Ipak, duže se već auti podešavaju na podupravljanje, čak i naoko živahnije orijentisani sa zadnjim pogonom poput »E90« i većine »Bemvea« nadalje, osnovnih »Lotusa«... o autima sa prednjim pogonom bi se tek pričalo samo o izuzecima.OMP napisao: 25 Nov 2024, 09:35Preupravljanje je uvek bilo i ostalo pozeljnije od podupravljanja u svim situacijama, ne znam ni danas dal neko zeli da ima podupravljanje....podupravljanje nekad je recimo imao dosta izrazeno nsu princ, lagan prednji kraj, motor pozadi i lako je klizao preko nosa sto se resavalo dodatnim balastom u prednjem kraju tj prtljaznom prostoru pogotovo zimi.motorista napisao: 25 Nov 2024, 08:46 Kramponke, dva džaka cementa u gepeku i umeće kontriranja volanom i gasom. Tada se preupravljanje smatralo bezbednijim (a i poželjnijim) od podupravljanja.
Domaće auto emisije
Re: Domaće auto emisije
Re: Domaće auto emisije
Predupravljanje je pozeljnije kad mislis da znas da vozis pa da ti je zabavnije i slicno. Za ostalih 99% vozaca je bezbednije da auto podupravlja i tako se pravi vecina obicnih automobila.
Re: Domaće auto emisije
Slazem se da se vecina kola podesava po defaultu na nosiranje ali kazem sta je po meni bolje za prosecnog vozaca, naravno ne pricam o ekstremnim situacijama gde namerno dovodis auto u neku situciju nego u normalnim uslovima voznje i onog sto moze da te zadesi na putu. Moglo bi da se diskutuje nasiroko na tu temu posto i klizanje preko nosa po meni moze da te vise zezne nego da ti se auto okrene u krug sa preupravljanjem. Al dobro da ne sirimo pricu i opet odemo u neko palamudjenje kao po obicaju.
Re: Domaće auto emisije
Kad kliza preko nosa prirodna reakcija je da pustis gas i to te vadi iz situacije. Kad krene da ti bezi zadnji kraj nije bas tako jednostavno i ne znam kako moze biti bezbednije za prosecnog vozaca.
Re: Domaće auto emisije
Prirodna reakcija je i kontriranje volana kad krene zadnji tako da mu dodje na isto kao i kad pustis gas kad kliza preko nosa ali sve to zavisi od situacije do situacije kao i samog auta, zato kazem siroka je prica oko toga ali vozeci se sa par neiskusnih vozaca u nekim rizicnim situacijama, konkretno klizava podloga, mokra, snezna, bolje su se snalazili kad im krene zadnji nego prednji, jer su kod nosiranja svi zabadali kocnicu instinktivno pa klizanje dodatno produzili a kod kretanja zadnjeg kraja kontrom volanom uspevali da se vrate na put.
Re: Domaće auto emisije
Nas su učili da se projektuje sa podupravljanjem, jer ako se ne skrene dovoljno dodaćeš volan što se kaže. Bežanje zadnjeg kraja nije poželjno.
Re: Domaće auto emisije
Zadnja osovina je ono što daje stabilnost putanje kretanja vozila, zato uvek idu bolje gume nazad.
Isto je i kod pogona, nebitan je gde je a stabilniji za vožnju i pogodniji za vozača je onaj koji klizi (umereno) preko nosa.
Kao što je napisano 99% vozila je sa podupravljanjem podešeno sa razlogom što je to optimalno za prosečnog vozača.
Preupravljanjem se dobija živahni auto, nerzvozan zadnji kraj (koji nije upravljiv ne zaboravimo nema volan) i mnogo veći rizik.
Kontra volanom mora biti ekstremno brza, kratka i veoma dozirano odmerena.
Veoma lako se kontra volanom pretvara u klatno zadnjeg kraja koji sve više beži, a teško se dozira kada je to iznenada bez najave.
Druga je stvar vožnja sa namernim korišćenjem preupravljivosti koja se i planira kao što je na pisti, trkama, sportu uopšte ali tada i nema priče o prosečnom vozaču.
BMW tzv kockica je poznato po tome, auto je zabavan ali i veoma zahtevan od vozača.
I može biti vraški brz kroz krivine upravo zbog preupravljanja. I slični njemu.
Po mom iskustvu optimalni je zadnji pogon sa podupravljanjem jer je vrlo predvidivo ponašanje u svim uslovima puta i veoma stabilna putanja auta a dovoljna je laka korekcija volanom.
Danas ionako je ESP komandant vožnje i blokira uopšte i dolaženje u nezgodne situacije gubitka kontrole bilo kakav da je pogon.
Isto je i kod pogona, nebitan je gde je a stabilniji za vožnju i pogodniji za vozača je onaj koji klizi (umereno) preko nosa.
Kao što je napisano 99% vozila je sa podupravljanjem podešeno sa razlogom što je to optimalno za prosečnog vozača.
Preupravljanjem se dobija živahni auto, nerzvozan zadnji kraj (koji nije upravljiv ne zaboravimo nema volan) i mnogo veći rizik.
Kontra volanom mora biti ekstremno brza, kratka i veoma dozirano odmerena.
Veoma lako se kontra volanom pretvara u klatno zadnjeg kraja koji sve više beži, a teško se dozira kada je to iznenada bez najave.
Druga je stvar vožnja sa namernim korišćenjem preupravljivosti koja se i planira kao što je na pisti, trkama, sportu uopšte ali tada i nema priče o prosečnom vozaču.
BMW tzv kockica je poznato po tome, auto je zabavan ali i veoma zahtevan od vozača.
I može biti vraški brz kroz krivine upravo zbog preupravljanja. I slični njemu.
Po mom iskustvu optimalni je zadnji pogon sa podupravljanjem jer je vrlo predvidivo ponašanje u svim uslovima puta i veoma stabilna putanja auta a dovoljna je laka korekcija volanom.
Danas ionako je ESP komandant vožnje i blokira uopšte i dolaženje u nezgodne situacije gubitka kontrole bilo kakav da je pogon.
Re: Domaće auto emisije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Domaće auto emisije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Domaće auto emisije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Domaće auto emisije
Nije domaće, a nije baš ni automobilski YT kanal. U pitanju je restauracija prednjeg trapa nekog Datsuna, ovaj nivo perfekcionizma i znanja ne postoji nigde na planeti.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Domaće auto emisije
Ja sam ispratio kompletu restauraciju ovog dacuna, izuzetno pedantno i kvalitetno uradjeno a koliko sam primetio covek se ne bavi iskljucivo automobilima vec restaurira svasta nesto.