Geely Cityray

Noviteti i razne vesti iz auto-industrije
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Geely Cityray

Post od Saša »

Svaki auto troši puno u gradu. :D Računaj 10 litara šta god da uzmeš. Sem eventualno nekog manjeg dizela, tu ćeš (možda) imati litar-dva manje) ali onda kreću problemi sa EGR-om, DPF-om i ostalim zajebancijama jer se takav motor vozi stalno pothlađen i nije u stanju da izvrši cikluse samočišćenja...

Konketan primer: ovaj moj 1.3 TCe (benzinac) u Kadjaru na otvorenom i vožnji na tempomatu 90 km/h ima potrošnju od 4.6 litara a u gradu ne smem ni da resetujem bord da vidim čistu gradsku potrošnju, :D desetka sigurno. :D I onda u proseku ti je to oko 7 litara i nešto sitno (dugoročno), kako mu i stoji na bordu.

U gradu je najbolje ići gradskim prevozom. :kezo:
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1590
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Geely Cityray

Post od pedalaš »

Klasičan hibrid veličine Jarisa, Clia, Jazz-a ti po gradu troši oko 3,5-4 litra, taman da je tolika gužva u kojoj bi običan SUS te klase trošio i preko 15 litara.
Veruj mi. Imao sam preko 2 godine Jazz hibrid, a imam običan Jaris 1,5. Skoro uvek je po gradu razlika potrošnje barem duplo. A lako i tri puta. Pa i više ( što je grdje )
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Geely Cityray

Post od Saša »

Nisam imao tu "čast" da privatno vozim hibrida (a kanda i neću :D ), tako da ćemo to preskočiti i jednog dana ići na čistu struju... U firmi inače imam RAV-a i Aurisa hibride ali ih drugi voze... Oko 8 litara im je prosek (RAV-u i više) zbog česte vožnje na autoputu. Što spuste u gradu - na otvorenom i autoputu brzo podignu, pa su uvek na istom. :D
Korisnikov avatar
Dzona
Reactions:
Postovi: 322
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Geely Cityray

Post od Dzona »

Ja od ove godine ne plaćam gorivo (firma mi pokriva i za privatnu upotrebu), ali i dalje itekako vodim računa o potrošnji (svaka ušteda znači da nešto drugo može da se priušti)

Tako da je veoma bitna potrošnja, naročito kada je cena goriva po litri ~200rsd

Inače ovaj auto dodje malo veći od QQ-a, sa ovom opremom i ako je kvalitet dobar, onda je cena skroz okej
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1590
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Geely Cityray

Post od pedalaš »

Saša napisao: 17 Sep 2025, 13:08 Nisam imao tu "čast" da privatno vozim hibrida (a kanda i neću :D ), tako da ćemo to preskočiti i jednog dana ići na čistu struju... U firmi inače imam RAV-a i Aurisa hibride ali ih drugi voze... Oko 8 litara im je prosek (RAV-u i više) zbog česte vožnje na autoputu. Što spuste u gradu - na otvorenom i autoputu brzo podignu, pa su uvek na istom. :D
"Što spuste u gradu - na otvorenom i autoputu brzo podignu, pa su uvek na istom."

Nisi u pravu - za kombinovani način upotrebe ( grad - van grada ) i pod uslovom da na sličan način koristiš oba tipa pogonskog sklopa.
Meni je privatni Jaris za oko 4 meseca prešao već preko 11.000 km ( tako da će tim ritmom godišnje da prebaci preko 30.000 km ) i šanse nema da se njegova dugoročna potrošnja iole približi dugoročnoj potrošnji Jazz hibrida u sličnim uslovima. Ni u mašti.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21932
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Geely Cityray

Post od nidza »

Saša napisao:Nisam imao tu "čast" da privatno vozim hibrida (a kanda i neću :D ), tako da ćemo to preskočiti i jednog dana ići na čistu struju... U firmi inače imam RAV-a i Aurisa hibride ali ih drugi voze... Oko 8 litara im je prosek (RAV-u i više) zbog česte vožnje na autoputu. Što spuste u gradu - na otvorenom i autoputu brzo podignu, pa su uvek na istom. :D
To što je firma odabrala RAV4 karoseriju za autoput i voze ga kao tuđ (oko 6.5 je nama trošio kad se normalno vozi) ne znači da je proizvod loše zamišljen.

Bonus pitanje: Koliko bi trošio sličan krosover ekvivalentne snage kad nije hibrid?
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1590
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Geely Cityray

Post od pedalaš »

pedalaš napisao: 16 Sep 2025, 10:04 "Što se tiče potrošnje: Cityray u kombinovanoj vožnji troši oko 6,3 litara goriva na 100 km" ( iz promo teksta )

Verujem da bez problema može toliko na magistrali, pa i u kombinaciji sa do 20% auto puta. Ali pri tome i sa 0% gradske vožnje :)
Sad pogledah domaći sajt za Geely.
Pa, u tehničkim podacima na sajtu oni deklarisanu potrošnju navode samo po prastarom ( i potpuno nerealnom ) NEDC protokolu. NEDC je čista bajka.
Zar to sme tako ?
Zar nisu u obavezi da navode deklaraciju potrošnje po ( realnijem ) WLTP standardu ? I samo taj WLTP podatak deklaracije se i prijavljuje Agenciji za bezbednost saobraćaja.
A koliko li onda tek zaista troši recimo Starray 2,0, ako njemu na sajtu stoji deklaracija potrošnje od „8,3 (NEDC)“ i za NEDC standard vezana emisija CO2 od čak 192 gr CO2 ( što je po WLTP još više ).
Inače, u Francuskoj bi za emisiju CO2 od 192 grama pri kupovini platio eko malus od „samo“ 67.467 €.

https://www.eplaque.fr/en/car-registrat ... hatgpt.com
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1888
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Geely Cityray

Post od BigMazzy »

To ti je upravo dokaz da Kinezi kad bi koristili WLTP standard da cifre ne bi bile uopšte prihvatljive potencijalnim kupcima.

A kako izgledaju fabrički podaci a kako test :

The official claimed fuel consumption for the Chery Omoda 5 FX is 6.9L/100km, using 91-octane unleaded petrol. However, actual fuel consumption on test can be higher, with some reports showing around 7.9L/100km and others even reaching 10.3L/100km

Mala li je razlika, ili lažiranje.
A sa druge strane, rezervoar od 50l sa ovom potrošnjom daje a
Smešan domet, realno za neke današnje pojmove.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk


Korisnikov avatar
Dzona
Reactions:
Postovi: 322
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Geely Cityray

Post od Dzona »

Čekaj zar ova platforma i sam motor ne idu i u volvo modele (xc40 pre svega)?

Po meni, kineze, ne bih mnogo razmatrao sa klasičnim SUS motorima (ali razumem ljude, ipak su cenovno priuštiviji).
Plug-in hibridi i EV su teren gde su odlični
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20713
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Geely Cityray

Post od Heinz »

pedalaš napisao: 17 Sep 2025, 16:23 Zar to sme tako ?
Од 1. јануара 2019. године земље чланице Европске уније треба да користе само вредности потрошње горива и емисије СО2 према WLTP тесту за извештавање потрошача.
....
Да би мере за смањење емисије гасова са ефектом стаклене баште биле ефикасније, потенцијални купци нових возила морају бити детаљно информисани. Из тог разлога од 1999. године у Европској унији постоји обавеза означавања економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких аутомобила у складу са Директивом 1999/94/ЕZ о доступности података за потрошаче о потрошњи горива и емисији СО2 у вези са продајом нових путничких аутомобила.
У Републици Србији је 2022. године донешен Правилник о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила ("Службени гласник РС", број 107 од 16. септембра 2022.), према којем сваки добављач нових путничких возила намењених за продају у Републици Србији морају на сваком продајном месту, укључујући изложбене просторе и сајмове и електронске медије, дати податке о потрошњи горива и специфичним емисијама СО2 нових путничких аутомобила.
...
Добављач је дужан за сваки модел новог путничког возила, који ставља на српско тржиште ради продаје или давања на лизинг, изради ознаку економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух. Ознака мора бити постављена на предње лево бочно стакло сваког новог путничког возила који се налази на продајном месту, или постављена највише 50cm од путничког возила.
Садржај обрасца ознаке је прописан Правилником о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила, а образац се може преузети на порталу Агенције за безбедност саобраћаја.
...

