Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od ljubitelj »

:thumbup: Interesi se ne usaglase :)
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47946
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Geza »

U zatvor za objave na mrežama, policiji dozvoljeno da iznuđuje izjave - problematične izmene zakona
https://www.021.rs/story/Info/Srbija/38 ... akona.html

Nacrt zakona o izmenama Krivičnog zakonika dostupan na sajtu Ministarstva pravde predlaže zakonsku kaznu od do tri godine za "objavljivanje materijala kojim se savetuje izvršenje krivičnog dela".
Predlažu se kazne čak i za "svesno pristupanje" takvom materijalu, piše portal Mašina.

U tekstu Mašine postavlja se pitanje da li će se zatvorskom kaznom kažnjavati, na primer, pozivanje na blokade, ali i šta će podrazumevati svesno pristupanje takvom materijalu.
Iz Zakonika se briše potpuno i član 136 - iznuđivanje iskaza. Taj član odnosi se na to da će se službeno lice koje "u vršenju službe upotrebi silu ili pretnju ili drugo nedopušteno sredstvo ili nedopušten način u nameri da iznudi iskaz ili neku drugu izjavu od okrivljenog, svedoka, veštaka ili drugog lica" biti kažnjeno zatvorom od tri meseca do pet godina.

Takođe, članom koji se briše predviđa se i zatvorska kazna od dve do deset godina za iznuđivanje iskaza ili izjave praćeno teškim nasiljem.

Menjaju se i članovi koji definišu špijunažu i odavanje državne tajne, piše Mašina. Umesto njih, uvodi se "odavanje tajnih podataka".

U još uvek važećem Zakoniku tajnim se smatraju "vojni, ekonomski ili službeni podaci ili dokumenti koji su zakonom, drugim propisom ili odlukom nadležnog organa donesenim na osnovu zakona proglašeni tajnim, a čije bi odavanje prouzrokovalo ili bi moglo da prouzrokuje štetne posledice za bezbednost, odbranu ili za političke, vojne ili ekonomske interese zemlje".

U izmenjenom zakoniku umesto toga bi stajalo da su to podaci koje neko neovlašćenom licu saopšti ili učini dostupnim, a da su mu povereni ili da je na njih na neki način došao ili ih pribavio, a koji imaju oznaku tajnosti "interno" ili "poverljivo". Predviđene kazne, u zavisnosti od stepena tajnosti i namere, iznose od tri meseca do petnaest godina.

U tekstu portala Mašina postavlja se pitanje šta su "interni podaci", ako nisu državna tajna i ko ima pravo da podatke proglašava za "interne".
Javna rasprava o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakonika održaće se od 1. oktobra do 1. novembra 2024. godine.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
SuperB
Reactions:
Postovi: 137
Pridružio se: 15 Jan 2012, 09:44
Lokacija: Subotica

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od SuperB »

E pa Srbija se modernizuje, spremačice više nisu potrebne :D

https://suzivo.com/zanimljivosti/sprema ... jte-video/
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9435
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Darko »

Sta bi sa onim najavljenim robotima konobarima u beogradu na vodi?
Korisnikov avatar
elMaestro
Reactions:
Postovi: 3413
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od elMaestro »

Leteći taksi im uleteo u gužvu, kasne, saće dođu. :kezo:
Имам једно потпитање...
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3746
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Dare4x4 »

