Potrebno mišljenje majstora za centriranje trapa

Odgovori
rale45
Reactions:
Postovi: 2
Pridružio se: 31 Jul 2025, 08:51

Potrebno mišljenje majstora za centriranje trapa

Post od rale45 »

Pozdrav svim članovima!

Skoro sam bio u jednom poznatijem servisu na Novom Beogradu, na cetriranju trapa.
Kad je majstor završio, ljubazno sam ga zamolio da mi objasni par vrednosti iz izvešzaja koji mi je dao, ali on je samo odmahnuo rukom i otišao. :o
Recimo, prva stvar koji sam primetio je da su na izveštaju točkovi 15'', a na autu su 17'', ali to možda nije ni bitno.

Tako da sam ovde došao da tražim pomoć, ako ima nekih znalaca dobre volje da mi protumače izveštaj i da li može da se vidi je li čovek uopšte dobro odradio posao.

Unapred hvala!
Prikačeni fajlovi
izv.jpeg
izv.jpeg (74.57 KiB) Pogledano 2146 puta
Korisnikov avatar
ivancho
Reactions:
Postovi: 3858
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
Garaža: Octavia 1,6d
Lokacija: Zemun
Kontakt:

Re: Potrebno mišljenje majstora za centriranje trapa

Post od ivancho »

Naš izveštaj je drugačiji i malo mi je teže da tumačim ovaj. Takođe kolega koji radi trap je još ovu nedeju na odmoru. Ali hajde da ja dam moje mošljenje, ako sam uspeo da sagledam stvari kako treba , na autu su rađena oba trapa. Zadnji trap mi deluje kao previše otvoren. Dok izgleda da je prednji trap stavljen kao malo otvoren (pretpostavljam zbog nagiba).
rale45
Reactions:
Postovi: 2
Pridružio se: 31 Jul 2025, 08:51

Re: Potrebno mišljenje majstora za centriranje trapa

Post od rale45 »

Hvala na informacijama.

I to mi znači.
ftj
Reactions:
Postovi: 13981
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Potrebno mišljenje majstora za centriranje trapa

Post od ftj »

Evo pitah ja jednog drugara pa je on dao misljenje:
Prednja osovina (Front Axle)

Total Toe (ukupna zatur):
• Prethodno stanje: bilo je van tolerancije (-0°39’), što je ukazivalo na preveliki negativni toe (razmaknut trap).
• Nakon podešavanja: vrednost je +0°18’ (LH +0°09’, RH +0°08’), što je idealno u okviru tolerancije (+0°17’). Sada je trap optimalno podešen i stabilan.

Camber (nagib točka):
• Prethodno stanje: Levi točak je bio malo izvan granica (-0°59’), desni (-0°03’) je bio skoro idealan.
• Nakon podešavanja: Levi točak je sada u toleranciji (-0°48’), desni (-0°01’) je odličan. Nagib je sada vrlo dobro podešen.

Caster (ugaoni nagib osovine upravljača):
• Nije bilo značajnih odstupanja ni ranije ni sada. Vrednosti su ostale dobre.

King-pin angle i Included angle:
• Vrednosti su stabilne, bez većih promena. Ove vrednosti su sekundarne, ali potvrđuju da nije bilo značajnijeg oštećenja osovine ili nosača.



Zadnja osovina (Rear Axle)

Total Toe (ukupna zatur):
• Prethodno stanje: +0°46’, bilo je malo iznad optimalnog.
• Nakon podešavanja: +0°54’, blago povećanje, ali još uvek u dozvoljenom rasponu. Idealno bi bilo da je nešto manji toe (oko +0°17’), ali nije kritično.

Camber (nagib točka):
• Vrednosti su ostale negativne i relativno izražene (-1°33’ LH i -1°33’ RH). Iako je malo negativnije, to je tipično za Golf V, pogotovo GTI verziju, koja fabrički ima izraženiji negativni nagib zadnjih točkova zbog stabilnosti u krivinama. Ovo je prihvatljivo stanje ako nema prekomernog trošenja unutrašnje ivice pneumatika.

Ostali parametri (set-back, thrust angle):
• Nema odstupanja, sve u granicama tolerancije, što znači da nema vidljivog problema sa geometrijom zadnje osovine.

Da li dimenzija felni utiče na rezultat centriranja trapa?
• Kratko: U principu, ne utiče na rezultate geometrije trapa (toe, camber, caster).
• Detaljno: Centriranje trapa meri uglove između elemenata vešanja, amortizera, glavčina točkova i ose vozila, a ne direktno veličinu felni.



Zaključak analize:
• Prednja osovina je vrlo dobro podešena i dovedena u idealno stanje.
• Zadnja osovina ima blagi negativni camber koji je karakterističan za sportska vozila kao što je Golf GTI. Ukupan toe na zadnjoj osovini je nešto veći, ali još uvek prihvatljiv.

Generalno, ovo je kvalitetno urađeno centriranje trapa. Automobil bi trebalo da se ponaša stabilnije, sa pravilnijim trošenjem guma u odnosu na prethodno stanje. Ukoliko ne osećaš nepravilnosti u vožnji ili primetiš da se gume nepravilno troše, nema potrebe za dodatnom intervencijom.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21853
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Potrebno mišljenje majstora za centriranje trapa

Post od nidza »

Veći toe nazad za vozilo koje rado ulazi u krivinu. Ako je na pravcu sve ok i uopšte dobar osećaj u vožnji, to je to.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1837
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Potrebno mišljenje majstora za centriranje trapa

Post od milosg »

ftj napisao: 31 Jul 2025, 17:58 Evo pitah ja jednog drugara pa je on dao misljenje:
Prednja osovina (Front Axle)

Total Toe (ukupna zatur):
• Prethodno stanje: bilo je van tolerancije (-0°39’), što je ukazivalo na preveliki negativni toe (razmaknut trap).
• Nakon podešavanja: vrednost je +0°18’ (LH +0°09’, RH +0°08’), što je idealno u okviru tolerancije (+0°17’). Sada je trap optimalno podešen i stabilan.

Camber (nagib točka):
• Prethodno stanje: Levi točak je bio malo izvan granica (-0°59’), desni (-0°03’) je bio skoro idealan.
• Nakon podešavanja: Levi točak je sada u toleranciji (-0°48’), desni (-0°01’) je odličan. Nagib je sada vrlo dobro podešen.


Zar Golf ima podesavanje nagiba napred?
Odgovori