Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D Premium

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32100
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Toyota Land Cruiser 250 2.8 D-4D Premium

Post od trojanac »

Ikona autoindustrije, Toyota Land Cruiser, odavno je sinonim za izdržljivost, pouzdanost i terensku superiornost. U najnovijoj generaciji, ovaj legendarni SUV kombinuje tradicionalne vrednosti sa savremenom tehnologijom, pružajući jedno novo iskustvo na asfaltu, ali i van njega.

Slika

Novi Land Cruiser zadržava svoju karakterističnu, robusnu siluetu, ali sa modernim detaljima koji ga izdvajaju. Tanki LED farovi, oštrije linije karoserije i redizajnirana maska daju mu savremen izgled, dok zadnja LED svetla naglašavaju širinu vozila. Dostupan je u sedam boja, uključujući i dvobojne varijante poput Heritage Blue sa Grayscape krovom. Dimenzije vozila su impresivne: dužina 4.920 mm, širina 1.980 mm, visina 1.870 mm, uz međuosovinsko rastojanje od 2.850 mm. Već sam pogled na vozilo obećava prostranu unutrašnjost.

Slika

Sa druge strane, odstojanje od tla iznosi 221 mm. Ova visina omogućava vozilu da se nosi sa većinom terenskih izazova. Dubina gaza ide do 700 mm, što omogućava prelazak preko dubljih vodenih prepreka. ​Međutim, u poređenju sa nekim konkurentima, koji nude veće odstojanje od tla, deluje da Land Cruiser ima ograničenja u ekstremnim off-road uslovima. ​ Land Cruiser ovo nadoknađuje impresivnim uglovima prilaza, odlaska i prelaska, kao i naprednim sistemima za terensku vožnju, što ga nesporno čini veoma sposobnim vozilom za različite terene.

Sistem Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor, koji koriste kamere visoke rezolucije, pružaju dodatnu sigurnost i kontrolu prilikom vožnje po različitim terenima. Ovi sistemi automatski prilagođavaju performanse vozila uslovima na putu.

Multi-Terrain Select: Omogućava izbor između različitih režima vožnje (blato, pesak, kamenje), prilagođavajući rad motora, menjača i vešanja trenutnim uslovima. ​
Crawl Control: Automatski održava konstantnu brzinu pri spuštanju niz strme padine, bez potrebe za pritiskanjem pedala gasa ili kočnice. ​
Downhill Assist Control: Pomaže pri kontrolisanom spuštanju niz strme terene, održavajući stabilnost i sprečavajući proklizavanje. ​

Slika

Ojačana je i šasija sa 50% većom torzionom čvrstoćom i 30% većom ukupnom krutošću, zahvaljujući novoj TNGA-F platformi. ​Land Cruiser ima i mogućnost elektronskog odvajanja prednjeg stabilizatora (Stabiliser Disconnect Mechanism) čime se omogućava povećanje hoda točkova za 20%, što poboljšava sposobnosti na neravnom terenu.

Unutrašnjost Land Cruisera kombinuje izdržljive materijale sa modernim tehnologijama. Odiše luksuzom, ali pre svega komforom i funkcionalnošću. Testirani model dolazi u najbogatijem paketu opreme, sa dodatnim opcijama, uključujući sedam sedišta. Zadnja sedišta se lako podižu pritiskom na taster u prtljažniku, uz preklapanje srednjeg reda kao prethodan uslov. U pitanju su ipak pomoćna sedišta, koja nisu baš idealan izbor za odrasle osobe zbog niskog položaja u odnosu na pod, ali mogu poslužiti za kraća putovanja.

Slika

Slika

Slika

Slika

Jedan od zapaženih nedostataka je metalna pregrada za prtljažni prostor, koja se teško demontira i nema predviđeno mesto za odlaganje. Preporuka je da se ostavi kod kuće ako se često koriste zadnja sedišta.

