Mercedes-Benz V 300 d AVANTGARDE L

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32100
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Mercedes-Benz V 300 d AVANTGARDE L

Post od trojanac »

Aktuelna generacija Mercedes V-Klase, sa oznakom W447 nije nam nepoznata jer je na tržištu već punih 10 godina. U pitanju je treća generacija Mercedesovog predstavnika u MPV segmentu, a od ranije nam je ovaj model poznat i pod nazivom Viano, odnosno Vito što je naziv za LCV verziju. Krajem prošle godine došlo je do temeljne restilizacije, a mi smo sa zdovoljstvom iskoristili priliku da se upoznamo sa ovim modelom, tokom višednevne test vožnje.

Slika

Mercedes-Benz V-klasa zadržava prepoznatljiv dizajn koji spaja funkcionalnost sa luksuzom. Proporcije su grandiozne, ali su linije dovoljno moderne i suptilne da vozilo ne deluje grubo. Naš testni primerak bio je dodatno opremljen AMG line paketom, koji uključuje sportske felne, agresivniji prednji branik i dodatke koji naglašavaju premijum karakter. Ovaj impresivni van pruža vrhunski nivo udobnosti i izvanredne performanse koje se očekuju od ove renomirane marke. Privlačna spoljašnost sa sofisticiranim linijama i prostran enterijer, uz efikasan pogonski agregat zavidnih performansi, čine ga idealnim izborom za porodična putovanja ili poslovne potrebe.

Slika

Kada se spomene Mercedes-Benz V-klasa, prva asocijacija je luksuz na točkovima. Model koji smo imali priliku da testiramo potpuno opravdava tu reputaciju, iako dolazi sa cenom koja parira vrednosti manjeg stana u centru Beograda. Kako smo otkrili tokom testiranja, sve ima svoje zašto.

Unutrašnjost je prava poslastica. Konfiguracija sedišta 2+2+3, sa međuosovinskim rastojanjem od 3200 mm, nudi komfor za sedam putnika uz mogućnost prilagođavanja prema potrebama. Kožna sedišta su vrhunski izrađena, izuzetno udobna, a dolaze sa grejanjem i ventilacijom, što je pravi užitak na dužim putovanjima. Prostor između sedišta omogućava lako kretanje, ulazak i izlazak iz vozila. čak i kada je vozilo puno.

Slika

Slika

Slika

dužina/širina/visina (mm)
5140/1928/1880

Prtljažnik na prvi pogled deluje skromno kada se koristi svih sedam sedišta, ali unutrašnjost nudi dovoljno prostora za premeštanje manjih torbi ili opreme. Ovaj van ipak nije zamišljen kao mini-bus za duže ture, već kao porodično-poslovno vozilo za kraće relacije i u toj ulozi se savršeno snalazi.

Slika

Obzirom na težinu od preko dve tone i dozvoljenu bruto masu od 3200kg, a uzimajući u obzir oblik i dimenzije, V klasi je neophodan snažan agregat. Srce ovog modela je 2.0-litarski četvorocilindarski turbodizel motor koji proizvodi 237 konjskih snaga i 500 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor omogućava maksimalnu brzinu od 220km/h i ubrzanje od 0-100 km/h za samo 7.9 sekundi. I na ovom polju ispunjava očekivanja u potpunosti. Pogonski agregat ide u paru sa 9-brzinskim automatskim menjačem (G-TRONIC), smeštenim iza upravljača, koji omogućava glatke i brze promene brzina. Uz to, vozilo dolazi sa 4×4 pogonom (4MATIC), čime se osigurava optimalna stabilnost i kontrola na svim vrstama podloga.

Slika

Priliku za testiranje ovakvog automobila iskoristili smo za nekoliko vožnji van grada, naravno porodično. Na autoputu od Beograda do Novog Sada, pri brzini od 130 km/h na tempomatu, potrošnja je iznosila 9,5 litara. Dok se na regionalnim putevima., preko Pančeva do Deliblatske peščare, spušta na 7 l/100km. Iako je prosek nešto viši od fabrički deklarisane potrošnje, ovo su zavidni rezultati za vozilo ove veličine. Uz kapacitet rezervoara od 70 litara omogućene su duže vožnje bez potrebe za čestim zaustavljanjem.

Udobnost u vožnji je impresivna, sa minimalnim osećajem neravnina zahvaljujući dobro podešenom oslanjanju. Međutim, duže međuosovinsko rastojanje povremeno naglašava šasiju na većim neravninama.Što verujem više oseća vozač, nego putnici. Zamerka su nasloni za ruku na prednjim sedištima, posebno na vozačkom. Nesporno praktični, ali bi mogli biti duži i širi ili dodatno podesivi kako bi pružili puni komfor i podršku za lakat kada su obe ruke na upravljaču.

Slika

Restilizovana V klasa impresionira svojim tehnološkim napretkom. Digitalna instrument tabla nudi više opcija prikaza, dok je MBUX sistem definitivno jedan od najboljih na tržištu. Pored mnoštva funkcija omogućen je i bežično povezivanje mobilnog telefona putem Android Auto i CarPlay plikacije. Fabrička navigacija, koja je u potpunosti na srpskom jeziku, pruža mogućnost zadavanja odredišta dodirom ekrana ili glasovnog unosa. Primetili smo da bira inteligentne rute, uzimajući u obzir ne samo najbržu putanju već i efikasnost rute, oslanjajući se i na lokalne ažurne informacije. Snalaženje nije teško iako imate ispred sebe puno tastera, kako na upravljaču, tako i na centralnoj konzoli, a mnogi se aktiviraju na dodir. No tu na dohvat desne ruke je kontroler, koji omogućava brzo i lako upravljanje i odabir raznih funkcija koje sadrži MBUX (Mercedes-Benz User Experience) inteligentni multimedijalni sistem.

Slika

Slika

Slika

Glavni utisak su asistencije i sve tehnologije koje poseduje. Svesni smo da sistemi asistencije dižu cenu ali u ovom slučaju to je opravdano. Zanimljiva funkcija je prikaz semafora na ekranu, što može biti korisno kada je semafor izvan vašeg vidnog polja. 360-kamera i senzori čine parkiranje dečjom igrom, čak i na uskim mestima. Primetili smo da, sada već obavezna funkcija, čitanja znakova uz automatsko upozorenje o prekoračenju brzine se prosto i lako utišava. Pritom i dalje ostaje znak sa ograničenjem na tabli što je bolje rešenje nego da se gasi cela opcija čitanja znakova. Ispred vozača se nalazi veliko vetrobansko staklo koje bi se moglo iskoristiti za HUD (Head Up Display), što bi rado dodali na spisak dodatne opreme.
Slika

Mercedes-Benz V 300d nije samo vozilo – to je iskustvo. Namenjen je onima koji žele maksimalan komfor, tehnologiju i funkcionalnost, bilo za porodične ili poslovne svrhe. Cena od gotovo 118.000 evra jeste visoka, ali u ovom slučaju, može se reći, opravdana. Ako tražite vrhunski van koji pruža luksuz, performanse i stil, ovaj model je teško nadmašiti. Ako ste spremni da investirate, Mercedes-Benz V-klasa će vas nagraditi jedinstvenim užitkom u vožnji i svim tehnološkim pogodnostima koje nudi.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-merce ... ntgarde-l/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori