Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Na Golfu 8 i Octaviji 4 odlicno radi aktivni tempomat. Prelazio sam 80kkm godisnje, 95% AP, ostalo po gradu i magistrali gde skoro uvek koristim tempomat i jako retko sam imao neocekivano ponasanje. U visim klasama to tesko da je losije.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Da li to znači da ovo što je @ dzoni-m napisao je još pre 10 godina rešeno na tvom autu, ili bilo kom za koji znaš da je rešeno?Svi ti sistemi ne funkcionisu kada je: velika kisa, sneg, susenzica, previse hladno, previse toplo, sve sto se oslanja na kameru ako sunce bljesti ili je magla, znakovi prljavi/precrtani zbog radova ili prosto nisu idealno pozicionirani, horizontalna signalizacija nije idealna i sl.
Znaci lep, ne ,mnogo suncan suvi dan na idealno oznacenom putu. Eto, tada radi. E tada mi ne treba nista.
Kakvi su bili saobračajni uslovi kada si ti imao korektnu aktivaciju tih sistema u ta 2 slučaja kočenja u poslednje 3 i po godine?
I jeli reagovao volan pri tim kočenjima da bi auto izbegao prepreku ili taj deo sistema nema tvoj auto?
-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Mnogo verujes kako je u Kini. Na osnovu njihovog "majke mi" i video klipova. Mozes, ali ne ocekuj da ce ti to neko kao argument prihvatiti. To sta rade Kinezi je upravo ovo sto i vdeo u USA. I jedno i drugo nije autonomna voznja, nije AI, nije vestacka inteligencija. Sve to je to automatizacija. Na visem nivou naravno, ali je, na kraju, prilicno bezvezna kada se svede na to sta jeste.ljubitelj napisao: 24 Nov 2024, 20:54
Kako misliš niko se ne oslanja kada su ta vozila bez volana i vozača već u saobraćaju i prevoze regularno svaki dan putnike?
Doduše trase kojom voze su unapred predefinisane i fiksirane ali ostaje da moraju i da zakoče kada treba.
Da dodam nakon što sam pogledao prvih 14 1/2 minuta klipa, u Americi i jeste sranje.
Em su pustili još 2018. kada nisu imali razvijena i proverena tehnička rešenja, u klipu kažu da je Beta test faza od tada em kako kaže u klipu imaju očajno rešenu putnu infrastrukturu.
Ta kombinacija jeste veliko sranje ali tako nije u Kini, tamo je planski napravljen sistem infrastukture a vozila su puštena u saobraćaj tek kada je završeno testiranje. I funkcionišu kako stvari stoje bez grešaka koje su vidljive u klipu.
Sva ta vozila funkcionisu tako sto je neko 3d mapirao svaku mogucu trasu tj celo podrucije gde vozila mogu da idu, e onda su test vozaci prevezli hiljade kilomatara u tom gradu i imaju LIDAR-e, Radar, ultrazuvcne senzore, kamere, i ko zna sta jos. Pogledaj samo na sta lice ta vozila. Naravno postave ceo nVidia https://www.nvidia.com/en-us/self-drivi ... computing/ mini server unutra sa linkom ka feed data to radi kako radi. Na veoma ogranicenom prostru, gde moraju da postoje uslovi (ti to nazivas planski u Kini) i ko zna sta jos da bi dobio sta? Taxi? Super. Samo napred. To moze da fuknkcionise ako pravimo nove gradove od 0 (kao sto Kinezi rade npr). Voleo bih da vidim taj sistem u Istambulu, Milanu, Parizu, Firenzi i jos par gradova........
Elektricna vozila koja se krecu vec predefinisanim putanjama i mogu to skoro automatski da rade u gradovima su izmesljena odavno, zovu se: tramvaji. Mnogo jeftinije, prostije i efikasnije, a i zelenije ako bas hocemo.
Ovo je jos jedna rupa na saksiji.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ne dira volan AEB, samo zakoči umesto tebe. Uslovi su bili dobri, moja brzina je bila u oba slučaja mnogo veća nego saobraćaj i nije shvatio šta radim. Imam običaj da spustim nogu na kočnicu, a da ne kočim, već anticipiram malo dalje u budućnost šta će biti u saobraćaju ispred. Sistem nije znao da mi je noga na kočnici i uradio je šta misli da treba u tom slučaju, zakočio, iako se situacija rešila kako sam i predvideo.ljubitelj napisao: 24 Nov 2024, 21:21
Kakvi su bili saobračajni uslovi kada si ti imao korektnu aktivaciju tih sistema u ta 2 slučaja kočenja u poslednje 3 i po godine?