Dakle, nismo EU, Kina nije EU, sve čisto.
Korisnikov avatar
noob
Reactions:
Postovi: 1271
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:24
Lokacija: Beograd

Re: Geely Cityray

Post od noob »

AchtungDichtung napisao: 17 Sep 2025, 12:33 Nego tema je bila auto od 30k evra i da li puno trosi u gradu. Moja je onda logika bila da za auto od 30k evra ne bih ni gledao da li je potrosnja 1-2l gore ili dole, samo da nije nesto ekstremno (fazon 15l u gradu)
Prvo, nije tu razila 1-2l nego više, idu Kinezi na 10-11l potrošnje automatici, a nije zanemarljivo ni 2l. Drugo, tvoja logika možda za nekog kome je više parkiran nego što se vozi, ne znam šta će im onda skupa kola koja samo stoje parkirana većinu vremena i gube tako vrednost. Moj primer, sipam nedeljno jedan pun rezervar, aj neka bude to 10.000 x 4 nedelje = 40.000 din. mesečno. Postoje i gori od mene.
Itetako ljudi gledaju troškove, iz mog ugla i kontakta sasvakodnevnog trenutno više vode računa nego inače, velika inflacija, nema novca kako kažu (obezvređen), reže se višak troškova gde god može.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Geely Cityray

Post od Saša »

Renault i Geely su prošle godine krenuli da sarađuju zajedno, odnosno investirali su 50%/50% u Horse Powertrain fabriku motora (a potom im se pridružio i saudijski Aramco) tako da ćemo Renaultove TCe motore uskoro viđati i u Geely modelima. Izgleda da je to bio jedini (ili najbrži) način da i Kinezi dođu do modernih i efikasnih motora...

https://www.horse.cars/newsroom/renault ... in-limited
Korisnikov avatar
Dzona
Reactions:
Postovi: 322
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Geely Cityray

Post od Dzona »

Ne trebaju njima moderni i efikasni motori - oni to odavno imaju i dosta su bolji od evropskih.

Oni kaskaju sa zastarelim tehnologijama koje se i dalje dobro kotiraju u Evropi (čitaj SUS motori )
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Geely Cityray

Post od Saša »

Dobro, tu se slažemo, naravno da idu na struju ali treba ipak nešto dobro imati/ponuditi i u ovom prelaznom periodu.
Korisnikov avatar
AchtungDichtung
Reactions:
Postovi: 188
Pridružio se: 02 Jun 2020, 13:11

Re: Geely Cityray

Post od AchtungDichtung »

noob napisao: 17 Sep 2025, 20:56 Itetako ljudi gledaju troškove, iz mog ugla i kontakta sasvakodnevnog trenutno više vode računa nego inače, velika inflacija, nema novca kako kažu (obezvređen), reže se višak troškova gde god može.
Pa kako onda ne kupe auta za 15-20k nego za 30+k evra, ako se rezu troskovi?

Ja priznajem da ne vozim puno, 12kkm godisnje, 15k max. Ali da vozim drasticno vise, pogotovo u gradu, onda bi mi racunica bila znatno drugacija pa bih i gledao dizele i hibride.
Odgovori