Već godinu i više dana mi komunalno preduzeće naplaćuje kamatu za uslugu izvoza smeća, iako plaćam dan-dva nakon što račun stigne. Na istom tom računu je i trošak za vodu, uz koji nema kamate. Račun stiže na tri meseca. Kada je stigao letos, platio sam za smeće jedno 50din preko potraživanja i sad su mi opet zaračunali kamatu nekih 14 dinara. Pošto nije neki iznos, nisam hteo da se bunim i nadao sam se da ću plaćanjem većeg iznosa izbeći kamatu. Međutim, juče se iznerviram zbog svega navedenog i pozovem kol centar.
Radnica kaže ovako: Voda se zadužuje tromesečno, a smeće mesečno (iako račun stiže na 3 meseca). Zbog toga ja praktično kasnim sa plaćanjem dva meseca za onaj prvi i mesec dana za ovaj drugi mesec u obračunskom periodu. :o Kaže ona da ako hoću da izbegnem kamatu, ja moram svaki mesec da plaćam po trećinu iznosa sa računa, iako račun nisam još ni dobio. Ja je pitam da li ona plaća nešto pre nego što dobije račun? Kaže ne. Da li na računu piše da je rok dospeća 15. u mesecu, a ja plaćam pre toga? DA. Pa kako sam onda ja kriv i zašto da plaćam kamatu? :evil: :evil:
Tu mi ona kaže da mogu pisanim putem da se obratim i da će mi možda otpisati tu kamatu. I obratiću se, ne zbog 14 dinara, nego zbog bezobrazluka s njihove strane. Da li neko zna, za koji period unazad imam pravo da tražim reviziju računa?
Verovatno svim korisnicima u gradu na isti način kradu po malo jer niko ne zna za ovaj način obračunavanja. :glavomuzid: Razmišljam i da prijavim tržišnoj inspekciji. Oni mi prvi padaju na pamet kao možda nadležni. U pitanju je JKSP "Komunalac" Svrljig.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15301
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od pedja »

Sjajno.

TapaT

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od ljubitelj »

30 dana.
Slično, samo mnogo gore finansijski imao sa BGD Infostanom.
Godinama naplaćivali duplu tarifu, kao da je duplo kvadrata, za održavanje.
Naravno, bez ikakvog pisanog rešenja ili traga o tome kako su došli do računice.
Uložio reklamaciju kada saznao za mućku, prihvaćeno ali puj pike ne važi ono staro izmišljeno naplaćeno.
I naravno izdato rešenje o reklamaciji, em potpisao lično zahtev em još dodatno poslali to rešenje preporučenom poštom sa povratnicom.

(ono šta je bilo ranije o naplati nečega nema ni traga, nikakvog rešenja niti napisanog niti poslatog. Odnosi se na Gradsko stambeno, infostan pere ruke da oni samo štampaju dobijene obračune).

Kažu, rok za reklamaciju tekućeg računa je 8 dana, posle toga šta god da piše na računu za njih prelazi u obligaciju, tj moraš da platiš.

APP, ako ne zagledaš pažljivo onih 15tak stavki na računu i pratiš promene mesečno radi poredjenja eto desi se da platiš i što nisi niti tražio, niti ugovorio, niti potrošio.
Zaštita potrošača, zakon i tako to...piše na tarabi :)


Tako da, moj savet svakog meseca piši pismeni prigovor na taj tromesečni račun, i traži specifikaciju uslugu po uslugu šta tačno plaćaš, koliko i u kojim rokovima.

Možda i dobiješ neki smisleni odgovor napismeno, to što su ti rekli usmeno iz kol centra puj pike ne važi, tvoja reč protiv njihove.


Inače, nova fora BGD Infostana je da šalju račune nakon datuma dospelosti tako da ne možeš da ostvariš predvidjeni i zadati popust za redovitost plaćanja.
Tako da se izgubi popust odmah a za ponovni popust trebaju godine redovnosti da se sakupe da bi ponovo dobio taj isti izgubljeni popust.

Prvo je bilo kao štrajk poštara a onda je postalo pravilo sa retkim izuzecima, recimo 9/10 slučajeva računi kasne.

A da nisi plaćao uopšte i imao dug onda možeš uz reprogram da platiš tako da ti daju popust, tj otpišu 20% glavnice i kamatu. samo da uplatiš.

Ko plaća redovno je magarac :)

ps. inspekcija, bilo koja, da dira nešto državnu firmu ne verujem da se može dogoditi, pre će zemljotres i marsovci da se iskrcaju...to je jedna uvezana organizovana pljačka, zato i takav nastup iz kol centra. Može nam se žalite se upravi vodovoda. :)

ps2: vidi šta su radili Novosadjanima sa računima za struju, i nikom ništa,
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32114
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od trojanac »

U 2024. godini može to mnogo brže i jednostavnije. https://esanduce.rs/

Stiže sve na vreme. Mada i dalje šalju pismo u koverti.

esanduce.png
esanduce.png (4.58 KiB) Pogledano 740 puta
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od snork »

