DPF i regeneracija
Re: DPF i regeneracija
Možda da pogleda cenu novog DPFa, pa se iznenadi.
Za ta godišta pale su cene na reda 200+evra za zamenski DPF.
A sa 300k svakako treba da pogleda (i gotovo sigurno je potrebno) same dizne.
Bez toga da su dizne besprekorne u radu relativno brzo će opet tema biti DPF.
A takodje i ako je menjan fabrički softver pa čipovan ofrlje (to često vidjam za VAG grupu da se radi ofrlje, crni dim samo tako kulja ko lokomotiva, baš NS tablice) opet je DPF ubrzo tema.
Ako je čipovan kvalitetno nije problem.
Za ta godišta pale su cene na reda 200+evra za zamenski DPF.
A sa 300k svakako treba da pogleda (i gotovo sigurno je potrebno) same dizne.
Bez toga da su dizne besprekorne u radu relativno brzo će opet tema biti DPF.
A takodje i ako je menjan fabrički softver pa čipovan ofrlje (to često vidjam za VAG grupu da se radi ofrlje, crni dim samo tako kulja ko lokomotiva, baš NS tablice) opet je DPF ubrzo tema.
Ako je čipovan kvalitetno nije problem.
- carov2
- Postovi: 4828
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
+1
Baš kod tog auta, često bude nešto drugo uzrok, pa ubrza stradanje DPFa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Baš kod tog auta, često bude nešto drugo uzrok, pa ubrza stradanje DPFa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Postovi: 9
- Pridružio se: 27 Jun 2023, 10:54
Re: DPF i regeneracija
Magnum auspuh servis Zrenjanin, neka pozove i informiše se. Pogledaj i na netu. Rade i zamene saća, cca 500ak eur.
Pozdrav
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Pozdrav
Sent from my MI 9 using Tapatalk
- Puzo81
- Postovi: 3362
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Sa softverski izgašenim EGR i DPF +, naravno fizičko blokiranje pločicom i izvaditi saće DPF (ostaje lonac) izduvni gasovi su dibidus niski u odnosu na fabričku postavku iz ličnog primera mereno na tehničkim pregledu kod pašinog drugara.Saša napisao: 16 Avg 2024, 15:59 Neće da izbaci DPF pre svega jer se boji/brine šta će biti ako konačno zaista počnu sprovoditi testiranja emisije izduvnih gasova, ili pojačaju tehničke preglede a ono nemaš ni fizički DPF...
Upoređivana moja 159 1.9 JTDm sa EGR,DPF off i 159 1.9 JTDm kolegina sa fabričkom postavkom.
I dalje ne razumem kako je urađeno na ovom mom 2.0 Tdci 140ks jer za ovih 3000 prevezenih nisam primetio ni promil regeneracije.
-
- Site Admin
- Postovi: 1869
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: DPF i regeneracija
I sta ste merili na izduvnim gasovima?Puzo81 napisao: 17 Avg 2024, 20:51 Sa softverski izgašenim EGR i DPF +, naravno fizičko blokiranje pločicom i izvaditi saće DPF (ostaje lonac) izduvni gasovi su dibidus niski u odnosu na fabričku postavku iz ličnog primera mereno na tehničkim pregledu kod pašinog drugara.
Re: DPF i regeneracija
Citroen C4 1.6 BlueHDi 120KS je u pitanju. Stvarnih 215k km. Pre nekih 15k km sam vršio dopunu one tečnosti za DPF (ne mogu da se setim kako se zove) u ovlašćenom servisu i tada mi je rečeno da je DPF na oko 93% zapušenja (ili slično). Sad je prijavio grešku. Očistio sam grešku i posle par stotina kilometara na otvorenom putu (sutradan) ponovo je prijavio grešku. Velikom većinom vremena vozim autoputem.
Veliki servis je rađen pre 3 i po godine na 164k km. Mali servisi redovno na 10k km.
Šta raditi u ovakvoj situaciji? Jedan majstor mi predlaže vađenje, čuo sam od drugog i da rade čišćenje. Da li se isplati stavljati novi (skupo) uzevši u obzir starost vozila. Osim toga, nisam imao većih problema sa vozilom. Samo mali servis i dopuna tečnosti (AdBlue i ova za DPF), sijalice... Ne bih menjao auto samo zbog ovoga iako se vidi da auto stari (2016 god).
Veliki servis je rađen pre 3 i po godine na 164k km. Mali servisi redovno na 10k km.
Šta raditi u ovakvoj situaciji? Jedan majstor mi predlaže vađenje, čuo sam od drugog i da rade čišćenje. Da li se isplati stavljati novi (skupo) uzevši u obzir starost vozila. Osim toga, nisam imao većih problema sa vozilom. Samo mali servis i dopuna tečnosti (AdBlue i ova za DPF), sijalice... Ne bih menjao auto samo zbog ovoga iako se vidi da auto stari (2016 god).
Re: DPF i regeneracija
Na rad FAP-a utice stanje grejaca motora, potrosnja ulja u motoru, lose odabir ulja u motoru, neredovna zamena ulja (lose odrzavanje) - pod uslovom da si drugi vlasnik ne mozes znati sta je bilo pre, lose dizne (dovoljno je jedna dizna da ima velike korekcije i da pravi problem), los turbo i EGR. Isto moze da se desi i ako Eolys nije doliven na vreme ili je neko nekad upisao da je menjana (a nije) pa kompjuter racuna pogresno. Ako si prvi vlasnik i ako si redovno odrzavao auto, ovo nikako ne sme da se desi, moj je presao mnogo vise i 9 godina je stariji auto i nijedan problem s FAPom nisam imao. Nesto je, ocigledno, duze vreme zapusteno ili u kvaru.