I jeli reagovao volan pri tim kočenjima da bi auto izbegao prepreku ili taj deo sistema nema tvoj auto?
Jako retko je sistem prijavio otkaz, samo po mećavi.
Nema tu problema, znam da ništa ne veruješ šta pišem, kao ni bilo šta drugo što nisi ispitao svojim čulima, već je deo opšteg znanja,, ali ipak ću napisati zbog foruma.
- grujicd
- Postovi: 9063
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Za svako to lažno kočenje kad nije trebalo, cenim da ide bar 10x potrebnih kočenja ovih koji gledaju u mobilni dok voze.
- carov2
- Postovi: 4961
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Pritom u zavisnosti od auta, broj/procenat nepotrebnih kočenja je jako mali, gotovo nepostojeći.
Čisto da ljudi koji nisu imali iskustva ne shvate da prođe pas, auto ukoči i slično, kao što je nekada bilo iliti kao što su nam pričali.
Svakako jedno od boljih ako ne i najbolja strana modernih automobila, prosto je glupo oko čega se vodi diskusija.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Čisto da ljudi koji nisu imali iskustva ne shvate da prođe pas, auto ukoči i slično, kao što je nekada bilo iliti kao što su nam pričali.
Svakako jedno od boljih ako ne i najbolja strana modernih automobila, prosto je glupo oko čega se vodi diskusija.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Kod losih vozaca da. Kod dobrih na svaka 10 laznih 1 dobro, a mozda i losiji odnos... 100 laznih 1 dobro. ali ajde to dobro je vaznogrujicd napisao: 24 Nov 2024, 23:13 Za svako to lažno kočenje kad nije trebalo, cenim da ide bar 10x potrebnih kočenja ovih koji gledaju u mobilni dok voze.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Na osnovu zapadnih klipova i zapadnog prezentovanja kako to radi.Dzoni_m napisao: 24 Nov 2024, 21:56
Mnogo verujes kako je u Kini. Na osnovu njihovog "majke mi" i video klipova.
Elektricna vozila koja se krecu vec predefinisanim putanjama i mogu to skoro automatski da rade u gradovima su izmesljena odavno, zovu se: tramvaji. Mnogo jeftinije, prostije i efikasnije, a i zelenije ako bas hocemo.
Pa sad, teško da to što se zovu tramvaji mogu da dodju na lokaciju gde tebi treba da te pokupe i da te ostave tamo gde si krenuo- princip od vrata do vrata.
I onda kada tebi treba, kada ti zadaš vreme da te pokupe.
A u tim gradovima koje si naveo, koji nijedan nije u Kini, pretpostavljam nemaju infrastrukturu koja je potrebna poput pokrivenosti bez rupa sa 5G komunikacijom da bi imali servere u autu koji rade sa podacima u realnom vremenu. I sve ostalo od prilagodjenih ulica, raskrsnica, stajališta, parkinga za taxi itd.
Slažem se da Kina gradi planski gradove, to je prednost za primenu robo taxija i pretpostavljam prilično smanjuje rizike same vožnje.
Kako god, poenta je da u Kini takav taxi funkcioniše kao javni prevoz, klipovi koje snimaju stranci koji dolaze u Kinu ne pokazuju neke krupne anomalije (kao u klipu iz Amerike) a da to još ima sijaset mana za dalje usavršavanje ne sumnjam.
Ti automatski taksiji idu sporije, mislim da ne prelaze 30-40 km/h a to po gradu je po meni ok brzina prevoza. Svi klipovi koje sam gledao su u idealnim uslovima i po danu.
Nego da se vratimo na temu, citirao sam tvoje zapažanje uslova u kojima ne rade ti sistemi pa pitao na osnovu toga da li je išta od toga rešeno kao pouzdano.
