Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Ajeto
Reactions:
Postovi: 36
Pridružio se: 10 Okt 2022, 06:39
Garaža: Opel Astra J sedan 1.4 turbo

Re: Akumulatori

Post od Ajeto »

A170T napisao: 27 Apr 2025, 11:11
Ajeto napisao:
A170T napisao: 26 Apr 2025, 23:00 Pa ono, nema tu ništa komplikovano. Pod uslovom da nemaš nikakvu specijalnu elektroniku u autu, sve se svodi na 2 šrafa.
Prilikom skindanja ti treba najobičniji ključ, odviješ minus i skidaš klemu, pa onda plus klemu. Prilikom montaže novog akumulatora ide obratno, zategneš razumno.
Pogledaš da li ti akumulator desno ili levo + i kupuješ isti takav. Pogledaš AH starog akumulatora i kupuješ isti ili približan broj.
Ispostavilo se da je zarđala minusna klema, a vidi se na njoj oksidacioni prah plave boje. Nakon malog čišćenja auto je zaverglao i upalio. E sad, da li ipak menjati akumulator ili samo podmazati dobro kleme, ako alternator dobro puni? ili ga ipak zameniti s obzirom da je počeo već 6-tu godinu?

Inače, ne mogu lepo da se vide oznake na njemu, ali vidi se Opelov znak i Varta, 50Ah i 375A, desno je+
Jel smem ja da stavim recimo malo jači?

EXIDE Premium Carbon 12 V 53 Ah +D 540A
Ako ti nije pravio problema do sada sa otežanim verglanjem, onda nema potrebe da ga menjaš. Pogotovo što ide letnja sezona.
Pa i to što kažeš, ako alternator dobro puni, samo da se ošmirglaju kleme i namažu tovatnom mašću i teraj. :)
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Akumulatori

Post od A170T »

zdushan napisao:Vrućina je jednako loša po acu kao i zima

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Postoji valjda neka izreka u vezi toga. Akumulator se leti troši, a zimi umire. Više temperature pogoduju za rad svake baterije.
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4828
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od carov2 »

Ovi novi/moderni, obavezno izdaju leti.

Sent from my CPH2581 using Tapatalk

Korisnikov avatar
zdushan
Reactions:
Postovi: 2061
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od zdushan »

A170T napisao:
zdushan napisao:Vrućina je jednako loša po acu kao i zima

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Postoji valjda neka izreka u vezi toga. Akumulator se leti troši, a zimi umire. Više temperature pogoduju za rad svake baterije.
Meni je svaki aku otkazao leti. Valjda nije znao za ovu tvoju izreku.
Mogao bi malo da se informišeš pre nego nastaviš šuplju priču.. Google nije dalje od par klikova prstom.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Akumulatori

Post od A170T »

Sve te informacije su odavde, čitanjem foruma. Iskustva drugih ljudi, nisam ništa izmislio. Sad po prvi put čujem da je leto jednako loše po akumulator kao zima, pribeležiću, nije problem.
Edit: Evo šta kaže ChatGPT:

Da li akumulatori za auto više stradaju leti ili zimi i koja sezona je generalno teža za rad akumulatora?

ChatGPT said:

Odlično pitanje!
Generalno, leto i zima obe štete akumulatoru, ali zima je teža sezona za njegov rad.

Evo zašto:

Leto (visoke temperature) – toplota ubrzava hemijske reakcije u akumulatoru, što dovodi do bržeg isparavanja elektrolita i sulfatizacije ploča. To skraćuje životni vek akumulatora, ali motor leti lakše pali pa se to odmah ne primeti.

Zima (niske temperature) – hladnoća usporava hemijske reakcije u akumulatoru, pa on može dati znatno manju struju (kapacitet mu padne i do 50%). Uz to, motoru je zimi teže da se upali zbog gušćeg ulja i veće potrebe za snagom, pa je akumulator tada pod najvećim opterećenjem.

Zaključak:

Leto više oštećuje akumulator na duge staze.

Zima je period kada se problemi pokazuju – akumulator strada pri pokušaju startovanja.

Hoćeš da ti još detaljnije napišem kako da prepoznaš kad akumulator "odlazi" ili kako da mu produžiš život?
A170T
Reactions:
Postovi: 2461
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Akumulatori

Post od A170T »

Dodao sam još jedno pitanje:
Da li je situacija nešto drugačija kod automobila koji imaju akumulator unutar kabine, ispod sedista?

ChatGPT said:

Da, situacija je malo drugačija kad je akumulator unutra, u kabini (npr. ispod zadnjeg sedišta), i to na bolje!

Evo kako to utiče:

Manje temperaturni stres: U kabini su temperature stabilnije i blaže nego pod haubom. Zimi je toplije (zbog grejanja), a leti je hladnije (klima uređaj i izolacija kabine). Time se akumulator manje izlaže ekstremima koji ubrzavaju njegovo propadanje.

Sporije isparavanje elektrolita: Manje toplote znači manje isparavanja i sporiju degradaciju akumulatora.

