Kružni tok(ovi) kod Ušća

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47936
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ljubitelj »

To stoji da je u KT potrebno uključiti mozak i vremensko prostornu orijentaciju znatno više nego prosto crveno stani zeleno kreni ponašanje.

Inverter vs on/off :)
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1443
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od pedalaš »

Ja gledam jutros, mnogi ( zatečeni ) prolaze na crveno.
Ali, ZOBS i ne poznaje ovaj režim rada semafora ( naizmeničan režim stalnog crvenog i žutog treptača ).
Prikačeni fajlovi
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20382
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Heinz »

Ne vidim u ZOBS da ne sme ovako.

Члан 141.
На семафорима са тробојним светлима:
1) црвено и зелено светло не сме да буде укључено истовремено,
2) жуто светло може да буде укључено као постојано самостално светло у интервалу од престанка зеленог до појаве црвеног светла или истовремено са црвеним светлом пре укључења зеленог светла, или као самостално трепћуће светло,
3) зелено светло може бити трепћуће.

Члан 142.
Светлосни саобраћајни знакови из члана 137. став 1. и чл. 138. и 140. овог закона имају следеће значење:
1) црвено светло – забрањен пролаз,
2) жуто светло – забрањен пролаз, осим у случају када се возило не може безбедно зауставити испред наведеног знака,
3) зелено светло – дозвољен пролаз,
4) истовремено укључено жуто и црвено светло – забрањен пролаз и наговештај да ће се укључити зелено светло,
5) трепћуће жуто светло – обавеза за све учеснике у саобраћају да се крећу уз повећану опрезност,
6) трепћуће зелено светло – дозвољен пролаз и наговештај скорог престанка дозвољеног пролаза укључењем жутог, а затим црвеног светла.
Возач не сме проћи светлосни саобраћајни знак из става 1. овог члана када му је тим знаком забрањен пролаз.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21737
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od nidza »

Ništa sporno, ovo svaki vozač treba da zna:
-трепћуће жуто светло – обавеза за све учеснике у саобраћају да се крећу уз повећану опрезност,
-црвено светло – забрањен пролаз,

Ne znam šta ih zbunjuje i koje dodatne instrukcije su im potrebne?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ljubitelj »

2) жуто светло може да буде укључено као постојано самостално светло у интервалу од престанка зеленог до појаве црвеног светла или истовремено са црвеним светлом пре укључења зеленог светла, или као самостално трепћуће светло,
Nigde ne piše da može žuto svetlo naizmenično sa crvenim svetlom da se izmenjuje bez zelenog.
Ali, ZOBS i ne poznaje ovaj režim rada semafora ( naizmeničan režim stalnog crvenog i žutog treptača ).
Slažem se, nije po ZOBS dozvoljeno, citiran stav, neispravan semafor dakle.

A zašto se ne pali zeleno kako je i predvidjeno?
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20382
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Heinz »

Izmena svetala nije ne spomenuta u ZOBS, već u Pravilniku o saobraćajnoj signalizaciji i odnosi se na semafore sa tri boje, a ovaj nema tri boje.
A sa dve boje semafor ni nema u tom Pravilniku :)

Šapke to možda tumači ovako:
semafor ON: crveno - read ZOBS
semafor OFF: žuto trepćuće - read ZOBS.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21737
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od nidza »

Gde piše da mora da se pali zeleno svetlo na semaforu?
Korisnikov avatar
Momčilo
Reactions:
Postovi: 1759
Pridružio se: 21 Mar 2020, 22:44

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Momčilo »

Hahaha je l' realno da ljudi prolaze na crveno kao da ne postoji taj semafor? :D
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9009
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Teško je reći sa Pedalaševih slika da li prolaze na crveno. Zaustavna linija je 10-tak metara pre KT, ti sa slika su možda već prešli zaustavnu liniju.

Pitanje je i da li ovakav semafor ima 3 faze:

- trepćuće žuto
- konstantno žuto
- crveno

Ili samo prvu i zadnju? Da postoji i srednja faza kad žuto gori neprekidno par sekundi to bi dalo ljudima šansu da se zaustave na vreme, ovako imaš prelazak pravo u crveno, pa realno svi koji su u 20-30m od semafora ili porlaze kroz "čisto" crveno ili koče naglo. Sa 50kmh ti prelaziš 14 metara u sekundi! dodaj vreme reakcije i vreme kočenja i ti si već na 50 metara. Naravno ako ideš sporije pred kružni tok biće ova daljina i manja, ali nema šanse da te ne uhvati bar 10-20 metara crvenog.