U praksi, ne reklamama.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
OK hvala, uslovi su bili dobri. Tada i na testovima koje sam video uglavnom radi bez problema kočenje u odnosu na prepreku.nidza napisao: 24 Nov 2024, 22:37Ne dira volan AEB, samo zakoči umesto tebe. Uslovi su bili dobri, moja brzina je bila u oba slučaja mnogo veća nego saobraćaj i nije shvatio šta radim. Imam običaj da spustim nogu na kočnicu, a da ne kočim, već anticipiram malo dalje u budućnost šta će biti u saobraćaju ispred. Sistem nije znao da mi je noga na kočnici i uradio je šta misli da treba u tom slučaju, zakočio, iako se situacija rešila kako sam i predvideo.ljubitelj napisao: 24 Nov 2024, 21:21
Kakvi su bili saobračajni uslovi kada si ti imao korektnu aktivaciju tih sistema u ta 2 slučaja kočenja u poslednje 3 i po godine?
I jeli reagovao volan pri tim kočenjima da bi auto izbegao prepreku ili taj deo sistema nema tvoj auto?
Jako retko je sistem prijavio otkaz, samo po mećavi.
Šta je sa ostalim elementima autonomne vožnje, poput držanja trake.
Kako radi iz tvog iskustva po kiši, magli, snegu, noću, kada nema iscrtanih belih traka.... uslovi koje sam citirao iz Džonijevog posta?
Dakle 24/7/365 u praksi, nei kao na pripremljenom testiranju kada se prikazuje najbolja varijanta rada.
Kada pišeš bez argumenata pa naravno da ne mogu da se složim sa svime


-
- Site Admin
- Postovi: 1910
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Nemaju infrastrukturu, mislis postoje par vekova? Znaci svaki put kada nekom padne na pamet neka glupost mi srusimo pa iz pocetka? Ince 5G nije uopste preduslov za robo-taxi. I retardirano je ako to neko zahteva.
Kao sto rekoh, robo-taxi je jos jedan pipe dream, moze da funkcionise za distopijske gradove u Kini dok to drzava finansira da bi stranci snimali klipove i velicali partiju, ali ekonomski to ce biti isplativo onog trenutka kada 3d mapiranje i processing bude moguc istog momenta, kada se bude nudio kao karte za navigaciju, kada automatizovani modeli budu sposobni da rade na jeftinom hardveru i sl. I opet bice samo za uska gradska jezgra, a vec neko gore napisa ima samo vecu guzvu da prave.
Masovni javni prevoz je jedino resenje za gradove.
Da li je nesto reseno kod automatizovanih sistema, pogedaj EuroNcap. Oni to testiraju. Moje iskustvo govori da nije. I dalje u losim vremenskim uslovima prosto ne radi tj sistem izbaci poruku. A oni to ne testiraju.
Neko napisa sta ima veze sto neki put zabrlja, radi kada neko gleda u mobilni.......cekaj to je upravo sta ja pricam. Zasto gleda u mobilni??? Da se odmah razumemo, meni je sve to zanimljivo sa tehnicke strane, ali mi smeta sto to neko forsira kao obavezu, prodaje kao bezbednost a kada zaista treba da funkcionise (losi vremenski uslovi, kada statistika ide daleko u negativnu stranu, da ce nesto lose da se desi) taj sistem se pravi mutav. I ne sporim da moze da pomogne. Ostavi to kao opciju, ko zeli da kupi, super neka si kupi. Vozila su postala toliko kompleksna i skupa delom i zbog propisa koji nekada imaju a nekada nemaju smisla. Neka mi neko objasni kako ce ISA da pomogne, bas bih voleo da cujem. A onda nastupaju proizvodjaci koji gledaju kako da zadovolje propise. Naglasavam zadovolje. Ne ispostuju kako treba, vec zadovolje min zahteva. Zato umesto radara dobijete kameru, jer radi u vecini slucajeva, zasto umesto ultrazvucnih senzora opet se prebacite na kameru i par linija koda, zato dobijete dizel skandal itd itd. Cim je nesto obaveza: najjeftiniji ponudjac sa najbrzim rokom isporuke. To je moto i nista vise.
Opet, super sto sve to postoji sto se razvija........ali ne obavezivati ljude da to moraju da kupe sa novim vozilom. Na kraju dobijemo ovo sa ISA. Garantujem da za 5 godina necete moci da je iskljucite i da ce aktivno ogranicavati brzinu automobila. A to vise nije automobil, onda se vracamo na onaj prvi deo, dobijes robo-taxi samo sto je taj Robo=ti.
Kao sto rekoh, robo-taxi je jos jedan pipe dream, moze da funkcionise za distopijske gradove u Kini dok to drzava finansira da bi stranci snimali klipove i velicali partiju, ali ekonomski to ce biti isplativo onog trenutka kada 3d mapiranje i processing bude moguc istog momenta, kada se bude nudio kao karte za navigaciju, kada automatizovani modeli budu sposobni da rade na jeftinom hardveru i sl. I opet bice samo za uska gradska jezgra, a vec neko gore napisa ima samo vecu guzvu da prave.
Masovni javni prevoz je jedino resenje za gradove.
Da li je nesto reseno kod automatizovanih sistema, pogedaj EuroNcap. Oni to testiraju. Moje iskustvo govori da nije. I dalje u losim vremenskim uslovima prosto ne radi tj sistem izbaci poruku. A oni to ne testiraju.
Neko napisa sta ima veze sto neki put zabrlja, radi kada neko gleda u mobilni.......cekaj to je upravo sta ja pricam. Zasto gleda u mobilni??? Da se odmah razumemo, meni je sve to zanimljivo sa tehnicke strane, ali mi smeta sto to neko forsira kao obavezu, prodaje kao bezbednost a kada zaista treba da funkcionise (losi vremenski uslovi, kada statistika ide daleko u negativnu stranu, da ce nesto lose da se desi) taj sistem se pravi mutav. I ne sporim da moze da pomogne. Ostavi to kao opciju, ko zeli da kupi, super neka si kupi. Vozila su postala toliko kompleksna i skupa delom i zbog propisa koji nekada imaju a nekada nemaju smisla. Neka mi neko objasni kako ce ISA da pomogne, bas bih voleo da cujem. A onda nastupaju proizvodjaci koji gledaju kako da zadovolje propise. Naglasavam zadovolje. Ne ispostuju kako treba, vec zadovolje min zahteva. Zato umesto radara dobijete kameru, jer radi u vecini slucajeva, zasto umesto ultrazvucnih senzora opet se prebacite na kameru i par linija koda, zato dobijete dizel skandal itd itd. Cim je nesto obaveza: najjeftiniji ponudjac sa najbrzim rokom isporuke. To je moto i nista vise.
Opet, super sto sve to postoji sto se razvija........ali ne obavezivati ljude da to moraju da kupe sa novim vozilom. Na kraju dobijemo ovo sa ISA. Garantujem da za 5 godina necete moci da je iskljucite i da ce aktivno ogranicavati brzinu automobila. A to vise nije automobil, onda se vracamo na onaj prvi deo, dobijes robo-taxi samo sto je taj Robo=ti.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Mislim ono što sam napisao, nemaju planski i namenski napralvjenu infrastrukturu iz 21. veka neophodnu za putnička vozila bez vozača.Nemaju infrastrukturu, mislis postoje par vekova?
Tamo i ne očekujem da funkcioniše ni da se uvede, pitao sam za tamo gde postoje uslovi izgradjenog grada kako to funkcioniše pri lošim vremenskim uslovima.
Ili još nije usavršeno dovoljno da i tada funkcioniše.
Tako prosto.
Kako da vidim tamo da li je rešeno kada oni to ne testiraju?Da li je nesto reseno kod automatizovanih sistema, pogedaj EuroNcap. Oni to testiraju. Moje iskustvo govori da nije. I dalje u losim vremenskim uslovima prosto ne radi tj sistem izbaci poruku. A oni to ne testiraju.
Upravo to je i pokrenulo moja pitanja, da li radi i pomaže onda kada je najpotrebnije u najgorim uslovima po vozača.ali mi smeta sto to neko forsira kao obavezu, prodaje kao bezbednost a kada zaista treba da funkcionise (losi vremenski uslovi, kada statistika ide daleko u negativnu stranu, da ce nesto lose da se desi) taj sistem se pravi mutav. I ne sporim da moze da pomogne
Vidim iz primera sa AR teme pre nekoliko dana da nije radilo, pitao sam više pitanja od prvog vagona za iskustva da li ima da je na nekom modelu bilo kog brenda rešeno da radi manje više bez grešaka ili je još period dečijih bolesti.
Nemam stav ni da valja ni da ne valja cela ta priča automatizacije, nemam iskustva a slabo i pronalazim bilo čija iskustva iz realnih uslova vožnje.
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Pitanje je da li je takva pomoć zaista najpotrebnija po najlošijim mogućim uslovima kakva je snežna mećava. Zašto? Pa zato što svaki normalan vozač tada uspori i maksimalno pažljivo vozi. Ovakve asistencije su nam u stvari daleko potrebnije u svakodnevnim situacijama i trenucima kada nam pažnja i koncentracija iz nekog razloga nisu na maksimumu.
Pošto sam već dvaput pozitivno doživeo reagovanje tog sistema - u oba slučaja su to bili svakodnevni, normalni uslovi gde ti na delić sekunde popusti pažnja ili je nešto jednostavno skrene na drugu stranu i zato ne stigneš reagovati na vreme. Sistem to uoči i upozori te a ako opet ne odreaguješ vreme - preuzme sam kontrolu i koči da ne dođe do sudara.
Meni je taj AEBS zato bio obavezna stavka pre kupovine novog auta jer sam kao što sam već rekao doživeo da nam je pomogao da ne dođe do udesa (ako se sećate opisane situacije sa kolegom i RAV-om na autoputu?). Ni za mene tu nema nikakve dileme i podržavam što su to ubacili kao obaveznu opremu - pa i po cenu veće ukupne cene automobila. Ovo je meni lično verovatno najkorisnija stvar po pitanju sigurnosti još od uvođenja pojaseva u automobile. Da smo to imali ranije ko zna koliko bi čukanja i udesa bilo sprečeno. Naravno, ni ovaj sistem nije savršen i ne odreaguje idealno u 100% situacija ali - jednom kada vam bude pomogao znaćete itekako da cenite njegovu vrednost.
Pošto sam već dvaput pozitivno doživeo reagovanje tog sistema - u oba slučaja su to bili svakodnevni, normalni uslovi gde ti na delić sekunde popusti pažnja ili je nešto jednostavno skrene na drugu stranu i zato ne stigneš reagovati na vreme. Sistem to uoči i upozori te a ako opet ne odreaguješ vreme - preuzme sam kontrolu i koči da ne dođe do sudara.
Meni je taj AEBS zato bio obavezna stavka pre kupovine novog auta jer sam kao što sam već rekao doživeo da nam je pomogao da ne dođe do udesa (ako se sećate opisane situacije sa kolegom i RAV-om na autoputu?). Ni za mene tu nema nikakve dileme i podržavam što su to ubacili kao obaveznu opremu - pa i po cenu veće ukupne cene automobila. Ovo je meni lično verovatno najkorisnija stvar po pitanju sigurnosti još od uvođenja pojaseva u automobile. Da smo to imali ranije ko zna koliko bi čukanja i udesa bilo sprečeno. Naravno, ni ovaj sistem nije savršen i ne odreaguje idealno u 100% situacija ali - jednom kada vam bude pomogao znaćete itekako da cenite njegovu vrednost.
- carov2
- Postovi: 4961
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
+1
Sve si lepo napisao u prva dva pasusa.
Drugo, sistem radi i u lošim uslovima, RADI.
Da, mogu da se stvore uslovi kada je privremeno nedostupan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sve si lepo napisao u prva dva pasusa.
Drugo, sistem radi i u lošim uslovima, RADI.
Da, mogu da se stvore uslovi kada je privremeno nedostupan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Kada napises RADI. Mislim rastegljiv je pojam radi. Ali opet bolje ista nego nista definitivno vazi. Ako se zanemare iritacije. Bas sam ga pre neki dan iskljucio (sasvim normalan dan) toliko mi je isao na zivce. Ali sam ga opet ponovo ukljucio. Na mercedesu me je spasio jedamput kada sam isao u rikverc i nisam vide dete iza auta. Samo me je ukopao. Nisam isao brzo, polako sam se isparkiravao ali opet zaista vredi. Svasta ide na zivce pa opet radi posao 

- carov2
- Postovi: 4961
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Sigurno ima razlike od auta do auta, tj od grupacije do grupacije.
Ja sam pisao za VAG.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja sam pisao za VAG.
Sent from my iPhone using Tapatalk