peugeot 307 - problem kocenja
peugeot 307 - problem kocenja
Postovani,
automobil je peugeot 307 2.0hdi 66kw
prilikom kocenja (ne naglog niti blagog, vec neki sredni ako bih iznenada morao malo jace da ukocim) kao da se paknovi zakljucaju i kada pustim kocnicu auto nastavi da koci.
Imam utisak da sve vise steze kocnicu sam, dok ne dodje do nekih 10km/h i tad odblokira. A desi se ako je jace kocenje posle pustanja da nastavi da koci do potpunog zaustavljanja. Ovo je malo kriticno jer mogu da me spucaju otpozadi, a i krece zima pa ne bih da malo jace kocenje dovede do toga da pocne jos vise da koci i da proklizam
DA li neko zna sta moze biti problem?
automobil je peugeot 307 2.0hdi 66kw
prilikom kocenja (ne naglog niti blagog, vec neki sredni ako bih iznenada morao malo jace da ukocim) kao da se paknovi zakljucaju i kada pustim kocnicu auto nastavi da koci.
Imam utisak da sve vise steze kocnicu sam, dok ne dodje do nekih 10km/h i tad odblokira. A desi se ako je jace kocenje posle pustanja da nastavi da koci do potpunog zaustavljanja. Ovo je malo kriticno jer mogu da me spucaju otpozadi, a i krece zima pa ne bih da malo jace kocenje dovede do toga da pocne jos vise da koci i da proklizam
DA li neko zna sta moze biti problem?
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Ja bih prvo proverio sajle ručne kočnice (ako ih ima) da nisu zarđale, zapekle i zato možda ne daju paknama da se otpuste. Ceo taj mehanizam ručne, opruge na sajlama itd.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Nema to veze sa sajlama. One stoje nepokretne kad se koristi nožna kočnica.
Pre će biti da blokira neka od kočionih čeljusti ili neki od zadnjih kočionih cilindara (ako ima doboše pozadi).
Posle kraće normalne vožnje proveriti koja felna je zagrejana i to je znak da taj točak blokira. Ili izvesti par puta simulaciju kočenja pri kakvom se problem javlja, pa oprezno opipati koja felna je najviše zagrejana. Naravno, sve to u nekoj sporednoj ulici bez saobraćaja.
Pre će biti da blokira neka od kočionih čeljusti ili neki od zadnjih kočionih cilindara (ako ima doboše pozadi).
Posle kraće normalne vožnje proveriti koja felna je zagrejana i to je znak da taj točak blokira. Ili izvesti par puta simulaciju kočenja pri kakvom se problem javlja, pa oprezno opipati koja felna je najviše zagrejana. Naravno, sve to u nekoj sporednoj ulici bez saobraćaja.
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
peugeot 307 - problem kocenja
Pomenu je pakne, znači doboši su pozadi. Lično sam imao iskustvo da sajle znaju praviti probleme i zato su mi one prva asocijacija. Naravno, moguće je i da neki klip (ili oba) zaglavljuje.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Ako nije nešto budženo fabrički su pozadi diskovi sa pločicama.
Klješta ista kao na recimo VW grupi, identična praktično, sa istim problemima i rešenjima.
Opisano deluje da je zaribano nešto u čeljustima, zadnje su više verovatnoće (kao i kod Golfova i drugih sa istim sistemom) kao podložne koroziji klipova jer nastradaju zaštitne gumice (prašinarke).
Glavni faktor je obično neredovno održavanje.
Rešava se kitom koji sadrži sve gumice i sve ostalo što treba, remontuju se klješta.
Pun je YT klipova što sa Pežoa što sa VW gde je i u slici sve pokazano ako želiš sam da uradiš dijagnostiku gde je problem kod tebe.
Ili idi kod nekog majstora koji radi Nemce ili Francuze da proveri o čemu se radi na konrektnom vozilu.
Inače polovna klješta se nude na tone ali su i ona uglavnom slične sudbine, brzo im zatreba remont.
Nova klješta ne postoje kao rezervni deo.
Sajle ručne su naravno problematične same po sebi usled konstrukcione greške pa čim propadne (nikakva inače) zaštitna gumica ulazi voda (blato, so....).
Uz to hoće da nabubri gumica mehanizma ručne na samim klještima i onda blokira slobodno vraćanje sajle.
Sve u svemu, treba jedan ozbiljan pregled celog sistema i verovatno remont.
Uz to mogući problem je i centrala ABSa.
Delova ima na tone u gotovo svakoj prodavnici, medjusobno odgovaraju delovi od desetina modela vozila tj bira se po kataloškom broju više nego po modelu /brendu vozila.
307 ima 2 različita tipa/ dobavljača/ zadnjih kočnica, pa treba obratiti pažnju jer su različiti delovi. Ako je Boschov sistem onda je cena delova oko 3 puta veća, disk sa integrisanim ležajem se menja u kompletu.
Prvih nekoliko godina proizvodnje 307 je to odvojeno pa je cena diskova oko 3 puta manja, samo se diskovi menjaju dok ležajevi ostaju.
Možda imam i nekih slika tokom remonta zadnjih kočionih klješta koja su totalno rasklopljena do poslednjeg delića i onda sklopljena sa novim delovima.
Malo je zeznutije sklapanje mehanizma samo korekcije hoda klipa, toga nema na YT mislim a niti po raznim uputstvima. Haynes ima nešto oko toga ali su slike očajne.
Klješta ista kao na recimo VW grupi, identična praktično, sa istim problemima i rešenjima.
Opisano deluje da je zaribano nešto u čeljustima, zadnje su više verovatnoće (kao i kod Golfova i drugih sa istim sistemom) kao podložne koroziji klipova jer nastradaju zaštitne gumice (prašinarke).
Glavni faktor je obično neredovno održavanje.
Rešava se kitom koji sadrži sve gumice i sve ostalo što treba, remontuju se klješta.
Pun je YT klipova što sa Pežoa što sa VW gde je i u slici sve pokazano ako želiš sam da uradiš dijagnostiku gde je problem kod tebe.
Ili idi kod nekog majstora koji radi Nemce ili Francuze da proveri o čemu se radi na konrektnom vozilu.
Inače polovna klješta se nude na tone ali su i ona uglavnom slične sudbine, brzo im zatreba remont.
Nova klješta ne postoje kao rezervni deo.
Sajle ručne su naravno problematične same po sebi usled konstrukcione greške pa čim propadne (nikakva inače) zaštitna gumica ulazi voda (blato, so....).
Uz to hoće da nabubri gumica mehanizma ručne na samim klještima i onda blokira slobodno vraćanje sajle.
Sve u svemu, treba jedan ozbiljan pregled celog sistema i verovatno remont.
Uz to mogući problem je i centrala ABSa.
Delova ima na tone u gotovo svakoj prodavnici, medjusobno odgovaraju delovi od desetina modela vozila tj bira se po kataloškom broju više nego po modelu /brendu vozila.
307 ima 2 različita tipa/ dobavljača/ zadnjih kočnica, pa treba obratiti pažnju jer su različiti delovi. Ako je Boschov sistem onda je cena delova oko 3 puta veća, disk sa integrisanim ležajem se menja u kompletu.
Prvih nekoliko godina proizvodnje 307 je to odvojeno pa je cena diskova oko 3 puta manja, samo se diskovi menjaju dok ležajevi ostaju.
Možda imam i nekih slika tokom remonta zadnjih kočionih klješta koja su totalno rasklopljena do poslednjeg delića i onda sklopljena sa novim delovima.
Malo je zeznutije sklapanje mehanizma samo korekcije hoda klipa, toga nema na YT mislim a niti po raznim uputstvima. Haynes ima nešto oko toga ali su slike očajne.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Skoro sam imao slican problem na Fordu C Max 2017, problematican je bio ABS modul. Posle zastrasivanja raznim cenama novih - nasao sam momka u Putincima kod Rume koji je popravio modul za 150 eur.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Oko zadnjih kočionih klešta na 307, meni se činilo da su pozadi potpuno vizuelno iste bila klešta na 307/308 (mk1) i na 500L. Imao sam ih sve.
Inače, takva klešta ( ili gotovo vizuelno identična) sam video na dosta modela raznih brendova, jer je očito svuda bio isti komponentaš.
Inače, takva klešta ( ili gotovo vizuelno identična) sam video na dosta modela raznih brendova, jer je očito svuda bio isti komponentaš.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
hvala na odgovorima. moguce da prilikom prepakivanja nesto nije lepo odradjeno, ali skoro sam radio tehnicki i sve je proslo. Plus pregledala su jos dva majstora i rekli da je sve uredu.
E sad ono sto mogu pouzdano da kazem jeste da prilikom kocenja, (PONEKAD) cujem metal o metal.. Svakako sam mislio sad da menjam komplet diskove prednje i zadnje sa plocicama.. Nego ne znam dal menjati i celjusti ako nisu one problem. Ipak nije malo ulaganje.
Osecaj je kao da kandze ne popustaju vec stezu sve vise i vise. Ima li veze abs senzor sa time. mozda neki nije ispravan?
E sad ono sto mogu pouzdano da kazem jeste da prilikom kocenja, (PONEKAD) cujem metal o metal.. Svakako sam mislio sad da menjam komplet diskove prednje i zadnje sa plocicama.. Nego ne znam dal menjati i celjusti ako nisu one problem. Ipak nije malo ulaganje.
Osecaj je kao da kandze ne popustaju vec stezu sve vise i vise. Ima li veze abs senzor sa time. mozda neki nije ispravan?
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Tebi se čak možda odlepila obloga sa neke pločice i zapala između diska i čeljusti. Kad zakočiš, trenje je povuče još dublje između i dok ne staneš ne može da se oslobodi. Zato i čuješ struganje.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Znaci ostaje da se skine tocak i proveri. Ako se zamene diskovi i plocice a problem ostane, sledi zamena celjusti?
