Skipper napisao: 27 Jun 2025, 17:44
Pitaću tasta ko je njemu ugrađivao pa ti šaljem kontakt. On je uzeo najviše za grejanje, lg 18. Stan gleda na Đetinju i lepo vuče sa plaže, stolarija ostednja ali u stanu toplo. Leti se slabo koristi.
Hvala ti!
Hvala svima na preporukama.
Klima bi se koristila iskljucivo za hladjenje (koristimo gas za grejanje, pa je zgodno i u prelaznom periodu).
Jedna dilema. Juče sam gledao neku analizu Škoda Octavia 5 prednosti...
I sad tu se govori o dilemi benzin /dizel i manuelni menjač /automatski.
Pretpostavka da nameravate da kupite novi auto (normalan cenovni rang do 35000 €) u sledećih godinu dana. Dnevna kilometraža vam je ispod 40 km u gradu. Nekad ni 20 kilometara.
Jedno mesečno putovanje magistralnim putevima od 300 km maksimalno. 4 puta godišnje preko 400 km. I godišnji odmor do 4000 km jednom godišnje.
Za koju kombinaciju motor/menjač ni se odlučili?
Naravno tu je u igri i blagi hibrid.
Oba su 4 cilindra. 2 0 ide bolje, istina. No probaj oba, ako postoji mogućnost. 1.8 nije toliko inferioran koliko deluje na papiru. Po meni je taj 1.8 optimalan izbor. Za cenu koju bi platio 2.0 uzmeš bolju opremu.
Što se tiče »Tojotinih« hibrida i automatskog prenosa, vozim povremeno »Rav 4« sa CVT-om — ne mogu baš reći da jedva ide, ali nikad ne bih rekao da ima ni blizu snage koja mu je deklarisana (218 KS iz benzinca 2,5 L i elektromotora) uprkos velikoj masi. Imam utisak da elektronika prilagođava odziv i prenosni odnos dinamici korišćenja komandi, no ostaje delom indirektan i “gumenkast” osećaj po tom pitanju. Nije baš to toliko izraženo zapravo, ali mene takav prenos ne privlači. Hibridne »Korole« subjetivno deluju mnogo življe, a mislim kako i ono što sam video na brzinomeru to pokazuje.
Ja inače nisam naklonjen automatskom prenosu kod auta, a najbliži bi mi bio, ako mora, klasični automatski (planetarni sa hidrodinamičkim pretvaračem) u kombinaciji sa snažnim benzincem. Ako bašbaš baš mora. To i nije lični stav, no 'ajde da sada kažemo kako je to stvar ličnog izbora. Zato skrećem pažnju, što se pogona tiče, i na »Mazdu 3«: aktuelan je manuelac sa benzincem od 2,5 L koji ima status hibrida.