Vozilo do 30k
Re: Vozilo do 30k
1.6 koji se prodavao tada je iteracija klasicnog 1.6 motora Toyotinog sa 4 cilindra.
Cena Corolle sa tim motorom je bila reda 15500 evra 2020 godine, imam tu ponudu jos uvek negde.
To je model Valvematic, koji i sam imam u Aurisu. Ukratko mrcina od motora, koji je solidan, ali generalno gledano ne nesto jak, i onako nije ni stedljiv, meni recimo od BG do CG potrosi oko 7.5 litara, natovaren, uglavnom penzos voznje.
Muci ga sto mu fali torka na nizim obrtajima, pa krenuti na nekom jakom strmom usponu je problem, takodje uzbrdo se muci, za preticanje vuces u 3 i gas do kraja.
Cena Corolle sa tim motorom je bila reda 15500 evra 2020 godine, imam tu ponudu jos uvek negde.
To je model Valvematic, koji i sam imam u Aurisu. Ukratko mrcina od motora, koji je solidan, ali generalno gledano ne nesto jak, i onako nije ni stedljiv, meni recimo od BG do CG potrosi oko 7.5 litara, natovaren, uglavnom penzos voznje.
Muci ga sto mu fali torka na nizim obrtajima, pa krenuti na nekom jakom strmom usponu je problem, takodje uzbrdo se muci, za preticanje vuces u 3 i gas do kraja.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Vozilo do 30k
Sadasnji 1.5 motor sa tri cilindra, pored cilndra manje ima i direktno ubrizgavanje, koje mu omogucava da je po iskustvima drugih stedljiviji, sto se performansi tice, kazu da je zivahan, sto i jeste odlika 3 cilndra, ali da je i bucniji na visokim brzinama. To direktno ubrizgavanje moze da donese opet i probleme vezane za taj sistem, verovatno paprene dizne, i mogucnost karbonizacije.
Na duge staze, nema jos dovoljno informacija, imam navode jednog vlasika da mu se skucao na 80.000km, dok su drugi uglavnom zadovoljni za prvih reda do 150.000km. Taxisti ih voze, kod njih to brzo ispliva ako nesto ne valja, recimo burazerov Logan 1.0, je do 70.000km, imao vec znacajan broj problema(problemi sa ubrizgavanjem ,kvacilom, vodenom pumpom, leptirom gasa).
Na duge staze, nema jos dovoljno informacija, imam navode jednog vlasika da mu se skucao na 80.000km, dok su drugi uglavnom zadovoljni za prvih reda do 150.000km. Taxisti ih voze, kod njih to brzo ispliva ako nesto ne valja, recimo burazerov Logan 1.0, je do 70.000km, imao vec znacajan broj problema(problemi sa ubrizgavanjem ,kvacilom, vodenom pumpom, leptirom gasa).
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Vozilo do 30k
Nije taj motor bas štedljiv.
A i glupost su napravili sto su ga skratili za jedan cilindar.
A i glupost su napravili sto su ga skratili za jedan cilindar.
Re: Vozilo do 30k
Stedljiviji, moglo bi vise znaciti, da trosi ocekivano, recimo 6.5 litara opterecen na toj ruti BG-HN, sto mi je bila potrosnja Opelovog 1.6 motora u istim uslovima. Recimo dizel 1.7 CDTI bi u tim uslovima bio oko 5 litara.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- grujicd
- Postovi: 9016
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Vozilo do 30k
To sa cilindrom manje i direktnim ubrizgavanjem verujem da je pre vezano za emisiju, sad se sve vrti oko toga.
Re: Vozilo do 30k
Negde piše direktno, negde kombinovano (dir i ind). Video sam utiske ljudi koji su od '18. prešli na yarisu 100.000 km, nisu imali probleme. Pre toga je motor proban na milion vozila. Sumnjam da bi Japanci pustili nešto da ne garantuju za to.
Re: Vozilo do 30k
Vozim u dva Yarisa ta oba 1,5 (111 i 125 ks), od njihovog prvog dana ( jedan je trenutno na oko 150, a drugo na oko 50 hiljada ) i ako bih morao da biram samo jedan, izabrao bih bez dileme onaj od 125 ks. Ta dva motora su "nebo i zemlja" po pitanju živahnosti. Sa onim od 111 ks imam često utisak kao da nisam spustio ručnu kočnicu, dok mi onaj sa 3 cilindra često izmami osmeh na lice. Taj se tako rado zavti sve do oko 6.800 rpm ( maks. snagu razvija na 6.600, a onaj od 111 ks na 6.000 ), da je to nešto neverovatnoDrushkan napisao: 10 Apr 2025, 09:20 Nije taj motor bas štedljiv.
A i glupost su napravili sto su ga skratili za jedan cilindar.
Ja neku razliku u potrošnji nisam primetio.
Tačno je da svaki 3-cilindraš ima veće vibracije nego 4-cilindraš, ali, kakvih "treskavaca" ima sa 3 cilindra, taj Toyotin je odličan.
A da li će koji da crkne, ne znam. Sve može uvek da crkne. Pa što da ne i "kraljica majka Toyota".
