Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Najverovatnije gorivo. Bilo je letnje koje teže isprarava zbog većih spoljnih temperatura, sada je dosta zahladilo i to je verovatno samo deo problema. Mnogo veći je što gorivo stoji mesecima i sigurno je nekim delom "propalo".
Još letos sipano gorovo (više od pola rezervoara) u auto koji se vozi na plin je krenulo ujutru na hladno da pravi probleme. Čim je sipano novo gorivo problemi su odmah nestali.
Još letos sipano gorovo (više od pola rezervoara) u auto koji se vozi na plin je krenulo ujutru na hladno da pravi probleme. Čim je sipano novo gorivo problemi su odmah nestali.
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Slažem se @milekmilek , ali malo je problem i što čovek ipak često mora nešto da uradi i sam. Barem da vidim da nije nešto tako banalno. Ako bi ga sad vozio do majstora, a motor neće da upali, onda bi ga trebalo nekako drugačije prevesti. I teško da bi taj motor od 200 kila i onih gabarita ubacio u Astru - nema teorije.
Bolje ako uspem nešto sam.
Zato ću probati ovo što kažu ljudi. Zamena goriva barem nije neki problem da se uradi.
A da pitam ako je ispražnjen sad već akumulator. To onda izvaditi akumulator, dopuniti na punjaču, i nema ništa jednostavnije? Tipa kao što bi auto palio na kablove? Mada se nadam da se akumulator teško prazni pokušajima paljenja...
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk

Zato ću probati ovo što kažu ljudi. Zamena goriva barem nije neki problem da se uradi.
A da pitam ako je ispražnjen sad već akumulator. To onda izvaditi akumulator, dopuniti na punjaču, i nema ništa jednostavnije? Tipa kao što bi auto palio na kablove? Mada se nadam da se akumulator teško prazni pokušajima paljenja...
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Isti akumulator, ista struja i njena pravila kao auto. Sve isto samo umanjeno.
Zašto bi vadio aku? Struja isto teče bio van ili u motorciklu.
A paljenje anlaserom je i jedino što troši aku. Motorcikli obično sve pogase kada se izvadi ključ iz brave, uglavnom nemaju kompjutere i tako to...barem ove što sam ja sretao ato su karburatorski.
Zašto bi vadio aku? Struja isto teče bio van ili u motorciklu.
A paljenje anlaserom je i jedino što troši aku. Motorcikli obično sve pogase kada se izvadi ključ iz brave, uglavnom nemaju kompjutere i tako to...barem ove što sam ja sretao ato su karburatorski.
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Znači mogu da mu dam struju i s auta na kablove ako bi trebalo? Ako ne vadim akumulator, to je još bolje, to mi i izgleda kao smaranje u odnosu na ono na autu.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Ja sam davao struju sa auta, ali aku je na 12v na skutu
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
To samo neko ko zna da pali karburatore, brzo njakas gas i verglas....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
Pa ko vozi motore valjda zna i kako se pali...tako je sa gasom -ručicom se brzo dozira.
Re: Servis - Razno
[url]
- Kuzmanovic
- Postovi: 15279
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Servis - Razno
Koliki je tipican radni vek bobina i kako se ispituju da li su bobine ispravne? Pricamo o bobinama koje direktno idu na svecicu, ne o sistemu sa kablovima.
Re: Servis - Razno
Skidas jednu po jednu sa svecice dok auto radi, prvo pogledas vizuelno dal ima nekih ostecenja ili je masna od ulja i sl. a oda pratis rad motora, ako se promeni rad motora kad skines kabl tj bobinu znaci da je ta bobina ok a ako se nista ne desava motor isto radi onda je bobina u problemu. Ne znam o kom autu je rec i kako su resene i postavljene bobine, ima li kabl ili direktno bobina ide na svecicu i kolko je pristupacno mozes i samo dzekove da otkacinjes sa bobina ili samo kabl.
Postoji i varijanta sa merenjem otpora ali to vec ne znam detalje to bi trebalo naci koji su otpori tih bobina dal bese ima neki primarni i sekundarni ili kako vec a ne lupam.
Postoji i varijanta sa merenjem otpora ali to vec ne znam detalje to bi trebalo naci koji su otpori tih bobina dal bese ima neki primarni i sekundarni ili kako vec a ne lupam.
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Ne bi trebalo da ima neke značajnije razlike u trajanju ovih direktno na svećicama i onih sa kablovima. Meni evo na Puntu originalne fabričke bobine traju već duže od 13 godina, a pritom su kablovi zamenjeni samo jednom (originalni probili).
Re: Servis - Razno
Razlika je drastična, ove bobine sa kablovima su 50+godina (minimum, moje iskustvo) a ove na svećicama max do 20 godina a često i dosta ranije popucaju već na ispod 15 godina rada.
Na nekim vozilima su katastrofa i crkavaju svako malo, svakih 5-10 godina...Opeli npr poznati po tome.
Pogotovu ako su CDI sistem su osetljivije a većina novijih jeste da bi imali visoko energetsku varnicu.
Punto ima bobine van svećica, pored na bloku pa onda kablovima, pri tome su obične nisko energetske.
Iznenadio bih se da su za samo 13 godina rada pravile neki problem.
Na nekim vozilima su katastrofa i crkavaju svako malo, svakih 5-10 godina...Opeli npr poznati po tome.
Pogotovu ako su CDI sistem su osetljivije a većina novijih jeste da bi imali visoko energetsku varnicu.
Punto ima bobine van svećica, pored na bloku pa onda kablovima, pri tome su obične nisko energetske.
Iznenadio bih se da su za samo 13 godina rada pravile neki problem.
Re: Servis - Razno
Pogleda se na osciloskopu vreme punjenja, i sam oblik varnice.Kuzmanovic napisao: 22 Okt 2024, 10:24 i kako se ispituju da li su bobine ispravne? Pricamo o bobinama koje direktno idu na svecicu, ne o sistemu sa kablovima.
Ako je oštro formiranje prekida struje i postigne se 20+kV pri merenje bobina je ok, ako nema karakteristične slike jonizacije nakon varnice i postigne malo tipa 10kV onda je za zamenu.
Da ne kačim slike ovde sa mojih merenja , jasno se razlikuje ispravna od neispravne već samim gledanjem oblika struje i bez merenja otpora kod indukcionih.
Re: Servis - Razno
Meni su na Peugeot-u 308 sa LPG-om crkavale kao lude. Do te mere da sam uvek imao jednu u prtljazniku - rezevnu. Nisu bile nesto preterano skupe.
Re: Servis - Razno
Mom ujaku letos u Italiji crkla bobina na pezou 3008 thp motor, svracao u vise servisa tu usput gde se zatekao i svi ga slali u ovlasceni, niko nije hteo da se zeza, otisao u ovl. gde su hteli iskljucivo sve 4 bobine i svecice da zamene, ceh bio oko 700e, on nije imao kud i morao je tako da resi.