Prva polovina 2025: Škoda Auto ostvarila solidne finansijske rezultate i postala treći najprodavaniji automobilski brend u Evropi
U prvoj polovini 2025. godine, Škoda Auto je isporučila 509.400 vozila kupcima širom sveta, što predstavlja međugodišnji rast od 13,6%. Snažna prodaja odražava se i u finansijskim rezultatima kompanije: prihod je porastao na 15,070 milijardi evra (+10,4%), operativna dobit dosegla je 1,285 milijardi evra (+11,8%), a neto novčani tok iznosio je 1,453 milijarde evra (+3,2%). Povraćaj od prodaje ostao je snažan na 8,5% (8,4%). Škoda je takođe dostigla istorijsku prekretnicu postavši treći najprodavaniji brend automobila u Evropi (EU-27 plus Ujedinjeno Kraljevstvo, Švajcarska, Norveška i Island). Češki proizvođač ima cilj da do kraja decenije osigura trajno mesto među tri vodeća brenda u Evropi. Na evropskom tržištu, Škoda je isporučila 409.100 vozila (+10,5%), značajno nadmašivši celokupno tržište. Snažna potražnja za električnim i plug-in hibridnim modelima odigrala je ključnu ulogu u ovom uspehu. U Evropi je Škoda isporučila kupcima 72.000 električnih vozila i 21.400 plug-in hibrida, što zajedno čini 22,8% isporuka. Škoda Auto je takođe značajno ojačala svoju prisutnost u Aziji, isporučivši 33.300 vozila kupcima u Indiji. Ovo dostignuće postavilo je novi rekord za brend u njegovoj 25. godini poslovanja na potkontinentu, beležeći međugodišnji rast od 107,7%. U Vijetnamu je započela prodaja prvog lokalno proizvedenog Škodinog modela – SUV-a Kushaq.
- Pročitajte više:
https://www.garaza.rs/prva-polovina-202 ... -u-evropi/