Novi sistem naplate? Koliko ja vidim iz ovoga što je napisano - sem što će smanjtii broj naplatnih traka a povećati onih za ENP, ništa se drugo u suštini ne menja.
Što ne usvoje vinjete ili još bolje sistem koji recimo imaju Belorusi? Kod njih postoji neki hibridni sistem - domaća putnička vozila ne plaćaju putarine (takođe ni ruska i druga vozila iz te neke njihove unije sa njima i ostalim ex SSSR državama) odnosno plaćaju ih samo strana putnička vozila i teretna vozila (sva) i to tako što apsolutno svi moraju imati tagove i skida se neki iznos na svakih 10-tak km (postoje rampe sa antenama iznad puta). Nema naplatnih rampi, nema gužvi, milina. A država ipak prihoduje neki novac, dovoljan za održavanje puteva. I svi srećni i zadovoljni.
Ne uvode vinjete jer je mali promet vozila. Sem u sezoni i mozda na deonici NS-BG, a to svakako nije dovoljno. U Svajcarskoj je godisnja vinjeta 40CHF, u AT je 10 dana oko 10e, ali tu je saobracaj gust, pa i recimo Hu koja je skuplja od austrijske, pa i ceska je tu negde, a putevi, bar sto sam ja video-odlicni. Kod nas bi desetodnevna verovatno kostala 50-70eura da bi imali isti promet, a to niko ne bi platio.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Možda bi autoput i imao veći promet da se vozimo sa nekim pošteniji vinjetama. Ali verovatno ni tad gužva ne bi bila prevelika, čini mi se.
Zanimljivo mi je kako, kad ideš iz Novog Sada ka Beogradu, tačno se solidno povećava gužva baš nakon naplatne rampe kod Stare Pazove - baš odatle odakle je putarina besplatna!
No džaba, ovako našima bolje - isto prihoduju kao da im prolazi višestruko više vozila, što sigurno umanjuje i troškove održavanja puta, barem donekle. A da bi im stalo to tako nekako srede, trebalo bi da barem brzinu o bezbednosti u saobraćaju... Pare su im bolje.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Ranije je kod nas bila jeftinina putarina za domaće vozače, a sad je, ako se ne varam, ista kao za strance. Nema pravde u zemlji birokratije i partijskih kadrova.
Da, ima. Tuda najčešće idem za NS. Eventualno izlaz Inđija, ako svratim do autleta
Od naplatne Maradik do starog puta je lepa deonica (bila je super kada je bila nova), i posle laganica. Više mi odgovara da dođem u NS sa te strane, a i jeftinije je, ako se pogledaju km, putarine i da je deo magistrala (a ne AP). Mislim da mi vremenski dođe isto, jer idem do okoline Štranda.
Jel taj tag aparat ima u sebi neku bateriju? Na osnovu čega on funkcioniše? Ako ima bateriju verovatno ima i neki zvuk da prijavi kad je prazna?
Ja uzmem od ćaleta tag kad vozim po Srbiji i kad sam išao za CG. Ali onda, kao, očita njegovu registraciju na naplatnoj. Jel može tag da se uzme na strane tablice ili je to neka dodatna komplikacija?
Edit: sad čitam da ima bateriju. Ali treće pitanje i dalje ostaje, jel prijavljuje kad je baterija pri kraju?
Da, ima. Tuda najčešće idem za NS. Eventualno izlaz Inđija, ako svratim do autleta
Od naplatne Maradik do starog puta je lepa deonica (bila je super kada je bila nova), i posle laganica. Više mi odgovara da dođem u NS sa te strane, a i jeftinije je, ako se pogledaju km, putarine i da je deo magistrala (a ne AP). Mislim da mi vremenski dođe isto, jer idem do okoline Štranda.
Tapa
I ja tako uvek idem za bg. Doduse ja sam sa sremske strane pa mi svakako to vise odgovara.
Odlican je taj deo starog puta bg-ns za voznju. Lepi predeli, ravnica pa banstol. Pogotovo otkad je sredjen put kroz karlovce.
Sad se sredjuje i onaj uspon od karlovaca prema ns. Tu je bio krš asfalt pa ce biti sve ukupno jos bolje.