Domaće auto emisije

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

elMaestro napisao: 13 Jan 2025, 18:26 Čak i od tih koje si izdvojio, kao auto u celini, jedino se Sierra Cosworth može uporediti sa Deltom. Supra je auto koji ni po ideji ne parira Lancii. A ako ćeš reći da Delta nije ozbiljniji auto bio čak i tada (ne pričamo o vrednosti sada) od 205 GTI i R5 GTT, onda opet nema poente dalje pričati. Vidim da si se uhvatio strogo ubrzanja do 100 što je neko usput pomenuo, kao da je to jedina odlika, ali ni 205 GTI ni R5 GTT nemaju ubrzanje Delte. Koji tačno R5 je '78 išao za ispod 7 do 100? To je kao da kažeš da je Clio '99 išao za 6 sekundi do 100, samo zaboraviš da kažeš da je tom Cliu motor pozadi i da se razlikuje u još par sitnih detalja, ali ništa bitno.
I očekivao sam ovakav odgovor nabacan floskulama o poredjenju ozbiljnosti auta i idejama proizvodjača.

Nisam ja uveo ubrzanje u priču, samo sam naveo primer drugih auta jer su se potegle perfomanse kao adut posebnosti i specijalnosti.

A može i maksimalna brzina da se poredi gde opet Delta nije ništa specijalno, čak sporija od gomile auta sa one liste pa čak i od porodičnih limuzina 80tih.
I Sierra i Escort kod Forda 80tih su sasvim uporedivi sa Deltom. Supra je kudikamo kvlaitetnije izradjen auto od Delte, takodje sasvim parira Delti a i može motoru dobroooo da se digne snaga.
I 205 i 5 su ikone i auto industrije i motor sport verzije takodje u svoje vreme. Isto tako i Nissani, i 200SX i 300 i 350 i Skyline i SUnny.
Toyote, Subarui, Mitsubishiji... legendarni motori koji pucaju od snage.
Pa Honda NSX, Mazda RX7...kultni modeli.
Nisam ni pomenuo Porše i BMW 80tih i šta predstavljaju kao ozbiljan auto (tvoj termin poredenja) po perfomansama a ima i njih uz tabeli.
BMW M3 je dat 6,7sekundi. Da nije i to neozbliljan auto pa nije za poredjenje da Deltom?


Piše u linku koji R5 (turbo model prve serije) je 1978 išao 6,9. Delta je 6,8 .
Razlika zanemariva. A R5 Turbo 2 je isti sa 6,8

Kako god okreneš od Delte je u 80tim bilo auta istih ili boljih perfomansi u raznim veličinama. Tabela sve govori.

Nego, ne napisa odgovor ni na moje ni na pitanje kolege A170 po čemu je ova Delta 8V toliko vau.
Napisao si da ubrzanje nije jedina odlika, dakle šta bi izdvojilo Deltu od drugih modela iz 80tih ili 90tih ???

Prosto navedi Delta 8V je zbog
-...
-...
-...
izuzetan auto koji nema niko drugi od konkurencije.

Po meni motor od 165/ 185KS ni po snazi ni po tehničkim rešenjima ništa posebno, Ista konstrukcija kao i velikoserijski motori u limuzinama tog vremena. Ništa novo što već odranije nisu imali motori 80tih godina.

Da podsetim, nije verzija Delte koja se proslavila na reliju 037 a nije ni EVo 16V.
Korisnikov avatar
elMaestro
Reactions:
Postovi: 3443
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Domaće auto emisije

Post od elMaestro »

Ako ćemo u detalje, Turbo je iz 80-e godine. Hoćeš da kažeš da je Supra kao RWD kupe koji je dooobrano teži od Delte performantniji auto od 4x4 hečbeka? Namerno sam naglasio Sierru Cosworth, ona jeste pandan Delti. Escort takođe jeste pandan Delti, ali ne iz 80-ih kako navodiš, već Cosworth koji je došao celu jednu generaciju kasnije. Delta ima veze sa verzijom sa relija mnogo više nego Pug i Reno. Na reliju je bila Delta sa motorom napred, kao u civilu, 4x4 kao u civilu, za početak to. Turbo 2, Maxi, T16 Pežo, svi oni imaju potpuno drugu konfiguraciju motora/pogona u odnosu na GTT/GTI.

