
Dizajn Lynk&Co 01 jasno naglašava moderan i urban stil. Vizuelno, vozilo kombinuje robustne SUV linije sa futurističkim detaljima kao što su svetlosni potpis prednjih LED svetala i specifičan dizajn zadnjih svetlosnih grupa. Poseban akcenat stavljen je na kreiranje vozila koje će privući evropske kupce, što je vidljivo kroz suptilan, elegantan pristup linijama i oblikovanju karoserije, bez preterane agresivnosti tipične za mnoge druge kineske modele. Dizajn je razvijan u saradnji sa timovima u Göteborgu, Švedska, kako bi odgovorio ukusima zahtevnijeg evropskog tržišta, sa naglaskom na minimalisticki, funkcionalni stil. Proizvodi se u Kini, u istom pogonu gde i, pogađate, Volvo XC40.

dužina/širina/visina (mm) 4541/1857/1694
Sa dužinom od oko četiri i po metra, a i po ostalim dimenzijama, veoma je sličan sa XC40. Čak je i 10cm duži od bratskog modela. Prtljažni prostor nudi poprilično veliku zapreminu od 466 litara, dok se preklapanjem zadnjih sedišta kapacitet povećava na više od 1.200 litara, što ga čini dovoljno praktičnim i za potrebe koje nisu svakodnevne. Već na prvi pogled deluje veoma zanimljiv izbor, ne samo za mlade već i za parove sa decom.

Međuosovinski razmak iznosi 2.734 mm, što garantuje dovoljno prostora za putnike u celoj kabini. Slike govore za sebe, ali i naše iskustvo je takvo da nam prostora zaista nije nedostajalo, ni na jednoj poziciji. Ono što ipak treba napomenuti je da će se pozadi udobno smestiti dve osobe, dok će treća biti u ne tako povoljnom položaju, zbog izdignutih ivica na sredini, ali i grebena ispod nogu.


Unutrašnjost impresionira kvalitetom materijala i bogatstvom opreme. Multimedijalni sistem nudi čitav niz opcija. Tu su standardne opcije i aplikacije poput Android Auto i Apple CarPlay, ali i razne, zanimljive, poput „Journey Camera“ koja omogućava snimanje vožnje spolja i iznutra. Posebno su zanimljive 3D kamere sa mogućnošću prikaza automobila iz više uglova, što doprinosi bezbednosti i lakšem parkiranju. Sve to vidimo na ekranu dijagonale 12,7” , osetljivom na dodir, a kako drugačije. Virtuelna instrument tabla veličine je 12,3” , gde imate u pondi tri različita prikaza. Dosta klasično, ništa preterano ekstarvagantno, ali pregledno i u visokoj rezoluciji se prikazuju apsolutno svi parametri. Dodatno je omogućeno vozaču da prilagodi informacije prema sopstvenim željama.



Ako mu tražimo zamerku, za sada je nema. Neko će možda zameriti što izbor boja nije veliki, te su u ponudi samo metalik plava i crna. Ova ograničena paleta boja deo je strategije brenda da pojednostavi ponudu i olakša izbor kupcima, jer se model nudi u jednom bogato opremljenom paketu, bez dodatnih opcija.

Lynk&Co 01 dolazi bogato opremljen i po pitanju bezbednosnih sistema: adaptivni tempomat, automatsko kočenje u hitnim situacijama, upozorenje na napuštanje saobraćajne trake, asistenciju za zadržavanje vozila u traci i prepoznavanje saobraćajnih znakova. Pet zvezdica na Euro NCAP testiranju samo potvrđuju njegov bezbednosni potencijal.
Na domaćem tržištu Lynk&Co 01 je dostupan isključivo kao plug-in hibrid, što u prevodu znači da kombinuje 1.5 turbo benzinski motor sa elektromotorom uz mogućnost punjenja baterije iz spoljnog izvora. Specifičnost modela je mogućnost dopunjavanja baterije putem benzinskog agregata dok vozilo miruje. Ovo može biti praktično rešenje kada punjač nije dostupan.


Kombinovana snaga sistema iznosi 261 KS (192 kW) i 425Nm, što omogućava ubrzanje za 8 sekundi do 100km/h, dok je maksimalna brzina 210km/h. Tokom test vožnje, vozilo se pokazalo izuzetno prijatnim za vožnju. Prelazak između elektro i benzinskog pogona je neprimetan, a ukupna vožnja je mirna i sofisticirana. Hibridni sistem je izuzetno efikasan. Na kraćim relacijama, uz punu bateriju, potrošnja goriva može pasti i ispod 2 litra na 100 kilometara. Ipak, relevatniji podatak može biti statistika sa putnog računara. Na uzorku od preko 800km, uz prosečnu brzinu od 43 km/h, zabeležena je prosečna potrošnja od 8,1 l/100 km. . Deklarisani domet u EV modu je oko 69 km (WLTP), dok je kapacitet baterije 17,6 kWh. Uz brzinu punjenja od 6.6kWh za očkivati je da se baterija dopuni za 3 sata na bržim punjačima, dok će na kućnoj utičnici biti potrebno i do devet sati punjenja.

Lynk&Co 01 je sjajan primer kako kineski proizvođači ozbiljno ulaze na evropsko tržište. Nudi odličan kvalitet izrade, naprednu tehnologiju i dobru vozačku dinamiku, a sve to po znatno povoljnijoj ceni u poređenju sa premium evropskim konkurentima. Za one koji traže moderan, udoban i tehnološki napredan SUV, Lynk&Co 01 je svakako model koji zaslužuje ozbiljno razmatranje. Sa aktuelnim cenama i uslovima na našem tržištu, predstavlja veoma primamljivu opciju.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac
Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-lynkco-01/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.