Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
-
- Postovi: 190
- Pridružio se: 31 Maj 2022, 23:21
Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Da li su zaista sedani i kupei najgora opcija za obicne ljude, niti imas gde da se trkas, niti da vozis 3 direktora svaki dan? Reklo bi se da obicnom coveku treba ili prostran auto za porodicu i hobije - karavan ili dzip, ili suprotno mali i stedljiv auto za svakodnevni prevoz do posla i skole - hecbek i mala auta. Koliko se ljudi uopste vode realnom potrebom za sta auto ce da sluzi, a koliko emocijama, dizajnom i nekim drugim stvarima koje ih bacaju u nepotrebne troskove?
- Ji 4Tze
- Postovi: 8215
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Vozio sam mali MPV, sedan, SUV i sad vozim karavan. Svaki mi je jednako praktičan, tj. kad nešto naumim da prevezem autom, naći ću način. Nisam imao nikakve nepotrebne troškove.
Profesionalna ili svakodnevna upotreba je nešto drugo. Krovni kofer, recimo, ili kuka dosta pomažu u prilagođavanju vozila trenutnim potrebama
Profesionalna ili svakodnevna upotreba je nešto drugo. Krovni kofer, recimo, ili kuka dosta pomažu u prilagođavanju vozila trenutnim potrebama

Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Ako postoji odeća ili obuća koja na podjednako efikasan način može da pokrije sve potrebe čoveka tokom 365 dana, valjda postoji i vozilo koje jednako dobro pokriva sve moguće namene?
Ili možda ipak ne postoji ...
Ili možda ipak ne postoji ...

Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Hoćeš da pokriješ sve, dobiješ Octavia limuzinu format ili sličan auto. Hoćeš nešto drugo, pojačavaš jedno gde gubiš nešto drugo u ekvivalentu, a to već prelazi u individualne potrebe - i to treba podvući, ne uvek stvarne, nego zamišljene, tj. instruirane spolja od proizvođača. Manija nekih vrsta kola se pali i gasi kroz istoriju. Poslednji trend, MPV nestao, pretače se u manje funkcionalne krosover, forma ispred funkcije.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8215
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Da, Octavia je prilično racionalan izbor, ima pregršt prostora, pouzdana motorizacija i sklop, Škoda Smart i sve po redu, verovatna laka postprodaja jer je popularan auto na našim prostorima.
Ali i dalje mislim da ako ti se sviđa kupe i treba da ga ga kupiš a za prevoz specifične potrebe da se snađeš na neki način.
Ali i dalje mislim da ako ti se sviđa kupe i treba da ga ga kupiš a za prevoz specifične potrebe da se snađeš na neki način.
Pa nisam nešto siguran jer da je tako, ispalio bi ime modela iz prve obzirom da si probao svašta od vozila, kako si pisao...pedalaš napisao: 18 Nov 2024, 15:04 Ako postoji odeća ili obuća koja na podjednako efikasan način može da pokrije sve potrebe čoveka tokom 365 dana, valjda postoji i vozilo koje jednako dobro pokriva sve moguće namene?
Ili možda ipak ne postoji ...![]()
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Najprakticniji su bili mpv ali su izumrli u EU. Ako si zelis barem malo vozackog iskustva onda ti ostsje danas jos samo karavan koliko jih jos ima. Ostalo su preveliki kompromisi oko prostora ili su katastrofa za voznju ( SUV).
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Da, na listi racionalnih su uvek bili i Touran, Scenic i slični. Ali, nije to što je racionalno uvek i ono što se prodaje...
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Svaka forma vozila je po nečem dobra, a po nečem falična i promašena. Sve je uvek samo stvar nekih kompromisa, ma kako eventualno sebe ili druge eventualno ubedjivali u pravilnost izvršenog ličnog izbora.
Idealna forma ne postoji. Ni brend, model, pogonska varijanta ...
Da sam u mogućnosti, verovatno bih uzeo 10 vozila raznih vrsta
Pa i neki kupe, koji je kao forma i pomenut u prvom postu 
I zavisno od dnevnih potreba i trenutnog raspoloženja, birao šta ću taj put "da upalim".
Ovako - šipak
Idealna forma ne postoji. Ni brend, model, pogonska varijanta ...
Da sam u mogućnosti, verovatno bih uzeo 10 vozila raznih vrsta


