ja tek ne znam zašto motor ne dobija vazduh, ali grafikon pokazuje.
Potrebna je dijagnostika da se dovrši i nadje uzrok tj gde je kvar.

Turbo lag nema veze sa problemom, nije tema ovde i ne treba uopšte da se baviš time.
To je konstrukciona karakteristika vozila, fabrika kako je napravila tako je.
Ako mi neko udje u traku i ja moram da pustim gas, sta se desava?
Pišem uopšteno za turbo motor, ne znam detalje regulacije baš tog konkretnog motora.

Dešava se da turbina nastavlja da se vrti po inerciji a otvara se bypass ventil za recirkulaciju usisanog vazduha iz usisne grane na usis turbine (filtera za vazduh).
U principu za tebe se ništa ne dešava, sve se nastavlja kao i pre toga...turbina dobija izduvne gasove nešto smanjene, sporije počinje da se vrti, pravio manji pritisak u usisu pre leptira, u usisu posle leptira pritiska nema nego nastaje vakum kada potpuno pustiš gas, ECU prati preko senzora i mapa pa daje komande, lambda sonda reguliše smesu itd itd.

Nebitan je procenat već uskladjenost zadate i ostvarene vrednosti MAP.

Odstupanje treba da je što manje ali 100mBara nećeš osetiti a verovatno neće ni reagovati ECU sa greškom (kodom, lampicom) jer svaki senzor ima radnu toleranciju vrednosti.

Zato sam i pomenuo da MAP treba videti kako je kalibrisan prema atmosferskom pritisku kada motor ne radi.

Turbo je tu verovatno ispravan jer da nije ne bi nikada dobio grafikon pod 2 a sad šta je sa ostalom periferijom motora potrebna je dalja analiza -pregled pre svaga raznih creva, ventila, spojeva, elektro kontakata, kablaže same...

I imati u vidu da nemačka vozila u periodu oko 2004-2009. godine imaju samo raspadajaću kablažu-izolaciju, kako koja serija...verovatno je isti dobavljač bio i za MB i VW npr.
Frostensen
Reactions:
Postovi: 70
Pridružio se: 30 Nov 2019, 17:31

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od Frostensen »

Jasno, hvala. Sad je to akanje jer je to jedan od onih "fantomskih" problema sa kojima cu da lupam glavu ocigledno. Ako te ne mrzi, mozes li malo samo prosiriti ovo za MAP kalibraciju kada motor ne radi? Sta bih trebao da vidim a sta bi bilo odstupanje npr.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pitanjce u vezi dijagnostike turba

Post od ljubitelj »

MAP treba da meri oko 100,000 Paskala na ovim nekim nadmorskim visinama.
101400 Pa je pritisak na nivou mora.

Ako MAP pokazuje, na primer 85000 Pa onda je to pogrešno merenje pa će onda i tokom rada motora sve biti pogrešno mereno i onda ECU sa pogrešnim podatkom daje i pogrešno ubrizgavanje goriva, daje pogrešno pulsiranje ventila turbine itd itd...ceo sistem se raštimuje kao orkestar koji svira nešto tebi poznato ali zvuči očajno.

(sve prebaci u milibare ili bare, kako ti je već lakše za poredjenje i zavisno od toga u kojim jedinicima meriš).
1 bar je 101400 Pa.

Dešava se da senzori tokom vremena "odlutaju" sa vrednostima, nekada trajno a nekada i recimo dobro pokazuju kada je hladno ispod haube a podivljaju kada bude vruće ispod haube pa onda opet rade kada se ohlade.

Ima raznih mogućnosti, jedna je i da se resetuje ECU i onda počinje da uči parametre od početka pa i prepozna loš senzor.
Neki senzori pale lampicu greške, neki ne pale...i kada su neispravni.

Uglavnom kao što si naveo igranka je tačno locirati problem koji se povremeno javlja tek tako i onda nestane pa se javi itd..
Odgovori