Sa svih sedam sedišta u upotrebi: Kapacitet prtljažnika je ograničen i iznosi oko 104 litra, što je dovoljno za manje torbe ili osnovne potrepštine. ​Sa preklopljenim trećim redom sedišta prostor se značajno povećava na približno 553 litra, pružajući dovoljno mesta za sav neophodan prtljag ili opremu. ​Sa preklopljenim drugim i trećim redom sedišta maksimalni kapacitet prtljažnika dostiže impresivnih 974 litra, što omogućava transport i prdmeta većih gabarita. ​

Slika

Varijacije u kapacitetu prtljažnika omogućavaju prilagodljivost u zavisnosti od potreba za prevozom putnika i tereta. Važno je napomenuti da je pristup prtljažniku olakšan zahvaljujući mogućnosti otvaranja zadnjeg stakla nezavisno od vrata, što je korisno u skučenim prostorima. ​

Kabina je opremljena brojnim tehnološkim inovacijama: hlađena ostava ispod naslona za ruku (cool box), bežično punjenje telefona, USB-C i HDMI portovi, grejanje sedišta, digitalna instrument tabla i veliki multimedijalni ekran. Instrument tabla u novom Land Cruiseru prikazuje se na 12.3″ ekranu, sa četiri različita stila prikaza i mogućnošću personalizacije informacija koje se prikazuju.

Slika

Centralni deo komandne table zauzima 12.3-inčni touchscreen ekran visoke ezolucije koji pokreće najnoviji Toyota Audio Multimedia sistem. ​Ekran je pozicioniran visoko na komandnoj tabli radi bolje preglednosti, sa oštrim i čitljivim grafičkim prikazima u svim svetlosnim uslovima. ​Premium paket obukvata JBL audio sistem, a tu su i bežično povezivanje putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacije​, bežično punjenje telefona (Qi) sa poboljšanim izlazom snage​, glasovni asistent „Hey Toyota“ za upravljanje funkcijama vozila, cloud-based navigacija sa ažuriranjima u realnom vremenu​. Omogućeno je i over-the-air (OTA) ažuriranje softvera, tako da je sistem uvek na poslednjoj verziji. Šest USB-C portova raspoređeno je u vozilu (po dva u prednjem i zadnjem redu, plus dodatna dva)​, dok je za napajanje većih uređaja ​dostupan 2400W AC inverter u prtljažniku.

Slika

Vozačko okruženje je dizajnirano sa fokusom na ergonomiju. I dalje imamo izičke komande za klimu i druge osnovne funkcije, što omogućava vozaču da brzo i lako izvrši podešavanja bez odvraćanja pažnje sa puta. ​Upravljač je obložen visokokvalitetnom kožom, sa integrisanim kontrolama za audio sistem, telefon i tempomat.

Srce novog Land Cruisera je 2.8-litarski, 4-cilindarski turbo-dizel motor koji razvija 204 KS i 500 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor je deo Toyota GD serije, uvedene 2015. godine. Za tržište Evrope motor je unapređen za bolju efikasnost, manje vibracija i bolju saradnju sa novim 8-stepenim automatskim menjačem. Pogonski agregat je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem Direct Shift koji omogućava glatko i efikasno menjanje brzina uz stalni pogon na sva četiri točka sa centralnim i zadnjim blokadama diferencijala, kao i dvostepenim reduktorom​. Ova kombinacija omogućuje i sposobnost da povuče teret do 3.500 kg. Isti motor možemo naći i u, još sposobnijem, terencu Hiluxu.

Slika

Tokom testiranja u urbanim uslovima, prosečna potrošnja goriva kretala se između 10 i 12 litara na 100 km, što je očekivano za vozilo ove klase i mase. Nismo imali priliku da ga testiramo van asfalta, Ono što smo mogli da zapazimo je da se Land Cruiser na putu ponaša izuzetno stabilno i udobno. Vožnja je tiha, a motor pruža dovoljno snage za sve situacije. Menjač reaguje trenutno, uz neosetne prelaze tokm promene stepena prenosa.

Slika

Zaključujemo da Toyota Land Cruiser poslednje generacije predstavlja savršen spoj tradicije i moderne tehnologije. Sa cenom koja se kreće od 75.100 evra za osnovni model do oko 100.000 evra za najopremljeniju verziju, ovaj legendarni SUV nudi posebnu vrednost koju će prepoznati oni koji traže pouzdano i sposobno vozilo za sve terene. Kupci u Srbiji koji razmišljaju o novom Toyota Land Cruiseru imaju više nego dovoljno razloga da ga uzmu u obzir.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-toyot ... d-premium/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori