DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj »

Možda da pogleda cenu novog DPFa, pa se iznenadi.
Za ta godišta pale su cene na reda 200+evra za zamenski DPF.

A sa 300k svakako treba da pogleda (i gotovo sigurno je potrebno) same dizne.
Bez toga da su dizne besprekorne u radu relativno brzo će opet tema biti DPF.
A takodje i ako je menjan fabrički softver pa čipovan ofrlje (to često vidjam za VAG grupu da se radi ofrlje, crni dim samo tako kulja ko lokomotiva, baš NS tablice) opet je DPF ubrzo tema.

Ako je čipovan kvalitetno nije problem.
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4828
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od carov2 »

+1

Baš kod tog auta, često bude nešto drugo uzrok, pa ubrza stradanje DPFa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
alienglobe
Reactions:
Postovi: 9
Pridružio se: 27 Jun 2023, 10:54

Re: DPF i regeneracija

Post od alienglobe »

Magnum auspuh servis Zrenjanin, neka pozove i informiše se. Pogledaj i na netu. Rade i zamene saća, cca 500ak eur.
Pozdrav

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Puzo81
Reactions:
Postovi: 3362
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Puzo81 »

Saša napisao: 16 Avg 2024, 15:59 Neće da izbaci DPF pre svega jer se boji/brine šta će biti ako konačno zaista počnu sprovoditi testiranja emisije izduvnih gasova, ili pojačaju tehničke preglede a ono nemaš ni fizički DPF...
Sa softverski izgašenim EGR i DPF +, naravno fizičko blokiranje pločicom i izvaditi saće DPF (ostaje lonac) izduvni gasovi su dibidus niski u odnosu na fabričku postavku iz ličnog primera mereno na tehničkim pregledu kod pašinog drugara.

Upoređivana moja 159 1.9 JTDm sa EGR,DPF off i 159 1.9 JTDm kolegina sa fabričkom postavkom.


I dalje ne razumem kako je urađeno na ovom mom 2.0 Tdci 140ks jer za ovih 3000 prevezenih nisam primetio ni promil regeneracije.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1869
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: DPF i regeneracija

Post od Dzoni_m »

Puzo81 napisao: 17 Avg 2024, 20:51 Sa softverski izgašenim EGR i DPF +, naravno fizičko blokiranje pločicom i izvaditi saće DPF (ostaje lonac) izduvni gasovi su dibidus niski u odnosu na fabričku postavku iz ličnog primera mereno na tehničkim pregledu kod pašinog drugara.
I sta ste merili na izduvnim gasovima?
Korisnikov avatar
Anatoliy
Reactions:
Postovi: 44
Pridružio se: 17 Jan 2021, 00:10
Garaža: Citroen C4
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Anatoliy »

Citroen C4 1.6 BlueHDi 120KS je u pitanju. Stvarnih 215k km. Pre nekih 15k km sam vršio dopunu one tečnosti za DPF (ne mogu da se setim kako se zove) u ovlašćenom servisu i tada mi je rečeno da je DPF na oko 93% zapušenja (ili slično). Sad je prijavio grešku. Očistio sam grešku i posle par stotina kilometara na otvorenom putu (sutradan) ponovo je prijavio grešku. Velikom većinom vremena vozim autoputem.

Veliki servis je rađen pre 3 i po godine na 164k km. Mali servisi redovno na 10k km.

Šta raditi u ovakvoj situaciji? Jedan majstor mi predlaže vađenje, čuo sam od drugog i da rade čišćenje. Da li se isplati stavljati novi (skupo) uzevši u obzir starost vozila. Osim toga, nisam imao većih problema sa vozilom. Samo mali servis i dopuna tečnosti (AdBlue i ova za DPF), sijalice... Ne bih menjao auto samo zbog ovoga iako se vidi da auto stari (2016 god).
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5194
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo »

Na rad FAP-a utice stanje grejaca motora, potrosnja ulja u motoru, lose odabir ulja u motoru, neredovna zamena ulja (lose odrzavanje) - pod uslovom da si drugi vlasnik ne mozes znati sta je bilo pre, lose dizne (dovoljno je jedna dizna da ima velike korekcije i da pravi problem), los turbo i EGR. Isto moze da se desi i ako Eolys nije doliven na vreme ili je neko nekad upisao da je menjana (a nije) pa kompjuter racuna pogresno. Ako si prvi vlasnik i ako si redovno odrzavao auto, ovo nikako ne sme da se desi, moj je presao mnogo vise i 9 godina je stariji auto i nijedan problem s FAPom nisam imao. Nesto je, ocigledno, duze vreme zapusteno ili u kvaru.