Pored toga, ovde ne bi smelo ni da važi pravilo da ne smeš da ostaneš blokiran u raskrsnici kod ti se upali crveno svetlo, ovde je to nemoguće proceniti.

Kakav kružni tok takav i semafor.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1443
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od pedalaš »

Pa, pogledaj prve tri fotografije.
Samo kao primer, na prvoj fotografiji Fabija ( u srednjoj traci ) je na oko 5 metara ispred semafora ( na kome je već svetlelo crveno svetlo ).
Na drugoj fabija je ispod semafora, a na trećoj je već prošla iza semafora.

Da li po zakonu smeš da prodješ semafor na kome je upaljeno crveno svetlo ? Ne smeš, naravno. Ali, uz ovakvu regulaciju, to će za mnoge biti neminovno.

A iza ( na Brankovom mostu imaš kamere ).

I kada bi se ZOBS poštovao, oni „hladno“ mogu da pišu svakome prekršajne prijave za prolazak kroz crveno, pa i onome ko je prilazio semaforu ispred kružnog toka sa 36 km/h ( 10 m/s ), a na udaljenosti od 10-15 metara od semafora mu se upalilo crveno ( kao „zamena“ za žuti treptač ), kada vozač više ne može da se zaustavi, a da semafor sa crvenim ne prodje.

Zakon ti dozvoljava da izuzetno prodješ kroz žuto, ali, zakon ne poznaje nikakav izuzetak za crveno.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9009
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Eto, i posle kružni tok bacanje para. Povratiće se investicija za mesec dana.

Edit: imao sam možda dvaput u vozažkom stažu priliku da prilazim semaforu na kome trepće žuto (van funkcije je neko duže vreme), i baš kad je kasno da se zaustavim - pali se crveno. Samo pretrneš kad se to desi, vozački instinkti ti govore da si nešto gadno uprskao iako nisi mogao ništa tu da uradiš. Neprijatan osećaj. Ali sad ću uz ovakav KT da se naviknem na prolazak kroz crveno pa mi neće više biti strašno :kezo:
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20382
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Heinz »

Gangula je vaš. Razumem da vas boli KT. Sad gledam na kamerama, mnogo je veća gužva na Autokomandi i Plavom mostu. Dakle radi Ušće OK.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9009
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

https://n1info.rs/biznis/profesor-saobr ... -tokovima/
šef katedre profesor Nikola Čelar za N1 kaže da je primenjen koncept suprotan od onoga što je stav struke.
...

„Stručno mišljenje po pitanju navedenog je nedvosmisleno u celoj struci, ne samo na Saobraćajnom fakultetu – kružne raskrsnice se apriori nikada ne primenjuju u rešavanju problema zagušenja, odnosno povećanju kapaciteta, takozvane protočnosti“, ističe profesor.
...

On objašnjava da kapacitet kružnih tokova direktno zavisi od „vrednosti protoka vozila“, što znači – ukoliko je protok veći, kapacitet je manji.
...

„Najefikasniji način regulisanja saobraćaja na osnovnoj uličnoj mreži je primena klasičnih direktnih semaforisanih raskrsnica upravljanih u realnom vremenu sa usklađivanjem rada semafora duž određenih koridora ili u zonama (tzv. ‚pametni semafori‘). Semaforisana kružna raskrsnica nema veći kapacitet od klasične semaforisane raskrsnice i predstavlja iznuđeno rešenje“, kaže profesor
...

Zaključak je da navedena transformacija u kružnu nije imala nikakvo stručno opravdanje“, izjavio je profesor.
Muzika za moje uši.
Korisnikov avatar
mitar1982
Reactions:
Postovi: 352
Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
Lokacija: NO

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od mitar1982 »

grujicd napisao: 30 Okt 2024, 23:32
„Najefikasniji način regulisanja saobraćaja na osnovnoj uličnoj mreži je primena klasičnih direktnih semaforisanih raskrsnica upravljanih u realnom vremenu sa usklađivanjem rada semafora duž određenih koridora ili u zonama (tzv. ‚pametni semafori‘). Semaforisana kružna raskrsnica nema veći kapacitet od klasične semaforisane raskrsnice i predstavlja iznuđeno rešenje“, kaže profesor
...
Најефикаснији начин за регулисање и смањење гужви је увођење наплатних станица и наплата проласка. Проверено у пракси. :D
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel
Odgovori