Vazduhoplovi
- grujicd
- Postovi: 9048
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Ma ovo je onaj kratki video od desetak sekundi, animirano kako je ispao, stvarno je neverovatno ako se tako desilo
Re: Vazduhoplovi
Posto imam vremena, napisacu tri slucaja koja su nista manji kriminal od ovoga sto se desilo a sto je rezultat trke za profitom, i zaposljavanja ljudi upitnog kvaliteta, kao i instant skolovanja.
1). Mislim da se ovo desilo 2023, a izvestaj je isplivao tek ove godine. Turkish B777 negde od Toronta, a iznad Islanda prema Turskoj. Naisli su na “jaku” turbulenciju (upitno je da li znaju definiciju jake turbulencije) koja ih je iznenadila. Kapetan i kopilot su poceli da se otimaju za komande aviona. Kopilot je potiskivao nosa dole, i usao u overspeed. Kapetan je vukao nos gore. U tom otimanju su izgubili 8000 ft (!!!). Adrenalin je bio toliko visok da su uspeli da pokidaju lanac, mehanicku vezu, koji spaja levi i desni volan. U tom magnovenju su zaboravili da uvuku i speedbrakes. Sada je svaki volan upravljao na svoj nacin komandama leta! I njihova odluka je bila da nastave do Istanbula.
280 ljudi u avionu.
Kvar komandi leta je gore zlo od otkaza motora.
2). Maja ove godine, Lufthansa A330 od Njujorka do Frankfurta. Otkaz motora tokom krstarenja na FL350. Majstor je trebao da odluci na koji ce od dva moguca aerodroma da divertuje, Za odluku mu je trebalo pola sata! OK, verovatno je komunicirao sa centrom u Nemackoj, ali toliki mozgovi ne mogu da odluce gde ce da krene - rectacija il’ pjesmica. Najvece zlo od svega je sto je nastavio da se udaljava od obale, u mesto da je usao u holding tu gde mu se desilo, ili da je krenuo prema kopnu, pa neka odlucuje…
I kako ni jedno sranje ne ide samo, dobiju hydraulic problem u prilazu.
3) Jul ove godine Lufthansa B747 od Frankfurta do Buenos Aires. Tamo ih saceka lose vreme i oni u holdingu, kako rekose “extended period of time”, cekajuci poboljsanje vremenskih uslova. Nista od toga i odluce da krenu na alternativni aerodrom u Paragvaj. Asunsion udaljen 1200 km! To je od prilike od Beograda do Kopenhagena (malte ne) vazd. linijom.
Slete tamo, dopune gorivo, sacekaju valjda da se vreme popravi tamo gde su se inicijalno zaputili, ostanu na zemlji sat vremena i hajd’ nazad za Buenos Aires. Oni tamo, kad vreme i dalje lose.
Dobro, ko im je rekao da krenu i u kakvu prognozu je posada gledala???
Ne mogu da slete i sada se odluce da divertuju za Sao Paolo, ovog puta udaljen 2000 km od Buenos Airesa!
U prilazu im nestane goriva i objave “Mayday” zbog goriva i UMORA! Dovoljno je bilo zbog goriva, a umor je odgovornost kapetana pa bolje da su cutali jer su prekrsili sve limite i ekstenzije limita o radnom vremenu!
Ceo put i aeromiting po Juznoj Americi je trajao 20 sati.
Eto, to postaje avijacija. Cak i Lufthansa koju drzim jednom od najjacih kompanija po pitanju bezbednosti i standarda.
1). Mislim da se ovo desilo 2023, a izvestaj je isplivao tek ove godine. Turkish B777 negde od Toronta, a iznad Islanda prema Turskoj. Naisli su na “jaku” turbulenciju (upitno je da li znaju definiciju jake turbulencije) koja ih je iznenadila. Kapetan i kopilot su poceli da se otimaju za komande aviona. Kopilot je potiskivao nosa dole, i usao u overspeed. Kapetan je vukao nos gore. U tom otimanju su izgubili 8000 ft (!!!). Adrenalin je bio toliko visok da su uspeli da pokidaju lanac, mehanicku vezu, koji spaja levi i desni volan. U tom magnovenju su zaboravili da uvuku i speedbrakes. Sada je svaki volan upravljao na svoj nacin komandama leta! I njihova odluka je bila da nastave do Istanbula.
280 ljudi u avionu.
Kvar komandi leta je gore zlo od otkaza motora.
2). Maja ove godine, Lufthansa A330 od Njujorka do Frankfurta. Otkaz motora tokom krstarenja na FL350. Majstor je trebao da odluci na koji ce od dva moguca aerodroma da divertuje, Za odluku mu je trebalo pola sata! OK, verovatno je komunicirao sa centrom u Nemackoj, ali toliki mozgovi ne mogu da odluce gde ce da krene - rectacija il’ pjesmica. Najvece zlo od svega je sto je nastavio da se udaljava od obale, u mesto da je usao u holding tu gde mu se desilo, ili da je krenuo prema kopnu, pa neka odlucuje…
I kako ni jedno sranje ne ide samo, dobiju hydraulic problem u prilazu.
3) Jul ove godine Lufthansa B747 od Frankfurta do Buenos Aires. Tamo ih saceka lose vreme i oni u holdingu, kako rekose “extended period of time”, cekajuci poboljsanje vremenskih uslova. Nista od toga i odluce da krenu na alternativni aerodrom u Paragvaj. Asunsion udaljen 1200 km! To je od prilike od Beograda do Kopenhagena (malte ne) vazd. linijom.
Slete tamo, dopune gorivo, sacekaju valjda da se vreme popravi tamo gde su se inicijalno zaputili, ostanu na zemlji sat vremena i hajd’ nazad za Buenos Aires. Oni tamo, kad vreme i dalje lose.

