Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13343
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od shandu90 »

Ajde malo i ja da zacinim vikend.
Udario sam biciklu dok sam se uparkiravao u rikverc. Riba nasla da se provlaci iza mene i malo joj falilo i da uspe, kao da je htela da se uparkira na kvarnjaka. Imala je celu traku slobodnu ispred mene a i da je sacekala 10 sekundi prosla bi lagano ali ajd sad. Uglavnom ja izadjem pitam ona standardna pitanja i ona cuti, tek posle skida slusalice i krene nesto da nabada engleski. Svetla nije imala (inace jako mali broj ljudi nocu ima svetla na bajsu). Ja stvarno nisam ocekivao da mi se neko sunja od pozadi, bacio pogled pre nego sam krenuo u radnju i dalje isao na bocne retrovizore. Otisla je na kraju, nije trazila reket, a ja se uparkirao.

Slika

I da je digla frku, boze moj i to je za ljude. Ne bi mi bio prvi put da se guzim po sudovima. Ja stalno pricam o neotesanosti i neodgovornosti biciklista, i sam vozim bajs i gledam kako voze. Posle kad ih napici auto blokiraju saobracaj i voze u kolonama, traze svoja prava.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Dobro veče

Post od Saša »

[mention]grujicd [/mention]

Da, moguće da je to njen suprug baš tako i namestio (ili neko drugi ko se razume) a ona - znajući da auto sve radi automatski (ili joj je to neko rekao ranije) - ništa nije čačkala i gledala već je samo vozila.

Inače, kada noću tako upališ na Kadjaru samo dnevna svetla - intenzitet osvetljenja instrument table i multimedije se duplo pojača (pređe u dnevni režim) i to isto toliko sija unutra da je teško voziti. I ni to joj nije smetalo ili bilo čudno.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9040
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od grujicd »

Vozim se sa suprugom pre nekog vremena dabl dekerom u Londonu, sedimo gore napred, uživancija. Ide riba pored na bajsu, slušalice na ušima, i samo odjednom skreće bez gledanja i pravo ispred busa. Bus koči do daske, mi čujemo tup, a kad sediš tamo gore imaš osećaj kao da ti voziš, samo ne vidiš tih metar dva ispred busa. E, presekao sam se. Mislio sam gotova je. Srećom ništa, uspeo je da zakoči a ono tup je neko od putnika pao. Jbt kakva nepažnja i nerazmišljanje o saobraćaju i posledicama, a na bajsu si, veoma ranjiv.
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9534
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Dobro veče

Post od Gaginh0 »

Mnogo sebi daju za pravo biciklisti i teraju qurac, a kad poginu (nebitno čijom krivicom) onda se diže larma.

Sreća pa su ovde jako dobro urađene staze pa ih nema toliko na putu. Jednom sam imao situaciju 2km pred moju firmu sam obišao biciklistu (šleperom) i posle toga skrenuo u firmu. Parkiram se sve normalno, ni na kraj pameti mi nije bilo ništa drugo osim da parkiram i - kući. Kad posle 2 minuta uleće isti taj biciklista na parking u firmu i meni bla bla bla ljut pokazuje da mora biti 2 metra razmak između mene i njega pri preticanju itd. Ja šta ću, možda sam tek par meseci bio tada u Nemačkoj, ne znam jezik, izvinem se i on ode i usput kenja kenja. Sa ove tačke gledišta oterao bih ga u 3 lepe. Samo onaj ko vozi kamion zna šta znači ukočiti sa 40 tona skoro do zaustavljanja, pa onda vrebati pogodnu prikmliku obići bicikl koji ide 25-30km/h. Pa to preticanje traje 20 sekundi.

Elektro bicikli su ovde takođe problem, fosili od 80 godina ih voze, oni koji normalan bajs nebi mogli 2 kilometra da odvoze.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13548
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Grujic »

Katastrofa je sa biciklistima, kamikaze su, pogotovo dostavni, em su oni ranjivi u odnosu na kola, umeju npr da prelecu pesacki dok voze, vrv misle da imaju prednost kao pesaci em cepaju trotoarom pa ugrozavaju pesake. Neki cak agresivno zvone trotoarom, vrv ako kasne. Malo malo pa bude neki pesak solidnije povredjen od bicikla...
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4896
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od carov2 »

Ma ne misle ništa, jednostavno ih boli kurac.
Postaje normalno da se vozi tako, biće uskoro slična priča kao u Turskoj, skoro sam bio u Istanbulu i ono je slično kao na nekoj igrici.
Bukvalno ko je brži i luđi, vozač iz hotela što nas vozio, ruka pored sirene i odmah svira po navici, ali nema ljutiš ili nešto, nego sviranje je deo vožnje, kao klimu da podešava.
Pogledaš levi retrovizor, desno već proleteo motor, ali jbg, preko 15 miliona ljudi...


