
Redizajnirani Captur donosi moderniji i nešto ozbiljniji izgled. Prednji deo vozila krasi nova maska sa novim Renault logotipom, a tu su i LED dnevna svetla inspirisana dijamantskim oblikom brenda, koja su sada zaštitni znak aktuelne game. Testirani primerak dolazi u Esprit Alpine paketu opreme, koji delom naglašava sportski karakter vozila sa 19-inčnim aluminijumskim felnama, mat sivim detaljima na branicima, dok su gornji elementi u crnoj boji visokog sjaja.

Dimenzije su ostale gotovo iste, ali ipak ima razlike. Captur je porastao u dužinu za 10mm, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo isto i iznosi 2.639 mm. Svakako, bez dileme nudi dovoljno prostora i na zadnjoj klupi. Problem vidimo u slučajevima kada putnici moraju da skupe kolena, gde će viši putnici osetiti dodir tvrde plastike na poleđini prednjih sedišta. Prtljažnik koji varira od 422 do 616 litara zahvaljujući kliznoj zadnjoj klupi, je pun pogodak za ovaj segment, a ispod poda se nalazi rezervni točak, što je dodatni plus.
Sedišta su jedno od iznenađenja. Odlična kombinacija materijala i boja, plavi šavovi i diskretna francuska zastava daju kabini dodatni šmek i podsećaju na poreklo vozila. Ceo automobil ima karakter i „dušu“, što nije uvek slučaj i sve ređe to srećemo u današnjoj autoindustriji.



dužina/širina/visina (mm)4239/1797/1575
Kabina Captura u Esprit Alpine opremi kombinuje modernu tehnologiju sa održivim materijalima. Uklonjeni su kožni i hromirani elementi, a umesto njih korišćeni su reciklirani materijali, uključujući tkanine od konoplje. Digitalna instrument tabla prikazuje se na ekranu dijagonale 10,25 inča. Centralni ekran je pozicioniran visoko, ali ne ometa vidno polje vozača. OpenR link sistem sa Google integracijom pruža jedno novo korisničko iskustvo, donoseći i preko 50 raznih aplikacija na centralni ekran od 10,4 inča.



Captur dolazi sa bogatim paketom poslednje generacije tehnologija, uključujući i poznati Multi-Sense sistem za personalizaciju režima vožnje, adaptivni tempomat sa funkcijom Start&Go i dodatnih 28 naprednih sistema asistencija. Ono što nam se zaista svidelo je što su na dohvat ruke, sa leve strane upravljača, postavljeni brzi tasteri. Na ovaj način može se brzo i lako isključiti start-stop sisteme ili ukljkučiti personalizovani režim, prethodno odabran u okviru MultiSense-a. Takođe se jednim klikom mogu i uključiti svi sistemi asistencije.

Kokpit je ergonomski odlično rešen. Ručica automatskog menjača je lako dostupna, a naslon za ruku pomera se napred-nazad, što doprinosi udobnosti. Ispod njega se nalazi duboka, ali uska ostava za sitnice. Renault je i ovde pokazao smisao za praktičnost: velika neklizajuća površina predviđena za telefon postavljena je ispod grebena na kom je ručica menjača. Ispred ručice menjača je dodatna mala pregrada sa lako dostupnim portovima za punjenje uređaja, a iznad se nalazi i još jedan, skoro pa sakriven prostor za dokumenta ili manje predmete. Pretinac ispred suvozača je zaista ogroman, kakav još nismo videli do sada i sjajno što se tu može smestiti puno razne opreme koja može zatrebati na putu.


Testirani model pokreće 1.3-litarski TCe motor sa 160 KS i 270 Nm obrtnog momenta, uparen sa 7-stepenim EDC automatskim menjačem. Ovo je ubedljivo najsnažnija verzija, ali moramo napomenuti da se Captur nudi u nekoliko verzija snage, počevši od verzije sa 90KS, a u ponudi su i mild hybrid kao i full hybrid verzije. Najsnažnija verzija, koju imamo na testu, postiže ubrzanje od 0 do 100km/h za 8,5 sekundi,dok ni brzina od 200km/h nije nedostižna za ovaj model. Po pitanju potrošnje, nismo se makli iz grada, ali je ona ostala ispod 9 litara. My driving meni, u okviru multimedijalnog sistema, prikazuje istoriju potrošnje. Prema prikazanoj evidenciji potrošnja se kreće između 8 i 9 litara, a svakako da može biti i manja.

Vožnja je udobna, sa poboljšanim ogibljenjem i preciznijim upravljanjem zahvaljujući unapređenoj geometriji vešanja i kalibraciji upravljača. Među manama navodimo rad start-stop sistema i Auto Hold funkcije, koji nisu savršeno usklađeni. Pri kretanju vozilo zna da naglo povuče, pa je potrebno malo privikavanja ili eventualno isključivanje sistema.
Novi Renault Captur Esprit Alpine TCe 160 EDC predstavlja značajan korak napred u odnosu na prethodnu generaciju. Sa modernim dizajnom, naprednom tehnologijom i praktičnim rešenjima, ovaj model je idealan za urbane porodice koje traže kompaktan, ali prostran SUV sa sportskim karakterom. Cena jednog primerka, poput testiranog, u ovom trenutku sa popustom iznosi 25,490 €, što zaista ne deluje previše. Svakako, u drugoj kombinaciji opreme i pogonskog agregata, cena može biti i znatno niža.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac
Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-renau ... e-160-edc/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.