Prvo se polazi od tih stvari, jer FAP kod PSA (sa Eolysom) je odlican sistem, gotovo bulletproof.

Ono sto moze da mu napravi problem, a nije od gore pobrojanih stvari je suvi talog Eolys aditiva u samom FAP-u (on se ne spaljuje procesom regeneracije). Postoji neka maksimalna kolicina koja moze da ostane u FAP-u i hoce da da laznu sliku da je FAP napunjen, a pritisak je zbog tog taloga. To se lako i jeftino cisti.

Ali bih, s obzirom na podatak o velikoj zapusenosti, krenuo od stvari koje sam nabrojao na pocetku.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj »

215,000km je preko veka trajanja DPFiltera koji kod Citroena (PSA generalno) se puni ostatkom Eolys aditiva koji je čvrst talog i ne sagoreva dok čadj kroz regeneraciju sagori i očisti se od nje. Kada se čvrsti talog napuni filter je za zamenu.
Nekih 160-180,000km je obično predvidjeno vreme za zamenu.

S obzirom na godište 2016. i da ima + AdBlue sistem ne preporučujem igranje sa odstranjivanjem DPF i izmenama konstrukcije.

Klasično čišćenje DPFa od čadji ne važi za to, jer to nije čadj tako da se raspitaj o čiđćenju uz isticanje napomene da je PSA Citroen sistem a ne uobičajeni DPF.

A naravno proveriti putem čitača kodova greške i period automatske regeneracije i kada je bila zadnji put da bi bilo sigurno da DPF sistema kao celina funkcioniše.

Da je ranije godište pa i ajde, može da se skine i da ne pravi druge probleme dalje.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21740
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza »

Trebalo bi da svaki može da se skine, dokle god imaš pristup ECU. Eolys još i lakše, samo da sistem više nikad ne zna da je prazan, i da su parametri razlike protoka kroz DPF uvek iznad alarma. Adblue uredno isključuju, tako da ni to više nije drama.

Jedino to može da se spreči ako budu stvarno merili izduvne gasove kako treba, a to će se desi nikad kod nas (kad prolazi u DE i UK).
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5194
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo »

Ciscenje od taloga aditiva se lako i brzo radi i nije skupo. Ako je ostatak FAPa u redu, nema potrebe menjati FAP niti ga skidati ni iskljucivati, vec samo to ocistiti.

Moj auto je skoro na 270.000 i nema nijedan jedini problem sa FAP-om.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Anatoliy
Reactions:
Postovi: 44
Pridružio se: 17 Jan 2021, 00:10
Garaža: Citroen C4
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Anatoliy »

@cozmo , @ljubitelj , @nidza Hvala vam na ovoj korisnoj diskusiji i detaljnim odgovorima. Dobio sam preporuku za jedan servis u Zrenjaninu, pa planiram tamo da rešim problem sledeće nedelje. Javiću vam ovde kako je prošlo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj »

nidza napisao: 06 Dec 2024, 10:38 . Adblue uredno isključuju, tako da ni to više nije drama.
Koji modeli Citroean i Pežoa i koja godišta, gde to isključuju uredno?

Verujem da bi ta informacija koristila onima koji su imali problema sa PSA vozilima i troškom zamene pumpe odnosno remonta Ad Blue sistema na tim vozilima.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24620
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od dragvorl »

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj »

Isprobao kod njih da je uredno, bez posledica?
A kod nas gde je i vozilo za koje se pita neka isprobana preporuka?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24620
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od dragvorl »

Pa potrazi malo, poradi na tome, 1 munut pretrage po stranim forumima sa gomilom licnih iskustava. Nije tesko.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori