Je l’ benzin i dalje delom NIS, a delom iz Madjarske?
Kvalitet goriva u Srbiji?
- DukeNS
 - Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
 - Postovi: 7962
 - Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
 - Lokacija: Ravnica
 
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Je l’ benzin i dalje delom NIS, a delom iz Madjarske?
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ako sam dobro razumeo INA ne dodaje bio dizel.
To nije nikakav aditiv, i nema veze sa aditivima tako da je ovaj članak verovatno pisao neko ne baš obavešten, ili senzacionalno naručen.
Dalje, čist dizel je bolji za vozače / džep/ i svakako je prednost ako INA nije dodavala biljno ulje i time smanjivala "kvalitet" goriva u smislu sadržaja energije po kilogramu (obračunato u litrima kada se toči).
Koliko ja vidim HR Vlada je dobro postupila i štiti vozače žmureći na briselske eko uredbe.
Ja bih uvek pre koristio običan (čist) euro dizel po EN 590 nego mešavinu dizela sa biljnim dodacima.
Generalno što više aditivia ima u gorivu to je lošije gorivo u smislu ima manji sadržaj kWh u 1 litru goriva.
To što aditivi nešto drugo pomažu je sasvim druga priča i nema baš veze sa kvalitetom u tom navedenom smislu, osnovnom za vozače.
O samoj ceni goriva sa više aditiva u odnosu na goriva sa manje aditiva i koliko koje gorivo sadrži kWh ne bih otvarao temu, ionako nema deklaracije o tome kao podatka (fino se krije).
Plus, nisu ni svim motori adekvatni da se sipa bio dizel, pogotovu stariji kojih i dalje ima puno (euro 3, euro 4).
			
			
			
						
						
										
						To nije nikakav aditiv, i nema veze sa aditivima tako da je ovaj članak verovatno pisao neko ne baš obavešten, ili senzacionalno naručen.
Dalje, čist dizel je bolji za vozače / džep/ i svakako je prednost ako INA nije dodavala biljno ulje i time smanjivala "kvalitet" goriva u smislu sadržaja energije po kilogramu (obračunato u litrima kada se toči).
Koliko ja vidim HR Vlada je dobro postupila i štiti vozače žmureći na briselske eko uredbe.
Ja bih uvek pre koristio običan (čist) euro dizel po EN 590 nego mešavinu dizela sa biljnim dodacima.
Generalno što više aditivia ima u gorivu to je lošije gorivo u smislu ima manji sadržaj kWh u 1 litru goriva.
To što aditivi nešto drugo pomažu je sasvim druga priča i nema baš veze sa kvalitetom u tom navedenom smislu, osnovnom za vozače.
O samoj ceni goriva sa više aditiva u odnosu na goriva sa manje aditiva i koliko koje gorivo sadrži kWh ne bih otvarao temu, ionako nema deklaracije o tome kao podatka (fino se krije).
Plus, nisu ni svim motori adekvatni da se sipa bio dizel, pogotovu stariji kojih i dalje ima puno (euro 3, euro 4).
- 
				DesertRose
 - Postovi: 65
 - Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
 - Garaža: Audi A3
 
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Cao, 
Ja u svoj auto sipam iskljucivo G Drive ili Max Motion. Medjutim receni mi je da je za kola koja su starija od 2015og godista ta goriva ne valjaju jer su suva i moze doci do pucanja pumpe ili problema sa diznama. Nije da verujem svemu sto cujem ali me svakako zanima misljenje. Ima li istine u tome?
			
			
			
						
						
										
						Ja u svoj auto sipam iskljucivo G Drive ili Max Motion. Medjutim receni mi je da je za kola koja su starija od 2015og godista ta goriva ne valjaju jer su suva i moze doci do pucanja pumpe ili problema sa diznama. Nije da verujem svemu sto cujem ali me svakako zanima misljenje. Ima li istine u tome?
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Nema istine.
CxHx, ugljovodonici. Niti su goriva suva niti su goriva mokra, odakle se pokupe takve nebuloze o vlažnosti, i o kom EN standardu goriva se uopšte priča da je suvo???
			
			
			
						
						
										
						CxHx, ugljovodonici. Niti su goriva suva niti su goriva mokra, odakle se pokupe takve nebuloze o vlažnosti, i o kom EN standardu goriva se uopšte priča da je suvo???
- 
				DesertRose
 - Postovi: 65
 - Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
 - Garaža: Audi A3
 
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ja se baaas ne razumem. Isla sam logikom skuplje=bolje. Motor u mom autu je 1.9 TDI i dosta ljudi me ubedjuje da je skuplje gorivo "suvlje" i losije za motore koji su stariji. Sta god to znacilo, i da dzabe bacam pare.
			