Kad smo već kod računa za odnošenje/zbrinjavanje smeća, ne znam da li ste primetili da je u Beogradu stavka "odlaganje komunalnog otpada" od računa za avgust preimenovana u "tretman i odlaganje komunalnog otpada" i povećana 6 puta (!!!). I ostale stavke su poskupele:

Do računa za avgust (cene bez PDV):
- sakupljanje i transport komunalnog otpada: 6.36 din/m^2
- tretman kabastog otpada: 1.09 din/m^2
- odlaganje komunalnog otpada: 0.9 din/m^2

Sada:

- sakupljanje i transport komunalnog otpada: 9 din/m^2
- tretman kabastog otpada: 1.27 din/m^2
"odlaganje komunalnog otpada" preimenovano u:
- tretman i odlaganje komunalnog otpada: 5.38 din/m^2

Ukupno poskupljenje stavki vezanih za smeće - skoro duplo!
Ђенерал Јанковић
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od ljubitelj »

trojanac napisao: 17 Okt 2024, 23:34 U 2024. godini može to mnogo brže i jednostavnije. https://esanduce.rs/

Stiže sve na vreme. Mada i dalje šalju pismo u koverti.


esanduce.png
Ne može u 2024. godini registracija baš na taj sajt bez odricanja na pravo na zaštitu svojih podataka, iliti uslov je da dozvoliš da tvojim podacima trguju neograničeno i bez tvog znanja sa trećim licima i firmama.
Suprotno zakonu ne možeš ni da povučeš izdatu saglasnost a oni sebi daju za pravo da rade kako im se hoće, bez tvog pristanka.

Jedna stvar je da obradjuju tvoje podatke za potrebe ozdavanja računa a sasvim druga da imaju blanko da rade sa njima neograničeno šta hoće.
A ne verujem im ništa, nemam poverenja čim tako insistiraju.

Probaj registraciju bez prihvatanja tih njihovih specijalnih uslova ako ne veruješ.

ps. druge firme samo traže da interno obradjuju tvoje podatke, unutar firme i to za potrebe analitike i obrade računa.
I to je ok.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32114
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od trojanac »

Политика заштите података о личности

ЕSanduče поштује вашу приватност и посвећен је заштити података о личности које нам доставите. Желели бисмо да Вас упознамо са следећим принципима којима је уређена наша политика приватности.

Загарантована је заштита података о личности. Прикупљање, држање, обрада и коришћење података о личности врше се у складу са Законом о заштити података о личности (“Службени гласник РС”, бр. 87/2018). Подаци о личности се неће користити изван сврхе за коју су прикупљени, осим за потребе вођења кривичног поступка или заштите безбедности Републике Србије, на начин предвиђен законом. Предузете су све потребне мере заштите података, у складу са утврђеним стандардима и поступцима, а које су потребне да би се подаци заштитили од губитка, уништења, недопуштеног приступа, промене, објављивања и сваке друге злоупотребе. Прихватањем ове изјаве о приватности дајете сагласност у складу са Законом о заштити података о личности да се Ваши подаци користе.

Прикупљене информације не дају се на увид, нити се размењују, с другим организацијама које су изван система припреме и уређивања e.Sanduče-та, осим у случајевима предвиђеним законом. Подаци се неће користити у сврхе које нису у складу са законом.

Лице има право да пристанак на обраду података о личности опозове у складу са Законом о заштити података о личности , чиме може изгубити могућност коришћења e.Sanduče-та.

Подаци које прикупљамо

Прикупљамо личне податке као што су име, ЈМБГ, адреса, телефонски број или имејл адреса само када нам се добровољно доставе понуђеним обрасцима или другим начином комуникације, искључиво у сврхе удовољења захтева захтевима Kорисника, како бисмо могли пружити услугу коју је Kорисник затражио.

Такође прикупљамо податке о имену домена са ког је приступљено e.Sanduče-tu, као и датум и време приступа истом.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13307
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od shandu90 »

Novosadjani imaju dimnicarinu, 100 kinti po racunu Struja je bila haos, i dalje se ceka neki biser od njih. Pojedini ljudi su se zalili da su im stizali visoki racuni, meni na svu srecu nisu. Cak i manji u odnosu na isti period prosle godine (10-15%). Gas ce poskupeti, sve skace. Za sada me struja najvise kosta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20399
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od Heinz »

Poskupelo je i grejanje mislim, kad ste već kod BG Infostana.
A za otpad - pa proradila Vinča valjda.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Post od ljubitelj »

Прикупљамо личне податке као што су име, ЈМБГ, адреса, телефонски број или имејл адреса само када нам се добровољно доставе понуђеним обрасцима или другим начином комуникације, искључиво у сврхе удовољења захтева захтевима Kорисника, како бисмо могли пружити услугу коју је Kорисник затражио.
Ovde https://esanduce.rs/registracija

Upravo probao, ne može bez JMBG i/ ili telefona.

Nije tako jednostavno samo copy paste šta piše na tarabi.


A ovde su i specijalni uslovi u delu koji važi samo za JKP IT.
Корисник се слаже да ЈКП ИТ није одговоран за било какве штете које настају ограничавањем или укидањем коришћења услуга односно апликација из било ког разлога.
JKP IT ne odgovara ako obriše ili nestanu podaci o plaćenim računima, koji se inače moraju čuvati 10 godina, i pri tome daje sebi pravo u specijalnim uslovima samo za JKP
IT da izbegne zakonsku obavezu direktnog uručenja Opomene putem pismena.
Drugim rečima, mogu da postave i da obrišu nekakav "dokument" bez ikakve odgovornosti a da ti pojma nemaš o tome.

U specijalnim uslovima za MTS nisu dali sebi pravo na to isto.
Опомене пред утужење Кориснику неће, од стране Телекома Србија, бити достављане путем портала е.Сандуче, већ ће исте Телеком Србија достављати на начин и под условима које примењује у свом редовном пословању
To je jako važno jer je pre nekoliko godina JKP Infostan (dok još nije napravljena nova firma JKP Infostan Tehnologije) vodio masovnu kampanju lažnog potraživanja lažnih zastarelih računa za koje oni navodno vode dugovanje.
Ljudi koji nisu imali papirni dokaz su imali velike muke da se oslobode tog nasilja, bilo je u medijima.
Ja nisam imao problem ali za 5+ ljudi jesam čuo koji su imali ničim izazvan problem da dokazuju da nisu krivi za ono za šta ih je izmišljeno teretio JKP I.
Fora je bila da se izmisli neki dug i onda nabije 10 godišnja zatezna kamata.

Bio sam korisnik e sanduče i napravili su grešku koju su predložili da se reši tako da izbrišem svoj postojeći nalog (time i podatke) i kreiram novi nalog.

Za mene je prihvatljivo da dobiju od mene samo i isključivo one podatke koji su na štampanom računu, i koji su očigledno sasvim dovoljni za srvhu obrade podataka radi izdavanja računa.

A osnovno pitanje je a što ne šalju e račune na mail kao što rade drugi provajderi komunalnih usluga a bez ikakavih specijalnih dodatnih uslova ?

УСЛОВИ КОРИШЋЕЊА
Пратећи савремене трендове дигитализације, ЈКП Инфостан технологије (у даљем тексту: ЈКП ИТ) је направио платформу/апликацију e.Sanduče (у даљем тексту e.Sanduče) које представља платформу за доставу и плаћање е-рачуна. Наиме, регистрацијом на порталу e.Sanduče, уз пристајање на Услове коришћења и Политику приватности, омогућено Вам је да добијете е-рачуне Регистрованих издаваоца рачуна*, извршите увид у дуговања, као и да исте измирите електронским путем.

*Листа Регистрованих издаваоца рачуна:

Јавно комунално предузеће „Инфостан технологије“, Београд, са седиштем у Београду, Данијелова 33, 11010 Београд
Предузеће за телекомуникације „Телеком Србија“ акционарско друштво Београд, са седиштем у Београду, ул. Таковска бр. 2, матични број: 17162543, ПИБ: 100002887
Предуслов за коришћење платформе e.Sanduče јесте регистрација Вас као Корисника путем званичног сајта ЈКП Инфостан технологије (www.infostan.rs или esanduce.rs) или апликације, као и достављење личних информације и личних података о Вама, које ће нам помоћи да Вам омогућимо приступ погодностима које пружа e.Sanduče. ЈКП Инфостан технологије врло озбиљно схвата своју одговорност у погледу заштите података о личности, те се обавезује да ће штити Вашу приватност и омогућити Вам најбоље могуће искуство коришћења платформе за плаћање и доставу рачуна e.Sanduče. Давањем својих личних података и прихватањем ове Политике заштите приватности потврђујете да сте сагласни да се Ваши подаци користе на начин описан овим документом. Уколико се ова Политика заштите приватности промени, измењени текст Политике ћемо објавити на овој страници. Континуираном употребом платформе e.Sanduče, као и давањем својих података приликом on-line контакта потврђујете да сте сагласни и са изменама Политике. Личне податке обрађујемо само у одређене, изричито потврђене и легитимне сврхе и ЈКП ИТ их неће обрађивати на начин који није у складу са тим сврхама. Врло је битно да су Ваши подаци тачни и ажурни, те Вас с тога обавештавамо да сте у обавези да нас о свим променама или грешкама у нашим записима Ваших личних податка обавестите на начин што ћете нас контактирати преко контакт особе за заштиту личних података. Имате право приступа својим личним подацима које обрађујемо и ако су Ваши лични подаци нетачни или непотпуни можете захтевати исправку или брисање личних података. Обрада личних података и података о личности је неопходна за одржавање Вашег налога и због пружања свих погодности које носи платформа e.Sanduče. Без достављених личних података, ЈКП ИТ није у могућности да Вам омогући приступ платформи e.Sanduče. Ваши подаци се чувају као строго поверљиви, а сваки начин прикупљања података има своју сврху и правни основ заснован на Закону. Додатно Вас обавештавамо да су подаци које прикупљамо путем званичног сајта ЈКП ИТ неопходни како бисмо омогућили оптималну услугу нашим Корисницима сајта и платфомре e.Sanduče. У случајевима када не желите да нам дате податке о личности који су нам неопходни, ЈКП ИТ не може да гарантује да ће пружене информације и услуге у потпуности задовољити Ваше потребе.

Приликом регистрације подаци о личности и лични подаци се прикупљају у сврхе регистровања или потврде аутентичности чиме корисници дозвољавају e.Sanduče да их идентификује и даје им приступ дефинисаним услугама. Корисник се региструје тако што попуњава тражена поља и даје личне податке. На основу регистрације ЈКП ИТ обрађује податке Корисника на одговарајући начин и предузима мере заштите како би спречио неовлашћени приступ, откривање, модификацију или неовлашћено уништавање података.

Сви материјали, повратне информације или друге врсте информација које Корисник достави овом сајту или ЈКП ИТ поводом овог сајта (у даљем тексту: Информације) неће се сматрати поврљиве или власничке. ЈКП ИТ ће бити искључиви власник свих информација прикупљених на званичном сајту ЈКП ИТ или у вези са њим. ЈКП ИТ нема никакве обавезе у односу на такве инфомрације и слободан је да их користи без ограничења за било које навођење извора. Обрада података се обавља коришћењем рачунара и/или алата омогућених помоћу ИТ-а. За рад и одржавање, e.Sanduče и са њом повезане услуге прикупљају датотеке које бележе интеракцију са апликацијом (системске евиденције).

ЈКП ИТ може користити и обрађивати Корисникове податке који се захтевају у процесу регистрације на порталу, а у сврхе пружања реализације услуга одабраних на порталу од стране Корисника, односно коришћења платформе e.Sanduče од стране Корисника. Опцијом пријема најновијих вести и информација од ЈКП ИТ-а, Корисникови контакт подаци се региструју и користе од стране ЈКП ИТ-а за потребе комуникације и Регистрованих издаваоца рачуна.

ЈКП ИТ није одговоран за губитак или крађу лозинки Корисника или њихову неовлашћену употребу. Корисник је Пријавом сагласан да одмах обавести ЈКП ИТ уколико дође до неовлашћене употребе лозинке или налога, како би било прихваћено за регистрацију. Препоручује се да шифра садржи комбинацију великих и малих слова, специјалних карактера и бројева и да не буде краћа од 6 карактера. ЈКП ИТ задржава право промене параметара за начин формулисања шифре и корисничког имена. Корисник је обавезан да води рачуна о свом корисничком имену и лозинки преко којих се иницијализује приступ апликацијама. У случају да трећа лица неовлашћено користе корисничко име и лозинку Корисника преко којих се иницијализује приступ апликацијама, ЈКП ИТ неће сносити одговорност.

