Beograd nema javni prevoz kao Prag.ftj napisao: 05 Dec 2024, 22:01 Neko pametniji je negde tamo na zapadu ukapirao da je mnogo efikasnije forsirati javni prevoz i druge vidove kretanja poput bicikala pa je doktrina u evropi da se automobili sklanjaju iz centra a ne naknadno dovlace. Evo npr. u pragu imas tramvaje sa svojim trasama gde ne ide nista sem njih a protok ljudi je reda velicine bar 50x veci nego u bgd.
Redosled forsiranja javnog prevoza umesto privatnih vozila je proces i ide redom da se prvo uspostavi efikasan javni prevoz pa tek onda da se uklone vozila iz centra.
A samim uspostavljanjem javnog prevoza gubi se i smisao upotrebe vozila u centru.
Beograd mora sada da ima mogućnost upotrebe vozila jer drugačije bez tih tramvaja i vozova/metroa sa svojim trasama nema uopšte funkcionisanja.
A kada već mora da se koristi u centru vozilo onda treba napraviti da to bude što efikasniji prolaz kroz ulice a ne što usporeniji.
To valjda ne treba objašnjavati zašto se glavni pravci kretanja vozila forsiraju kroz šire/široke ulice umesto kroz uske/uže.
I u Beču koji ima odličan javnih prevoz vozila su pre izgradnje Metroa kroz sam centar prolazila i parkirala...sada naravno ne jer postoji adekvatni javni prevoz.
Tako je i svuda na zapadu bio tok razvoja organizacije saobraćaja.
Ako znaš navedi gradove gde je prvo ukinuto automobilima upotreba a bez javnog prevoza za taj potreban kapacitet prevoza ljudi ?