Amortizeri

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Juče kupujem neke stvari u prodavnici, otvaram gepek i onako se rukama oslonim na gepek bez nekog razloga. Osetio sam da je gepek mnogo lagano potonuo ka dole za jednog mene koji sam 70 kg. Zaljuljam par puta i baš onako previše lako to ide, bez ikakve kontrole. Očigledan znak slabih zadnjih amortizera. Oba Meyle amortizera su stavljena nova prošlog Januara, nemaju tragove curenja. Prilikom vožnje preko ležećih kao da nema nekih dodatnih ljuljanja, mada proveriću dodatno. Baš me zbunjuje ovo.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Curenje ulja iz amortizera jeste definitivan razlog za zamenu bez diskusije, ali kao simptom loseg amortizera nije nista ucestailiji od drugih problema iz mog iskustva. Problemi kao sto su degradacija ulja, potrosene karike, osteceni ventili, sto stvara probleme kao razlike u prigusenju izmedju 2 amortizera na istoj osovini, osetljivost na temperaturu, osetljvost kolicine prigusenja u odnosu na broj oscilacija i ne moraju ni da imaju problem sa prigusenjem u oba pravca tj i pri sabijanju i pri izvlacenju, nego mogu recimo cesce samo pri sabijanju sto obicno podrazumeva bas to da auto propada iako se ne cini kao da je izgubio na stabilnosti jer je prigusenje na izvlacenje jos uvek na ok nivou.
Being second is to be the first of the ones who loose...
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Što znači čak i da imam još uvek nekakvu garanciju na njih, dok se to dopremi do servisa, uđe u servis, dok neko to krene da testira, dok ti prodavnica odobri zamenu... Doći će Vidovdan, a ja da vozim na oprugama
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Moze da se ode na treskalicu, ali pitanje da li prihvataju to u garanciji, a i vecina servisa koji rade to testiranje ne znaju sta pokazuju rezultati :kezo:
Being second is to be the first of the ones who loose...
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Evo jednog bounce testa, ne zamerite na uglu nisam mogao bolje. 4 pritiska, da li je ovo normalno?

Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Za sportski amortizer sme samo da ode gore nakon sabijanja i da stane, za prosecan auto sme da ode gore i da se vrati dole na pocetnu poziciju. Sve iznad toga realno nije ok. Evo ti moj snimak od danas, cak i kad se uzastopno ljulja nece da ode iznad pocetne pozicije :D




PS: Da postoje neki matori auti i americke ladje koje plutaju i mogu se ljuljati gore dole do besvesti, ali to je u prakticno prevazidjeno vec skoro 4 decenije kao setap auta.
Being second is to be the first of the ones who loose...
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Hvala na odgovoru. Ono što mene buni u vezi zadnjeg trapa na A klasi jeste što amortizer stoji ukoso, a opruge uspravno. Odnosno da možda samim pritiskanjem gepeka delujem na opruge, a ne na amortizere koji možda reaguju na samo delovanje puta odozdo.

Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Nema to veze u ovom kontekstu, razliciti uglovi i tacke kacenja za opruge i amortizere ima bitnosti u tome kako su konstruisani, tako pod uglom moraju biti tvrdji u odnosu na varijantu da stoje uspravno paralelno sa oprugom, ali efekat na tocku je isti. Takodje nema razlike da li tocak miruje i karoserija osciluje ili karoserija miruje, a tocak osciluje ;)
Being second is to be the first of the ones who loose...
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Super, hvala za objašnjenje. Poslaću video mehaničaru da vidim šta on kaže.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Verovatno ce reci da moze jos da se vozi ;)
Being second is to be the first of the ones who loose...
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

Pa to ću verovatno i sam da izaberem Od garancije 99% nema ništa, iako je prošlo nešto malo više od godinu dana od ugradnje. Da kupujem nove neću, tek pogotovu ako i oni krenu da slabe posle godinu dana upotrebe.
Ovi Meyle su oko 4800 po komadu, naredni Monroe 6000 po kom, KYB 8000 po kom, Bilstein 13000 po kom...
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Eh da je samo tako jednostavno da se covek odluci za skuplje da je bolje, nego sto je problem i da ima kopija
Being second is to be the first of the ones who loose...
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Amortizeri

Post od A170T »

A170T napisao:Stigli amortizeri. Ono što mi je malo neobično , ova nalepnica je obično crvena mada sam negde viđao da ima i sa belim. Valjda nisam naleteo na lažnjaka
Slika
Slika
Slika
Slika
Prednje amorte sam menjao Decembra i prvi komentar mehanicara je bio da ovo nema veze sa Kajabom. Kupljeni preko prodajadelova, na kutiji stoji gazelakomerc, gde god sam kucao taj model amortizera bili su identični kao ono što sam dobio. Sa belom nalepnicom, made in Poland. Sad da li je lažnjak, nemam pojma...
Za razliku od zadnjeg trapa, prednji deluje čvršće i je mnogo ga je teže zaljuljati.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Amortizeri

Post od YUgisa »

Imam dosta iskustva sa Bilstein amortizerima i iskreno bilo je kopija koje su ocigledne, do te mere da se vidi da su skinuli jednu nalepnicu, da je ostao lepak i onda samo zalepili drugu nekad delimicno preko lepka, nekad totalno van, toliko se neko nije trudio, ali bilo je i kopija takvih da sam morao uzeti original i kopiju u ruke da bi uopste nasao razliku i nekad bi to bila na nivou razlike u nijansi boje... Naravno dyno za amortizere lako razlikuje kopije i originale, nekad moze i pod rukom da se oseti ali opet moras imati original da bi imao osnovu naspram cega da proveris, ali znaju kopije nekad savrsene da budu.

Nekad i previse, tipa za QH amortizere koji su su pre 10ak godina bili prilicno zastupljeni kod nas, kopije su imale bolju zavrsnu obradu od originala :kezo: Imao sam scene da mi ljudi ne veruju koje je original, a koje je kopija. Ali zato nacin funkcionisanja je bio nebo i zemlja i naravno original je bio drasticno bolji.
Being second is to be the first of the ones who loose...
zigZag
Reactions:
Postovi: 90
Pridružio se: 08 Apr 2020, 15:20

Re: Amortizeri

Post od zigZag »

radi li neko remont amortizera 5. vrata? slabo mi to drži, malo malo pa me raspizdi u glavu kad ne stignem da se sklonim ili prihvatim ali me neprijatno dočekala vest da mi zamena 2 koštala blizu 500e pa se nadam da još ima onih koji umeju da to napune čime već treba.
hvala unapred za korisnu info.
Odgovori