Eto recimo Clio 2 RS je godinama bio najbolji hotheč tog doba, al ti ćeš reći verovatno "to je sranje, 2002. godine je Mercedes SL išao brže do 100, Clio je sranje".

Ni sam ne znam što ulazim u bilo kakvu diskusiju...
Имам једно потпитање...
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Domaće auto emisije

Post od TheWickerMan »

ljubitelj napisao: 14 Jan 2025, 08:35P

I očekivao sam ovakav odgovor nabacan floskulama o poredjenju ozbiljnosti auta i idejama proizvodjača.

Nisam ja uveo ubrzanje u priču, samo sam naveo primer drugih auta jer su se potegle perfomanse kao adut posebnosti i specijalnosti.
Kako nisi ti uveo, postavio link sa ubrzanjima svih auta ikada?

O nabacanim floskulama nećemo, ti prvi to radiš, izlistavaš automobile koji ti padnu na pamet.

Honda NSX, Mazda Rx7, 200 SX su ista klasa kao Delta, učestvovali u reliju? Važi. Nisi u pravu nikako. Još Skyline na listi. Dobro je da nisi rekao Countach, Testatossa, EB110.
Tebi ne vredi ništa objašnjavati, ti zapneš da braniš svoj stav bacajući gomile podataka i kilometarske postove, u nadi da će ljudi da prelete preko njih i da kažu u pravu si. I tako zadnjih 20+ godina po svim mogućim forumima. Često pomislim da to namerno radiš. Za gomilu stvari imaš dosta znanja, više od mnogih i to poštujem ali ne možeš uvek da budeš u pravu.

A da se vratim kratko na Deltu. Delta ima nešto u sebi, od oreola dominacije relijem do poželjnosti od strane korisnika, što se i ovde može videti. Niti je najbolji auto niti najbrži ali ljudi je žele, vole i imaju želju da je poseduju što pokazuju i cene i postovi ovde. Po meni je to dovoljno da stekne legendarni status, koji taj auto već ima i koji će tek da raste.
A npr. Nemci, koji ako nešto vole, vole svoju autoindustriju, kad im pomeneš Deltu, zacakle oči i sve pohvalno. To pokazuju i cene i stanja Delti u Nemačkoj, što možeš sam da vidiš
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9494
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Domaće auto emisije

Post od OMP »

ljubitelj napisao: 14 Jan 2025, 08:35
BMW M3 je dat 6,7sekundi. Da nije i to neozbliljan auto pa nije za poredjenje da Deltom?

Piše u linku koji R5 (turbo model prve serije) je 1978 išao 6,9. Delta je 6,8 .
Razlika zanemariva. A R5 Turbo 2 je isti sa 6,8

Pa taj m3 i r5 turbo kostaju mnogo vise danas nego delta 8v tako da oni nisu za poredjenje i za njih mozemo da kazemo po cemu su oni toliko skuplji od delte kad nisu nista bolji, brzi, lepsi itd.?
Na kraju krajeva neka je i samo lepota auta ili ukus u pitanju pa je dovoljno da ima cenu i tu je kraj price.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

TheWickerMan napisao: 14 Jan 2025, 09:30
ljubitelj napisao: 14 Jan 2025, 08:35P

I očekivao sam ovakav odgovor nabacan floskulama o poredjenju ozbiljnosti auta i idejama proizvodjača.