Ne mogu da slete i sada se odluce da divertuju za Sao Paolo, ovog puta udaljen 2000 km od Buenos Airesa!
U prilazu im nestane goriva i objave “Mayday” zbog goriva i UMORA! Dovoljno je bilo zbog goriva, a umor je odgovornost kapetana pa bolje da su cutali jer su prekrsili sve limite i ekstenzije limita o radnom vremenu!
Ceo put i aeromiting po Juznoj Americi je trajao 20 sati.
Eto, to postaje avijacija. Cak i Lufthansa koju drzim jednom od najjacih kompanija po pitanju bezbednosti i standarda.
Poslednja izmena od zuzazu u 14 Jul 2025, 11:00, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Vazduhoplovi
Ako moze malo manje spominjanja Lufthanse
Zu, jos jedno pitanje ako moze?
Na snimku AI koji se srusio, videli smo dole na repnom delu neka otvorena vrata. Za sta ona sluze i zasto su bila otvorena?
Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk

Zu, jos jedno pitanje ako moze?

Na snimku AI koji se srusio, videli smo dole na repnom delu neka otvorena vrata. Za sta ona sluze i zasto su bila otvorena?
Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Mislim da si video vrata APU-a (auxilary power unit) koja su se otvorila jer je zapoceo da se startuje pomocni agregat kao naredba auto relight sistema.
Posto je brzina aviona isuvise mala da bi fen pogonjem strujom vazduha zavrteo kompresor i da bi se na odredjenom broju obrtaja pustilo gorivo u komoru, potrebna je pomoc vazduha iz APU.
Zato svi i govore - nije bilo vremena za ustartovati motore.
Posto je brzina aviona isuvise mala da bi fen pogonjem strujom vazduha zavrteo kompresor i da bi se na odredjenom broju obrtaja pustilo gorivo u komoru, potrebna je pomoc vazduha iz APU.
Zato svi i govore - nije bilo vremena za ustartovati motore.
Re: Vazduhoplovi
Hvala.
Na ovo sam mislio

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Na ovo sam mislio

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
A, to...
Nisu vrata APU, trebao bi da bude outflow valve. Avion je depresurizovan.
Tako izgleda. Kazem, nisam strucan za 787 ali mislim da je to to.
Molim.
Nisu vrata APU, trebao bi da bude outflow valve. Avion je depresurizovan.
Tako izgleda. Kazem, nisam strucan za 787 ali mislim da je to to.
Molim.
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


