Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Pa o tome vam i pričam, to ne zavisi od sistema već kako je podešen. Takođe, sa fabričkim podešavanjima (originalnim softverom koji je bio ranije u plinskom ECU-u) moj Punto recimo nije hteo da ide na plin na temperaturama manjim od -20 C. Jednostavno je bio tako namešten. Ili je moguće da u plinskoj boci jednostavno nije bilo dovoljno pritiska plina na tako niskoj temperaturi pa je zato vraćao odmah na benzin - još verovatnije. Ali, opet - i to je negde podešeno da tako radi.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15322
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Prvo, napisao si, a ja ponovio, manje od nekoliko km, ne od kilometra.Saša napisao:Koji je to konkretno sistem? Da može da prebaciti zimi na manje od kilometra? Da ga odmah ugradim umesto ovog Landija.
Drugo, leti je prebacivao na plin do siđem niz ulicu, što je par stotina metara, a zimi nešto dalje, ne bih garantovao da ima km. Ne pričam o ekstremnoj zimi. Veći deo godine pali na relativno normalnim temperaturama.
S obzirom da mi je Suzuki došao u goste, videću baš da upalim jedno jutro, hladnog i van garaže, pa da izmerim koliko će mu trebati da prebaci na plin. Da ne bude prazna priča.
Tapa
- pedja
- član 001
- Postovi: 15322
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Nisam stigao da odem po Zukija, ali zamolih suprugu da izmeri danas.
Resetovan merač razdaljine, upaljen i pokrenut bez rada u mestu. Prebacio je na plin na 0.9km, lagane vožnje.
Dakle, 900+ metara. Manje od nekoliko kilometara, posebno po hladnijem vremenu.
Tapa
Auto je stajao 6 dana, napolju.Saša napisao:Svako startovanje motora je na benzin, prvih nekoliko km takođe (a što se zimi dodatno produžava za još koji kilometar)
Resetovan merač razdaljine, upaljen i pokrenut bez rada u mestu. Prebacio je na plin na 0.9km, lagane vožnje.
Dakle, 900+ metara. Manje od nekoliko kilometara, posebno po hladnijem vremenu.
Tapa
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
To je super po pitanju potrošnje benzina, mom Puntiću treba puno više, cenim između 1.5 i 2 km sada, baš ću probati izmeriti. Sa jedne strane super po potrošnju ali sa druge ne znam koliko je to dobro po motor, za 900 m ne može ni da se smlači a dobije odjednom hladan plin u usisne ventile i cilindre… Takođe, da je napolju velik minus sigurno bi bilo problema jer isparivač ne stigne dovoljno da se zagreje da prelazak iz tečne u gasovitu fazu gasa prođe glatko i nesmetano… No ako sve radi kako treba - vozi i uživaj. 

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Evo malo o tome da li je dobro za motor.
Za motor je jako dobro da što pre ugasi dovod benzina čime se izbegava kondenzacija benzina (gasovite faze) na zidove hladnog cilindra i prelazak benzina ponovo u tečnost (koji se onda sliva u karter i razredjuje ulje).
Taj hladan start na benzinu je najgore po motor, pre svega sistema podmazivanje je ugrožen jer je benzin razredjivač za ulje, za razliku od plina koji se ne kondenzuje u tečnost (pošto je jelte indirektno ubrizgavanje onda u usisnoj grani gde se pravi goriva smesa nema visokog pritiska koji je neophodan uslov za fazni prelaz).
Da je sreće idealno bi bilo startovanje motora na plin po sam motor a jeste reduktor i njegovi gumeni delovi problematičan u tom smislu.
A rešenje postoji, AC Stag ima grejan strujom model isparivača tako da sa njim otpada problem dejstva hladnog plina.
Kakav hladan plin u ventile kada je temperatura sagorevanja u cilindru 700-900C?
Pri ciklusu sabijanja je temperatura plina više stotina stepeni C, već samim tim činom sabijanja u odnosu ugrubo 10:1 zapreminski.
Veći problem te hladnoće motora je za benzin koji sam po sebi teško isparava potpuno, zato i postoji grejanje benzina (usisne grane i leptira, ranije karburatora) antifrizom.
Prelazak glatko i nesmetano iz tečne u gasovito stanje butana je na ok +5C, otkuda to da isparivač ne dostigne tu temperaturu isparavanja plina u njemu nakon 900 metara? Tek propan nema problema, on isparava glatko i na -20C, otuda i može da se pali direktn na TNG u minusima spoljnim.
A i tih 1500 metara koje kažeš da treba Puntu nije puno više od 900metara....ali tu do 2km je sasvim normalno da se benzinac (bilo koji ?) već zagreje dovoljno.
Moram da probam kao što je @ pedja uradio test da vidim koliko Volvou treba, onako po sećanju kada stignem od dvorišta do glavne ulice a to je nekih 350-400 metara je već zagrejan dovoljno da prebaci na plin.
Za motor je jako dobro da što pre ugasi dovod benzina čime se izbegava kondenzacija benzina (gasovite faze) na zidove hladnog cilindra i prelazak benzina ponovo u tečnost (koji se onda sliva u karter i razredjuje ulje).
Taj hladan start na benzinu je najgore po motor, pre svega sistema podmazivanje je ugrožen jer je benzin razredjivač za ulje, za razliku od plina koji se ne kondenzuje u tečnost (pošto je jelte indirektno ubrizgavanje onda u usisnoj grani gde se pravi goriva smesa nema visokog pritiska koji je neophodan uslov za fazni prelaz).
Da je sreće idealno bi bilo startovanje motora na plin po sam motor a jeste reduktor i njegovi gumeni delovi problematičan u tom smislu.
A rešenje postoji, AC Stag ima grejan strujom model isparivača tako da sa njim otpada problem dejstva hladnog plina.
Kakav hladan plin u ventile kada je temperatura sagorevanja u cilindru 700-900C?
Pri ciklusu sabijanja je temperatura plina više stotina stepeni C, već samim tim činom sabijanja u odnosu ugrubo 10:1 zapreminski.
Veći problem te hladnoće motora je za benzin koji sam po sebi teško isparava potpuno, zato i postoji grejanje benzina (usisne grane i leptira, ranije karburatora) antifrizom.
Prelazak glatko i nesmetano iz tečne u gasovito stanje butana je na ok +5C, otkuda to da isparivač ne dostigne tu temperaturu isparavanja plina u njemu nakon 900 metara? Tek propan nema problema, on isparava glatko i na -20C, otuda i može da se pali direktn na TNG u minusima spoljnim.
A i tih 1500 metara koje kažeš da treba Puntu nije puno više od 900metara....ali tu do 2km je sasvim normalno da se benzinac (bilo koji ?) već zagreje dovoljno.
Moram da probam kao što je @ pedja uradio test da vidim koliko Volvou treba, onako po sećanju kada stignem od dvorišta do glavne ulice a to je nekih 350-400 metara je već zagrejan dovoljno da prebaci na plin.
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Proveriću sutra koliko mu treba ali to je sigurno više od toga što navodite. I naravno, puno zavisi od temperature napolju.
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
30m imam od garaže do ulice,cca 3 min mi treba da izvezem auto na ulicu-otvorim,zatvorim garažu/kapiju. Evo jutros pred posao obavim sve to,prilazim autu da krenem i čujem da ventil "cakne".
Od svih do sad Honda najbrže prebacuje a ne verujem da je Dora podesio kako ne treba.
Stag Qbox
Od svih do sad Honda najbrže prebacuje a ne verujem da je Dora podesio kako ne treba.
Stag Qbox
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Da li je neko ugrađivao plin na hibrida Tojote? Iksustva? Kako sam gledao ispada najjeftinija vožnja tako.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Imaš popriličan broj taxista u Nišu što voze priuse na plin/metan i svaki ima preko 350-400 kkm.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Da, tu sam se prvi put susreo sa tim. Za manje KS je 550e (možda one do 100KS), za jače motore valjda 1750e ugradnja. Pokazao mi baš kako izgleda taksista tamo, sve radi bez greške.


Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Stavljali su i metan u Korole hibride. Jeste jeftino, ali kažu da je nevozljivo. 

Имам једно потпитање...
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Da, video sam te corolle u našem gradu.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7762
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Prvo današnje startovanje motora - 1,1 kilometar, 3 minuta 30 sekundi i temperatura od 8 stepeni (mada mislim da je bilo manje, al’ je bilo sunca) pre prebacivanja na plin.
- Saša
- Postovi: 14232
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Danas sam baš gledao koliko Puntu treba da pređe na plin (prvo paljenje, 8 C napolju) - prebacio je posle 900-950
m, puno ranije nego što sam mislio, s tim da sam mu pomogao i svako malo dodavao gas preko 1.800 obrtaja (da vidim da li je voljan da prebaci ili ne) jer tako prebacuje sa benzina. Obično ne vodim računa o obrtajima niti gledam koliko je prešao pa to nekad bude i duže (ili mi se samo čini). Sve u svemu - bili ste u pravu.
m, puno ranije nego što sam mislio, s tim da sam mu pomogao i svako malo dodavao gas preko 1.800 obrtaja (da vidim da li je voljan da prebaci ili ne) jer tako prebacuje sa benzina. Obično ne vodim računa o obrtajima niti gledam koliko je prešao pa to nekad bude i duže (ili mi se samo čini). Sve u svemu - bili ste u pravu.
Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A
Zar nemaš automatsko prebacivanje na plin, potpuno nevezano za to davanje gasa i praćenje obrtaja?
Obično imaju moderni plinski sistemi full autaomatsko prebacivanje već od 600obrtaja, tj i na leru.
Samo upališ na benzin i dalje te uopšte ne zanima ništa o radu motora..
Jesi li tražio takav način sa davanjem gasa da bi prebacio i ako jesi ima li razloga zašto?
Taj način prebacivanja je bio kod onih starih sistema iz prošlog veka gde nije bilo ECU da kontroliše rad.
Obično imaju moderni plinski sistemi full autaomatsko prebacivanje već od 600obrtaja, tj i na leru.
Samo upališ na benzin i dalje te uopšte ne zanima ništa o radu motora..
Jesi li tražio takav način sa davanjem gasa da bi prebacio i ako jesi ima li razloga zašto?
Taj način prebacivanja je bio kod onih starih sistema iz prošlog veka gde nije bilo ECU da kontroliše rad.