Novi Sad
- zdushan
- Postovi: 2086
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Novi Sad
Swemir je pravilno opisao ovu katastrofu...
Ovako nesto moze da se desi iz dva razloga
- Nebriga, vremenom će i cigla sa cigle da propadne, a kamoli neka kompleksna konstrukcija. Ali to ovde nije slučaj.
- Glupost/nestručnost/primitivizam/neprosvećenost/lopovluk... sta god da je u pitanju isti đavo, a kod nas je na delu kombinacija ovih osobina evo više od decenije.
Opravdana je i zabrinutost oko ostatka objekta. Narušena je statička celina i ravnoteža. Ovo je uprošteno kao kada sa klackalice sidje jedno dete. Onaj sa druge strane više ne lebdi u ravnoteži, već stoji i nosi i sebe i klackalicu. Koliko dugo?
Zgradu treba zatvoriti do završetka sveobuhvatne sanacije, koju ovaj put ne treba poveriti nekom teletabisu/vlasniku pečenjare.
Ja ne shvatam kako je ova situacija održiva ovolike godine, i šta nije u redu sa nama..
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Ovako nesto moze da se desi iz dva razloga
- Nebriga, vremenom će i cigla sa cigle da propadne, a kamoli neka kompleksna konstrukcija. Ali to ovde nije slučaj.
- Glupost/nestručnost/primitivizam/neprosvećenost/lopovluk... sta god da je u pitanju isti đavo, a kod nas je na delu kombinacija ovih osobina evo više od decenije.
Opravdana je i zabrinutost oko ostatka objekta. Narušena je statička celina i ravnoteža. Ovo je uprošteno kao kada sa klackalice sidje jedno dete. Onaj sa druge strane više ne lebdi u ravnoteži, već stoji i nosi i sebe i klackalicu. Koliko dugo?
Zgradu treba zatvoriti do završetka sveobuhvatne sanacije, koju ovaj put ne treba poveriti nekom teletabisu/vlasniku pečenjare.
Ja ne shvatam kako je ova situacija održiva ovolike godine, i šta nije u redu sa nama..
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2706
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Novi Sad
Ovde je arhitekta kriv samo zato što nije predvideo da ćemo mi danas dotaći ovoliko dno. Toliko da se njegova struktura rekonstruiše ofrlje. Kako je mogao znati da će njihovi unuci biti toliki retardi da ćeš nam trebati Kinezi da sagradimo po koji most, a da ne pričamo o održavanju ostalih mnogo banalnijih objekata kao što je zgrada železničke stanice.grujicd napisao:Ali zašto uopšte uvoditi takav faktor rizika, gde neki propust u održavanju dovodi do katastrofalnih posledica? Kako taj arhitekta nije mislio pa ovde će da stalno prolaze ljudi ispod ovoga što visi u vazduhu?
Nisu krivi oni tad, krvi smo isključivo mi, tj. naša generacija. Krivce trebamo tražiti među nama.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Re: Novi Sad
“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”zdushan napisao: 03 Nov 2024, 10:36 Ja ne shvatam kako je ova situacija održiva ovolike godine, i šta nije u redu sa nama..
Rekao bih da smo u tranziciji između poslednja dva...
- shandu90
- Postovi: 13360
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Novi Sad
Krivi su oni jer ne odrzavaju starije objekte, bitno je da se grade novi i trpaju pare u dzepove. Ovo su odradili ofrlje i desilo se najgore.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32195
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Novi Sad
O čemu pričamo, nova gradnja u najskupljem naselju u regionu. Pa se dešavau ovakvi propusti.
Posetite www.garaza.rs !
- zdushan
- Postovi: 2086
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Novi Sad
Jedino što smo propustili "good times" negdeChobbyNS napisao:“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”zdushan napisao: 03 Nov 2024, 10:36 Ja ne shvatam kako je ova situacija održiva ovolike godine, i šta nije u redu sa nama..
Rekao bih da smo u tranziciji između poslednja dva...
A za ove terase, sto bi rekao kolega, "ne znam sta im je trebalo da prave te terase, kad to može jednom da padne"

Za ovu drzavu nisu ni prozori, samo oslabe strukturu, a svetlo nam ionako očigledno ne treba...
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Novi Sad
@swemir
Koji je stepen sigurnosti ovakvih konstrukcija?
Koji je stepen sigurnosti ovakvih konstrukcija?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Novi Sad
Nisam siguran da razumem pitanje 
Ako pričamo o originalnom rešenju ovo sto se desilo dokazuje da je izuzetno sigurno.
Jer su mu ovi sve tačke uništili oslabiti sistem dodali 20 30.tona i sve je stajalo još pola godine...
Da nisu dirlali i pokvarili sistem uz dodavanje 30 40% dodatnog opterecenja u odnosu na težinu osnovnog sistema verujem da bi tako stajalo još bar 60 bez ozbiljne strucne sanacije.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Ako pričamo o originalnom rešenju ovo sto se desilo dokazuje da je izuzetno sigurno.
Jer su mu ovi sve tačke uništili oslabiti sistem dodali 20 30.tona i sve je stajalo još pola godine...
Da nisu dirlali i pokvarili sistem uz dodavanje 30 40% dodatnog opterecenja u odnosu na težinu osnovnog sistema verujem da bi tako stajalo još bar 60 bez ozbiljne strucne sanacije.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
- grujicd
- Postovi: 9048
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Novi Sad
Odakle ti taj podatak o dodatnom opterećenju? Je li tu misliš na galeriju ili samo ova stakla koja su se naslanjaju na nadstrešnicu. Jer je na beobildu neko napisao da su ta stakla teška kao 5cm snega i da tolika dodatna težina ne bi smela ni u kom slučaju da bude uzrok pada.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24655
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Novi Sad
Kolika je sigurnosna rezerva konstrukcije? Liftovi, mostovi, svasta nesto se konstruise da moze da izdrzi nekoliko puta vece opterecenje od normalnog.swemir napisao: 03 Nov 2024, 21:40 Nisam siguran da razumem pitanje
Ako pričamo o originalnom rešenju ovo sto se desilo dokazuje da je izuzetno sigurno.
Jer su mu ovi sve tačke uništili oslabiti sistem dodali 20 30.tona i sve je stajalo još pola godine...
Da nisu dirlali i pokvarili sistem uz dodavanje 30 40% dodatnog opterecenja u odnosu na težinu osnovnog sistema verujem da bi tako stajalo još bar 60 bez ozbiljne strucne sanacije.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Novi Sad
Formula kaže 2.5kg po milimetru debljine kvm. Cm 25kg, 2cm, 50kg.
Re: Novi Sad
Moj procena težine staklenih elemenata u aluminijumskom ramu koju nosi dodata čelična konstrukcija je izmedju 20 i 30 tona.
Ne znam jel staklo duplo 6mm x 2 ili x3 kao i da li je možda preporučena 8 ili čak 12mm.
Ukupna širina sva tri stakla ili dva nije ispod 40mm ona su u alu ramu.
Sve to nosi čelik bar 70x70 a verujem i 100x100.
Ukupna težina svega toga moze da bude teza i od 500kg /m2 nije ispod 300.
40cm snega ima tezinu 100 kg /m2 ako uzmemo srednju gustinu 250kg/m3.
0.75 kn/m2 1kn=100kg. Kao max za naše podrucnje
A ne 5cm... ni približno nije
Nemojmo zaboraviti da je originalna nadstresnica bila suplja na tim mestima.
I nemojmo zaboraviti da opterećenje snegom nije moglo biti preko 50% površine.
Ma kraju rekoh dodata je i galerija ankerisanja i oštećenje primarnog nosača na krovu... kontinualne grede ankerisanjem oštećena i sama konzola...
Nemojte zaboraviti da sve to utiče. Ne samo ovo dodatno opterećenje koje prevazilazi maksimalni sneg 5 x i maksimalno opterećenje za preko 3 put.
Ukupna masa sistema je samo kroz stakleno čelična nadstresicu podigla tezinu stalnog opterecenja za oko 30%.
Sve ovo govori da je rezerva opterecenja bila preko 100% mogućeg.
Verujem da nije oštećen primarni sistem moglo bi da nosi bar još 30tona. To je svakako nagađanje, ali otkaz se desio posle pola godine što ukazuje na izuzetnu otpornost po mom mišljenju.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
Ne znam jel staklo duplo 6mm x 2 ili x3 kao i da li je možda preporučena 8 ili čak 12mm.
Ukupna širina sva tri stakla ili dva nije ispod 40mm ona su u alu ramu.
Sve to nosi čelik bar 70x70 a verujem i 100x100.
Ukupna težina svega toga moze da bude teza i od 500kg /m2 nije ispod 300.
40cm snega ima tezinu 100 kg /m2 ako uzmemo srednju gustinu 250kg/m3.
0.75 kn/m2 1kn=100kg. Kao max za naše podrucnje
A ne 5cm... ni približno nije
Nemojmo zaboraviti da je originalna nadstresnica bila suplja na tim mestima.
I nemojmo zaboraviti da opterećenje snegom nije moglo biti preko 50% površine.
Ma kraju rekoh dodata je i galerija ankerisanja i oštećenje primarnog nosača na krovu... kontinualne grede ankerisanjem oštećena i sama konzola...
Nemojte zaboraviti da sve to utiče. Ne samo ovo dodatno opterećenje koje prevazilazi maksimalni sneg 5 x i maksimalno opterećenje za preko 3 put.
Ukupna masa sistema je samo kroz stakleno čelična nadstresicu podigla tezinu stalnog opterecenja za oko 30%.
Sve ovo govori da je rezerva opterecenja bila preko 100% mogućeg.
Verujem da nije oštećen primarni sistem moglo bi da nosi bar još 30tona. To je svakako nagađanje, ali otkaz se desio posle pola godine što ukazuje na izuzetnu otpornost po mom mišljenju.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
Re: Novi Sad
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Novi Sad
Čelik od min 7cm i staklo od 5cm su teški kao sneg od 5 cm ...
Gde si to pročitao a i malo logike rusi ovu teoriju grujić bg
zaista svašta pisu
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
Gde si to pročitao a i malo logike rusi ovu teoriju grujić bg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk