Fizika, osnovi Njutnove mehanike, prvi semestar (na PMFu nekada).zigZag napisao: 20 Nov 2025, 23:30 ili 2letnje plus 2 ili zimske ili all season
li ne nalazim inženjersku logiku za te vaše šestare
Sve piše u knjigama i zašto i kako i kada se dogadja, i zašto je kritično prijanjanje baš zadnje osovine nevezano od pogona za stabilnost vozila.
Šestari se dogadjaju svako malo i po kiši a kamoli po snegu-ledu- blatnjavom kolovozu ili bilo kakvom gde nije više veoma dobro trenje gume sa podlogom.
Ako ne veruješ udžbenicima isprobaj tu kombinaciju 2 zimske napred i 2 letnje nazad na nekom zatvorenom od saobraćaja prostoru neko jutro kada je ovako magla i samo malo vlažan kolovoz.
Negde gde je dovoljno široko i bezbedno kada budeš pravio šestare...
Zapamti uvek i svuda nevezano od pogona na ZADNJU osovinu gume sa boljim prijanjanjem od prednjih, isto tako zapamti UVEK na zadnjoj osovini slabije po jačini trenja kočnice sa podlogom od prednjih opet nevezano za pogon.
Ovo su 2 fundamentalne konstrukcione kritične osobine vozila za mogučnost kontrolisanja putanje kretanja od strane vozača a ne od strane inercionih sila (nekontrolisana rotacija, šestar, a to znači recept za udes).