Naravno da jeste. Kao i svaki “homologation special” auto. Svi su postali instant legende. Pocev od Ferrarija 250 GTO koji je najskuplji auto na svetu (ili makar bio), preko Krajsler grupe i njihovih “wing” muscle cars krajem 60 tih (Roadrunner, Charger Daytona), Lotus Kortine za BTCC, pa Reno 5 turbo, M3 e30, Sierra Cosworth, MB190 Cosw………Porsche GT3 kroz generacije, pa u novije vreme Toyota Yaris GR, a da ne pominjemo extreme tipa Porsche GT1 i Mercedes CLK-GTR. Ima ih koliko hoces….
To su sve vozila koja su nastala ne zato sto su bila prodajni hit (retko koji, Porsche GT3 je npr izuzetak), ne zato sto se ekipa u upravnom odboru slozila (daleko od toga) ne zato sto su su knjigovodje rekli e isplati se (ovi su cupali kosu) vec zato sto je moralo. Da bi bili konkurentni u takmicenjima. Nema 16-v, glava u seriskom autu? Ne moze ni u trkackom. Nema 4ws serijski? Ne moze ni u takmucarskoj verziji. Itd. I to je odlicna stvar. To je npr klalo Lamborghini decenijama. Dok nisu dosli pod skute VW grupe i dok se profil i ocekivanja kupaca nisu promenila. Nikada trkacka istorija, nisu uzimani za ozbiljno, dok neke druge stvari nisu izasle na prvo mesto, kulturoloski.
Neki su imali pa izgubili, npr Jaguar
Pošto dosta spominjete Renault 5 turbo2 u superlativima, čisto da ne ostane nezabeleženo da je Turbo1 dosta cenjeniji i bolji auto. Turbo1 je napravljen kao homologation special auto - radio se u posebnom odelenju Renaulta, karoserija sa alu panelima, dodatnim ojačanjima, posebnim enterijerom sa sedištima, cajgerima. Bio je strahovito skup, ali se lepo i brzo prodao. Onda je Renault odlučio da napravi Turbo2, ali pošto nije bilo potrebe za ispunjavanjem reli homologacije onda put su ga napravili sa dosta kompromisa zbog cene i zarade. Teža karoserija bez aluminijuma, serijski enterijer iz Renault 5 Alpine, itd...Dobar je i vredan i 5turbo2, naravno, ali Turbo1 je specijalniji.
Momo Prototipo rešava stvar. U to doba pre vazdušnih jastuka je sve bilo jednostavno, sada... teško bi se neko odrekao bezbednosti radi estetike - a nekad ni ne može, kao kod Sitroena C5 II.