Isplativost električnih vozila
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24620
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Nastavak o panelima na viewtopic.php?f=25&t=3106&p=344420#p344420

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Isplativost električnih vozila
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Isplativost električnih vozila
Ima li neko ko vozi neki elektro da prenese iskustva šta je sada najbolje uzimati?
Gledao sam Teslu, za sada je mana samo dalja prodaja, venčanica.
Gledao sam Teslu, za sada je mana samo dalja prodaja, venčanica.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Isplativost električnih vozila
Svaki električni auto kod nas očekujem da će jako teško da se proda, posebno potrošen. To treba imati u vidu kad se računaju uštede.
Re: Isplativost električnih vozila
Eventualno na lizing i posle isteka da se vrati lizing kuci i uzima novi
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Kupiš električnog Kineza i vozis ga 250kkm i već si zaradio.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24620
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Ne znam kako je za osiguranje kod nas, preko je poprilicno skupo. Ako ispuca airbagove obicno su jako visoki troskovi popravke. Ne zbog AB, vec se onda mora menjati baterija cesto.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- aboki
- Postovi: 215
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Kod nas je normalno, mislim kao za fosilce. Osnovno ide na kw, kasko na vrednost novog minus godine, popusti...
Najbolje je Rimac Nevera trenutno
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Zavisi sta ti treba, budzet, novo ili polovno...noob napisao:Ima li neko ko vozi neki elektro da prenese iskustva šta je sada najbolje uzimati?
Gledao sam Teslu, za sada je mana samo dalja prodaja, venčanica.
Najbolje je Rimac Nevera trenutno

