Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Zbog čega se dešavaju ti problemi sa akumulatorima? Da li je na B787 nešto menjano u sistemu napajanja strujom u odnosu na ranije avione?
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Izgleda da postoji neki problem sa instalacijama oko Li-on baterija (ili same baterije). Medjutim javljaju se i neki drugi problemi ali ovaj je simptomatican i uporan a dim u kabini ili miris paljevine je "no-no" situacija u vazduhu.
I, da, menjano je svasta, ima drugaciji sistem elektrike u avionu, njegovi generatori proizvode 1,4 megavata struje i drugacije je resen i AC sistem (klimatizacija, ide napajanjem a ne iz motora kao dosad), uglavnom navodno je najavljen kao revolucionarni sistem...
Evo jos jedne analize
Boeing 787: The biggest lemon in history?
http://tech.fortune.cnn.com/2013/01/11/ ... ry/?iid=EL
I, da, menjano je svasta, ima drugaciji sistem elektrike u avionu, njegovi generatori proizvode 1,4 megavata struje i drugacije je resen i AC sistem (klimatizacija, ide napajanjem a ne iz motora kao dosad), uglavnom navodno je najavljen kao revolucionarni sistem...
Evo jos jedne analize
Boeing 787: The biggest lemon in history?
http://tech.fortune.cnn.com/2013/01/11/ ... ry/?iid=EL
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Aaaa, Li-ion baterije... pa eto potencijalnog problema - jeste da su mnogo lakše (za isti kapacitet) od NiCd, ali litijum je zapaljiv, a mogu i da eksplodiraju.
Da li je 1.4 MW više od ranijih velikih aviona?
Za klimatizaciju znam, to je po meni jako loše što ne uzima kabinski vazduh iza nekog od stepena kompresora, kao što je ranije bilo, već je ugrađen poseban, električni sistem. Kampanja "više vazduha za motore (da bi trošili manje), manje vazduha za putnike" je počela još pre 20-tak godina potpunom zabranom pušenja u avionima. Ja sam u početku naivno mislio da iza toga stoji briga za zdravlje putnika, kad ono... Ovaj full-električni sistem verovatno ne bi ni mogao da provetrava i zagreva "pušačku" kabinu.
Da li je 1.4 MW više od ranijih velikih aviona?
Za klimatizaciju znam, to je po meni jako loše što ne uzima kabinski vazduh iza nekog od stepena kompresora, kao što je ranije bilo, već je ugrađen poseban, električni sistem. Kampanja "više vazduha za motore (da bi trošili manje), manje vazduha za putnike" je počela još pre 20-tak godina potpunom zabranom pušenja u avionima. Ja sam u početku naivno mislio da iza toga stoji briga za zdravlje putnika, kad ono... Ovaj full-električni sistem verovatno ne bi ni mogao da provetrava i zagreva "pušačku" kabinu.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Ovo je fora, odnosno mnoge aviokompanije primenjuju ponekad isti ovaj "saljivi" tekst za safety briefing putnika.
Southwest ima tu foru sa "zlatnim maskama" i slicno (ako vam je let dug i dosadan imate izlaz za slucaj nuzde), ludi su:
http://www.youtube.com/watch?v=jCX2JjqL ... r_embedded#!
Southwest ima tu foru sa "zlatnim maskama" i slicno (ako vam je let dug i dosadan imate izlaz za slucaj nuzde), ludi su:
http://www.youtube.com/watch?v=jCX2JjqL ... r_embedded#!
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Ocekivano, pisao sam ja pre neki dan da je FAA pocela istragu, bilo je i logicno da ih prizemlje.
Mnogo su se "zaleteli" sa neproverenim tehnologijama, odnosno zurili su da sto pre uvuku avion u saobracaj, pritiska ih Airbus.
Airbus sa druge strane pametno koristi sve ovo, jer ne zuri sa A350 vec ide na siguricu.
B787 moze da bude odlican avion (i jeste), ali je problem, kao i uvek, drugacije prirode (rivalstvo).
Mnogo su se "zaleteli" sa neproverenim tehnologijama, odnosno zurili su da sto pre uvuku avion u saobracaj, pritiska ih Airbus.
Airbus sa druge strane pametno koristi sve ovo, jer ne zuri sa A350 vec ide na siguricu.
B787 moze da bude odlican avion (i jeste), ali je problem, kao i uvek, drugacije prirode (rivalstvo).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Trka za profitom je navela proizvodjace aviona za novotarijama koje su na ivici bezbednosti.
I dok se jedan (AB) proizvodjac odlucio za sistem "moj je najveci", onaj drugi (Boeing) se opredelio za "moj je tehnicar".
U slucaju prvog to je rezultovalo nakazom od aviona koji moze da primi i do 800 putnika, a ovaj drugi se odlucio za inovacije koje nisu toliko impresivne na prvi pogled a to je najveca upotreba kompozitnih materijala do sada (50% aviona nije od alu) i pokretanje vecine sistema elektro a ne hidro sistemom. To je opet prouzrokovalo zahtev za snaznijim generatorima i baterijom...