Уколико Корисник посумња у неовлашћено коришћење корисничког имена или лозинке, Корисник је одговоран за коришћење његовог корисничког имена и лозинке до тренутка док не обавести ЈКП ИТ о сумњи о неауторизованом коришћењу. Корисник је одговоран и за све недозвољене активности ауторизоване и извршене под његовим корисничким именом и лозинком.

Да би могућност злоупотребе Корисникових података била умањена, ЈКП ИТ препоручује: чувати идентификационе податке, корисничко име и лозинку као тајне и не омогућавати трећим лицима њихово неауторизовано коришћење или приступ; обавестити ЈКП ИТ чим се посумња на неовлашћену употребу или злоупотребу корисничког имена или лозинке.

Уколико се Корисник не придржава свих горе наведених упутстава или других мера заштите, ЈКП ИТ неће бити одговоран за штету коју је Корисник претрпео или за захтеве које према Кориснику истичу трећа лица, а нарочито за штете узроковане неправилном употребом Корисникових података од стране Корисника или трећих лица. Корисник прихвата да је коришћење званичног сајта ЈКП ИТ на одговорност и ризик Корисника. Интернет је интернационална рачунарска мрежа коју ЈКП ИТ директно не контролише. ЈКП ИТ не даје никакве гаранције и не преузима никакву одговорност за штете које претрпи приликом коришћења сервиса или апликација нити ће бити одговоран за захтеве које истичу трећа лица. Корисник је дужан да користи званични сајт ЈКП ИТ у складу са свим важећим правним прописима.

Корисник не сме користити званични сајт ЈКП ИТ на начин који проузрокује штету или угрожава интересе или сигурност ЈКП ИТ-а или трећих лица на било који начин. Услуге доступне преко званичног сајт ЈКП ИТ су намењене искључиво за приватне и не комерцијалне сврхе и не смеју да се злоупотребљавају од стране Корисника. Документи, подаци и информације објављене на званични сајт ЈКП ИТ не смеју се репродуковати, дистрибуирати или на било који начин користити у комерцијалне сврхе без изричитог пристанка ЈКП ИТ-а. Документи, подаци и информације објављени на сајту ЈКП ИТ могу да се користе само за индивидуалне потребе Корисника, а уз поштовање свих ауторских и власничких права, те права трећих лица. Уколико Корисник поступа супротно овим одредбама, ЈКП ИТ задржава право да Кориснику укине доступност услуге. Корисник се саглашава и гарантује да материјали које преноси преко званичног сајта ЈКП ИТ не крше релевантне законске прописе, а нарочито права интелектуалне својине, приватност трећих лица, кривичне прописе, закон о електронским комуникацијама, закон о заштити података о личности и све друге релевантне законске прописе Републике Србије.

У случају да Корисник поступа супротно овој одредби или на било који начин супротно важећим, законским прописима, ЈКП ИТ се неће сматрати одговорним, већ ће одговорност бити искључиво Корисник, а ЈКП ИТ ће имати право надокнаде штете од Корисника у износу који захтева ЈКП ИТ.

Приликом плаћања картицом унос података о картици се врши на заштићеној страници, а пренос преко интернета у заштићеној (криптованој) форми коришћењем ССЛ протокола и ПКИ система. Ни у једном тренутку наш систем нема приступ осетљивим подацима о платној картици па самим тим не може бити одговоран за злоупотребу истих.

Сви садржаји којима се злоупотребљавају права Корисника или се нарушавају или угрожавају права ЈКП ИТ или трећих лица ЈКП ИТ је овлашћен уклонити или онемогућити њихову даљу дистрибуцију или видљивост, без претходног обавештења Корисника и без Корисниковог одобрења.

Корисник прихвата да услуге e.Sanduče неће можда бити доступне у свако време, а из разлога одржавања система или других услова саобраћаја. ЈКП ИТ има право да с времена на време врши одржавање система у које време услуге можда неће бити доступне. ЈКП ИТ се неће сматрати одговорним за привремену недоступност услуге или губитак сачуваних податка услед радова одржавања или изненадних и непредвиђених техничких кварова или других техничких неприлика као ни за прекиде услуге разлозима који су изван домашаја ЈКП ИТ-а. ЈКП ИТ није одговоран за садржаје Корисника. ЈКП ИТ није дужан чувати или складиштити Корисникове податке.

Корисник неће сматрати одговорним ЈКП ИТ за било какве грешке у раду апликација, брисање података, дефекте у пружању услуге или кашњењу у преносу података. Корисник неће сматрати одговорним ЈКП ИТ за комплетност, тачност или ажурираност података чији се увид омогућује Кориснику преко званичног сајта ЈКП ИТ.

ЈКП ИТ се у потпуности одриче сваке одговорности:

- која на било који начин може настати из, или је на било који начин везана за коришћење платформе e.Sanduče

- за било које радње Корисника употребом или злоупотребом садржаја платформе e.Sanduče односно званичног сајта ЈКП ИТ, те за

- било какву штету која може настати Кориснику или било којој трећој страни у вези с употребом или злоупотребом коришћења садржаја платформе e.Sanduče

Корисник се слаже да ЈКП ИТ није одговоран за било какве штете које настају ограничавањем или укидањем коришћења услуга односно апликација из било ког разлога.

Уједно, обавештавамо Вас да приликом креирања налога имате рок од 24часа од дана достављања свих тражених података да верификујете и потврдите налог путем линка који је достављен на тражену еmail адресу. Уколико у року од 24часа наведено не учините, односно не потврдите активацију Вашег налога путем mailа, Ваш налог ће бити аутоматски обрисан и имаћете прилику да креирате нови.

ПОЛИТИКА РЕКЛАМАЦИЈА
По извршеном плаћању, спецификација плаћеног електронског рачуна и његов износ се не могу мењати. После извршене наплате, није могуће отказати плаћање изабраног Рачуна и сторнирати наплаћен износ. Корисник све рекламације на извршено плаћање електронског рачуна може упутити е-mail адресу esanduce@infostan.rs или путем поште на адресу седишта ЈКП ИТ. По пријему рекламације ЈКП Инфостан технологије, као носилац платформе е.Сандуче, обавештава корисника да је примио рекламацију. Уколико је потребно, е.Сандуче процесуира рекламацију Другом правном лицу, одговарајућем Регистрованом издаваоцу рачуна или процесору (WSPay), у циљу решавања исте. Најкасније у року од 8 дана од дана пријема рекламације, ЈКП ИТ ће одговорити на писану реламацију. Одговор ће садржати да ли ЈКП Инфостан технологије прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву и предлог и рок за решавање рекламације.

ЈКП ИТ се у потпуности одриче било какве одговорности за штету која може настати Кориснику и/или трећим лицима услед неауторизованог или неовлашћеног коришћења платне картице односно било које злоупотребе исте (украдене платне картице, коришћење платне картице без знања власника исте и др.). У наведеном случају ЈКП Инфостан технологије неће извршити повраћај уплаћених средстава.

ЈКП ИТ није одговоран за прекид интернет конекције или недоступност процесора платних картица.

ОБАВЕШТЕЊЕ О КОНВЕРЗИЈИ У СЛУЧАЈУ ДРУГЕ ВАЛУТЕ
Сва плаћања биће извршена у локалној валути Републике Србије – динар (РСД). Износ за који ће бити задужена Ваша платна картица биће изражен у Вашој локалној валути кроз конверзију у исту по курсу који користе картичарске организације, а који нама у тренутку трансакције не може бити познат. Као резултат ове конверзије постоји могућност незнатне разлике од оригиналне цене.

Хвала Вам на разумевању.

ПОСЕБНИ УСЛОВИ КОРИШЋЕЊА АПЛИКАЦИЈЕ ЗА ПЛАЋАЊЕ РАЧУНА РЕГИСТРОВАНОГ ИЗДАВАОЦА РАЧУНА ЈАВНОГ КОМУНАЛНОГ ПРЕДУЗЕЋА „ИНФОСТАН ТЕХНОЛОГИЈЕ“ БЕОГРАД
Корисницима платформе е.Сандуче, који су истовремено и корисници услуга ЈКП ИТ, портал е.Сандуче омогућава да врше увид у стање својих обавеза у сваком тренутку, преглед плаћених и неплаћених рачуна. Поред редовних рачуна, на порталу е.Сандуче, корисници могу да приме Опомене пред утужење, преглед Утужења, Репрограм, као и да исте измире платним картицама без икаквих трошкова банкарских провизија.

Поред тога, као друштвено одговорно предузеће смо свим нашим корисницима омогућили да заједнички учествујемо у очувању наше животне средине и да размишљамо „зеленијеˮ, тако што ће у главном менију изабрати опцију ,,ИСКЉУЧИ СЛАЊЕ РАЧУНАˮ.

БАНКАРСКА НАКНАДА
У случају плаћања рачуна ЈКП ИТ путем e.Sanduče-та , корисници су сагласни да плате банкарску накнаду у износу од 50,00 динара.

ПОСЕБНИ УСЛОВИ КОРИШЋЕЊА АПЛИКАЦИЈЕ ЗА ПЛАЋАЊЕ РАЧУНА РЕГИСТРОВАНОГ ИЗДАВАОЦА РАЧУНА ПРЕДУЗЕЋЕ ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ „ТЕЛЕКОМ СРБИЈА“ АКЦИОНАРСКО ДРУШТВО БЕОГРАД
Корисницима платформе е.Сандуче, који су истовремено и корисници услуга Предузећа за телекомуникације „Телеком Србија“ акционарско друштво Београд (у даљем тексту: Телеком Србија), омогућен је приказ стања дуга по испостављеним рачунима за услуге Телекома Србија и плаћање дуга у пуном износу. Све остале детаље рачуна Корисник може да види на свом корисничком налогу у оквиру мој мтс портала/апликације.

Опомене пред утужење Кориснику неће, од стране Телекома Србија, бити достављане путем портала е.Сандуче, већ ће исте Телеком Србија достављати на начин и под условима које примењује у свом редовном пословању, и у складу са актима којима је регулисано пружање његових услуга.

При регистрацији за плаћање рачуна Телекома Србија, регистовани Корисник платформе еСандуче уноси своју шифру корисника из система Телекома Србија, назначену на рачуну за услуге Телекома Србија, и даје сагласност за учитавање података о својим неплаћеним рачунима из система Телекома Србија и приказивање задужења на платформи еСандуче.

У случају плаћања рачуна Телекома Србија путем портала е.Сандуче, платним картицама које су издате ван Републике Србије (INO KARTICAMA ), кориснику се не наплаћује банкарска накнада.

ОБАВЕШТЕЊЕ О ЗАШТИТИ ПОВЕРЉИВИХ ПОДАТАКА
Приликом уношења података о платној картици, поверљиве информације се преносе путем јавне мреже у заштићеној (криптованој) форми употребом SSL протокола и PKI система, као тренутно најсавременије криптографске технологије.

WSPay је сигуран систем за онлајн плаћање и личне податке које користи у сврху ауторизације и наплате сматра поверљивим. Подаци се користе само у сврху ауторизације и наплате и комплетан процес наплате се обавља на страницама WSPay-а.

ОБАВЕШТЕЊЕ О ПОВРАЋАЈУ СРЕДСТАВА
У случају повраћаја средстава лицу које је претходно платило неком од платних картица, делимично или у целости, а без обзира на разлог враћања, Регистровани издавалац рачуна је у обавези да повраћај врши искључиво преко VISA, MasterCard, Maestro и DinaCard метода плаћања што значи да ће банка на захтев продавца обавити повраћај средстава на рачун корисника картице.

ДОСТАВЕ РОБЕ И ЕВЕНТУАЛНА ОГРАНИЧЕЊА
ЈКП Инфостан технологије Вам путем платформе e.Sanduče-ta омогућава електронско измирење новчаних обавеза према пружаоцима услуга, као и достављање рачуна електронским путем.

КОНТАКТ ПОДАЦИ
Сервисни центар 11011 на услузи jе сваког радног дана од 07:30 до 20:00 часова и суботом од 08:00 до 14:00 часова.

Е-mail: esanduce@infostan.rs
Odgovori