OMP napisao: 23 Feb 2025, 17:25
i opet se mislim da li da je kupim i vrv je opet necu kupiti
Ja sam je skoro uzeo, ajd rekoh nek imam. I sipam punu bocu tečnosti za stakla, uzeo u Meteou. A ona smrdi na alkohol, katastrofa. I setim se da imam tu pumpu, i sa njom izvučem 4.5 od 5 litara iz posude, sipam novu normalnu tečnost za stakla i sve u redu. Spasla me, isplatila se
Rucnu sam uzeo zbog lakseg doziranja. Ne znam kako je sa automatskom niti imam nekog u blizoj okolini da to koristi (posluzila mi je skoro i za zapusenu sudoperu, uz onu cetkicu za frizider odradjen posao skroz).
TheWickerMan napisao: 23 Feb 2025, 18:49
Ja sam je skoro uzeo, ajd rekoh nek imam. I sipam punu bocu tečnosti za stakla, uzeo u Meteou. A ona smrdi na alkohol, katastrofa. I setim se da imam tu pumpu, i sa njom izvučem 4.5 od 5 litara iz posude, sipam novu normalnu tečnost za stakla i sve u redu. Spasla me, isplatila se
Upravo sad sam zamenio ulje u djulieti, realno mi ne treba pumpa jer imam kanal a i nekako mi je to sigurnija varijanta da ispustim ulje kako pravilno i treba, ali eto nekad mi padne na pamet da ce mi mozda trebati da izvucem benzin ili neku tecnost al opet i to je pitanje kad ce mi zatrebati, zato sam x puta i oklevao, nije skupo realno pa da se mislim zbog para nego sto eto tako cesto kupim nesto sto mi nikad i ne zatreba pa mi samo pravi guzvu u garazi.
Da, vidim da su ručne vakum pumpe dosta jeftinije, 800 dinara. Ako je crevce dovoljno usko i dugačko, onda je dovoljno dobro, a naša retko to i zatreba, tako da baš i ne bi bilo opravdano kupovati električnu za ovu stvar samo radi komfora.
Plus, ručna sigurno ne bi mogla biti problematična za pretakanje benzina.
EDIT: Menjam ipak iskaz. Sad vidim da Einhel ručna pumpa košta ko i ova električna iz Lidla (1500-2000). A one koje su jeftinije (oko 800 dinara) imaju pola cola crevo, i to su naveli kao pumpe za pretakanje tečnosti, ne konkretno i za ulje. Nešto mi ne deluje da bi s onim crevom od pola cola mogao da izvlačim ulje.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Danas da zamenim ulje, podvučem se ispod i vidim kaplje se šuspleha. Skinem ga i imam šta da vidim probija mi na dihtungu kartera. Odozgo ne curi, suvo je. Sad mi nije jasno, kako može da nabija pritisak ulja u karteru, pa da ga probije. Plus, komšija mi reče da probam blago da zategnem šrafove i okrenuo sam skoro trećinu kruga, sa strane gde curi ulje, dok sa druge strane, gde ne curi su zategnuti. Nije mi jasno, šta se dešava.
Naprskao cleanerom i obrisao krpom i primećuje se uljani trag između kartera i bloka motora. Zanimljivo je što se primećuje ulje između podloške šrafova kartera na blok i u spoju samog kartera i bloka.
Sad me interesuje da li da se stavi crni hermetik ili dihtung.
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
kod mnogih kola ne ide dihtung vec samo diht masa tako je i na clio, ali nije nista cudno da dihtung probije sa godinama kao i diht masa, nemas drugo resenje nego da se skine karter, lepo se sve ocisti stavi nova diht masa i zasrafi, mozes da probas ako je curenje na jednom mestu i nije mnogo veliko da ga lepo osusis i odmastis i tu da namazes hermetik na tom delu onako spolja da zalijes sto bi se reklo, to je nekad uspevalo da resi problem ako nije veliko curenje. To sto curi oko srafova znaci da ili nije lepo nansena diht masa na tom delovima ili je pretegnut sraf pa isterao diht masu kad je montirano i onda vremenom popustilo, kad se sve lepo namaze diht masom nema potrebe pretezati srafove vec onako osecajno rukom da se stegne ili moment kljucem ko ima i zna na koliko se stezu.
Što se tiče diht mase, svi mi preporučuju Victor Reinz masu. Nije jeftina 7eur, ali toliko košta i dihtung. Videću, na kraju sa mehaničarem ,jer lakše na dizalicu, nego da se podvlačim sa točkovima na mini rampi.
Na temu pumpe iz Lidla, uzeo ja nju na kraju. To je stvar koja nije da će ti redovno trebati, i znam da je bolje ispuštati ulje na karter kad je mali servis u pitanju, ali nekad ti takva pumpa baš može olakšati stvari.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Ispustanje ulja na karteru je jedino pravo resene sve ostalo su alternative, da je pumpa bolja svi servisi bi tako radili al ja to ne videh ni kod jednog majstora jedino tako u slucajevima gde neko hoce sam da zameni ulje a nema prave uslove.
MarjanKG napisao: 25 Feb 2025, 23:24
Što se tiče diht mase, svi mi preporučuju Victor Reinz masu. Nije jeftina 7eur, ali toliko košta i dihtung. Videću, na kraju sa mehaničarem ,jer lakše na dizalicu, nego da se podvlačim sa točkovima na mini rampi.
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
da renc je odlican, a jesi siguran da ti imas dihtug na karteru??? ako ga imas onda treba da ga zamenis bez diht mase ali nisam siguran da imas, ja koliko se secam jednog modusa 1.2 koji sam imao nije imao dihtug. Mnoga iole novija kola ne koriste dihtung vec samo diht masu.
JA nism rekao da je pumpa bolja, vec pitam zasto je gora?
A to da svi servisi nesto rade ne znaci nista, recimo niko ne menja kocionu tecnost iz kvacila, i niko ne vadi rashladnu iz bloka motora, tako da recimo za te tecnosti garantovano ostave 20 posto stare....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.