			
			
						
						
										
						Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
1.9TDI je noviji motor, daleko nakon uvodjenja bezsumpornih goriva konstruisan.
Stariji motori su oni iz 70tih i 80tih godina kada je bilo sumpora kao aditiva radi "podmazivanja" elemenata ubrizgavanja.
Dakle, motori generacija Golfa 1 i sličnih vozila....njima može da bude problem današnje EN590 gorivo.
			
			
			
						
						
										
						Stariji motori su oni iz 70tih i 80tih godina kada je bilo sumpora kao aditiva radi "podmazivanja" elemenata ubrizgavanja.
Dakle, motori generacija Golfa 1 i sličnih vozila....njima može da bude problem današnje EN590 gorivo.
- srdjanyo
 - Postovi: 3526
 - Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
 - Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
 - Lokacija: Novi Sad
 - Kontakt:
 
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
"Sustav ‘pumpa-brizgaljka’ izmislio je 1911. britanski konstruktor Frederick Lamplough, a ekspanziju je doživio 1930. u američkim dizel-električnim lokomotivama i podmornicama." 
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
			
			
			
						
						
										
						Sent from my SM-A528B using Tapatalk
- 
				Heineken
 - Postovi: 6451
 - Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
 - Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
 - Lokacija: Šid, Srbija
 
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
@DesertRose 
To što su ti rekli je čista glupost.
EVD ako nije iz matične rafinerije znači na primer kupljeno je iz NiS-a, kada dođe na stanicu aditivira se na licu mesta pre istakanja. Osnova je ista za običan EVD i za taj skuplji.
			
			
			
						
						
										
						To što su ti rekli je čista glupost.
EVD ako nije iz matične rafinerije znači na primer kupljeno je iz NiS-a, kada dođe na stanicu aditivira se na licu mesta pre istakanja. Osnova je ista za običan EVD i za taj skuplji.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
To je toplotna moć sagorevanja i izražava se u MJ/Kg (megadžul po kilogramu). I to je ono što je u stvari "snaga" goriva i što je problem a niko nikada u nikakvim javnim testovima i u opšte u javnosti ne pominje da to i postoji. To što mi "markiramo" nešto što liči na gorivo i isto to sipamo u rezervoar je jedna priča. Šta smo sipali što se tiče toplotne moći sagorevanja je neka druga priča.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Da, mi imamo posebne ugljovodonike, oslabljene.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
			
			
			
						
						
										
						Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- carov2
 - Postovi: 5202
 - Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
 - Garaža: Audi A4
 - Lokacija: Pirot, Kladovo
 - Kontakt:
 
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Pravi post za drugi post, moj drugi post su bile neke gluposti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
			
			
			
						
						
										
						Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Ne, mi imamo posebno gorivo, oslabljeno.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Nemamo.
Merio sam performanse svog vozila specijalnim uređajem sertifikovanim za tu namenu i dobio sam u predviđenom opsegu rezultata maksimalan rezultat. Mereno je mnogo puta i rezultat je potvrđen višestruko, sa raznim uzorcima točenja goriva sa Gazprom pumpe.
To je što lično mogu da potvrdim, a indirektno taj uređaj se šetao po društvu sličnog interesovanja i svi smo svoja kola izmerili.
Jednom za svagda - gorivo ovde nema nikakav negativan uticaj na performanse, već je neki drugi faktor u pitanju ako nekom automobil trokira.
			
			
			
						
						
										
						Merio sam performanse svog vozila specijalnim uređajem sertifikovanim za tu namenu i dobio sam u predviđenom opsegu rezultata maksimalan rezultat. Mereno je mnogo puta i rezultat je potvrđen višestruko, sa raznim uzorcima točenja goriva sa Gazprom pumpe.
To je što lično mogu da potvrdim, a indirektno taj uređaj se šetao po društvu sličnog interesovanja i svi smo svoja kola izmerili.
Jednom za svagda - gorivo ovde nema nikakav negativan uticaj na performanse, već je neki drugi faktor u pitanju ako nekom automobil trokira.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Da, perfomanse odavno ne zavise od goriva. Sa uvodjenjem lambda sistema i ubrizgavanja, još od 70tih i 80tih godina. 
To što si merio nema nikakve veze sa ovim o čemu se piše, niti perfomanse zavise od energije kod iole modernih kola sa regulisan im ubrizgavanjem.
I dalje ne znaš koliko kWh si kupio sa 1 kilogramom goriva A ili goriva B ili goriva C sa ovim ili onim paketom aditiva.
Kao prodaja energije grejanja stanova, toplane, obračunate u kvadratnim metrima
			
			
			
						
						
										
						To što si merio nema nikakve veze sa ovim o čemu se piše, niti perfomanse zavise od energije kod iole modernih kola sa regulisan im ubrizgavanjem.
I dalje ne znaš koliko kWh si kupio sa 1 kilogramom goriva A ili goriva B ili goriva C sa ovim ili onim paketom aditiva.
Kao prodaja energije grejanja stanova, toplane, obračunate u kvadratnim metrima