Ako i posle zamene celjusti problem nije resen koji je sledeci korak?
Da napomenem da je prilikom stavljanja volana ostecen neki detalj na spulni pa neradi sirena i konstantno sijaju ova dva sa slike
https://ibb.co/Rj2vs6N
P.S. dva puta nakon voznje posle izlaska oseti se ona smrad kad se "zapale kocnice". A generalno se nije kocila ali eto dva puta malo jace kocenje.
Ako i posle zamene celjusti problem nije resen koji je sledeci korak?
Da napomenem da je prilikom stavljanja volana ostecen neki detalj na spulni pa neradi sirena i konstantno sijaju ova dva sa slike
https://ibb.co/Rj2vs6N
P.S. dva puta nakon voznje posle izlaska oseti se ona smrad kad se "zapale kocnice". A generalno se nije kocila ali eto dva puta malo jace kocenje.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Može i tako nasumice zamena delova redom pa dok se ne ubode...
Ali već sam pisao, prvo treba da se uradi dijagnostika pa tek onda sledi popravka ili zamena čega već treba. I onda samo tog dela, ne tako sve redom.
Klješta se ne menjaju na 307, nema ih novih pa ostaje ili remont postojećih uz nove delove (i dobije se stanje kao novo iz fabrike) ili stavljanje nekih neispitanih polovnih pa dokle izdrže (ako su uopšte ispravna).
Ako se čuje struganje metal o metal može da je nešto upalo, recimo pukli i uvukli se oni zaštitni limčići koji podupiru pločice.
Šta god da je uzrok, dijagnostika je prvi korak u rešavanju kao i kod svakog kvara nečega.
Ali već sam pisao, prvo treba da se uradi dijagnostika pa tek onda sledi popravka ili zamena čega već treba. I onda samo tog dela, ne tako sve redom.
Klješta se ne menjaju na 307, nema ih novih pa ostaje ili remont postojećih uz nove delove (i dobije se stanje kao novo iz fabrike) ili stavljanje nekih neispitanih polovnih pa dokle izdrže (ako su uopšte ispravna).
Ako se čuje struganje metal o metal može da je nešto upalo, recimo pukli i uvukli se oni zaštitni limčići koji podupiru pločice.
Šta god da je uzrok, dijagnostika je prvi korak u rešavanju kao i kod svakog kvara nečega.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Auto je bio na dijagnostici i nista nije pokazalo po tom pitanju. JEdino sto je pokazalo jeste da treba zameniti spulnu volana.
A sta je sa celjustima TWR? Valja li staviti neke nove tipa TWR ili neki drugi brend ?
A sta je sa celjustima TWR? Valja li staviti neke nove tipa TWR ili neki drugi brend ?
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Kako misliš ništa nije pokazalo?
Ko nije pokazao?
Dijagnostika je proces utvrdjivanja porekla, uzroka greške koju sprovodi stručna osoba koristeći razne alate potrebne za taj proces. Za kočnice je glavni alat vizuelni pregled i merenje raznih debljina, prema uputstvu proizvodjača koji ih daje.
Čitač kodova greške je uglavnom beskoristan kod opsianih u postu problema, ako si na to mislio.
Kao doktor što postavlja dijagnozu, koristeći razne uredjaje ali i svoje iskustvo. On je glavna dijagnostika.
Pa napisao sam, ne postoje nove čeljusti.
Ko nije pokazao?
Dijagnostika je proces utvrdjivanja porekla, uzroka greške koju sprovodi stručna osoba koristeći razne alate potrebne za taj proces. Za kočnice je glavni alat vizuelni pregled i merenje raznih debljina, prema uputstvu proizvodjača koji ih daje.
Čitač kodova greške je uglavnom beskoristan kod opsianih u postu problema, ako si na to mislio.
Kao doktor što postavlja dijagnozu, koristeći razne uredjaje ali i svoje iskustvo. On je glavna dijagnostika.
Pa napisao sam, ne postoje nove čeljusti.
Re: peugeot 307 - problem kocenja
Pa auto je bio na dijagnostici i nema greske (koda) da je problem oko abs-a ili nesto slicno. Doduse kako kaze majstor, tesko je utvrditi jer starije generacije nisu kao noviji. Stariji javi samo gresku pa ti trazi. Noviji jave gresku i lokaciju greske. Sad da ne ulazim u to. Nisam strucan.
Svakako sledi mi majstor i zamena paknova i diskova. Pa cemo videti sta kaze majstor
E sad ovo za celjusti te nisam bas razumeo. Posto pojedini sajtovi koji prodaju celjusti za 307 "nove tj nekoriscene" i stoji da ima na stanju. Doduse i na tarabi pise...
Svakako sledi mi majstor i zamena paknova i diskova. Pa cemo videti sta kaze majstor
E sad ovo za celjusti te nisam bas razumeo. Posto pojedini sajtovi koji prodaju celjusti za 307 "nove tj nekoriscene" i stoji da ima na stanju. Doduse i na tarabi pise...