I zavisno od dnevnih potreba i trenutnog raspoloženja, birao šta ću taj put "da upalim".
Ovako - šipak

- mix024
- Postovi: 749
- Pridružio se: 25 Apr 2012, 22:12
- Garaža: VW Caddy 2.0 TDI 150 KS
- Lokacija: Subotica
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Vozim svakodnevno više tipova vozila i, po meni, ubedljivo najupotrebljiviji je MPV oblik karoserije.
Evo imam na raspolaganju više automobila i na kraju uvek završim sa mojim Caddy-jem.
Čak smo nas četvoro išli na poslovno - turistički put do Amsterdama i od svih dostupnih automobila išli sa Caddy-jem. Nakon tog puta smo opet svi išli za Solun i opet sa Caddy-jem.
Dok smo popakovali četiri kofera, plus zimske jakne, plus šoping usput, to ne bi stalo ni u jedan drugi automobil. I u Caddy-ju je gepek bio pun do roletne. Doduše u gepeku je woofer i kutija u kojoj držim neke stvari koje stalno nosim.
Naravno sve zavisi i od obaveza i načina života. Ja non stop nešto teglim (za moj posao raznorazni materijal za montaže sistema, za ženin posao razvoženje velikih i malih torti, nabavke, isporuke...) i najlakše mi je to spakovati u Caddy-ja.
Evo kao sledeći automobil opet gledam najverovatnije novi Caddy.
Međutim, isto tako sam funkcionisao i sa Fiat Pandom. Uvek sam sve rešio.
Pitanje je samo nekog komfora u velikom prostoru u automobilu, a na to se lako navikne.
Evo imam na raspolaganju više automobila i na kraju uvek završim sa mojim Caddy-jem.
Čak smo nas četvoro išli na poslovno - turistički put do Amsterdama i od svih dostupnih automobila išli sa Caddy-jem. Nakon tog puta smo opet svi išli za Solun i opet sa Caddy-jem.
Dok smo popakovali četiri kofera, plus zimske jakne, plus šoping usput, to ne bi stalo ni u jedan drugi automobil. I u Caddy-ju je gepek bio pun do roletne. Doduše u gepeku je woofer i kutija u kojoj držim neke stvari koje stalno nosim.
Naravno sve zavisi i od obaveza i načina života. Ja non stop nešto teglim (za moj posao raznorazni materijal za montaže sistema, za ženin posao razvoženje velikih i malih torti, nabavke, isporuke...) i najlakše mi je to spakovati u Caddy-ja.
Evo kao sledeći automobil opet gledam najverovatnije novi Caddy.
Međutim, isto tako sam funkcionisao i sa Fiat Pandom. Uvek sam sve rešio.
Pitanje je samo nekog komfora u velikom prostoru u automobilu, a na to se lako navikne.
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
pedalaš napisao: 18 Nov 2024, 18:46 Svaka forma vozila je po nečem dobra, a po nečem falična i promašena. Sve je uvek samo stvar nekih kompromisa, ma kako eventualno sebe ili druge eventualno ubedjivali u pravilnost izvršenog ličnog izbora.
Idealna forma ne postoji. Ni brend, model, pogonska varijanta ...
Da sam u mogućnosti, verovatno bih uzeo 10 vozila raznih vrstaPa i neki kupe, koji je kao forma i pomenut u prvom postu
I zavisno od dnevnih potreba i trenutnog raspoloženja, birao šta ću taj put "da upalim".
Ovako - šipak![]()
E vidis, meni bi bila dovoljna samo jedna forma, civic type r karavan da postoji, ili nesto slicno. Sve sto ce mi ikad trebati od auta

Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Je l' karavanska izvedba »Imprece« dovoljno blizu? 
Najpraktičnije je ono što je čoveku trenutno najdraže. Recimo, pomenuti »Kedi« je prostran i srazmerno udoban, ali verovatno nije za živahniju vožnju (koju je prijatnije provesti na nižim sedištima), plus, ja trenutno nemam ni potrebu a ni želju da nosim puno prtljaga, pa mi je i 280 L previše. Ko vozi pretežno u gradu verovatno želi nešto iz B, pa i A segmenta. Ako se preferira udobnost — velika kabina, veliko međuosno rastojanje i trag točkova i bez trećih/petih/gepek vrata.
Kao što ne postoji generalizovano idealna kuća ili stan, tako i kod auta imamo različite želje i potrebe, i modele što ih ispunjavaju.
A kompromis bi stvarno mogla biti i »Impreca«.

Najpraktičnije je ono što je čoveku trenutno najdraže. Recimo, pomenuti »Kedi« je prostran i srazmerno udoban, ali verovatno nije za živahniju vožnju (koju je prijatnije provesti na nižim sedištima), plus, ja trenutno nemam ni potrebu a ni želju da nosim puno prtljaga, pa mi je i 280 L previše. Ko vozi pretežno u gradu verovatno želi nešto iz B, pa i A segmenta. Ako se preferira udobnost — velika kabina, veliko međuosno rastojanje i trag točkova i bez trećih/petih/gepek vrata.
Kao što ne postoji generalizovano idealna kuća ili stan, tako i kod auta imamo različite želje i potrebe, i modele što ih ispunjavaju.
A kompromis bi stvarno mogla biti i »Impreca«.

Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Jeste, ali ne postoji. A dodatno ne postoji sa rucnim menjacem, pricam o novijim vozilima. Ako uzmemo u obzir i starija, onda se svasta jos nadje. 

Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Civic Type R ima formu liftbek i tu karavan ima minimalnu prednost, za ono parčence koliko je staklo zakošeno, a ne ravno. Osnova gepeka je ista, a i ~2/3 visine. Sa njim si u rangu bmw 3 (500) i merc c klase (490) karavan, a verovatno i mase premium krosovera.
Evo gledam spec, X3 ima 550l, a CTR 490l.
Q5 ima 520l.
Evo gledam spec, X3 ima 550l, a CTR 490l.
Q5 ima 520l.
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Kada se priča o gepeku i litraži na papiru u praksi je puno važnije kako je oblikovan taj gepek i praktičan za utovar, istovar, slaganje stvari.
Naročito širina izmedju točkova u prostoru gepeka bitno odredjuje praktičnost.
Inače, važi oduvek kvadratno, praktično, dobro...što se tiče upotrebljivosti tih navedenih nekih litara zapremine.
Liftback nije nešto zaživeo još od Saaba 900, Toyota raznih, Renoa 25, Forda, Škode... ima puno na papiru a kada treba nešto što nije savitljivo a u komadu da se preveze onda 0 bodova.
Karavan, MPV ja vidim kao istu stvar po pitanju prostora, MPV je više pogodan za potrebe prevoza 5+ putnika.
Do sada najbolje iskorišćen prostor koji sam video je Fiat Multipla.
Onako mali auto spolja (4 metra samo) sa onoliko prostora unutra je magija funkcionalnosti.
I čak 6 sedišta kome treba.
Naročito širina izmedju točkova u prostoru gepeka bitno odredjuje praktičnost.
Inače, važi oduvek kvadratno, praktično, dobro...što se tiče upotrebljivosti tih navedenih nekih litara zapremine.
Liftback nije nešto zaživeo još od Saaba 900, Toyota raznih, Renoa 25, Forda, Škode... ima puno na papiru a kada treba nešto što nije savitljivo a u komadu da se preveze onda 0 bodova.
Karavan, MPV ja vidim kao istu stvar po pitanju prostora, MPV je više pogodan za potrebe prevoza 5+ putnika.
Do sada najbolje iskorišćen prostor koji sam video je Fiat Multipla.
Onako mali auto spolja (4 metra samo) sa onoliko prostora unutra je magija funkcionalnosti.
I čak 6 sedišta kome treba.
Re: Koji tip karoserije je najprakticniji za svakodnevnu upotrebu?
Ne znam gde sam ja pročitao da pominješ VII generaciju, @maniaxxx ....
OK, katanac na temu, naručujemo Sivike.
OK, katanac na temu, naručujemo Sivike.