Dobro veče
Re: Dobro veče
Kazne za saobraćajne prekršaje u inostranstvu stižu i u Srbiju
Autor: Euronews Srbija
Veliki broj kamera za otkrivanje saobraćajnih prekršaja nalazi se u inostranstvu, a sada će kazne koje beleže te kamere stizati i u Srbiju kada naši vozači naprave prekršaj.
Savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Milić, objasnio je za Euronews Srbija šta zapravo omogućava potpisani međunarodni sporazum o razmeni informacija naše zemlje sa članicama evropskog bloka.
Milić kaže da se radi o direktivi 2015/413 koja podrazumeva razmenu informacija za učinjene saobraćajne prekršaje i ona podrazumeva potpisane brojne bilateralne sporazume između Srbije sa zemljama EU.
Milić navodi da to znači dvostranu razmena informacija o učiniocima prekršaja, vozačima i vozilima.
"Ukoliko smo nebezbedni, ukoliko činimo prekršaje, da li u našoj zemlji ili inostranstvu, svakako će kazna da stigne i da se ona realizuje", rekao je on.
Na pitanje šta se, na primer dešava ukoliko vozač iz Srbije načini prekršaj u inostranstvu i nakon toga se jednostavano samo vrati u zemlju, Milić kaže da za to postoje i određene sankcije.
"Naši profesionalni vozači, odnosno firme koje se bave međunarodnim prevozom, jedva čekaju da dobiju informaciju kako bi kaznu što pre platili i ne bi imali problema na granici. Samim tim možemo zaključiti za fizička lica, ukoliko ne plate kaznu, će takođe imati problema na granici. Naime, članice Evropske unije imaju razvijen informacioni sistem, bazu podataka, pa ukoliko nešto neko od naših vozača duguje, imaće problema i neće moći da uđe u tu zemlju sve dok ne plati kaznu", objašnjava on.
On ističe da je bilo razmene i sa drugim zemljama, ali da se najviše sarađivalo sa ove tri. Razlog za to je, navodi, što veći broj naših građana često posećuje ove države, a neki i duži vremenski period borave u njima.
"Na godišnjem nivou oko 2.000 zahteva stiže za razmenu informacija, odnosno o vozilima i vozačima koji su naši državljani, a napravili su saobraćajni prekršaj u inostranstvu. Efikasnost realizacije kazne kod nas je, na osnovu informacija koje smo dobili iz pravosuđa, samo 30 procenata. Za inostranstvo nemamo precizan podatak, ali s obzirom na njihov informacioni sistem, verujem da je taj procenat veći", rekao je on.
"Nema nagodbe sa policijom u zemljama EU"
Kako navodi Euronews Srbija, predstavnici Veća EU i Evropskog parlamenta postigli su prošle godine privremeni politički dogovor o direktivi koja bi trebalo da olakša izvršenje kazni za vozače koji počine saobraćajne prekršaje u drugoj državi članici.
Nova direktiva sada, osim najčešćih i najozbiljnijih prekršaja kao što su prekoračenje brzine ili vožnja pod uticajem alkohola i droga, uključuje i druge prekršaje.
Među njima su nepoštovanje razmaka između vozila, ignorisanje zabrane preticanja, opasno preticanje, prekršaji pri parkiranju kao što je parkiranje preblizu raskrsnice ili zebri, prelazak pune bele linije, vožnja u pogrešnom smeru, nepoštovanje pravila o korišćenju koridora za hitne slučajeve ili korišćenje preopterećenog vozila.
Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" rekao je ranije za Euronews Srbija da u zemljama koje pripadaju Evropskoj uniji sa saobraćajnim prekršajima nema šale.
"Ukoliko vam se dogodi neka nezgoda na teritoriji EU, obavezno sačekajte policiju i pripremite sve dokumente, kao što je Zelena karta osiguranja, u zemljama gde je potrebna, ali obavezno morate da imate lokalnu polisu osiguranja od autoodgovornosti", savetovao je ranije Aleksić i objasnio:
"Zakoni su u EU dosta stroži nego u Srbiji i nikako se ne treba povesti ovdašnjom praksom pokušaja da se 'nagodite' s policijom ili nešto slično. Tamo se to ne oprašta. Ukoliko smatrate da postoji bilo kakav problem u smislu da je vozač nepravedno optužen ili neadekvatno tretiran od strane organa reda, preporuka je da se kontaktira naš konzulat u toj zemlji. Pre nego što krenete na put, obavezno se obavestite o kontaktima konzulata u zemljama u koje putujete", rekao je Aleksić.
"Crna lista" i zabrana ulaska u zemlje članice EU
Ono što mnogi vozači ne znaju je da neplaćene saobraćajne kazne zbog prekršaja načinjenih na teritoriji EU, mogu čak i da ih pošalju na crnu listu zbog koje može da im bude zabranjen ulazak u zemlje članice.
Na takozvanoj "crnoj listi" može da se nađe svaki vozač koji se oglušio o prekršajni nalog ili kaznu, jer čak i najmanja opština u bilo kojoj zemlji EU protiv njega može da pošalje prijavu jedinstvenom telu EU i zatraži sankcije.
Ukoliko se to dogodi, vlasnik automobila već na prvom prelazu saznaje da mu je ulazak zabranjen, a istraga i zahtev za skidanje sa ove liste može sa potraje i nekoliko godina.
Aleksandar Radenković iz MUP-a Srbijenaveo je da se za prekršaje koji se otkriju uređajima za automatsku detekciju (npr. prekoračenje brzine, prolazak na crveno svetlo i slično) gde počinilac prekršaja nije zaustavljen na licu mesta mogu zatražiti podaci o vlasniku vozila posredstvom instituta Međunarodnog pružanja pomoći u krivičnim stvarima.
"Kada se radi o prekršajima koji čine naši državljani u inostranstvu, podaci se posredstvom Ministarstva pravde zahtevaju od Uprave za upravne poslove MUP-a, koja je zadužena za registar vozila. Po istoj analogiji, i Republika Srbija može zatražiti podatke o strancima koji čine prekršaje na teritoriji naše zemlje", objasnio je on ranije.
Autor: Euronews Srbija
Veliki broj kamera za otkrivanje saobraćajnih prekršaja nalazi se u inostranstvu, a sada će kazne koje beleže te kamere stizati i u Srbiju kada naši vozači naprave prekršaj.
Savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Milić, objasnio je za Euronews Srbija šta zapravo omogućava potpisani međunarodni sporazum o razmeni informacija naše zemlje sa članicama evropskog bloka.
Milić kaže da se radi o direktivi 2015/413 koja podrazumeva razmenu informacija za učinjene saobraćajne prekršaje i ona podrazumeva potpisane brojne bilateralne sporazume između Srbije sa zemljama EU.
Milić navodi da to znači dvostranu razmena informacija o učiniocima prekršaja, vozačima i vozilima.
"Ukoliko smo nebezbedni, ukoliko činimo prekršaje, da li u našoj zemlji ili inostranstvu, svakako će kazna da stigne i da se ona realizuje", rekao je on.
Na pitanje šta se, na primer dešava ukoliko vozač iz Srbije načini prekršaj u inostranstvu i nakon toga se jednostavano samo vrati u zemlju, Milić kaže da za to postoje i određene sankcije.
"Naši profesionalni vozači, odnosno firme koje se bave međunarodnim prevozom, jedva čekaju da dobiju informaciju kako bi kaznu što pre platili i ne bi imali problema na granici. Samim tim možemo zaključiti za fizička lica, ukoliko ne plate kaznu, će takođe imati problema na granici. Naime, članice Evropske unije imaju razvijen informacioni sistem, bazu podataka, pa ukoliko nešto neko od naših vozača duguje, imaće problema i neće moći da uđe u tu zemlju sve dok ne plati kaznu", objašnjava on.
On ističe da je bilo razmene i sa drugim zemljama, ali da se najviše sarađivalo sa ove tri. Razlog za to je, navodi, što veći broj naših građana često posećuje ove države, a neki i duži vremenski period borave u njima.
"Na godišnjem nivou oko 2.000 zahteva stiže za razmenu informacija, odnosno o vozilima i vozačima koji su naši državljani, a napravili su saobraćajni prekršaj u inostranstvu. Efikasnost realizacije kazne kod nas je, na osnovu informacija koje smo dobili iz pravosuđa, samo 30 procenata. Za inostranstvo nemamo precizan podatak, ali s obzirom na njihov informacioni sistem, verujem da je taj procenat veći", rekao je on.