Pomenuta baterija izuzev sto se brze puni i manja je, razvija preterane temperature pri praznjenju i punjenju preko limita. A kao sto je vec receno, punjena je lako zapaljivom materijom koja gori visokim temeraturama.
Svaka inovacija u vazduhoplovstvu, i pored mnogobrojnih testova, najveci ispit dozivljava tokom eksploatacije. Tako je do sada bilo, a ne verujem da ce se nesto menjati.
Tako ce i ova bolest biti otklonjena. kako je i FAA otkrio i nalozio tokom prosle noci (16.Dec.2013)
"In the evening of Jan 16th 2013 the FAA released an emergency airworthiness directive requiring all operators of Boeing 787-800 with immediate effect to modify the battery system or take another FAA approved action before further flights, which effectively grounds the aircraft. The FAA argued: "This emergency AD was prompted by recent incidents involving lithium ion battery failures that resulted in release of flammable electrolytes, heat damage, and smoke on two Model 787-8 airplanes. The cause of these failures is currently under investigation. These conditions, if not corrected, could result in damage to critical systems and structures, and the potential for fire in the electrical compartment."
Ameri nisu dundjeri koji ne znaju da naprave putnicki avion, na protiv - oni su prvi i najveci. Misliti da su tek tako ishitrili da izbace nov avion, bez vecih testova - smesno je.
Novinari uspesno rade svoj posao. ANA je prizemljila jedan avion zbog curenja goriva a jedan zbog manjeg curenja ulja!!!. Manjeg curenja ulja? Pa Jat ne bi poleteo da je ovo bitan kvar...
Ono sto je za mene bitno je to da su sve mane ovog aviona transparentne a da FAA bez dlake na jeziku radi svoj posao.
Svest o vazduhoplovstvu amerikanaca je daleko ispred Evrope.
Primarna stvar od najmanjeg tockica do najveceg, je prenosenje informacija i analiza istih, i kao rezultat njihovo minimiziranje i otklanjanje.
Iz iskustva znam da su evropljani skloni medijskom zataskavanju problema sto je vrhunski bezobrazluk u vazduhoplovstvu, ali ipak prisutan. Money rules!
Toliko je primera raznoraznih otkaza (mnogih i sa fatalnim ishodom) evropskog proizvodjaca koji su ostali daleko od ociju javnosti, a prisutni su samo u strucnim krugovima.
Ko misli da se na nebu nista bitno ne dogadja izuzev kvarova 787 moze da pogleda:
http://avherald.com/
BTW, prosla godina je prva u dugom nizu da je Boeing napravio vise aviona od AB, i to je rekord za ovu kompaniju jer je broj jedinica presao 1000 kom (tacnije 1030)
I dok se jedan (AB) proizvodjac odlucio za sistem "moj je najveci", onaj drugi (Boeing) se opredelio za "moj je tehnicar".
U slucaju prvog to je rezultovalo nakazom od aviona koji moze da primi i do 800 putnika, a ovaj drugi se odlucio za inovacije koje nisu toliko impresivne na prvi pogled a to je najveca upotreba kompozitnih materijala do sada (50% aviona nije od alu) i pokretanje vecine sistema elektro a ne hidro sistemom. To je opet prouzrokovalo zahtev za snaznijim generatorima i baterijom...
Pomenuta baterija izuzev sto se brze puni i manja je, razvija preterane temperature pri praznjenju i punjenju preko limita. A kao sto je vec receno, punjena je lako zapaljivom materijom koja gori visokim temeraturama.
Svaka inovacija u vazduhoplovstvu, i pored mnogobrojnih testova, najveci ispit dozivljava tokom eksploatacije. Tako je do sada bilo, a ne verujem da ce se nesto menjati.
Tako ce i ova bolest biti otklonjena. kako je i FAA otkrio i nalozio tokom prosle noci (16.Dec.2013)
"In the evening of Jan 16th 2013 the FAA released an emergency airworthiness directive requiring all operators of Boeing 787-800 with immediate effect to modify the battery system or take another FAA approved action before further flights, which effectively grounds the aircraft. The FAA argued: "This emergency AD was prompted by recent incidents involving lithium ion battery failures that resulted in release of flammable electrolytes, heat damage, and smoke on two Model 787-8 airplanes. The cause of these failures is currently under investigation. These conditions, if not corrected, could result in damage to critical systems and structures, and the potential for fire in the electrical compartment."
Ameri nisu dundjeri koji ne znaju da naprave putnicki avion, na protiv - oni su prvi i najveci. Misliti da su tek tako ishitrili da izbace nov avion, bez vecih testova - smesno je.
Novinari uspesno rade svoj posao. ANA je prizemljila jedan avion zbog curenja goriva a jedan zbog manjeg curenja ulja!!!. Manjeg curenja ulja? Pa Jat ne bi poleteo da je ovo bitan kvar...
Ono sto je za mene bitno je to da su sve mane ovog aviona transparentne a da FAA bez dlake na jeziku radi svoj posao.
Svest o vazduhoplovstvu amerikanaca je daleko ispred Evrope.
