
Najveća vizuelna promena dolazi u vidu redizajniranih svetlosnih grupa i maske hladnjaka. Novi LED farovi sada su oblikovani u oštriji, dinamičniji stil, dok svetlosni potpis dnevnih svetala u obliku strelice dodatno naglašava moderan karakter automobila. Masku hladnjaka prati novi gril sa složenijom teksturom i dominantno pozicioniranim redizajniranim Renault logom, koji pojačava identitet marke. Sve ove izmene čine da Clio deluje zrelije i sofisticiranije, distancirajući se značajno od svog prethodnika.

Clio u Evolution paketu opreme donosi osnovne, ali funkcionalne karakteristike. Ručna kočnica, manuelna klima, mali ekran multimedije, kao i digitalna instrument tabla manjih dimenzija, sve to ukazuje na štedljiv pristup, ali i povratak jednostavnosti. Cena testiranog modela iznosi 26.130 evra, dok je jedina preostala verzija s ovim pogonom, Esprit Alpine, skuplja za 2.000 evra. S obzirom na to da Alpine paket donosi napredniju opremu i dopadljiviji vizuelni identitet, razlika u ceni čini se opravdanom za one koji traže više luksuza i tehnologije.
Unutrašnjost Evolution paketa ne impresionira vizuelno, ali deluje praktično. Plastika dominira, ali je sve dobro uklopljeno i ništa ne škripi. Sedišta su presvučena kvalitetnom tkaninom, ne preterano mekana. ali svakako udobna, makar na kraćim relacijama. Ergonomija unutrašnjosti prati poznatu Renault filozofiju. Ručica automatskog menjača deluje pomalo neskladno, dok noću primećujemo nedostatak osvetljenja na indikatoru pozicije menjača što otežava upotrebu. Detalj koji bi mogao biti lako unapređen. Multifunkcionalni volan pruža sve što je potrebno, dok su komandni tasteri iza upravljača praktični za upravljanje audio sistemom. Preglednost je dobra, kako napred tako i bočno, što olakšava svakodnevnu vožnju i parkiranje. Prostor za putnike je očekivan za B segment. Vozač i suvozač svakako imaju dovoljno mesta, dok pozadi, osobama višim od 180 cm može biti tesno, naročito iza vozača.


dužina/širina/visina (mm) 4053/ 1798/ 1440
Što se tiče prostora za prtljag, Clio E-Tech Evolution nudi 301 litru zapremine, što je čak 90 litara manje u poređenju sa benzinskom izvedbom. Razlog za smanjenje leži u dodatnom prostoru koji je potreban za smeštaj baterije hibridnog pogona. Iako ovo ograničenje može biti izazov za one koji često prevoze veće količine prtljaga, za svakodnevne gradske potrebe i kraća putovanja, ovaj prtljažnik ostaje funkcionalan.Uprkos manjoj zapremini, oblik prtljažnika je praktičan, sa ravnim dnom i lako dostupnim ulazom, što olakšava utovar i istovar. Međutim, ako planirate duža putovanja sa porodicom ili više prtljaga, ovo bi mogao biti aspekt koji treba uzeti u obzir prilikom izbora.

Što se tiče tehnologije, mali ekran multimedije i instrument tabla koja je digitalna, ali smanjena, ukazuju na niži nivo opreme. Ipak sve funkcioniše pouzdano. Iako Evolution paket ne pruža digitalne ekrane velikih dimenzija, koji se mogu naći kod skupljih modela, to ne narušava ukupno iskustvo vožnje.



Clio je i dalje baziran na CMF-B platformi, koju deli sa modelima poput Captura i Nissan Jukea. Ova platforma omogućila je integraciju naprednog E-Tech hibridnog pogona bez značajnijih kompromisa u pogledu voznih karakteristika. Kombinacija benzinskog motora, dva elektromotora i sofisticiranog automatskog menjača sa više režima rada pokazuje da je Renault uložio ozbiljan trud u optimizaciju efikasnosti i performansi. Dodatno, CMF-B platforma omogućava smanjenje težine vozila i bolju aerodinamiku, što direktno doprinosi nižoj potrošnji goriva i agilnijem ponašanju na putu.
Renault Clio E-Tech 145 je pravi gradski hibrid, optimizovan za ekonomičnu vožnju. Ukupna snaga sistema od 145 KS omogućava uglađenu vožnju, dok je fokus na električnom pogonu jasno uočljiv. Benzinski motor služi prvenstveno za dopunu baterije, dok u gradskim uslovima automobil gotovo tiho klizi na električnu energiju. Tokom testa, potrošnja u prigradskim uslovima iznosila je oko 6 litara na 100 km, dok je u gradskom režimu padala ispod 5 litara, i to bez korišćenja „brake“ režima, koji povećava rekuperaciju energije i omogućava dodatne kilometre u EV modu. Jasno je da Clio najviše blista u urbanim sredinama, gde njegova ekonomičnost dolazi do izražaja.

Renault Clio E-Tech 145 Hybrid Evolution idealan je izbor za one koji traže ekonomičan i pouzdan gradski automobil sa hibridnim pogonom. Uz potrošnju goriva koja se spušta na ispod 5 litara u gradskim uslovima i tihu vožnju zahvaljujući električnom pogonu, Clio E-Tech je ubedljiv igrač u svom segmentu. Za one koji žele ekološki prihvatljiv automobil koji će se lako uklopiti u gradski način života, Renault Clio E-Tech 145 Hybrid predstavlja pametan izbor.
Da li biste izabrali Clio E-Tech za svoj sledeći gradski automobil? Podelite svoje mišljenje u komentarima!
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac
Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-renau ... ll-hybrid/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.