Vesti iz auto-industrije

Noviteti i razne vesti iz auto-industrije
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47935
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

Ne znam gde bi stavio, neka moderatori premeste po potrebi.
Renault- Geely fabrika motora Horse. Kako se pravi moderan motor od sirovine do gotovog proizvoda.

Preporuka za pogledati kakvo je današnje stanje proizvodne tehnologije SUS.
[url]
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od motorista »

Snimak je vredan, ali predstavlja samo jedan mali deo proizvodnje - livenje - i montažu. Nigde nikakve mašinske obrade, termičke obrade, obrade kovanjem... Kontrola i ispitivanje delova su mnogo interesantniji u fazama proizvodnje nego montaže, takođe. No dobro, baš je lepo videti i ovo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od dragvorl »

Zaboravio si oslojavanje unutrasnjosti cilindra, nije bas sitnica.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od motorista »

Da, mada i preterano bi bilo da komentarišem svaki detalj, no jeste interesantno; to nisam imao prilike da gledam uživo.

Malo sam pristrasniji, možda imam prevelika očekivanja, a i lično sam naklonjen termičkoj obradi. Mašinski deo mi je bio odranije poznat, a metalurgija sa kojom sam se upoznao relativno dosta kasnije, me je oduševila — malo fizika, malo hemija, malo alhemija. :)
Poslednja izmena od motorista u 03 Feb 2025, 21:56, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Vesti iz auto-industrije

Post od Saša »

Tu je verovatno napravljen i moj 1.3 TCe. :)
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od motorista »

I »Jamahin« i »Fordov« motor »Sigma« mislim da ima sličnu obradu cilindara — tako se barem pisalo kada se pojavio.

Edit: editovana je ili obrisana poruka, neko je komentarisao oslojavanje/oblaganje, “bore coating”, motora za »GT-R«.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Saša »

Ja sam pa obrisao, da ne idem u širinu. Nissan je navodno to prvi primenio na GT-R modelu. Inače, sada kapiram i zašto insistiraju na retkim uljima (0W-20) za ove motore, skroz drugačija filozofija podmazivanja nego uobičajeno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

motorista napisao: 03 Feb 2025, 20:05 Snimak je vredan, ali predstavlja samo jedan mali deo proizvodnje - livenje - i montažu. Nigde nikakve mašinske obrade, termičke obrade, obrade kovanjem... Kontrola i ispitivanje delova su mnogo interesantniji u fazama proizvodnje nego montaže, takođe. No dobro, baš je lepo videti i ovo.
Da ali retko se dopušta i ulazak a kamoli ovakvo snimanje, javna objava, aktuelne proizvodnje.
Pojave se detaljni klipovi (VW npr) kada već odavno prodje vreme pa je prikazivanje bezopasno, tj nema više ništa novo da se vidi u vreme kada se naknadno posle 20-30 godina dozvoli emitovanje.

A i ovo je relativno kratki klip da bi se sve (moguće) faze i obrade prikazale. Možda se htelo da se prikaže ono što je različito, što je novija tehnologija obrade. Kovanje, termika je isto već decenijama, verovatno tu i nema šta novo da se ponudi.
Pominju u da se neki delovi proizvode štampanjem (3D printing), to je meni baš onako, skoro neverovatno da se tako nešto radi za prvu ugradnju.

Iznenadjen sam da je i ovoliko izbliza prikazano.

Meni je fascinantno koliko je sve automatizovano i sa kojom preciznošću se radi.

Kod nas u Kragujevcu kada je Fiat (sada Stelantis) dozvoljavao snimanje unutar fabrike nije se ništa ni videlo...recimo bilo bi interesantno videti kako se u KG prave elektro motori, kako se vikluju, kako se proizvode inverteri i ispravljači, kako se proizvodi visokonaponska elektronika, kako se proizvode baterije u pakete ...i tako to (ako se uopšte išta od toga i radi u KG ili dolazi sve to gotovo iz Kine) umesto punktovanja limarije i preseraja, farbarije.

Ili ako se bude pravio hibrid da se vidi kako se proizvodi SUS motor u KG nalik ovom klipu.

ps. kinezi sa arapima su kombinovano većinski vlasnici Horse fabrike, impresivno je da je državni Reno u toj kombinaciji uglavljen a Francuzi (političari) trube da neće ništa kinesko ni da vide a ovamo sve u šesnaest.


A ti motori idu i u Mercedese, Renoe, Dačije, Nisane... Usput su pomenuli da Horse ima fabriku u Skovde, Švedska a to znači ovi motori idu i u Volvo i ostale iz Gelly grupe (ne identični motori, ali ovom tehnologijom izrade).
Drugim rečima Kinezi su dostigli evropsku tehnologiju SUS motora a imaju ovakvu efikasnost proizvodnje.

Ljudi skoro i da nema, sve roboti i automatizacija procesa.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od dragvorl »

Tesko da ista vikluju u KG. Sve to stize komplet od snabdevaca.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Saša »

Vidi se i nešto od mašinske obrade, i to ono baš glavno - honovanje zidova cilindra. To vam je praktično "brušenje i poliranje", sve u jednom na precizne dimenzije i zahtevani kvalitet površine. No to je ovde teško videti jer se sve obavlja u zatvorenim i računarski vođenim (CNC) mašinama zbog podmazivanja i prskanja ulja na sve strane (ali je i pomenuto).
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od dragvorl »

Ne znam da li sam propustio, ali mislim da je receno da se ne honuje, jer je materijal takav da ne treba.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od ljubitelj »

dragvrorl, teško da se išta i proizvodi u KG od elektro pogona (kao i bilo gde u Evropi), zato sam i napisao da bi bilo lepo videti šta je pravo stanje...ima li neke proizvodnje ili je sastavljanje kineskog auta.
I otkuda tako visoka cena elektro Pande, 2 i po puta uvećana u odnosu na original.

Nalik onome što je bila kao proizvodnja Ikarbus autobusa gde je cela šasija sa motorom, menjačem i ostalo dolazila kao gotov proizvod.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od Saša »

dragvorl napisao: 04 Feb 2025, 08:16 Ne znam da li sam propustio, ali mislim da je receno da se ne honuje, jer je materijal takav da ne treba.
Mora da se honuje jer je površina zida cilindra posle nanošenja čelika na aluminijum plasma postupkom (posle "prskanja") veoma gruba i oštra - bukvalno kao veoma gruba šmirgla. Od 12.07 na snimku možeš da vidiš koliko je to gruba i neprecizna površina. Zato se sve prvo čisti pritiskom od 500 bara (da otpadne sve što je nepotrebno prskalo unaokolo i nije se zalepilo kako treba za zidove cilindra) pa se onda cilindri honuju da se dobije "ogledalo finiš" (na 13.42 se vidi mašina za honovanje i još i kažu "these are honing machines" i na kraju pominju i da se honovanje radi iz dve faze - grube i finiša i vidi se mašina dok radi). :)
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vesti iz auto-industrije

Post od dragvorl »

Na ovo sam mislio sto pise.
Prikačeni fajlovi
Screenshot_2025-02-04-09-40-55-224_com.google.android.youtube.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori