Molim vas za objašnjenje oko servisa.
Auto je presao za godinu dana 3125 km i prijavljuje mi putni računar da se uradi servis za 875 km.
Sto znaci servis na 4000 k?
Zamena ulja i filtera ulja ?
Zasto na toj kilometrazi ?
Kada sam pozvao ovlasceni servis rekli su da je to godišnji servis,to nema nikakve veze sa redovnim servisom !!!
Koji inače Kosta sa uljem i filterom 25000 rsd.
Mazda CX-30 G150
-
- Postovi: 186
- Pridružio se: 03 Maj 2017, 23:47
- Garaža: Toyota RAV4 Elegant 2.5 HEV 4x4 2025 Tech/Winter
- Kontakt:
Re: Mazda CX-30 G150
Svake godine ili 15000km bude sta pre nastupi. U pitanju je klasican godisnji servis (ulje, filteri za ulje itd...)
Ocigledno je da si ti presao 3500km ali je navrsena godina dana i moras da uradis.
Sa tom kilometrazom koju prelazis ti bi mogao da radis na 4 godine servis da nema vremenskog roka a do tada bi ulje u kolima bilo pakao.
Ocigledno je da si ti presao 3500km ali je navrsena godina dana i moras da uradis.
Sa tom kilometrazom koju prelazis ti bi mogao da radis na 4 godine servis da nema vremenskog roka a do tada bi ulje u kolima bilo pakao.
-
- Postovi: 11
- Pridružio se: 30 Avg 2023, 15:01
Re: Mazda CX-30 G150
Razumem
Viskozitet ulja u tom vremenskom intervalu...
Hvala
Viskozitet ulja u tom vremenskom intervalu...
Hvala
Re: Mazda CX-30 G150
Viskozitet ulja se ne menja protokom vremena, isti je i za 1 godinu i za 9 godina...sintetička ulja se menjaju na do 24 meseca inače.
Ako je neko lošije ulje onda treba već na 12meseci.
Kilometraža i/ ili radni sati je osnovni kriterijum "trošenja" ulja tj aditiva u njemu pa tek onda stajanje / protok vremena.
Ako je auto u garanciji onda mora da se menja ulje kada se kaže makar auto stajao na parkingu celo vreme.
Sa tehničke strane flter ne mora uopšte da se menja na 4,000km, i nepotrebno je tek tako pošto se nije imao od čega zaprljati (u motoru je i dalje čisto ulje, nije pokupilo ostatke sagorevanja jer motor nije radio pa ih nema).
Da je moj auto ja ne bih menjao ni ulje ni filter već na 18+ meseci nakon provere samog ulja, kao što i inače radim kada je slično stanje sa malom godišnjom kilometražom.
ps. Pošto je to Skyactive motor koji ima razlika u odnosu na ostale kontruktivno možda je osetljiv na ulje pa na njemu mora strogo na vremenski interval, to ne znam ono gore važi za ostale motore standardne konstrukcije.
.
Ako je neko lošije ulje onda treba već na 12meseci.
Kilometraža i/ ili radni sati je osnovni kriterijum "trošenja" ulja tj aditiva u njemu pa tek onda stajanje / protok vremena.
Ako je auto u garanciji onda mora da se menja ulje kada se kaže makar auto stajao na parkingu celo vreme.
Sa tehničke strane flter ne mora uopšte da se menja na 4,000km, i nepotrebno je tek tako pošto se nije imao od čega zaprljati (u motoru je i dalje čisto ulje, nije pokupilo ostatke sagorevanja jer motor nije radio pa ih nema).
Da je moj auto ja ne bih menjao ni ulje ni filter već na 18+ meseci nakon provere samog ulja, kao što i inače radim kada je slično stanje sa malom godišnjom kilometražom.
ps. Pošto je to Skyactive motor koji ima razlika u odnosu na ostale kontruktivno možda je osetljiv na ulje pa na njemu mora strogo na vremenski interval, to ne znam ono gore važi za ostale motore standardne konstrukcije.
.
-
- Postovi: 11
- Pridružio se: 30 Avg 2023, 15:01
Re: Mazda CX-30 G150
Hvala na objašnjenju,koristice mi sigurno.
Sobzirom da zahteva promenu tj servis,uradicu to.
Sobzirom da zahteva promenu tj servis,uradicu to.