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Zbog toga i imam zastoj kod kupovine, sviđa mi se Tesla (probao sam model 3, dobra priča, samo ne znam u Srb kakvu ima prođu) ali deluje kao lepa venčanica.nidza napisao: 20 Nov 2024, 20:07 Svaki električni auto kod nas očekujem da će jako teško da se proda, posebno potrošen. To treba imati u vidu kad se računaju uštede.
Možda Golf 7.5 ili pežo 2008, tipujem da bi se lakše prodao posle.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
- TheWickerMan
- Postovi: 11119
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Isplativost električnih vozila
Pogledaj malo po forumu, imala je pre par meseci tema o elektro Golfu 7.5
Isplativost električnih vozila
I kod nas je, ima taksa za elektro vozila 70% ako se sećam. Tesla ispada 400k godišnje.dragvorl napisao:Ne znam kako je za osiguranje kod nas, preko je poprilicno skupo. Ako ispuca airbagove obicno su jako visoki troskovi popravke. Ne zbog AB, vec se onda mora menjati baterija cesto.
Sa tim su malo obesmislili subvencije i sve ostalo za elektro novija vozila.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32105
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Iskustvo iz Nizozemske: Vožnja na električni pogon više nije jeftinija od vožnje s benzinskim automobilom!
Kilometar vožnje električnim automobilom košta gotovo 76 centi, 9 centi više nego u automobilu na benzin. Nizozemski autoklub (ANWB) došao je do tog rezultata uspoređujući automobile koji koštaju 46.000 eura (toliko košta prosječno električno vozilo) i prijeđu 15.000 kilometara godišnje. Uključena je amortizacija, osiguranje, održavanje, punjenje ili točenje goriva i porez motorna vozila. Godinama je vožnja na električni pogon bila jeftinija, ali to se promijenilo. Zbog povećanih troškova više se ne povećava broj ljudi koji žele kupiti električni automobil.
Kao rezultat toga, tranzicija na električna vozila će stati, strahuje ANWB. Od siječnja će vozači električnih vozila plaćati četvrtinu stope poreza, a od 2026. već 75 posto. Za pet godina više neće biti popusta. Električni vozači osjetit će to na svojim novčanicima. Visina poreza na motorna vozila dijelom ovisi i o masi automobila, a električni automobil je barem 400 kilograma teži zbog baterija. Automobilska trgovačka udruga Bovag prethodno je izračunala i da će cestarina za električni Volkswagen ID.3 biti tromjesečno veća za 60 eura nego za VW Golf na benzin.
Subvencija za kupnju novih električnih vozila također će biti ukinuta sljedeće godine. Amortizacija je još jedan veliki trošak. Npr. električni Fiat 500 koji je prije tri godine koštao gotovo 40 tisuća sada vrijedi samo 17 tisuća na tržištu rabljenih. Popularni Tesla Model 3 koji je prije četiri godine bio 51 tisuća sada se prodaje za manje od 20.000 eura.
https://revijahak.hr/2024/12/23/iskustv ... utomobilo/
Kilometar vožnje električnim automobilom košta gotovo 76 centi, 9 centi više nego u automobilu na benzin. Nizozemski autoklub (ANWB) došao je do tog rezultata uspoređujući automobile koji koštaju 46.000 eura (toliko košta prosječno električno vozilo) i prijeđu 15.000 kilometara godišnje. Uključena je amortizacija, osiguranje, održavanje, punjenje ili točenje goriva i porez motorna vozila. Godinama je vožnja na električni pogon bila jeftinija, ali to se promijenilo. Zbog povećanih troškova više se ne povećava broj ljudi koji žele kupiti električni automobil.
Kao rezultat toga, tranzicija na električna vozila će stati, strahuje ANWB. Od siječnja će vozači električnih vozila plaćati četvrtinu stope poreza, a od 2026. već 75 posto. Za pet godina više neće biti popusta. Električni vozači osjetit će to na svojim novčanicima. Visina poreza na motorna vozila dijelom ovisi i o masi automobila, a električni automobil je barem 400 kilograma teži zbog baterija. Automobilska trgovačka udruga Bovag prethodno je izračunala i da će cestarina za električni Volkswagen ID.3 biti tromjesečno veća za 60 eura nego za VW Golf na benzin.
Subvencija za kupnju novih električnih vozila također će biti ukinuta sljedeće godine. Amortizacija je još jedan veliki trošak. Npr. električni Fiat 500 koji je prije tri godine koštao gotovo 40 tisuća sada vrijedi samo 17 tisuća na tržištu rabljenih. Popularni Tesla Model 3 koji je prije četiri godine bio 51 tisuća sada se prodaje za manje od 20.000 eura.
https://revijahak.hr/2024/12/23/iskustv ... utomobilo/
Posetite www.garaza.rs !
Re: Isplativost električnih vozila
Hvala za info.
Kod nas definitivno Tesla zbog besplatnog punjača i ko ima kući da puni druga EV vozila. Punjenje EV na pumpi je skuplje nego sipanje goriva, bar po ceni na OMV pumpi + vreme da sačekaš punjenje.
Kod nas definitivno Tesla zbog besplatnog punjača i ko ima kući da puni druga EV vozila. Punjenje EV na pumpi je skuplje nego sipanje goriva, bar po ceni na OMV pumpi + vreme da sačekaš punjenje.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Isplativost električnih vozila
Jedan poznanik je na Hyundai Ioniq 5 oštetio zadnja desna vrata ( i lajsnu na dnu vrata ).
Promenjana su vrata i lajsna ( i ofarbana vrata ).
Ceh 385.000 dinara.
Sa druge strane, drugar je na X7 iz 2022. nedavno promenio dvoje levih vrata ( i još neke "detalje", ali i uz peglanje oba leva blatobrana ). Komplet ceh u "Delti" je bio 1,15 miliona.
Jedna vrata za BMW X7 koštaju RSD 138.831 ( i ista je cena i za prednja i za zadnja vrata ).
Zašto su vrata za električni Hyundai tako skupa, baš bih voleo znati
Promenjana su vrata i lajsna ( i ofarbana vrata ).
Ceh 385.000 dinara.
Sa druge strane, drugar je na X7 iz 2022. nedavno promenio dvoje levih vrata ( i još neke "detalje", ali i uz peglanje oba leva blatobrana ). Komplet ceh u "Delti" je bio 1,15 miliona.
Jedna vrata za BMW X7 koštaju RSD 138.831 ( i ista je cena i za prednja i za zadnja vrata ).
Zašto su vrata za električni Hyundai tako skupa, baš bih voleo znati

Re: Isplativost električnih vozila
Pogledaj cenu za kasko Tesla 3 2021 god:


Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.