Re: Vozilo do 30k
Da su poradili na tom četvorocilindrašem, išao bi sigurno bolje od tog novog sa 3, nego jednostavno, novi trend sa skraćenim motorima, kao i vek istih. Eko norme i ostalo.
Lepo je to sto je živahniji, ali umesto da su došli i do manje potrosnje, motor bi imao svrhu, ovako je ne vidim.
Ali no...
Lepo je to sto je živahniji, ali umesto da su došli i do manje potrosnje, motor bi imao svrhu, ovako je ne vidim.
Ali no...
Re: Vozilo do 30k
Pa na papiru je bolji taj stari motor, sto se tice performansi, ovaj je navodno zivahan, zato sto se 3 cil lako vrte. Mozda neko zna brojke iz prospekta?
Ja licno sam za stari motor bez zadrske....
Ja licno sam za stari motor bez zadrske....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Vozilo do 30k
Yaris 1,5 sa 3 ciindra ima 125 ks pri 6.600 rpm i 153 Nm pri 4.800-5.000 rpm, deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 9 sekundi, a maksimalna brzina 180 km/h.
Stari Yaris 1,5 sa 4 cilindra ima 111 ks pri 6.000 rpm i 136 Nm pri 4.400 rpm, ubrzava za 11 sekundi uz maksimalnu brzinu od 175 km/h.
Birač brzina menjača starog Yaris je po meni katastrofa, jer, dok stojiš u mestu u leru i želiš da kreneš, ti često ne znaš pouzdano da li je već "upao" u prvu (ili rikverc) ili treba opet ili još da ga "gurneš". Nema nikakvog "klik" osećaja.
Čitao sam na našem Toyota forumu jadikovke i razočarenja dosta vlasnika tog Yarisa, baš oko te osobine menjača. Mnogi su to i reklamirali, ali, to je tako. Ispravno, ali, jako nesrećno rešeno.
Menjač novog Yarisa ima duže hodove, ali, veoma jasno i lako "upada" u bilo koji stepen prenosa i nikada (pa ni u fazi kretanja) nisi u dilemi da li si ga ubacio u brzinu ili nisi.
Ja kada god posle tog novog Yarisa sednem u stari, samo se naježim na taj menjač čim po prvi put treba da ga ušaltam u prvu (ili rikverc) radi kretanja.
Stari Yaris 1,5 sa 4 cilindra ima 111 ks pri 6.000 rpm i 136 Nm pri 4.400 rpm, ubrzava za 11 sekundi uz maksimalnu brzinu od 175 km/h.
Birač brzina menjača starog Yaris je po meni katastrofa, jer, dok stojiš u mestu u leru i želiš da kreneš, ti često ne znaš pouzdano da li je već "upao" u prvu (ili rikverc) ili treba opet ili još da ga "gurneš". Nema nikakvog "klik" osećaja.
Čitao sam na našem Toyota forumu jadikovke i razočarenja dosta vlasnika tog Yarisa, baš oko te osobine menjača. Mnogi su to i reklamirali, ali, to je tako. Ispravno, ali, jako nesrećno rešeno.
Menjač novog Yarisa ima duže hodove, ali, veoma jasno i lako "upada" u bilo koji stepen prenosa i nikada (pa ni u fazi kretanja) nisi u dilemi da li si ga ubacio u brzinu ili nisi.
Ja kada god posle tog novog Yarisa sednem u stari, samo se naježim na taj menjač čim po prvi put treba da ga ušaltam u prvu (ili rikverc) radi kretanja.
Re: Vozilo do 30k
Corolla iz 2016 Valvematic 132 ks, 10s ubrzanje i dohvati 200km/h.
Nova 3 cilindra Rolla 12.1 ubrzanje, i max brzina 190km/h.
Nova 3 cilindra Rolla 12.1 ubrzanje, i max brzina 190km/h.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Vozilo do 30k
A medjuubrzanje 50-80 ili 70-100 ?pedalaš napisao: 11 Apr 2025, 21:06 Yaris 1,5 sa 3 ciindra ima 125 ks pri 6.600 rpm i 153 Nm pri 4.800-5.000 rpm, deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 9 sekundi, a maksimalna brzina 180 km/h.
Stari Yaris 1,5 sa 4 cilindra ima 111 ks pri 6.000 rpm i 136 Nm pri 4.400 rpm, ubrzava za 11 sekundi uz maksimalnu brzinu od 175 km/h.
To ubrzanje uteravanjem u crveno zapravo ne govori mnogo o tome koliko je motor elastican a sto je ono sto je potrebno u voznji svakodnevno.
Iz podataka tih papirnih 3 cilindras znaci treba voziti uopsegu 4800 do 6600 rpm da bi "povukao", da li je tako i u praksi kada trebas neko obilazenje na magistrali npr?
I koliko onda trosi?
3 cil vs 4 cil neko poredjenje ako mozes za takve uslove voznje.
Re: Vozilo do 30k
Gledao i Hyundai, fin utisak, ali ipak izbor broj 2.
Epilog: Poručena korola sedan u Luna paketu opreme, boja midnight teal. Hvala svima, ja sam na probnoj vožnji najviše bio oduševljen ovim autom.
Epilog: Poručena korola sedan u Luna paketu opreme, boja midnight teal. Hvala svima, ja sam na probnoj vožnji najviše bio oduševljen ovim autom.