Vesti iz auto-industrije
Re: Vesti iz auto-industrije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vesti iz auto-industrije
Ne znam gde bi stavio, neka moderatori premeste po potrebi.
Renault- Geely fabrika motora Horse. Kako se pravi moderan motor od sirovine do gotovog proizvoda.
Preporuka za pogledati kakvo je današnje stanje proizvodne tehnologije SUS.
[url]
Renault- Geely fabrika motora Horse. Kako se pravi moderan motor od sirovine do gotovog proizvoda.
Preporuka za pogledati kakvo je današnje stanje proizvodne tehnologije SUS.
[url]
Re: Vesti iz auto-industrije
Snimak je vredan, ali predstavlja samo jedan mali deo proizvodnje - livenje - i montažu. Nigde nikakve mašinske obrade, termičke obrade, obrade kovanjem... Kontrola i ispitivanje delova su mnogo interesantniji u fazama proizvodnje nego montaže, takođe. No dobro, baš je lepo videti i ovo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24614
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vesti iz auto-industrije
Zaboravio si oslojavanje unutrasnjosti cilindra, nije bas sitnica.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vesti iz auto-industrije
Da, mada i preterano bi bilo da komentarišem svaki detalj, no jeste interesantno; to nisam imao prilike da gledam uživo.
Malo sam pristrasniji, možda imam prevelika očekivanja, a i lično sam naklonjen termičkoj obradi. Mašinski deo mi je bio odranije poznat, a metalurgija sa kojom sam se upoznao relativno dosta kasnije, me je oduševila — malo fizika, malo hemija, malo alhemija.
Malo sam pristrasniji, možda imam prevelika očekivanja, a i lično sam naklonjen termičkoj obradi. Mašinski deo mi je bio odranije poznat, a metalurgija sa kojom sam se upoznao relativno dosta kasnije, me je oduševila — malo fizika, malo hemija, malo alhemija.

Poslednja izmena od motorista u 03 Feb 2025, 21:56, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Vesti iz auto-industrije
I »Jamahin« i »Fordov« motor »Sigma« mislim da ima sličnu obradu cilindara — tako se barem pisalo kada se pojavio.
Edit: editovana je ili obrisana poruka, neko je komentarisao oslojavanje/oblaganje, “bore coating”, motora za »GT-R«.
Edit: editovana je ili obrisana poruka, neko je komentarisao oslojavanje/oblaganje, “bore coating”, motora za »GT-R«.
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vesti iz auto-industrije
Ja sam pa obrisao, da ne idem u širinu. Nissan je navodno to prvi primenio na GT-R modelu. Inače, sada kapiram i zašto insistiraju na retkim uljima (0W-20) za ove motore, skroz drugačija filozofija podmazivanja nego uobičajeno.
Re: Vesti iz auto-industrije
Da ali retko se dopušta i ulazak a kamoli ovakvo snimanje, javna objava, aktuelne proizvodnje.motorista napisao: 03 Feb 2025, 20:05 Snimak je vredan, ali predstavlja samo jedan mali deo proizvodnje - livenje - i montažu. Nigde nikakve mašinske obrade, termičke obrade, obrade kovanjem... Kontrola i ispitivanje delova su mnogo interesantniji u fazama proizvodnje nego montaže, takođe. No dobro, baš je lepo videti i ovo.
Pojave se detaljni klipovi (VW npr) kada već odavno prodje vreme pa je prikazivanje bezopasno, tj nema više ništa novo da se vidi u vreme kada se naknadno posle 20-30 godina dozvoli emitovanje.
A i ovo je relativno kratki klip da bi se sve (moguće) faze i obrade prikazale. Možda se htelo da se prikaže ono što je različito, što je novija tehnologija obrade. Kovanje, termika je isto već decenijama, verovatno tu i nema šta novo da se ponudi.
Pominju u da se neki delovi proizvode štampanjem (3D printing), to je meni baš onako, skoro neverovatno da se tako nešto radi za prvu ugradnju.
Iznenadjen sam da je i ovoliko izbliza prikazano.