Nisam ja uveo ubrzanje u priču, samo sam naveo primer drugih auta jer su se potegle perfomanse kao adut posebnosti i specijalnosti.
Kako nisi ti uveo, postavio link sa ubrzanjima svih auta ikada?
Nisam.
Ovo je početak kao odgovor na pitanje u čemu je Delta posebna.
citiram @ omp
Kultni auto, u ono vreme ispod 7sec do 100tke, Evo verzije i ispod 6 sec kad ni mnogo jaca i skuplja kola nisu mogla da se pohvale tim ciframa, u svetskom i evropskom reli sampionatu useravala konkurenciju 6 sezona za redom

A kao što tabela pokazuje nije zbog ubrzanja kultni auto, ima toliko modela u ono vreme ispod 7 sekundi.
Honda NSX, Mazda Rx7, 200 SX su ista klasa kao Delta, učestvovali u reliju?
Sve su to kultni automobili svako zbog nečega svojstvenog koji su bili i ostali posebni.
Niti je ova velikoserijska Delta učestvovala u Reliju niti sam ja napisao da su ovi pobrojani učestvovali u reliju. Nešto si prebacio.
U reliju se voze specijalne uglavnom ručno pravljene verzije, tako je i Lancia model poznat po broju 037 drugačijeg motora, drugačijeg vešanja, drugačijeg kočionog sistema, drugačije karoserije, drugačijeg enterijera iliti komplet drugi auto namenski pravljen za reli.

Tako je i sa reli verzijama kod drugih proizvodjača, ne koriste se serijska vozila iz auto salona.
A da se vratim kratko na Deltu. Delta ima nešto u sebi, od oreola dominacije relijem do poželjnosti od strane korisnika, što se i ovde može videti. Niti je najbolji auto niti najbrži ali ljudi je žele, vole i imaju želju da je poseduju što pokazuju i cene i postovi ovde. Po meni je to dovoljno da stekne legendarni status, koji taj auto već ima i koji će tek da raste.
A npr. Nemci, koji ako nešto vole, vole svoju autoindustriju, kad im pomeneš Deltu, zacakle oči i sve pohvalno. To pokazuju i cene i stanja Delti u Nemačkoj, što možeš sam da vidiš
Ima sve to i neki ljudi je žele , vole pa i poseduju. I pri tome je verzija Evoluzione ta koja je najviše tražena/ najskuplja verzija, ne ova 8V.

Nije niko ni sporio da Delta ima nešto, da ima drugačiji status kao i drugi modeli (jedan mali broj sam pobrojao) auta svaki u svoje vreme a pitanje je bilo šta je to da se opiše ili navede za ovu Deltu 8V verziju.
Sa druge strane Lancia je sa modelom Stratos ušla u klub legendarnih sport modela.

Već sam napisao da razumem da neko izdvaja Deltu kada hoće da preuzme sa otpada pa iznova napravi da valja i onda skupo (skuplje znatno) preproda. Pitanje je zašto bi npr želeo da je kupiš i zadržiš i voziš redovno (ili ne voziš nego samo posmatraš kao investiciju).
Poslednja izmena od ljubitelj u 14 Jan 2025, 22:46, izmenjeno 1 put ukupno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

OMP napisao: 14 Jan 2025, 09:36
ljubitelj napisao: 14 Jan 2025, 08:35
BMW M3 je dat 6,7sekundi. Da nije i to neozbliljan auto pa nije za poredjenje da Deltom?

Piše u linku koji R5 (turbo model prve serije) je 1978 išao 6,9. Delta je 6,8 .
Razlika zanemariva. A R5 Turbo 2 je isti sa 6,8

Pa taj m3 i r5 turbo kostaju mnogo vise danas nego delta 8v tako da oni nisu za poredjenje i za njih mozemo da kazemo po cemu su oni toliko skuplji od delte kad nisu nista bolji, brzi, lepsi itd.?
Na kraju krajeva neka je i samo lepota auta ili ukus u pitanju pa je dovoljno da ima cenu i tu je kraj price.
Cene nisu niti pominjane do sada za medjusobno poredjenje, niti cena danas govori o tome zašto je neki model poseban i izdvaja se.

Ti modeli su skuplji jer nekome, kupcima, više znače, poželjniji su , traženiji na tržištu, manja ponuda kako god.

Cenu ima ili nema neki auto zavisno od odnosa ponude i tražnje, za moje početno pitanje potpuno je irelevantna cena niti me to zanima.

Zato je i bilo pitanje na početku u čemu se tebi ( takodje bilo ko hoće da se ijzasni) izdvaja Delta 8V od ovih ili onih drugih a to da lepota ili ukus je razlog je isto sasvim validan motiv.

Znači, mogao si da napišeš da je tebi na kraju krajeva sama lepota auta u pitanju, da je po tvom ukusu i to bi bilo dovoljno da ne otvaraš dalju diskusiju pričom o sekundama, pa drugom pa trećem....
O ukusima se ne raspravlja, to nije objektivni parametar i svakome je drugačiji i svačiji ukus poštujem.
Korisnikov avatar
paliic
Reactions:
Postovi: 198
Pridružio se: 20 Okt 2016, 09:33

Re: Domaće auto emisije

Post od paliic »

OMP napisao:Evo slika belog, slike su iz 2021. auto se restaurira ili je vec restauriran, u pravu je kolega krem boja enterijera ne znam sto je meni plava ostala u secanju

IMG-aa629716a8861fa2c098a635d972d553-V.jpg
IMG-27c9e3e226600cee4b7569824ca94d4e-V.jpg
IMG-88bedcfcdf5adfffb895b62292913208-V.jpg
Svaka čast na slikama SlikaSlika Verujem da je to taj iz “naše” garaže.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9494
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Domaće auto emisije

Post od OMP »

99% je to taj meni nije poznato da je jos neki turbo2 postojao, bio je jedan plavi r5 alpina na zelenom vencu tamo pocetkom 2000tih, moglo bi se reci isto raritet, prodavao se neko vreme pa nestao.

@ljubitelj
Ja sam vec napisao zasto je meni delta kultna i necu da se ponavljam, da ima boljih automobila ima naravno ali meni to nije bitno, nekom je i spacek i buba kultni auto po necemu.
ChobbyNS
Reactions:
Postovi: 1124
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Lancia Delta 1.4 tjet

Re: Domaće auto emisije

Post od ChobbyNS »

ljubitelj napisao: 14 Jan 2025, 22:35 Niti je ova velikoserijska Delta učestvovala u Reliju niti sam ja napisao da su ovi pobrojani učestvovali u reliju. Nešto si prebacio.
Kako nije učestvovala?
Nego koja delta je učestvovala, pojasni ako možeš?
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48126
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Domaće auto emisije

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

ChobbyNS napisao: 15 Jan 2025, 10:15
ljubitelj napisao: 14 Jan 2025, 22:35 Niti je ova velikoserijska Delta učestvovala u Reliju niti sam ja napisao da su ovi pobrojani učestvovali u reliju. Nešto si prebacio.
Kako nije učestvovala?
Nego koja delta je učestvovala, pojasni ako možeš?
Da probam.
Čuvena Delta koja je dobila broj 037 je imala pogon na 2 točka, FWD i kao takva je napravila čudo pobedom u sezoni nad Audijem Kvatrom čime je ušla u istoriju kao poslednji model sa pogonom na 2 točka kloji je osvojio titulu reli šampionata.

Ima lep film o tome snimljen, o rivalstvu Fiata i Audija te sezone, i kako je uprkos odlukama Fiata (Lancia već tada nije postojala kao firma, samo brend unutar Fiatove grupe) tačnije čuvenog "Advokata" (gazde u pravom smislu te reči) Anjelija pomoću štapa i kanapa napravila čudesne rezultate.