Primarna stvar od najmanjeg tockica do najveceg, je prenosenje informacija i analiza istih, i kao rezultat njihovo minimiziranje i otklanjanje.
Iz iskustva znam da su evropljani skloni medijskom zataskavanju problema sto je vrhunski bezobrazluk u vazduhoplovstvu, ali ipak prisutan. Money rules!
Toliko je primera raznoraznih otkaza (mnogih i sa fatalnim ishodom) evropskog proizvodjaca koji su ostali daleko od ociju javnosti, a prisutni su samo u strucnim krugovima.
Ko misli da se na nebu nista bitno ne dogadja izuzev kvarova 787 moze da pogleda:
http://avherald.com/
BTW, prosla godina je prva u dugom nizu da je Boeing napravio vise aviona od AB, i to je rekord za ovu kompaniju jer je broj jedinica presao 1000 kom (tacnije 1030)
Re: Vazduhoplovi
Dva zanimljiva teksta:
http://tangosix.rs/2013/17/01/zbog-cega ... mljen-787/
Podsetićemo da je Tango Six nagovestio probleme sa požarima na avionu 787 i električnim sistemima pre tačno dve godine na današnji dan! Ako hoćete da budete na vrhu dešavanja i informacija čitajte Tango Six!
I predvidjanje problema pre dve godine:
http://tangosix.rs/2011/17/01/lekcije-p ... oinga-787/
"Da se u novitetima možda otišlo predaleko predstavlja analiza požara koji je izbio na ispitnom avionu ZA002 devetog novembra prošle godine. Drugi prototip aviona, koji inače kasni sa ulaskom u upotrebu tri godine, doživeo je požar i prinudno sletanje.
Bez ulaska u detalje uzroka požara, ono što je daleko zanimljivije je činjenica da je avion u kome je požar nastao na iznenađenje pilota ali i inženjera za nekoliko minuta neočekivano prešao u režim leta sa suženim brojem funkcija. Iako požar nije zahvatio vitalne delove aviona uključujući komande leta, računarski sistem, srce aviona koji upravlja letom, se do te mere poremetio da je automatski sam sebi smanjio funkcionalnost na najmanju meru u prešao u režim vanrednog stanja."
http://tangosix.rs/2013/17/01/zbog-cega ... mljen-787/
Podsetićemo da je Tango Six nagovestio probleme sa požarima na avionu 787 i električnim sistemima pre tačno dve godine na današnji dan! Ako hoćete da budete na vrhu dešavanja i informacija čitajte Tango Six!
I predvidjanje problema pre dve godine:
http://tangosix.rs/2011/17/01/lekcije-p ... oinga-787/
"Da se u novitetima možda otišlo predaleko predstavlja analiza požara koji je izbio na ispitnom avionu ZA002 devetog novembra prošle godine. Drugi prototip aviona, koji inače kasni sa ulaskom u upotrebu tri godine, doživeo je požar i prinudno sletanje.
Bez ulaska u detalje uzroka požara, ono što je daleko zanimljivije je činjenica da je avion u kome je požar nastao na iznenađenje pilota ali i inženjera za nekoliko minuta neočekivano prešao u režim leta sa suženim brojem funkcija. Iako požar nije zahvatio vitalne delove aviona uključujući komande leta, računarski sistem, srce aviona koji upravlja letom, se do te mere poremetio da je automatski sam sebi smanjio funkcionalnost na najmanju meru u prešao u režim vanrednog stanja."
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Nad ovom samoreklamerskom recenicom koju je Cozmo samo preneo iz teksta JA BIH SE DOBRO ZAMISLIO.cozmo napisao:Ako hoćete da budete na vrhu dešavanja i informacija čitajte Tango Six!"
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Pade mi nešto napamet. Evo prilike za JAT da povoljno nabavi nove avione. 

Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
Da im dovedes avione na platformu, ne bi znali sta sa njima.
Jat ovu zimsku sezonu "napada" sa citavih 5kom 737 i 2 ATR
Letos su slali ekipu u Kazahstan da iznajmi (da im doope vidi put) xyz kom ATR u Kazahstan. Izasli naucnici iz avijona, a vlasti pitaju "Kamgi vize?" "Kakve vize, mi avioni.... kamioni..."
1200 zaposlenih a niko da proveri sta im treba za put
...i vratise se neobavljena posla...
Jat ovu zimsku sezonu "napada" sa citavih 5kom 737 i 2 ATR


Letos su slali ekipu u Kazahstan da iznajmi (da im doope vidi put) xyz kom ATR u Kazahstan. Izasli naucnici iz avijona, a vlasti pitaju "Kamgi vize?" "Kakve vize, mi avioni.... kamioni..."
1200 zaposlenih a niko da proveri sta im treba za put
...i vratise se neobavljena posla...
Re: Vazduhoplovi
Za Kazahstan ne treba viza već više od 2 godine. ;-) Bio sam više puta. :-D
Tapatalk HD
Tapatalk HD
Re: Vazduhoplovi
To, ono do mesec dana? Ono, turisticka?