Prvo se polazi od tih stvari, jer FAP kod PSA (sa Eolysom) je odlican sistem, gotovo bulletproof.
Ono sto moze da mu napravi problem, a nije od gore pobrojanih stvari je suvi talog Eolys aditiva u samom FAP-u (on se ne spaljuje procesom regeneracije). Postoji neka maksimalna kolicina koja moze da ostane u FAP-u i hoce da da laznu sliku da je FAP napunjen, a pritisak je zbog tog taloga. To se lako i jeftino cisti.
Ali bih, s obzirom na podatak o velikoj zapusenosti, krenuo od stvari koje sam nabrojao na pocetku.
Prvo se polazi od tih stvari, jer FAP kod PSA (sa Eolysom) je odlican sistem, gotovo bulletproof.
Ono sto moze da mu napravi problem, a nije od gore pobrojanih stvari je suvi talog Eolys aditiva u samom FAP-u (on se ne spaljuje procesom regeneracije). Postoji neka maksimalna kolicina koja moze da ostane u FAP-u i hoce da da laznu sliku da je FAP napunjen, a pritisak je zbog tog taloga. To se lako i jeftino cisti.
Ali bih, s obzirom na podatak o velikoj zapusenosti, krenuo od stvari koje sam nabrojao na pocetku.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
215,000km je preko veka trajanja DPFiltera koji kod Citroena (PSA generalno) se puni ostatkom Eolys aditiva koji je čvrst talog i ne sagoreva dok čadj kroz regeneraciju sagori i očisti se od nje. Kada se čvrsti talog napuni filter je za zamenu.
Nekih 160-180,000km je obično predvidjeno vreme za zamenu.
S obzirom na godište 2016. i da ima + AdBlue sistem ne preporučujem igranje sa odstranjivanjem DPF i izmenama konstrukcije.
Klasično čišćenje DPFa od čadji ne važi za to, jer to nije čadj tako da se raspitaj o čiđćenju uz isticanje napomene da je PSA Citroen sistem a ne uobičajeni DPF.
A naravno proveriti putem čitača kodova greške i period automatske regeneracije i kada je bila zadnji put da bi bilo sigurno da DPF sistema kao celina funkcioniše.
Da je ranije godište pa i ajde, može da se skine i da ne pravi druge probleme dalje.
Nekih 160-180,000km je obično predvidjeno vreme za zamenu.
S obzirom na godište 2016. i da ima + AdBlue sistem ne preporučujem igranje sa odstranjivanjem DPF i izmenama konstrukcije.
Klasično čišćenje DPFa od čadji ne važi za to, jer to nije čadj tako da se raspitaj o čiđćenju uz isticanje napomene da je PSA Citroen sistem a ne uobičajeni DPF.
A naravno proveriti putem čitača kodova greške i period automatske regeneracije i kada je bila zadnji put da bi bilo sigurno da DPF sistema kao celina funkcioniše.
Da je ranije godište pa i ajde, može da se skine i da ne pravi druge probleme dalje.
Re: DPF i regeneracija
Trebalo bi da svaki može da se skine, dokle god imaš pristup ECU. Eolys još i lakše, samo da sistem više nikad ne zna da je prazan, i da su parametri razlike protoka kroz DPF uvek iznad alarma. Adblue uredno isključuju, tako da ni to više nije drama.
Jedino to može da se spreči ako budu stvarno merili izduvne gasove kako treba, a to će se desi nikad kod nas (kad prolazi u DE i UK).
Jedino to može da se spreči ako budu stvarno merili izduvne gasove kako treba, a to će se desi nikad kod nas (kad prolazi u DE i UK).
Re: DPF i regeneracija
Ciscenje od taloga aditiva se lako i brzo radi i nije skupo. Ako je ostatak FAPa u redu, nema potrebe menjati FAP niti ga skidati ni iskljucivati, vec samo to ocistiti.
Moj auto je skoro na 270.000 i nema nijedan jedini problem sa FAP-om.
Moj auto je skoro na 270.000 i nema nijedan jedini problem sa FAP-om.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
@cozmo , @ljubitelj , @nidza Hvala vam na ovoj korisnoj diskusiji i detaljnim odgovorima. Dobio sam preporuku za jedan servis u Zrenjaninu, pa planiram tamo da rešim problem sledeće nedelje. Javiću vam ovde kako je prošlo.
Re: DPF i regeneracija
Koji modeli Citroean i Pežoa i koja godišta, gde to isključuju uredno?
Verujem da bi ta informacija koristila onima koji su imali problema sa PSA vozilima i troškom zamene pumpe odnosno remonta Ad Blue sistema na tim vozilima.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24620
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: DPF i regeneracija
Isprobao kod njih da je uredno, bez posledica?
A kod nas gde je i vozilo za koje se pita neka isprobana preporuka?
A kod nas gde je i vozilo za koje se pita neka isprobana preporuka?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24620
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Pa potrazi malo, poradi na tome, 1 munut pretrage po stranim forumima sa gomilom licnih iskustava. Nije tesko.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money