Trošak posedovanja automobila
Re: Trošak posedovanja automobila
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Trošak posedovanja automobila
500 eura mesečno na bazi oko 12.000 km godišnje i nabavnoj ceni vozila od oko 15.000 eura ?
Lepi novci
Lepi novci

-
- Postovi: 71
- Pridružio se: 30 Nov 2019, 17:31
Re: Trošak posedovanja automobila
Skoro sam sracunao troskove posedovanja 1,8 TSI Seata iz 2008e. Pored regularnih jednogodisnjih izdataka (registracija/ tehnicki/ mali servis), u rasponu od 6 godina, vanstandardno odrzavanje me izadje oko 300-320 evra godisnje. U to spada i ispravljanje alu felni zbog nasih puteva, lose dijagnostike od strane majstora kada dam pare za jedno pa ispadne drugo ali i generalno menanje raznih sitnih delova. Gorivo nisam racunao jer mislim da nema poente. Da nije takvih izdataka verujem da bi prosek bio nesto oko 290 evra ali tako je kako je. Kako se vi ostali drzite sa odrzavanjem na duzi period?
Re: Trošak posedovanja automobila
Teško je imati realan prikaz troškova posedovanja automobila.
Jer, zbog inflacije ne možeš imati čak ni jasan pregled troškova redovnog održavanja. Evo primera.
Na netu je moguće naći Toyota cenovnike održavanja, ali, iz 2021. godine.
https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik ... /Yaris.pdf
Recimo za Jaris 1,5 od 125 ks te 2021. godine
drugi redovan servis na 30.000 km je koštao 181 evro ( a danas košta 33.441 RSD ili oko 286 evra ), što je rast od 58%,
treći redovan servis na 45.000 km je koštao 125 evra ( a danas košta 21.861 RSD ili oko 187 evra ), što je rast oko 50%,
četvrti redovan servis na 60.000 km je koštao 212 evra ( a danas košta 38.794 RSD ili oko 331 evra ), što je rast od oko 56%.
Ali, nije to tako samo kod Toyote. Kod svih je skočila cena održavanja ( u ovl. mreži, ali i van nje ).
I ako sabirate troškove održavanja, recimo iz 2020-2022. sa troškovima istovrsnih radnji iz 2024. ili 2025 godine, vi praktično "sabirate babe i žabe".
Jer, zbog inflacije ne možeš imati čak ni jasan pregled troškova redovnog održavanja. Evo primera.
Na netu je moguće naći Toyota cenovnike održavanja, ali, iz 2021. godine.
https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik ... /Yaris.pdf
Recimo za Jaris 1,5 od 125 ks te 2021. godine
drugi redovan servis na 30.000 km je koštao 181 evro ( a danas košta 33.441 RSD ili oko 286 evra ), što je rast od 58%,
treći redovan servis na 45.000 km je koštao 125 evra ( a danas košta 21.861 RSD ili oko 187 evra ), što je rast oko 50%,
četvrti redovan servis na 60.000 km je koštao 212 evra ( a danas košta 38.794 RSD ili oko 331 evra ), što je rast od oko 56%.
Ali, nije to tako samo kod Toyote. Kod svih je skočila cena održavanja ( u ovl. mreži, ali i van nje ).
I ako sabirate troškove održavanja, recimo iz 2020-2022. sa troškovima istovrsnih radnji iz 2024. ili 2025 godine, vi praktično "sabirate babe i žabe".
- aboki
- Postovi: 218
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Trošak posedovanja automobila
Meni je trosak 400e mesecno + -, za nekih 2900km proseka za mesec dana. Nisam racunao putarine i pranja. Kredit 290e, struja 25e, registracija 12.5e, kasko 35e, stakla 4e, gume 20e, odrzavanje u ovlascenom 8.5e. Prosek odrzavanja je za 3 godine, gume sam racunao srednju klasu, Barum, dva seta za 3 godine tj 105000km.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
Uneto svako točenje goriva, svaki žeton za pranje, svaki km putarine bukvalno svaka para.
U pitanju je toyota avensis, 2014. 1.8 benzin
Kod mene malo manje od 2.5 godine, prešao do sada 35k km.

U pitanju je toyota avensis, 2014. 1.8 benzin
Kod mene malo manje od 2.5 godine, prešao do sada 35k km.

Re: Trošak posedovanja automobila
Evo ga isto za Citroen C5 2.0 HDI 2009 godina. Fali unos troškova balansira ja guma, sigurno 100e ako ne i koji preko. 

Re: Trošak posedovanja automobila
Pa to i nije neka wow računica, voziš malecki i nepraktičan auto, juriš besplatne punjače (ako sam dobro skontao) i opet te košta 50k mesečno. Mislim, ok je kome se sviđa Zoeaboki napisao: 15 Jun 2025, 20:21 Meni je trosak 400e mesecno + -, za nekih 2900km proseka za mesec dana. Nisam racunao putarine i pranja. Kredit 290e, struja 25e, registracija 12.5e, kasko 35e, stakla 4e, gume 20e, odrzavanje u ovlascenom 8.5e. Prosek odrzavanja je za 3 godine, gume sam racunao srednju klasu, Barum, dva seta za 3 godine tj 105000km.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
- Gaginh0
- Postovi: 9552
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Trošak posedovanja automobila
Pa kredit mu je 65% sume. Po mom mišljenju njega ne treba računati kao što vrednost auta ne računaju ljudi što su kupili auto za keš.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15353
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Trošak posedovanja automobila
Ne samo kredit, sve ove troškove (nabavke i održavanja) imaju i druga vozila, samo su im servisi skuplji. Ne padaju benzinci/dizeli sa neba, jedino što potencijalno imaju duži životni vek/postprodaju.
Poenta je da se za 25€ pređe 3kkm, većinom na relaciji kuća-posao, gde problema sa punjačima nema.
E sad, kome je to jedini automobil, a putuje često, taj će drugačije birati prilikom kupovine.
Tapa
Poenta je da se za 25€ pređe 3kkm, većinom na relaciji kuća-posao, gde problema sa punjačima nema.
E sad, kome je to jedini automobil, a putuje često, taj će drugačije birati prilikom kupovine.
Tapa
- aboki
- Postovi: 218
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Trošak posedovanja automobila
Koliko je mesecno trosak goriva za 2900km i koliko bi bilo odrzavanje auta u ovlašćenom za 3 godine i 105000km?milosg napisao:Pa to i nije neka wow računica, voziš malecki i nepraktičan auto, juriš besplatne punjače (ako sam dobro skontao) i opet te košta 50k mesečno. Mislim, ok je kome se sviđa Zoeaboki napisao: 15 Jun 2025, 20:21 Meni je trosak 400e mesecno + -, za nekih 2900km proseka za mesec dana. Nisam racunao putarine i pranja. Kredit 290e, struja 25e, registracija 12.5e, kasko 35e, stakla 4e, gume 20e, odrzavanje u ovlascenom 8.5e. Prosek odrzavanja je za 3 godine, gume sam racunao srednju klasu, Barum, dva seta za 3 godine tj 105000km.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Samo da ubacim Scenica 2 2.0t na plin, sad je kod caleta. Gorivo okvirno 290e mesecno, dva mala servisa godisnje je 15-16e mesecan trosak, jedan veliki je 12-13e mesecno. Sve ovo kod lokalnog majstora. Nisam siguran da plocice mogu da izdrze 105000km, verovatno bi menjao i prednje diskove, za akumulator nisam siguran.
Starac danas vozi Pola 2023. 1.0tsi, dsg, na prvi servis. 300e u ovlascenom. Da kazem ista klasa auta, a troskovi odrzavanja daleko veci.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
Sličan trošak može imati sus ekvivalent samo ako stoji mesec dana.
-
- Postovi: 71
- Pridružio se: 30 Nov 2019, 17:31
Re: Trošak posedovanja automobila
Pa sta znam, ne znam sto je to sabiranje baba i zaba. Pare koje toliko vrede tada tebi, vrede i meni i svima ostalima. Ukratko, cene se skaliraju svima zajedno pa nije bitan rast vec prosek. Benzinu isto skace cena, kao i pranju kola.. Nekome je bitan benzin, nekome servis a nekome vanstandarna odrzavanja tj. koliko se auto kvari ili propada van servisnog intervala.pedalaš napisao: 15 Jun 2025, 20:04 Teško je imati realan prikaz troškova posedovanja automobila.
Jer, zbog inflacije ne možeš imati čak ni jasan pregled troškova redovnog održavanja. Evo primera.
Na netu je moguće naći Toyota cenovnike održavanja, ali, iz 2021. godine.
https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik ... /Yaris.pdf
Recimo za Jaris 1,5 od 125 ks te 2021. godine
drugi redovan servis na 30.000 km je koštao 181 evro ( a danas košta 33.441 RSD ili oko 286 evra ), što je rast od 58%,
treći redovan servis na 45.000 km je koštao 125 evra ( a danas košta 21.861 RSD ili oko 187 evra ), što je rast oko 50%,
četvrti redovan servis na 60.000 km je koštao 212 evra ( a danas košta 38.794 RSD ili oko 331 evra ), što je rast od oko 56%.
Ali, nije to tako samo kod Toyote. Kod svih je skočila cena održavanja ( u ovl. mreži, ali i van nje ).
I ako sabirate troškove održavanja, recimo iz 2020-2022. sa troškovima istovrsnih radnji iz 2024. ili 2025 godine, vi praktično "sabirate babe i žabe".
Re: Trošak posedovanja automobila
Evo i ovo npr kod novih automobila može da se povede pod ozbiljan trošak.
A onda ovde kukaju o MA jedinici


Sent from my SM-S926B using Tapatalk
A onda ovde kukaju o MA jedinici



Sent from my SM-S926B using Tapatalk
- Romanticni_Piroman
- Postovi: 341
- Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
- Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X
Re: Trošak posedovanja automobila
Bio danas do Mazdinog servisa u Nisu, MG Commerce. Moram prvo da ih pohvalim za prijatan docek i ljubaznost, sve je bilo na mestu.
A sto se naslova teme tice, danas sam saznao da ovaj Skyactiv-X SPCCI motor jeste malo specifican za odrzavanje, konkretno svecice se menjaju na 60 000km / 6 godina, i to je jako bitno da se ne propusti, tako da me to verovatno ceka na sledecem servisu, sad sam na 44k. Zamena je oko 300-350€ u Mazdinom servisu. Sve ostalo OK, upisuju debljinu paknova pri svakom servisu, vidim da se nesto slabije trose nego nego sto je to ocekivano, vrv jer pretvara kineticku energiju u struju kao i vecina hibrida.
A sto se naslova teme tice, danas sam saznao da ovaj Skyactiv-X SPCCI motor jeste malo specifican za odrzavanje, konkretno svecice se menjaju na 60 000km / 6 godina, i to je jako bitno da se ne propusti, tako da me to verovatno ceka na sledecem servisu, sad sam na 44k. Zamena je oko 300-350€ u Mazdinom servisu. Sve ostalo OK, upisuju debljinu paknova pri svakom servisu, vidim da se nesto slabije trose nego nego sto je to ocekivano, vrv jer pretvara kineticku energiju u struju kao i vecina hibrida.