Nema dileme da stari 4-cilindrični 1,5 od 111 ks može da (bez vibracija i/ili "reženja" ) radi i na nižim obrtajima od novog 3-cilindričnog 1,5 od 125 ks. Ako je put bez uspona, a vozilo neopterećeno (pa i jačim dodavanjem gasa), taj stari 1,5 možeš da ušaltaš u šestu brzinu i već na 50 km/h, a što novi 1,5 ne može. Pa će (bez prethodnog šaltanja u niži stepen prenosa) taj stari i da bolje ubrza od 50-80 ili 70-100 km/h.ljubitelj napisao: 11 Apr 2025, 21:37A medjuubrzanje 50-80 ili 70-100 ?pedalaš napisao: 11 Apr 2025, 21:06 Yaris 1,5 sa 3 ciindra ima 125 ks pri 6.600 rpm i 153 Nm pri 4.800-5.000 rpm, deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 9 sekundi, a maksimalna brzina 180 km/h.
Stari Yaris 1,5 sa 4 cilindra ima 111 ks pri 6.000 rpm i 136 Nm pri 4.400 rpm, ubrzava za 11 sekundi uz maksimalnu brzinu od 175 km/h.
To ubrzanje uteravanjem u crveno zapravo ne govori mnogo o tome koliko je motor elastican a sto je ono sto je potrebno u voznji svakodnevno.
Iz podataka tih papirnih 3 cilindras znaci treba voziti uopsegu 4800 do 6600 rpm da bi "povukao", da li je tako i u praksi kada trebas neko obilazenje na magistrali npr?
I koliko onda trosi?
3 cil vs 4 cil neko poredjenje ako mozes za takve uslove voznje.
Ali, ako se menjač smisleno koristi, pa se pre početka preticanja izborom adekvatnog stepena prenosa motor prethodno dovede u adekvatne obrtaje ( da su oni bar na oko 3.000 rpm ), taj novi 1,5 će da daleko bolje odreaguje na naglo dodavanje gasa, pa će i pri magistralnom preticanju mnogo brže da poveća brzinu kretanja od recimo 70 do 110 ili 120 ( njemu je i 130 km/h u trećoj "u zelenim obrtajima" ).
Dakle, ja nemam ni najmanje dileme koji je od ta dva motora u Yarisu bezbedniji za preticanje. I meni prijatniji za vožnju.
Što se tiče odnosa potrošnje Yarisa sa ta dva motora, obraćao sam na to pažnju i nisam uočio neku razliku. Dakle, ako ćeš da voziš defanzivno magistralom od BG do npr. Užica ili Valjeva, oba će trošiti do oko 4,5 litra ( po blesimetru ), a ako ih poteraš auto putem od BG do Subotice , Niša, Leskovca ... ( po ograničenju ili malo brže ), oba će da troše oko 6-6,5.
Po gradu troše - kako kada, 8, 10, 12 ... sve zavisi od gužve.