Romanticni_Piroman napisao: 31 Okt 2025, 13:04
@ljubitelj To sto senzori sprecavaju detoniranje, ne znaci da ne postoji i da bolje gorivo moze da pomeri granicu gde se isto desava. 
EDIT: Moj Pezo 508 ima 140 ks po litru... Ali i turbinu i 10.5:1 kompresiju, pa radi skroz OK sa 95
 
Senzori ne sprećavaju detoniranje, oni su kao što ime kaže senzori. Dakle, oni dojavljuju elektronici da postoji rizik i treba da se zakasni paljenje.
To sve radi unutar 1/4 obrta radilice kod 4 cilindričnog motora, dakle veoma brzo je problem rešen.
Ili sprečen, može i tako da se kaže.
Detonacija ne postoji odavno upravo zbog te brzine reakcije povratne sprege a i zbog prelaska na direktno ubrizgavanje benzina nije više aktuelna tema.
Pežo 508 sa takvom snagom rekai bih da nema indirektno ubrizgavanje, to je auto moderne konstrukcije  iz ovog veka pa je bespredmetno pominjati u kontekstu samodetonacija.
Naravno da radi ok sa 95, radio bi ok i sa 90oktana jer sabija vazduh prilikom takta kompresije a vazduh ne detonira sam od sebe. Može da ima smanjenje snage motora ali to nije nikakva trajna situacija niti oštećenje motora se time uzrokuje. 
Samodetonacija gorive smese je karakterstika motora koji u usisnoj grani mešaju benzin i vazduh pa takvu gorivu smesu sabijaju, i termički podižu temperaturu na nivo da može doći do sampoljenja u cilindru pre nrego što okine svećica.
Ti motori imaju termičko ograničenje od približno 100KS po litri zapremine, i ograničenje stepena kompresije upravo zbog oktanskog broja goriva.
Ali, ko uopšte razmatra danas te konstrukcije motora iz prošlog veka...to su već oldtimer vozila polagano gde se oktanski broj, detonacije i slično javlja kao tema.
Danas ima benzinaca i  sa stepenom kompresije 14:1, naravno direktno ubrizgavanje i nema detonacija.