Meni je fascinantno koliko je sve automatizovano i sa kojom preciznošću se radi.
Kod nas u Kragujevcu kada je Fiat (sada Stelantis) dozvoljavao snimanje unutar fabrike nije se ništa ni videlo...recimo bilo bi interesantno videti kako se u KG prave elektro motori, kako se vikluju, kako se proizvode inverteri i ispravljači, kako se proizvodi visokonaponska elektronika, kako se proizvode baterije u pakete ...i tako to (ako se uopšte išta od toga i radi u KG ili dolazi sve to gotovo iz Kine) umesto punktovanja limarije i preseraja, farbarije.
Ili ako se bude pravio hibrid da se vidi kako se proizvodi SUS motor u KG nalik ovom klipu.
ps. kinezi sa arapima su kombinovano većinski vlasnici Horse fabrike, impresivno je da je državni Reno u toj kombinaciji uglavljen a Francuzi (političari) trube da neće ništa kinesko ni da vide a ovamo sve u šesnaest.
A ti motori idu i u Mercedese, Renoe, Dačije, Nisane... Usput su pomenuli da Horse ima fabriku u Skovde, Švedska a to znači ovi motori idu i u Volvo i ostale iz Gelly grupe (ne identični motori, ali ovom tehnologijom izrade).
Drugim rečima Kinezi su dostigli evropsku tehnologiju SUS motora a imaju ovakvu efikasnost proizvodnje.
Ljudi skoro i da nema, sve roboti i automatizacija procesa.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24614
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vesti iz auto-industrije
Tesko da ista vikluju u KG. Sve to stize komplet od snabdevaca.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vesti iz auto-industrije
Vidi se i nešto od mašinske obrade, i to ono baš glavno - honovanje zidova cilindra. To vam je praktično "brušenje i poliranje", sve u jednom na precizne dimenzije i zahtevani kvalitet površine. No to je ovde teško videti jer se sve obavlja u zatvorenim i računarski vođenim (CNC) mašinama zbog podmazivanja i prskanja ulja na sve strane (ali je i pomenuto).
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24614
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vesti iz auto-industrije
Ne znam da li sam propustio, ali mislim da je receno da se ne honuje, jer je materijal takav da ne treba.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vesti iz auto-industrije
dragvrorl, teško da se išta i proizvodi u KG od elektro pogona (kao i bilo gde u Evropi), zato sam i napisao da bi bilo lepo videti šta je pravo stanje...ima li neke proizvodnje ili je sastavljanje kineskog auta.
I otkuda tako visoka cena elektro Pande, 2 i po puta uvećana u odnosu na original.
Nalik onome što je bila kao proizvodnja Ikarbus autobusa gde je cela šasija sa motorom, menjačem i ostalo dolazila kao gotov proizvod.
I otkuda tako visoka cena elektro Pande, 2 i po puta uvećana u odnosu na original.
Nalik onome što je bila kao proizvodnja Ikarbus autobusa gde je cela šasija sa motorom, menjačem i ostalo dolazila kao gotov proizvod.
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vesti iz auto-industrije
Mora da se honuje jer je površina zida cilindra posle nanošenja čelika na aluminijum plasma postupkom (posle "prskanja") veoma gruba i oštra - bukvalno kao veoma gruba šmirgla. Od 12.07 na snimku možeš da vidiš koliko je to gruba i neprecizna površina. Zato se sve prvo čisti pritiskom od 500 bara (da otpadne sve što je nepotrebno prskalo unaokolo i nije se zalepilo kako treba za zidove cilindra) pa se onda cilindri honuju da se dobije "ogledalo finiš" (na 13.42 se vidi mašina za honovanje i još i kažu "these are honing machines" i na kraju pominju i da se honovanje radi iz dve faze - grube i finiša i vidi se mašina dok radi).dragvorl napisao: 04 Feb 2025, 08:16 Ne znam da li sam propustio, ali mislim da je receno da se ne honuje, jer je materijal takav da ne treba.

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24614
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vesti iz auto-industrije
Na ovo sam mislio sto pise.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money