
Sent from my 2201123G using Tapatalk
Dakle, ako dobro shvatam, da bi XM trošio onih deklarisanih 1,6-1,7 litara na 100 km, morao bih ga kačiti na punjač na svakih 60-70 km kao da je moj drugi posao električar u Edisonu? A realno, ako bih toliko često punio, imao bih vremena da napišem doktorat o čekanju na punionici.pedalaš napisao: 27 Feb 2025, 16:06 Sve one WLTP deklaracije potrošnje benzina koje sam gore napisao u komentaru za XM, sam prepisao iz deklaracija iz same "konfiguracije" uvoznika za konkretno test vozilo.
A relano, taj PHEV je tokom svog "dotadašnjeg života" i trošio u proseku benzina upravo koliko je bord i zapisao - prosečno 14,4 litara. To nije bilo kakva fikcija. Već stvarno potrošen benzin.
Fikcija je kada za to vozilo pročitaš da mu je prosečna potrošnja benzina navodno samo 1,6-1,7 litara na 100 km/h.
Inače, puna/potpuna WLTP deklaracija za mešoviti ciklus za to vozilo glasi:
1,6-1,7 l/100 km
PLUS istovremeno / paralelno i
33,0 - 34,5 kWh/100 km.
Naravno, ako nemaš ostvarenu prosečnu potrošnju struje od 33,0 - 34,5 kWh/100 km ( jer ga ne dopunjavaš strujom maltene "non-stop", jer mu je kapacitet baterije 25.7 kWh ), nećeš imati ni onih 1,6-1,7 litara benzina.
Praktično, onih deklarisanih 1,6-1,7 litara polazi od (propisane/normirane) pretpostavke da će svaki PHEV od ukupnog broja predjenih životnih kilometara navodno da čak 70 -80% tih kilometara preći na struju. Da će maltene na svakih 60-70 km da ide na punjač po par sati ( za punjenje baterije do 100% mu treba 4,5 sata ). A što u praksi nije slučaj. I zbog čega u odnosu na PHEV vozila i slede izmene WLTP deklaracija, jer je to izvor najveće prevare ( emisione / poreske / podsticajne ), što se vidi iz ovog dela nekog teksta na tu temu (ispod):
"Istraživači su proučavali je uzorak od 600 hiljada automobila i otkrili su da su benzinski automobili obično za 24% neefikasniji i više zagađujući od onoga što njihovi zvanični podaci (WLTP) mogu da sugerišu, dok je kod dizela taj procenat na nivou od 18. Situacija još grđa kada se analiziraju dopunjivi hibridi. Sudeći po dobijenim informacijama, vozila iz segmenta PHEV uobičajeno emituju tri i po puta više CO2 u svakodnevnim uslovima korišćenja, u odnosu na cifre koje se dobijaju putem testova propisanih za javne deklaracije.
EU je u cilju suočavanja i borbe protiv ovog problema spremna da od 2025. godine implementira revidirane testove za dopunjive hibride. U tim testovima je prilagođen „obračun faktora korisnosti – očekivani udeo udaljenosti koja se prevali korišćenjem električne energije“. Jednostavnijim rečima, testovi će biti prilagođeni korišćenju podataka iz stvarnog sveta, sve kako bi se pružila preciznija predstava o tome kada automobil koristi električnu energiju i kada se benzinski motor na kraju uključuje u pogonsku priču..."
Šanse nema, kad je njemu WLTP deklaracija za gradsku vožnju (u hibridnom režimu rada ):kami napisao: 01 Mar 2025, 15:32 X5 45e troši 8l u lokalu. Retko se puni na struju. Xm može slično da troši, ako se vozi normalno
Sent from my SM-S918B using Tapatalk