Zdravo,
Treba mi savet, kupio sam skoro bmw x5 e53 3.0d 2006. godiste. Nakon kupovine sam video da auto skoro pa ne moze da se zagreje, izadje 1mm-2mm iz "plavog" i ne moze vise od toga, pozovem prethodnog vlasnika kaze imao je taj problem ranije, zamenio je oba termostata i antifriz i sad sve bi trebalo da radi, ja kazem vazi. Zakazem kod svog majstora, kazem skini sve zameni opet. Otvori majstor i vidi stvarno nove termostate, ali nije bilo dovoljno antifriza. Njegovo misljenje je da nisu ozracili kada su menjali antifriz, a sto se temperature tice, auto ima Visko sistem ventilatora (ko zna, zna sta je) i da mu on kao ne dozvoljava da se zagreje jer su to "starije masine", a ja vozim malo krace relacije 10-15km. Ali sam sinoc vozio 1 sat bez prestanka i dalje od 1mm od plavog ne moze da digne. Za 7 dana ni jednom nisam uspeo da ga doteram do radne temperature. Takodje mi je potrosnja oko 18-19l...
Pa je moje pitanje da li je to tako normalno ili ipak da potrazim drugo misljenje?
Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
Re: Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
Visko vrti na prazno sve dok se ne dooobro ne zagreje njegovo kvačilo u sredini, tako da on nema uticaja na tio sporo grejanje motora.
A i inače, na slabo grejanje motora nema uticaja hladnjak (sa ili bez ventilatora)sve i da je ledeno hladan jer kroz njega nema protoka antifriza.
Nema protok = nema razmene toplote, ne oduzima se toplota od motora.
Kao i za sve probleme pre zamene delova potrebno je uraditi dijagnostiku problema i naći uzrok.
Pod dijagnostikom se podrazumeva proces analize, čitač kodova greške je samo jedan od pomoćnih alata u tom procesu (i to sporedan).
A morado bi svakako da se zagreje na radnu temperaturu dizel nakon 1 sat vožnje a pogotovu pri ovim relativno toplim spoljnim temperaturama tako da deluje da neki problem ipak postoji a nije rešen zamenom termostata.
A i inače, na slabo grejanje motora nema uticaja hladnjak (sa ili bez ventilatora)sve i da je ledeno hladan jer kroz njega nema protoka antifriza.
Nema protok = nema razmene toplote, ne oduzima se toplota od motora.
Kao i za sve probleme pre zamene delova potrebno je uraditi dijagnostiku problema i naći uzrok.
Pod dijagnostikom se podrazumeva proces analize, čitač kodova greške je samo jedan od pomoćnih alata u tom procesu (i to sporedan).
A morado bi svakako da se zagreje na radnu temperaturu dizel nakon 1 sat vožnje a pogotovu pri ovim relativno toplim spoljnim temperaturama tako da deluje da neki problem ipak postoji a nije rešen zamenom termostata.
Re: Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
Da li ti auto zagreva kabinu, mozda podatak na skali za ocitavanje na satu nije adekvatan. Prikaci ga na komp, pa ocitaj radnu temperaturu, takodje pogledaj, da li su ti creva topla vrlo brzo posle paljenja, ako jesu, onda ti termostati ne zatvaraju.
Prakticno treba da budu hladna dok motor ne dodje na radnu temp, kad se termostat otvara.
Prakticno treba da budu hladna dok motor ne dodje na radnu temp, kad se termostat otvara.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
18-19 litara potrošnja ukazuje da je motor stalno u pothladjenom stanju, tako da pokazivač temeprature je verovatno tačan.
Re: Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
Ima li merac temperature ulja, da li se ulje greje?
Re: Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
Hvala svima na sugestijama, moracu ili opet kod majstora ili da potrazim drugo misljenje. Koliko sam razumeo auto ne prijavljuje nikakvu gresku na dijagnostici, creva ne mogu da se zagreju jer do sad ni jednom nije dosao do radne temperature. Majstor kaze da po njemu sve bi trebalo da je u redu, dobijam grejanje kada auto izadje tih 1-2mm iz plavog, nije nesto prejako ali greje... Sad mi ostaje razmisljanje da jeste neki jaci problem jer se prethodni vlasnik susreo sa istim problemom, zamenio termostate mislio da je to resenje, ali nije. Mozda i ti novi termostati nisu ispravni, ko ce ga znati...
Mislio sam ako se neko susreo sa slicnim problemom vec pa da posavetuje odakle da se krene...
Mislio sam ako se neko susreo sa slicnim problemom vec pa da posavetuje odakle da se krene...
Re: Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
Ovako otprilike to treba da radi kad je ispravno.
1. Upalis auto, creva su hladna jer termostat je zatvorio dovod vode u prednji hladnjak, i voda kruzi u maloj petlji, kroz hladnjak u kabini.
2. Sve dok temperatura ne dostigne radnu, dakle prvih par kilometara voznje svakako, po ovoj hladnoci, creva su i dalje hladna, jer motor treba sto pre da se ugreje. Znaci oba creva koja idu u prednji hadnjak su hladna.
3. Tek kad motor dodje do radne temp, onda se termostat otvara, i voda se pusta u prednji hladnjak, i tek tada creva krenu da se greju, prvo postepeno, anda sve vise.
Ako je termostat neispravan, tebi ce creva sve vreme biti mlakusna, jer je voda sve vreme propustena kroz prednji hladnjak, i taj motor vise ne moze da se zagreje nikad.
Dakle ako tebi upali grejanje kabine, a nikad ne dodje na radnu temperaturu, tada pipni prednja creva da li su mlaka, ako jesu, onda ti termostati propustaju, vodu prema prednjem hladnjaku, umesto da je blokiraju....
1. Upalis auto, creva su hladna jer termostat je zatvorio dovod vode u prednji hladnjak, i voda kruzi u maloj petlji, kroz hladnjak u kabini.
2. Sve dok temperatura ne dostigne radnu, dakle prvih par kilometara voznje svakako, po ovoj hladnoci, creva su i dalje hladna, jer motor treba sto pre da se ugreje. Znaci oba creva koja idu u prednji hadnjak su hladna.
3. Tek kad motor dodje do radne temp, onda se termostat otvara, i voda se pusta u prednji hladnjak, i tek tada creva krenu da se greju, prvo postepeno, anda sve vise.
Ako je termostat neispravan, tebi ce creva sve vreme biti mlakusna, jer je voda sve vreme propustena kroz prednji hladnjak, i taj motor vise ne moze da se zagreje nikad.
Dakle ako tebi upali grejanje kabine, a nikad ne dodje na radnu temperaturu, tada pipni prednja creva da li su mlaka, ako jesu, onda ti termostati propustaju, vodu prema prednjem hladnjaku, umesto da je blokiraju....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Hladan motor BMW x5 e53 3.0D
Napisao već ali da ponovim ako nije primećeno da se kreće od procesa postavljanja dijagnoze gde je uzrok problema.kokejn napisao: 11 Feb 2025, 09:17
Mislio sam ako se neko susreo sa slicnim problemom vec pa da posavetuje odakle da se krene...
Rešavanje ide nakon toga.
Greje kabinu, to znači da ne može ruka da se drži ispred otvora duže od 10tak sekundi, treba toliko vruće da duva. (kada je na max podešeno).