Biciklizam
Re: Biciklizam
Mora prvo da je ram i postavka odgovarjuci za vozaca, ne vredi da pribas bicikl koji nije za tebe podesen, a to nije lako napraviti.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
-
- Postovi: 448
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Biciklizam
To je jasno, moje pitanje se odnosilo uglavnom na to da li sportski bicikli više opterećuju kičmu zbog položaja vozača. Verovatno kod apsolutno zdravih leđa nema nikakvih problema dok kod onih sa bolovima može biti problematično.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Biciklizam
Skoro sigurno da je tako, jacanje ledjnih misica donosi benefite sportskom biciklisti.
Evo sta kazi AI i ja sam saglasan....
Da, vožnja **drumskog bicikla** generalno **više opterećuje leđa** u odnosu na **uspravniji položaj** na treking biciklu, ali to zavisi od više faktora:
---
###
1. **Položaj tela**
* Na drumskom biciklu, vozač je u **aerodinamičnijem, nagnutom položaju**, često sa savijenim leđima i glavom nagnutom prema napred.
* Na treking biciklu, vožnja je **uspravnija**, što znači **manje opterećenje na lumbalni deo kičme** i manje naprezanje vratnih mišića.
---
###
2. **Snaga mišića trupa**
Ako vozač **nema dovoljno jaku muskulaturu trupa** (core), dugi periodi na drumu mogu uzrokovati **bol u donjem delu leđa**. Jaki trbušni i leđni mišići pomažu da se rastereti kičma.
---
### ⏱ 3. **Dužina vožnje**
* Kratke vožnje neće praviti problem ni na drumskom biciklu.
* Duže ture, posebno bez odmora i istezanja, mogu povećati napor za leđa na drumu.
---
###
4. **Podešavanje bicikla (bike fit)**
Pravilno podešen bicikl (visina sedla, dužina rama, položaj volana) može **značajno smanjiti pritisak na leđa**, bez obzira na tip bicikla.
---
###
Zaključak:
* **Da**, drum bicikl **može više opteretiti leđa**, posebno ako je telo u velikom nagibu i ako core mišići nisu dovoljno jaki.
* Ako ti je zdravlje leđa prioritet ili već imaš problema s kičmom, **uspravniji bicikl (npr. treking ili gradski)** je obično bolji izbor.
---
Ako želiš, mogu ti pomoći i sa savetima za istezanje ili jačanje core mišića baš za bicikliste.
Evo sta kazi AI i ja sam saglasan....
Da, vožnja **drumskog bicikla** generalno **više opterećuje leđa** u odnosu na **uspravniji položaj** na treking biciklu, ali to zavisi od više faktora:
---
###
* Na drumskom biciklu, vozač je u **aerodinamičnijem, nagnutom položaju**, često sa savijenim leđima i glavom nagnutom prema napred.
* Na treking biciklu, vožnja je **uspravnija**, što znači **manje opterećenje na lumbalni deo kičme** i manje naprezanje vratnih mišića.
---
###
Ako vozač **nema dovoljno jaku muskulaturu trupa** (core), dugi periodi na drumu mogu uzrokovati **bol u donjem delu leđa**. Jaki trbušni i leđni mišići pomažu da se rastereti kičma.
---
### ⏱ 3. **Dužina vožnje**
* Kratke vožnje neće praviti problem ni na drumskom biciklu.
* Duže ture, posebno bez odmora i istezanja, mogu povećati napor za leđa na drumu.
---
###
Pravilno podešen bicikl (visina sedla, dužina rama, položaj volana) može **značajno smanjiti pritisak na leđa**, bez obzira na tip bicikla.
---
###
* **Da**, drum bicikl **može više opteretiti leđa**, posebno ako je telo u velikom nagibu i ako core mišići nisu dovoljno jaki.
* Ako ti je zdravlje leđa prioritet ili već imaš problema s kičmom, **uspravniji bicikl (npr. treking ili gradski)** je obično bolji izbor.
---
Ako želiš, mogu ti pomoći i sa savetima za istezanje ili jačanje core mišića baš za bicikliste.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- shandu90
- Postovi: 13396
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Gotov je 



Zamenjena kuka, lanac, kaseta, pakne zadnje i sajle (oksidirale). Zeznut je za delove samo tako, dugo se ceka. Skoro 2.5 nedelje.
Sent from my iPhone using Tapatalk




Zamenjena kuka, lanac, kaseta, pakne zadnje i sajle (oksidirale). Zeznut je za delove samo tako, dugo se ceka. Skoro 2.5 nedelje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10690
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Verovatno je kuku teško bilo naći, ostalo od nabrojanog ne verujem, za taj bajs... Tipa, rendom deset bajseva ima osam različitih kuka. Lično bih presložio spejsere ispod lule, inače lepu siluetu ima bajs.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 13396
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Da, kuka nas je dobro namucila. Mehanicki je sad pracka. Od estetike ostaje farbanje rama.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10690
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Ja ga ne bih farbao, samo ispolirao. Osim ako nemaš poseban razlog i fiks ideju šta i kako bi uradio.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 13396
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Isao bi na istu boju ako moze, nisam za plastifikaciju iako je otpornija. Nisam neki ljubitelj pastelnih boja. Hocu da ga osvezim, stvarno mi je legao i nisam za menjanje. Iskreno i ne znam sta bi uzeo. Uslikacu ram detsljnije pa daj procenu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10690
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Ima tragova upotrebe, siguran sam, ali možda takav i da ostane. Može se zatačkati, finom sunđer šmigrlom obraditi i samo prelakirati. Naravno, to podrazumeva kompletno rasklapanje i organizaciju. Ja sam imao druge motive, nije mi se sviđala boja, grafika, oprema... ništa osim rama. Meni je taj bajs sasvim kul, ne bih ga dirao u većoj meri.
Imam i jedan Canyon CMR 26" sa krutom vilom koji ima dosta tragova prethodnog života, ali namerno to neću dirati, neka ostane originalan. DT Swiss felne, XT osovine.. vijam srednji pogon u toj klasi, od Meride mi je ostao zadnji menjač Acera 7s pa sad mozgam da li da ostatak gradim naspram tog menjača, žao mi je da bacam. Opet, sada se nista osim polazne klase ne može kupiti za sedam brzina, ni kaseta, ni šifteri... Sve je za 9, 10, 11... ne znam do koliko su stigli do danas uveče.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Imam i jedan Canyon CMR 26" sa krutom vilom koji ima dosta tragova prethodnog života, ali namerno to neću dirati, neka ostane originalan. DT Swiss felne, XT osovine.. vijam srednji pogon u toj klasi, od Meride mi je ostao zadnji menjač Acera 7s pa sad mozgam da li da ostatak gradim naspram tog menjača, žao mi je da bacam. Opet, sada se nista osim polazne klase ne može kupiti za sedam brzina, ni kaseta, ni šifteri... Sve je za 9, 10, 11... ne znam do koliko su stigli do danas uveče.

Sent from my SM-S916B using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 13396
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam



Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Biciklizam



Moja zanimacija. Dobio sam neko slomljeno Brooks sediste za delove, staro ko zna kolko, bajs na kome je bio Peugeot 531 ima 50 godina.
Prvo sam mu resetovao kozu, vratio mu oblik,
Koza se kvasi, onda susi i vraca u fabricki oblik. Onda se hrani par nedelja, da vrati hidriranost.
Pa sam ga rapunktovao i juce zavario polomljenu konstrukciju, pa sve sklopio nanovo. Jutros test voznja

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.