Pri tome je i značajan udeo samih vozača, pre svega Waltera koji je prešao u Lančiju i puno doprineo kako vožnjama tako i da se zbudži u hodu 037 model.

Cela ta priča oko 037 je vrlo interesantna sa čitavim nizom povezanih okolnosti kao npr, te godine vožnja relija Monte Karlo po putu bez snega iako je taj put i taj reli redovno sa snežnim deonicama.

I ta Delta 037 je krparena svim mogućim i nemogućim magijama tehničke ekipe a razlog je što Fiat nije dao pare, nije ga zanimalo tada a bio je u finansijskoj krizi.
Stoga je još više izražena razlika u mogućnostima tima u odnosu na Audi koji je imao 4x4 pogon već gotov i dokazan, imao punu podrršku Audija/VAGa i na papiru bolji auto.
Ipak bolji Audi tim je gubio od takvog Lančija tima koji je tokom sezone više puta uspeo da iznova napravi revizije modela 037.


FIlm treba pogledati, istroija tog velikog rivalstva 2 tima, Preporuka.

Kasnije je u narednim godinama došao i pogon na 4 točka i novi motor i svašta nešto da bi kulminiralo sa Evo 2 serijom koja je tehničkim rešenjima pristigla tadašnju konkurenciju. (pogotovu onu iz Japana) .


Delta nije jedan te isti model pa stoga treba razlikovati verzije po značaju koji su imale.

Uglavnom reli verzije nekog modela i one iz prodajnog salona imaju malo dodirnih tačaka, bilo koji proizvodjač da je u pitanju prerade su obimne.

edit: ovaj film https://www.youtube.com/watch?v=UzRI4vC05GU
Poslednja izmena od ljubitelj u 15 Jan 2025, 12:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9494
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Domaće auto emisije

Post od OMP »

Ta 037 za koju se od pocetka hvatas nema veze sa deltom integrale koja je 6 puta osvajala wrc sampionat, 037 kao i delta S4 su bili grupa B i to su automobili koji nemaju dodirnih tacaka sa serijskim kolima sem u nekim detaljima i ta klasa se ugasila jako brzo jer je bila nebezbedna a delta integrale je bila grupa A, auto najslicniji serijskom sa odredjenim izmenama i kao takva je harala svetskom i evropskom scenom kad se ugasila grupa B i kad su izmenjena pravila od 87. godine, mrzi me sad da pisem nasiroko posto se ocigledno ne razumes i nisi pratio.

Evo kako izgleda delta koja je 87., 88. i 89. osvojila svetski reli sampionat i to ubedljivo ispred audija, toyote, mazde, itd. pa reci jel nema veze sa ovom o kojoj sve vreme pricamo? vizuelno identicna serijskoj samo je mehanicki malo pojacan motor i poradjeno na vesanju i kocnicama tako da ne pricaj da to nema veze i ne spominji automobile grupe B koji su nesto skroz drugo kad se vec ne razumes.

Slika
Slika
Slika
Poslednja izmena od OMP u 15 Jan 2025, 12:40, izmenjeno 5 puta ukupno.
Korisnikov avatar
Piros
Reactions:
Postovi: 1027
Pridružio se: 13 Mar 2012, 18:00
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od Piros »

Upravo tako, Integrale je ostala ikona relija i lako se serijska prepravljala bar za grupu N.
Moj idol Miki Biasion :presrecan:
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48126
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Domaće auto emisije

Post od Geza »

ljubitelj napisao: 15 Jan 2025, 12:19.
Čuvena Delta koja je dobila broj 037 je imala pogon na 2 točka, FWD
O bouže... Motor centralno postavljen, pogon pozadi, RWD.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

Lapsus, prebacio sam se. Mislio jedno napisao drugo u brzini.

Poslednji RWD na reliju koji je osvojio titulu i poseban po tome.

@ omp :thumbup: :bravo:
Odgovori