Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

Punjač je dobar a baci tu akubateriju.
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 752
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

Zbunjuje me sljedeća situacija... u uputstvima piše da se aku od 7,5 V do 10,5 V može oživjeti, ispod toga ne.
I sad... ovaj ima 10.5 V ... i nista se ne dešava ni nakon 3 sata
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 752
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

ljubitelj napisao:Punjač je dobar a baci tu akubateriju.
Eh da, mislis da je akumulator s tim.naponom mrtav... nema mu spasa?
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Akumulatori

Post od Saša »

Moj post od pre 3 godine o tom punjaču:
Saša napisao:Što se tiče Lidl punjača - dobar je, radi posao, slobodno ga kupite, verovatno nema boljeg smart punjača za taj novac trenutno na tržištu. Jedini problem sa njim je što kad je akumulator baš totales ispražnjen ili ima neki problem (sulfatizacija uzela maha i slično) - neće ni da krene da puni. Dok recimo Cars Pro 4A pokušava da ga vrati u život impulsima (vidi se sve na displeju šta se dešava) i ako uspe onda krene da puni (ako ne uspe - izbaci da nije ispravan) dok ovaj Lidlov . njet, ako nije sve 100% ispravno, neće ni da krene (iako mu specifikacijama piše da ima i on tu osobinu). No dobro, za taj novac je ipak odličan.
Inače, i ja tipujem da je taj akumulator gotov. Možda bi ga neki malo bolji punjač i uspeo napuniti odnosno uspeo mu malo još produžiti život, ali generalno čim mu je napon toliko pao - to je u suštini kraj.
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 752
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

Hvala Likota Koliki je napon ok da bi se aku smatrao "uračunljivim"? Odnosno da ima šanse?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

Nije zbog napona mrtav nego što ne prima struju.

Možeš da probaš ali veoma oprezno šok punjenje sa 20-25V naponom i do 50Ampera ali veoma kratkim impulsima 200-300 mili sekundi sa pauzama izmedju po 2-3 sekunde.

I tako jedno 5 minuta najviše, pa opet premeri i napon i naročito struju punjenja sa punjača.

Ovo se radi sa punjačem bez elektronske kontrole punjenja, dakle sirovom metodom "sile".


Inače kada je aku tako mrtav postoji uredjaj za impulsno punjenje, bila je u temi priča o jednom takvom kitu sa Ali Ekspresa upravo za to namenjen, koji možeš samostalno da napraviš jer je vrlo jednostavan.

Desulfatizator.

Ovaj Lidlov punjač nije namenski pravljen za desulfatizaciju baš tako mrtvog aku ali ako je manje oštećenje može da pokrene impulsni rad na početku punjenja.

ps. možeš da oboriš napon aku sa nekim opterećenjem., npr vezanom sijalicom kao potrošačem, i onda će Lidlov punjač da prepozna aku kao da je od motocikla sa 6V i krenuće punjenje.
Probao i tu foru, funkcioniše ali je jako mala struja punjenja pa opet treba neki sirovi punjač da to bude punjenje kako treba.
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 752
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

Ali obzirom da imaš iskustva s takvim punjačem iz Lidla... da li je normalno da ne pokreće punjenje nego samo pokazuje koliki je napon baterije?

Stišćem one strelice ko' nenormalan i onda nakon nekog vremena pokaže simbol motora, auta i pahuljice... i opet isto...

Nešto me tu malo muti... znači, auto pali normalno, napravim nekoliko km i ugasim auto. Nakon sat i pol idem upaliti auto, a auto mrtav !?
Poslednja izmena od LAV-LAV u 09 Jun 2025, 22:16, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3737
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Akumulatori

Post od Dare4x4 »

Imam isti punjač i isto se ponaša.
Ja ga zeznem tako što, dok je priključen, spojim na akumulator bateriju od šrafilice koja je 12V. Ona za tih par sekundi digne napon preko donje granice, aktiviram punjač na taster i odspojim bateriju. Napuni ga normalno posle ali ima taj problem da krene.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Akumulatori

Post od Saša »

LAV-LAV napisao:Hvala Likota Slika Koliki je napon ok da bi se aku smatrao "uračunljivim"? Odnosno da ima šanse?
Ako se ne varam, na 12.5V akumulator se smatra potpuno praznim, pa ti vidi…

Taj punjač ispod 11.5 V neće da radi kako bi trebalo, takvo je moje iskustvo sa njim.
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 752
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

Ovo punjenje sam probao na "hladno" sa skinutim aku.
Znači ajd zdravo.

Ovo za ponašanje punjača baterije nisam očekivao, stvarno je u k....

Je li to uopće upotrebljivo, mislim taj punjač?
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 752
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

Znači , vozim auto normalno. Stanem.
Nakon sat i pol probal upaliti auto i umjesto brum čuješ zvuk anlasera.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Akumulatori

Post od Saša »

Kada je akumulator ispravan i još nije ispražnjen baš tako “do panja” - radi sasvim fino i korektno. OK je ali od punjača koji košta ispod 20€ jednostavno i ne možeš očekivati da je savršen u svim situacijama.
LAV-LAV
Reactions:
Postovi: 752
Pridružio se: 27 Okt 2019, 10:49

Re: Akumulatori

Post od LAV-LAV »

Znači punjač u smeće ili ima neku svrhu?
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Akumulatori

Post od Saša »

Nemoj ga bacati. Dobar je da se povremeno proveri stanje akumulatora i autu i da se dopuni, ili da se recimo prikači za stalno na akumulator (ako se auto neće koristiti duže vreme, recimo) i da na taj način drži akumulator uvek napunjenim.

Ja sam recimo sa tim punjačem bez problema punio i AGM akumulatore od 95 i 110 Ah koje sam praznio skoro do kraja (koristio sam ih za troling motor na čamcu) ali im pritom napon nikad nije padao ispod 11.5 V jer su to baš žilave mrcine od akumulatora.

Imam ga i dalje (kao i jači od 10A) i sa njim povremeno dopunjavam i kontrolišem akumulatore u Puntu i Kadjaru (za motor za čamac sada koristim dva litijumska od po 100 Ah za koje imam drugi, specijalno namenjen punjač). :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj »

LAV-LAV napisao: 09 Jun 2025, 22:16 Ali obzirom da imaš iskustva s takvim punjačem iz Lidla... da li je normalno da ne pokreće punjenje nego samo pokazuje koliki je napon baterije?
Jeste, opisano je u uputstvu da ne može uvek i svaki "mrtav" ( po njemu) aku da podrži u impulsnom režimu nego da treba aku bar malo da prima struju u tom početnom trenutku kada se punjač "odlučuje" samostalno koji režim punjenja će aktivirati. Ili neće aktivirati.

To nije neki ultra sposoban punjač ali za te novce sasvim dobro vrši posao na potpuno ispravnim akumulatorima.

Za aku u tom stanju da ne prima struju je potreban kvalitetan (dobar algoritam i mogućnosti podešavanja krive punjenja) punjač poput ranije pomenutog firme Gaus ali koji košta reda 500 evra...sasvim druga klasa jer je to profi uredjaj namenjen za sve akumulatore svih tipova hemije svih napona svih kapaciteta.

Moje mišljenje na osnovu iskustva jeftinije je zameniti aku nego se baviti oživljavanjem kada jednom dodje u to stanje da je toliko sulafitizirao na pločama da ne prima više struju usled prevelikog unutrašnjeg otpora..

Zato sam i napisao da šokom može da se unutar aku dogodi mikro eksplozija (termički šok i potom fizički udar) koja razori naslagu sulfata i onda taj sulfat u komadićima otpadne sa ploče.
Na mestu gde je komadić otpao počinje primanje struje i započinje punjenje.
Ti komadići su zapravo u formi kristala, prilično čvrsti i zalepljeni za ploče.

Alternativa je da se izvadi kompletno sumporna kiselina, rastvor, pa se sve dobro ispire po više puta, pa nalije nova kiselina i ponovo pokuša formiranje akumulatora.

Ali to je naporno, opasno, treba opreme zaštitne, rad isključivo na otvorenom, da se kupuje kiselina (ne znam da li je u EU a time i HR uopšte dozvoljeno fizičkim licima nabava), I povrh svega ostaju stare olovne ploče.

Ja ne bih radio oživljavanje ako je definitivno aku u stanju da ne prima struju.

A možeš probati sa nekim boljim punjačem od tog Lidlovog ili dati na aku servis da oni na profi punjaču odrade 24satni ciklus oporavka.


Uglavnom kod baterija je kada jednom hemijsko mehanički budu oštećene nema baš neke perspektive da se vrate u prethodno ispravno stanje, bilo olovno sumporne bilo litijum jonske bilo neke druge.

Moje iskustvo sa baterijama je da "popravka" potrošene ćelije je uzaludan posao na duže, mada nekada uspe privremeno da se ako oporavi.


Najbolje je da se tvom aku izmeri unutrašnji otpor na testeru, to je SOH, stanje zdravlja i ako je ispod 85% taj aku nije više pouzdan.

90-95% je još tolerantno da te neće nikada izneveriti.

Oživljavanje je uspešno ako je inače dobar aku slučajno ostao kra
e vreme pod opterećenjem pa se ispraznio. Onda punjenje odmah gotovo uvek povrati.

Ali ako je aku bio na hladnom a prazan stajao neko vreme, gotov je.
Odgovori