Vesti iz auto-industrije
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32363
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Vesti iz auto-industrije
Škoda Auto sada koristi održivo HVO (hidrotretirano biljno ulje) gorivo za početno punjenje za nove dizel modele proizvedene u češkim fabrikama i za punjenje svoje logističke flote. Ovaj sintetički dizel proizveden je iz otpadnih materijala i razlikuje se od biodizela koji se dobija iz poljoprivrednih kultura. HVO gorivo se proizvodi od iskorišćenih masti i ulja kroz proces hemijske hidrogenacije i stoga ne zahteva nikakvo poljoprivredno zemljište, što ga čini još održivijim. Biogorivo napredne generacije isporučuje češka državna kompanija ČEPRO. Ova inicijativa je deo zajedničkih mera dekarbonizacije koje se sprovode u celoj kompaniji i osmišljena je kako bi značajno smanjila emisiju ugljenika korporativnih aktivnosti kompanije Škoda Auto. U proizvodnji i logistici, češki proizvođač automobila ima za cilj da postigne ugljenično neutralan rad u svim svojim fabrikama u Češkoj i Indiji do kraja decenije.

HVO: Održivo gorivo s nizom prednosti
HVO gorivo je napredno biogorivo klasifikovano kao sintetička zamena za dizel. Proizvodi se postupkom hidrogenacije, prvenstveno korišćenjem otpadnih ulja, uključujući korišćeno jestivo ulje i biljne i životinjske masti. Za razliku od biodizela, proizvodnja HVO goriva se ne oslanja na poljoprivredne kulture.
HVO gorivo je bistrog izgleda, praktično bez mirisa i ima znatno viši cetanski broj od fosilnog dizela (70 u poređenju sa 51). To poboljšava efikasnost sagorevanja i pomaže u smanjenju emisija štetnih materija, posebno čestica. HVO gorivo takođe ne sadrži sumpor, aromatske ugljovodonike i ugljovodonike visoke tačke ključanja. Kao rezultat toga, smanjuje se emisija štetnih materija i dovodi do ređih ciklusa regeneracije filtera čestica dizela (DPF). U starijim dizel motorima, HVO gorivo takođe može doprineti tišem i mirnijem radu. Gorivo se može slobodno mešati s konvencionalnim dizelom.
Škoda vozila sa odobrenjem za HVO gorivo
Svi Škoda dizel modeli od modelske godine 2022. nadalje (proizvedeni od 25. kalendarske nedelje 2021.) odobreni su za korišćenje HVO goriva. Vozila sa HVO odobrenjem označena su simbolom XTL na poklopcu rezervoara za gorivo, dok za starije modele kompatibilnost mogu potvrditi ovlašćeni Škoda dileri. HVO gorivo i HVO dizel mešavine sada su široko dostupni na evropskim tržištima.
https://www.garaza.rs/skoda-auto-korist ... koj-floti/

HVO: Održivo gorivo s nizom prednosti
HVO gorivo je napredno biogorivo klasifikovano kao sintetička zamena za dizel. Proizvodi se postupkom hidrogenacije, prvenstveno korišćenjem otpadnih ulja, uključujući korišćeno jestivo ulje i biljne i životinjske masti. Za razliku od biodizela, proizvodnja HVO goriva se ne oslanja na poljoprivredne kulture.
HVO gorivo je bistrog izgleda, praktično bez mirisa i ima znatno viši cetanski broj od fosilnog dizela (70 u poređenju sa 51). To poboljšava efikasnost sagorevanja i pomaže u smanjenju emisija štetnih materija, posebno čestica. HVO gorivo takođe ne sadrži sumpor, aromatske ugljovodonike i ugljovodonike visoke tačke ključanja. Kao rezultat toga, smanjuje se emisija štetnih materija i dovodi do ređih ciklusa regeneracije filtera čestica dizela (DPF). U starijim dizel motorima, HVO gorivo takođe može doprineti tišem i mirnijem radu. Gorivo se može slobodno mešati s konvencionalnim dizelom.
Škoda vozila sa odobrenjem za HVO gorivo
Svi Škoda dizel modeli od modelske godine 2022. nadalje (proizvedeni od 25. kalendarske nedelje 2021.) odobreni su za korišćenje HVO goriva. Vozila sa HVO odobrenjem označena su simbolom XTL na poklopcu rezervoara za gorivo, dok za starije modele kompatibilnost mogu potvrditi ovlašćeni Škoda dileri. HVO gorivo i HVO dizel mešavine sada su široko dostupni na evropskim tržištima.
https://www.garaza.rs/skoda-auto-korist ... koj-floti/
Posetite www.garaza.rs !
Re: Vesti iz auto-industrije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vesti iz auto-industrije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- mironiko
- Postovi: 919
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Subaru Forester e-Boxer Basic 2024. + Škoda Fabia 1.2 HTP 2004.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: Vesti iz auto-industrije
Predstavljena nova Mazda CX-5.
Ona retro, ali funkcionalna unutrašnjost, zamenjena je ekrančinom od 15.6 inča dijagonale... Ni najmanje mi se ne sviđa.
Dizajn je lep i ozbiljno je porastao auto, pa sad ima sasvim dovoljno prostora unutra + ogroman gepek.
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
Ona retro, ali funkcionalna unutrašnjost, zamenjena je ekrančinom od 15.6 inča dijagonale... Ni najmanje mi se ne sviđa.
Dizajn je lep i ozbiljno je porastao auto, pa sad ima sasvim dovoljno prostora unutra + ogroman gepek.
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
Astra >> Lambo
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32363
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Vesti iz auto-industrije
Komentarisali smo baš to u temi o CX-5.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Vesti iz auto-industrije
Eu će od sledeće godine da zahteva fizičke dugmiće za osnovne kontrole kako bi auto dobio najviše ocene na encap testu.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7875
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Vesti iz auto-industrije
Aleluja!
- shandu90
- Postovi: 13475
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vesti iz auto-industrije
Ajde da vidimo i to cudo
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Vesti iz auto-industrije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vesti iz auto-industrije
Volkswagen is scrapping Touareg and will cease production of the ID.5 in 2027
Volkswagen will stop production both Touaregas well as electric ID.5with the decision marking an important shift of the German company which now focuses on more popular and profitable models.
Production of the Touareg would be discontinued in 2026, with the model being withdrawn from the market after 23 years. On the other hand, VW will cease production of the ID.5 in 2027, with the model failing to date to record any worthwhile sales in both Europe and China.
Volkswagen will stop production both Touaregas well as electric ID.5with the decision marking an important shift of the German company which now focuses on more popular and profitable models.
Production of the Touareg would be discontinued in 2026, with the model being withdrawn from the market after 23 years. On the other hand, VW will cease production of the ID.5 in 2027, with the model failing to date to record any worthwhile sales in both Europe and China.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vesti iz auto-industrije
Infiniti QX65








Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vesti iz auto-industrije
Biće skoro propast sveta.
Mercedes in talks to buy 2.000 cc engines from BMW
Reports want Mercedes-Benz to be in advanced talks with BMW to buy four-cylinder engines for its range as of 2027.
Mercedes' current 2.0-litre four-cylinder engine will be retired and replaced by BMW's 2,000 cc turbo B48 engine used in almost every current model of BMW and Mini, and will fill a gap in Mercedes' range as a PHEV engine or as a range extender.
The B48, manufactured at BMW's factory in Steyr, Austria, also offers great flexibility, as it is designed for use in longitudinal and transverse layouts, making it suitable for a wide range of compact and mid-size Mercedes models.
The sources refer to Mercedes' perspective as a strategic move to reduce development costs. This allows Mercedes to reduce its own investments for a new four-cylinder plug-in engine. The brand has just launched a new 1.5-litre four-cylinder engine, which is manufactured by Horse - a joint venture of Renault and Geely - in China. This M252 engine is already available in the mild hybrid version of the new CLA and is not designed as a plug-in hybrid or range extender.
The rumor comes as Mercedes continues to reshape its range amid a slowdown in global demand for electric cars. The company promised in 2021 that it would switch exclusively to electric vehicles by 2030, before cancelling its promise in 2024.
The supply of engines to other manufacturers is common for BMW. The company already manufactures engines for Morgan, Ineos and Range Rover. In the case of the Toyota Supra, it supplies the engine and many other components and cooperates in manufacturing with Toyota. But if this deal with Mercedes turns out to be true, it will be the first time two of the giants of the German luxury car industry have shared engines on such a scale.
https://www.manager-magazin.de/unterneh ... fa512cea56
Mercedes in talks to buy 2.000 cc engines from BMW
Reports want Mercedes-Benz to be in advanced talks with BMW to buy four-cylinder engines for its range as of 2027.
Mercedes' current 2.0-litre four-cylinder engine will be retired and replaced by BMW's 2,000 cc turbo B48 engine used in almost every current model of BMW and Mini, and will fill a gap in Mercedes' range as a PHEV engine or as a range extender.
The B48, manufactured at BMW's factory in Steyr, Austria, also offers great flexibility, as it is designed for use in longitudinal and transverse layouts, making it suitable for a wide range of compact and mid-size Mercedes models.
The sources refer to Mercedes' perspective as a strategic move to reduce development costs. This allows Mercedes to reduce its own investments for a new four-cylinder plug-in engine. The brand has just launched a new 1.5-litre four-cylinder engine, which is manufactured by Horse - a joint venture of Renault and Geely - in China. This M252 engine is already available in the mild hybrid version of the new CLA and is not designed as a plug-in hybrid or range extender.
The rumor comes as Mercedes continues to reshape its range amid a slowdown in global demand for electric cars. The company promised in 2021 that it would switch exclusively to electric vehicles by 2030, before cancelling its promise in 2024.
The supply of engines to other manufacturers is common for BMW. The company already manufactures engines for Morgan, Ineos and Range Rover. In the case of the Toyota Supra, it supplies the engine and many other components and cooperates in manufacturing with Toyota. But if this deal with Mercedes turns out to be true, it will be the first time two of the giants of the German luxury car industry have shared engines on such a scale.
https://www.manager-magazin.de/unterneh ... fa512cea56
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vesti iz auto-industrije
Cupra Tindaya
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