"Nema nagodbe sa policijom u zemljama EU"
Kako navodi Euronews Srbija, predstavnici Veća EU i Evropskog parlamenta postigli su prošle godine privremeni politički dogovor o direktivi koja bi trebalo da olakša izvršenje kazni za vozače koji počine saobraćajne prekršaje u drugoj državi članici.
Nova direktiva sada, osim najčešćih i najozbiljnijih prekršaja kao što su prekoračenje brzine ili vožnja pod uticajem alkohola i droga, uključuje i druge prekršaje.
Među njima su nepoštovanje razmaka između vozila, ignorisanje zabrane preticanja, opasno preticanje, prekršaji pri parkiranju kao što je parkiranje preblizu raskrsnice ili zebri, prelazak pune bele linije, vožnja u pogrešnom smeru, nepoštovanje pravila o korišćenju koridora za hitne slučajeve ili korišćenje preopterećenog vozila.
Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" rekao je ranije za Euronews Srbija da u zemljama koje pripadaju Evropskoj uniji sa saobraćajnim prekršajima nema šale.
"Ukoliko vam se dogodi neka nezgoda na teritoriji EU, obavezno sačekajte policiju i pripremite sve dokumente, kao što je Zelena karta osiguranja, u zemljama gde je potrebna, ali obavezno morate da imate lokalnu polisu osiguranja od autoodgovornosti", savetovao je ranije Aleksić i objasnio:
"Zakoni su u EU dosta stroži nego u Srbiji i nikako se ne treba povesti ovdašnjom praksom pokušaja da se 'nagodite' s policijom ili nešto slično. Tamo se to ne oprašta. Ukoliko smatrate da postoji bilo kakav problem u smislu da je vozač nepravedno optužen ili neadekvatno tretiran od strane organa reda, preporuka je da se kontaktira naš konzulat u toj zemlji. Pre nego što krenete na put, obavezno se obavestite o kontaktima konzulata u zemljama u koje putujete", rekao je Aleksić.
"Crna lista" i zabrana ulaska u zemlje članice EU
Ono što mnogi vozači ne znaju je da neplaćene saobraćajne kazne zbog prekršaja načinjenih na teritoriji EU, mogu čak i da ih pošalju na crnu listu zbog koje može da im bude zabranjen ulazak u zemlje članice.
Na takozvanoj "crnoj listi" može da se nađe svaki vozač koji se oglušio o prekršajni nalog ili kaznu, jer čak i najmanja opština u bilo kojoj zemlji EU protiv njega može da pošalje prijavu jedinstvenom telu EU i zatraži sankcije.
Ukoliko se to dogodi, vlasnik automobila već na prvom prelazu saznaje da mu je ulazak zabranjen, a istraga i zahtev za skidanje sa ove liste može sa potraje i nekoliko godina.
Aleksandar Radenković iz MUP-a Srbijenaveo je da se za prekršaje koji se otkriju uređajima za automatsku detekciju (npr. prekoračenje brzine, prolazak na crveno svetlo i slično) gde počinilac prekršaja nije zaustavljen na licu mesta mogu zatražiti podaci o vlasniku vozila posredstvom instituta Međunarodnog pružanja pomoći u krivičnim stvarima.
"Kada se radi o prekršajima koji čine naši državljani u inostranstvu, podaci se posredstvom Ministarstva pravde zahtevaju od Uprave za upravne poslove MUP-a, koja je zadužena za registar vozila. Po istoj analogiji, i Republika Srbija može zatražiti podatke o strancima koji čine prekršaje na teritoriji naše zemlje", objasnio je on ranije.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Gaginh0
- Postovi: 9554
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Dobro veče
@Milos eto sad više ne možeš da divljaš sa Golfom po Österreich!
- Sinisa G.
- Postovi: 2607
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Dobro veče
E jbg.
- TheWickerMan
- Postovi: 11201
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
Meni je stigla kazna za parking iz Srbije na nemačku adresu, umesto 1000 dinara morao sam da platim 50e. I to posle 2 ipo godine je stigla, sa sve slikama.
Re: Dobro veče
Dnevna karta?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11201
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
Kako misliš dnevna karta?
Re: Dobro veče
Neplaćeni parking u zoni?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11201
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
A to. U Kraljevu je bilo, neplaćena zona, da. Prvi dan kako sam stigao i zaboravim da dopunim kredit i ne platim.
Kad mi je stigla kazna, odem do kola i u vratima nađem kaznu koju su mi tad zadenuli za brisač. Kako ja to nisam platio, nije mi jasno jer uvek platim i kaznu čim je dobijem.
Kad mi je stigla kazna, odem do kola i u vratima nađem kaznu koju su mi tad zadenuli za brisač. Kako ja to nisam platio, nije mi jasno jer uvek platim i kaznu čim je dobijem.
Re: Dobro veče
Dal moguce da salju u Nemacku, ja sam mislio da su strane tablice bezbedne sto se tice placanja parkinga.
- Gaginh0
- Postovi: 9554
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Dobro veče
Ja 2020. nisam platio neku parkig kaznu, ne sećam se više zašto, nešto su me iznervirali, i nikada mi ništa nije stiglo.
Moj poznanik dobio zabranu vožnje 3 meseca u Srbiji sa nemačkon vozačkom dozvolom, zbog alkohola. Ja nisam znao da TO može.
Moj poznanik dobio zabranu vožnje 3 meseca u Srbiji sa nemačkon vozačkom dozvolom, zbog alkohola. Ja nisam znao da TO može.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Moze oduvek ali je sistem te realizacije bio prakticno nepostojeci.
Mozda sada je to ozbiljnije, al secam se pre 10+ godina slika sa neta kako su na stranu dozvolu selotejpom zalepili istampanu i pecatoranu cedulju od kad do kad je zabrana
Mozda sada je to ozbiljnije, al secam se pre 10+ godina slika sa neta kako su na stranu dozvolu selotejpom zalepili istampanu i pecatoranu cedulju od kad do kad je zabrana
Re: Dobro veče
Dobio sam i ja zabranu sa nemačkom dozvolom u Srbiji za prekoracenje (47km/h), ali to u teoriji nije izvodljivo, u praksi jeste. Jednom sam istu situaciju imao, ali je bilo u toku dana, relativno sam žurio i išao sam kod prekršajnog po kratkom postupku što je valjda jedina opcija da oni fizički ne zadrže dozvolu i novčana je bila jača malo nego inače, ali bez ikakve zabrane. U slučaju kad su mi pisali zabranu je bilo u pola noći i "uz dogovor" su pisali kao da je srpska i stigao poziv od sudije posle 6-7 meseci na adresu u Srbiji.Gaginh0 napisao: 15 Jan 2025, 15:03
Moj poznanik dobio zabranu vožnje 3 meseca u Srbiji sa nemačkon vozačkom dozvolom, zbog alkohola. Ja nisam znao da TO može.
Имам једно потпитање...
- TheWickerMan
- Postovi: 11201
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
JKP Čistoća Kraljevo je moj dug njima "prodalo" nekoj firmi/advokatu u Nemačkoj koji se bave naplatom/uterivanjem dugova. Možda ništa ne bi bilo da nisam platio ali sigurnije ovako. Imali su sve moje podatke, slike gde je prekršaj napravljen itd.OMP napisao: 15 Jan 2025, 14:46 Dal moguce da salju u Nemacku, ja sam mislio da su strane tablice bezbedne sto se tice placanja parkinga.
Re: Dobro veče
Meni nije jasno odakle oni znaju ko je vlasnik auta na stranim tablicama ako ga ne navataju na licu mesta, kako bi nasli nekog npr. sa arapskim tablicama ili americkim i sl. preko kojih baza??
Re: Dobro veče
Zastara je godinu dana, ne moras da platis ako te nisu tuzili.
To nije kazna i saobracajni prekrsaj, vec komunalna usluga.
Pricam o neplacanju zone, ne o nepravilnom parkiranju.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
To nije kazna i saobracajni prekrsaj, vec komunalna usluga.
Pricam o neplacanju zone, ne o nepravilnom parkiranju.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.