Bolje performanse zimi: Pošto nije izložen direktno hladnoći kao onaj ispod haube, akumulator lakše daje dovoljnu struju za startovanje, čak i na niskim spoljnim temperaturama.

Zaključak:
Akumulator u kabini duže traje i bolje funkcioniše u svim sezonama, posebno zimi. Ali svejedno, i dalje vremenom stari i treba ga kontrolisati.

Hoćeš da ti napišem i koji su modeli poznati po tome da im je akumulator unutra, ako te zanima za konkretan auto?

Korisnikov avatar
pankoz
Reactions:
Postovi: 769
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: Akumulatori

Post od pankoz »

Dare4x4 napisao:I obavezno prvo skinuti minus klemu, onda plus. Prilikom vraćanja, prvo staviti plus, pa minus. Baratanje oko plus kleme bilo kakvim ključem treba raditi samo dok je minus skinuta, jer je u suprotnom svaki okolni metalni deo povezan na minus i bilo bi neprijatno ako se slučajno dodirne ključem.
Teoretski da,ali ta priča ne prolazi kod nekih automobila gde se ne može prići minus klemi dok se ne otkači plus pa povuče akumulator napred da bi mogao prići minus klemi.

Послато са Poco X4 GT помоћу Тапатока

BMaker
Reactions:
Postovi: 34
Pridružio se: 31 Dec 2024, 04:44

Re: Akumulatori

Post od BMaker »

A170T napisao:
zdushan napisao:Vrućina je jednako loša po acu kao i zima

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Postoji valjda neka izreka u vezi toga. Akumulator se leti troši, a zimi umire. Više temperature pogoduju za rad svake baterije.
Pusti chatgpt i slicne gluposti. Leto je lose za aku isto kao i zima.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14197
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša »

Taj beli prah koji se hvata na klemu je znak da elektrolit (sumporna kiselina) izlazi napolje iz akumulatora (kroz porozan stubić kleme ili neku mikropukotinu pored) i usled elektrohemijske reakcije između olova kleme i te kiseline nastaje to belo (sulfat olova). I najčešče je znak da je akumulator pri kraju svog veka...

Ako ste u mogućnost dopunite ponekad akumulator punjačem (i leti i zimi), produžićete mu malo vek.
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 753
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

@Ajeto Kleme se ne mažu tovatnom mašću, postoji "mast" za to (za kontakte) Bitno je da je "medij" provodljiv, a tovatna mast je samo masna.

Ovo za AI ... ja sam par puta postavio toj glupači pitanje i dobio odgovor koji sigurno nije točan , odnosno ponekad jerelativan ... tako da uvijek pitam "da li si sigurna/an?" I onda bude druga priča hahhaah

Inace, akumulator odlazi i ljeti i zimi, ljeto ga doslovno ubija u pojam.

Evo npr... nekada su ljudi stavljali antifriz samo zimi " jer je to da ne smrzne?!"

A zapravo je djelotvoran i ljeti jer spriječava vodu da se pregrijava(ako je sve ispravno), štiti hladnjak i ostale dijelove od korozije itd.

Znači, treba biti cijelu godinu u autu i točka.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9011
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od grujicd »

Crkao mi akumulator na Jazz-u, i prvi put sam naručio sa mobilnom dostavom i ugradnjom. Dosta komforna opcija, nisam morao da ga palim na kablove ili dopunjavam. Naručio na www.batterystore.rs i stiglo za malo više od sat vremena, čovek ga i ugradio.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15293
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od pedja »

Meni je onaj drugi (ili prvi) tako ugradio, otkupio stari, izdao fiskal, i to u nedelju. Laganica. Bez ikakve doplate za dostavu, nedelju i sl, a cena je bila odlična.


Tapa

LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 753
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

I kažete da je u Srbiji loše ili da ništa ne valja. Ne mislim na vas dvojicu iznad koji ste podijelili iskustvo nego općenito na sve koji kukaju jer misle da "cveta cveće u drugo preduzeće".

Takva usluga u HR je krajnje neisplativa, teška deračina.

Isplati se samo u slučaju krajnje nužde ako ti je crko aku u šumi i nemas nekog izbora, onda je cijena nebitna.

Jednom mislio da mi onaj pokretni vulkanizer odradi zamjenu guma da ne čekam to kod vulkanizera... cijena dolaska je bila neka ajd zdravo, ne sjećam se tocno, ali duplo od vulkanizera sigurno.
Kazem mu , nista od toga, čekanje je nauka , a ja volim učiti

Ali opet... isplati se ako se desi potreba tamo gdje nema druge opcije pa se i ne pita za cijenu.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13303
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od shandu90 »

Ja sam dao 2000 za mobilnog vulkanizera zbog sigurnosnog srafa. Skinuo sve srafove i ostao jedan i setim se da nemam kljuc. Svaka skola se placa, dao bi mu i 100 evra u tom momentu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 753
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

Upravo to.
Odgovori