Akumulatori
Re: Akumulatori
Ono što sigurno znam je da auto nema start stop. Jedino što mi pada na pamet je da možda ima potreban hardver ali da je softverski ugašen još u fabrici.
Re: Akumulatori
Neki KIA manual mi izašao i piše Ca2+ baterija. A i po udarnoj struji mi ne deluje da je AGM, možda grešim.
EDIT: CMF battery sudeći po oznaci
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
EDIT: CMF battery sudeći po oznaci
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Akumulatori
Ne mora da ima startstop da bi mu bio potreban AGM. Ako ima optimizovano punjenje kad se usporava ili zaustavlja automobil, tad mora takav akumulator.Dare4x4 napisao: 02 Jun 2025, 14:06 Ono što sigurno znam je da auto nema start stop. Jedino što mi pada na pamet je da možda ima potreban hardver ali da je softverski ugašen još u fabrici.
Šta ako proradi sa novim akumulatorom?

Re: Akumulatori
Šta bi se desilo ako stavim klasičan akumulator sličnog kapaciteta? Nije mi bitno da traje 9 godina, samo da auto radi kako treba 

Re: Akumulatori
Uštedeo pare, a i klasičan akumulator je jači od ovoga za isti kapacitet.
Re: Akumulatori
Stavi običan ili EFB.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13542
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Akumulatori
Meni su npr rekli da ako je predvidjen AGM da mora AGM zbog modula itd.Dare4x4 napisao: 02 Jun 2025, 15:47 Šta bi se desilo ako stavim klasičan akumulator sličnog kapaciteta? Nije mi bitno da traje 9 godina, samo da auto radi kako treba![]()
Neki su kao kodiranjem gasili S&S i stavljali obican, al to moze da pojebe elektroniku jer mora AGM.
E sad, za tvoj slucaj ako S&S ni nemas ne bih bas znao da li vazi ovo iznad

Re: Akumulatori
Ne sme klasičan akumulator ako se puni višestruko jačim alternatorom prilikom usporavanja.Dare4x4 napisao:Šta bi se desilo ako stavim klasičan akumulator sličnog kapaciteta? Nije mi bitno da traje 9 godina, samo da auto radi kako treba
Tj. sme ali će veoma kratko da traje, ukoliko ne može ECU da podesi punjenje da radi drugačije.
Re: Akumulatori
Ma na kraju krajeva mogu da kupim i AGM nego ne znam koje su sve njegove prednosti kad nemam povećan broj startova.
Auto nema neke zahtevne potrošače osim elektro servo volana, ali njega i Punto ima. Gasi SVE kada zavergla - svetla, ventilaciju, multimediju, svetla, brisače.
U servisu su mi rekli da se akumulator menja bez potrebe za dijagnostikom i da mogu sam.
Evo šta piše na alternatoru:

Auto nema neke zahtevne potrošače osim elektro servo volana, ali njega i Punto ima. Gasi SVE kada zavergla - svetla, ventilaciju, multimediju, svetla, brisače.
U servisu su mi rekli da se akumulator menja bez potrebe za dijagnostikom i da mogu sam.
Evo šta piše na alternatoru:

Re: Akumulatori
Koji je motor u pitanju i godište?
Varta npr izbacuje 80 Ah umesto 68 Ah, ne bih verovao njima.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Varta npr izbacuje 80 Ah umesto 68 Ah, ne bih verovao njima.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Akumulatori
2016. Tucson 1.6T-Gdi 130kw
Poslao sam sliku Geminiju i evo šta kaže:
Poslao sam sliku Geminiju i evo šta kaže:
Za ovo 110RC sa etikete mi je ranije rekao da je to rezervni kapacitet, tj da može da isporučije struju od 25A tokom 110 minuta ako bi alternator crkao.Na osnovu slike, akumulator je klasičan (konvencionalni) olovno-kiselinski akumulator sa tečnim elektrolitom.
Nema oznake koja bi ukazivala da je u pitanju AGM (Absorbent Glass Mat) ili EFB (Enhanced Flooded Battery) tip.
Konkretno, oznake na etiketi su:
* CMF 68 L-DIN: CMF stoji za "Calcium Maintenance Free" (kalcijum bez održavanja), što je karakteristika standardnih olovno-kiselinskih akumulatora.
* 600 CCA (SAE): Cold Cranking Amps (amperaža hladnog starta) prema SAE standardu.
* 68 Ah (20HR): Kapacitet akumulatora u amper-časovima.
* F68 / U035 Battery: Oznake modela ili specifikacije.
* 12V: Napon akumulatora.
Dakle, to je standardni akumulator koji se obično koristi u vozilima bez start-stop sistema ili sa jednostavnijim električnim sistemima.
Re: Akumulatori
Na slici se vidi da je punjenje preko ECU, koliki je maksimum alternatora nema veze sa samim punjenjem.nidza napisao: 02 Jun 2025, 17:40Ne sme klasičan akumulator ako se puni višestruko jačim alternatorom prilikom usporavanja.Dare4x4 napisao:Šta bi se desilo ako stavim klasičan akumulator sličnog kapaciteta? Nije mi bitno da traje 9 godina, samo da auto radi kako treba
Tj. sme ali će veoma kratko da traje, ukoliko ne može ECU da podesi punjenje da radi drugačije.
Re: Akumulatori
Ljudi, ovo je haos. Zvao sam ovlašćeni u BG i lik mi kaže da po broju šasije za moj auto treba akumulator od 74ah. Na moje pitanje kako je iz fabrike došao sa 68ah, on odgovara da verovatno tako može. Kaže da po njegovom programu u koji gleda, meni ne treba AGM akumulator. S druge strane, u radnji u Nišu koja se samo akumulatorima bavi, serviser kaže da treba AGM iako nemam start stop i da je to zbog punjenja, kao i da će običan aku stradati posle godinu dana.
Re: Akumulatori
Tvoj nije AGM, tj ništa ne ukazuje na to da jeste.
Kod mene postoji S&S pa je EFB.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Kod mene postoji S&S pa je EFB.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Akumulatori
Da jurim i ja onda neki EFB pa šta mu bude 