Sent from my iPhone using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

Saša napisao: 19 Okt 2024, 23:44
biju ona dnevna svetla na Kadjaru kao nenormalna, jača su nego kratka kod automobila levo i desno od nje... :kezo: Možda zato kukavica nije ni skontala da su svetla ugašena. Eto, odužih, ali morao sam vam ovo opisati. :D
Poučna priča da nije svako za volan ali moje mišljenje je da je i primer potpune besmislice našeg zakonodavca sa uvodjenjem tih dnevnih svetala.
Pogotovu u našim krajevima, geografskoj širini.
Evo zašto sam stvorio taj utisak.

Dnevna svetla po danu ničemu ne služe na 90+% vozila jer nemaju adekvatnu optiku da bacaju daleko . To je kao bila namera zakonodavca, svrha je da se vidi vozilo na putevima izdaleka naročito u situaciji obilaženja na magistralnim putevima a pri jakom Suncu.
A noću isto tako zbog neadekvatne optike ni ne osvetaljavaju sam put.

Još i da pomenem da kod gomile vozila dnevna svetla su samo napred aktivirana kako je i obavezno zakonom a pozadi ostaje sve u mraku. Dakle sve je ok po zakonu.

Kod nekih vozila se pale i pozicije pozadi i to po meni već ima nekog smisla sa idejom da se vozilo uočava i putem signalizacije.

Dnevna svetla su izumeli Kanada, Švedska i tako te severne zemlje koje imaju po 8-9 meseci jeseni/zime po pitanju slabe osvetljenosti a onda 3-4 meseca leti jako niskog položaja Sunca na horizontu koje zaslepljuje.

Mi nemamo takvu poziciju i situaciju ali imamo prepisivače iz resavske škole koji se bave zakonima.

Sve u svemu, glavni faktor u svemu je uvek vozač imao auto ili ne automatska (jer i to mora vozač da uključi), dnevna ovakva ili onakva led ili obična sijalica način signalizacije.

Zakon ništa ne može ako vozač nije sposoban za vožnju...ne postoji dovoljno razumevanja i razmišljanja o toj radnji.
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9534
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Dobro veče

Post od Gaginh0 »

Zašto misliš da je ikad iko razmišljao, uveli zakon da bi pisali kazne i punili budžet. Hrvatska uvela i ukinula isti. Za manje od xx godina sva auta će imati po difoltu dnevna svetla u vidu led sijalica i zakon će postati besmislen.

Lm, i meni se događalo pre da mi crkne jedno kratko pa sam vozio sa maglenkama po danu (dan,dva,tri) dok ne zamenim sijalicu.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
Momčilo
Reactions:
Postovi: 1769
Pridružio se: 21 Mar 2020, 22:44

Re: Dobro veče

Post od Momčilo »

Kad smo vec kod zena za volanom.. U petak predvece je proletela na trougao jedna sa 2,2 promila alkohola u krvi i udarila drugovu zenu u Cliu, u zadnja desna vrata gde je dete u sedistu sedelo. Sva sreca, bez tezih povreda...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32171
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od trojanac »

Ganjao bi je svim mogućim pravnim sredstvima i tražio najtežu kaznu.

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od Saša »

@ljubitelj

Ipak ne delim tvoje mišljenje u potpunosti, odnosno mogu samo delimično da se složim da vidljivost automobila nije poboljšana u slučaju kada on ima obične sijalice za dnevna svetla (primer je Doblo moje firme - ima posebna dnevna svetla ali su unutra obične sijalice kao što su recimo u pozicijama). Takav auto se ne vidi ništa bolje nego bez tih dnevnih svetala, odnosno ona su tu eto tek reda radi da se ispuni forma i ne plaća kazna (jer uvek svetle šta god da upališ/isključiš od prekidača svetala - naravno, mogu da se isključe i potpuno ako se uđe duboko u meni automobila ali to niko ili ne radi ili i možda čak i ne zna da je moguće).
No kao drugi primer imaš eto ovog mog Kadjara (ili bilo koji drugi auto star 2-3 godine ili manje) - njega sa tim LED dnevnim možeš da uočiš najmanje duplo dalje nego auto sa upaljenim standardnim kratkim svetlima , a kamoli u odnosu na onaj kome su ugašena kratka, odnosno ni nema neka dnevna. Takođe, više puta sam se uverio da je i auto sa običnim upaljenim kratkim svetlima ipak puno uočljiviji nego onaj koji ih nema upaljena, čak i po sunčanom danu. Po meni - to uopšte nije loše rešenje, naprotiv.
I tačno je da će kroz koju godinu bukvalno svi automobili da imaju LED dnevna i onda više nemamo ni šta da polemišemo oko toga, niti će se plaćati neke kazne za to jer bar ta dnevna svetle uvek i šta god da radiš sa prekidačima (kao u primeru kod ove gospođe sinoć).
Korisnikov avatar
Gazu
Reactions:
Postovi: 2705
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od Gazu »

I meni deluje da je auto uočljiviji sa svetlima, pa makar i sa klasičnim. Sigurno postoje i neki istraživanje koje poredi broj sudara kod vozila sa uključenim farovima u odnosu na vozila bez. Negde na YouTube-u je neko pričao i on srednjem stop svetlu, i baš je takvo jedno istraživanje išlo u prilog da što više automobila ima to dodatno štop svetlo.

Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od Saša »

Gaginh0 napisao: 20 Okt 2024, 09:36 Zašto misliš da je ikad iko razmišljao, uveli zakon da bi pisali kazne i punili budžet. Hrvatska uvela i ukinula isti.
Kod Hrvata dnevna svetla su obavezna i dalje u zimskom periodu (tačnije, u periodu zimskog računanja vremena) a vozači motocikala i mopeda moraju da ih imaju upaljena i dalje stalno, bez obzira na period godine.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

Takođe, više puta sam se uverio da je i auto sa običnim upaljenim kratkim svetlima ipak puno uočljiviji nego onaj koji ih nema upaljena, čak i po sunčanom danu.
Jeste, tako se nekada i vozilo. Sam upališ svetla kada ideš magistralom kao što sam napisao, po proceni predveče i u sumrak rano ujutru
Nije nikakakv zakon nego nepisano pravilo koji su samostalno vozači primenjivali dobrovoljno. Ili nisu znali, nisu primenjivali.

To da dnevna led svetla na tom Kadjaru ili bilo kojem sličnom dobacuju 300-400-500 metara nisam primetio niti verujem da je moguće na sunčanom danu da bilo kakva svetla imaju ikakav efektivan domet.
A bez ikakvih svetala auto se danju jasno primećuje na 200-400 metara što je sasvim dovoljno po meni da svaki vozač može pravovremeno da reaguje.

Kao što je navedeno HR je uvela pa ukinula dnevna, mislim da su razlozi slični koje sam naveo.
Već 50tak godina je ta tema dnevnih svetala u raznim oblicima aktuelna, ja ako ne vidim auto po danu bez upaljenih svetala onda nisam za vožnju. Tako nekako ja vidim situaciju.

Motori oduvek voze sa upaljenim glavnim farom, da se razlikuju od ostalih vozila prevashodno. Oni su stvarno teško vidljivi sa par stotina metara a mogu jako brzo da se pojave kao iznenadjenje.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

Gazu napisao: 20 Okt 2024, 12:40 neko pričao i on srednjem stop svetlu, i baš je takvo jedno istraživanje išlo u prilog da što više automobila ima to dodatno štop svetlo.

Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Treće stop svetlo je dokazano korisno, uvedeno 80tih (ili možda čak i ranije) kod Švedjana i drugih a razlog je da stop signalizaciju ne vidi samo onaj prvo vozač nego i dalje drugi, treći, četvrti itd pa da na vreme uoči kočenje.
Pogotovu po kišnom i snežnom vremenu baš pomaže da se izbegnu naletanja u kolonama.

Treće stop svetlo ima svrhu kada je dovoljno visoko postavljeno da se vidi kroz sledeći auto, a što nije baš uvek slučaj nego samo da se ispuni zakonska forma.
Odgovori