Dakle - znamo cemu sluze, da upozore na smanjeni pritisak u pneumaticima pre nego sto se to bas oseti u voznji jer obicno tad moze da bude kasno tj. da dodje do ostecenja pneumatika...
Postoje dve vrste sistema za pracenje pritiska u gumama, direktni i indirektni...
Direktni se sastoje od senzora koji se nalaze na svakom tocku/felni i direktno su povezani sa ventilom, i prijemnika signala svakog od tih senzora koji se nalazi negde u automobilu. Senzori na tocku se napajaju baterijom koja traje 5-10 godina, u zavisnosti od kojecega, najvise od toga koliko se uopste koristi auto...
Indirektni rade po principu merenja broja obrtaja svakog tocka preko abs senzora. Ukoliko postoji odredjeno odstupanje u broju obrtaja na istoj osovini pri konstantnoj brzini zakljucak centralne jedinice ovog sistema je da je pritisak u pneumatiku koji se brze okrece smanjen, te pali upozorenje...
Prednost direktnih sistema je preciznije pracenje pritiska.
Kod indirektnih sistema moze doci do neaktiviranja upozorenja ukoliko se na istoj osovini oba pneumatika izduvaju ili su oba pod smanjenim tj nepravilnim pritiskom. Takodje moze doci do nepravilnog rada ukoliko se koriste gume nizeg profila od predvidjenog, jer je odstupanje broja obrtaja usled smanjenog pritiska kod takvih guma manje nego kod guma viseg profila, pa sistem moze da ima vecu toleranciju na to odstupanje, tj da prekasno upozori na mali pritisak...
Dakle, sistemi sa nadzorom pritiska u gumama sa senzorima pritiska na ventilima su bolje resenje, ali i oni imaju neke od mana. Rotacija tockova sa ovakvim sistemima je upitna, tj moze da dovede do zbunjivanja senzora jer svaki tocak/senzor ima svoje odredjeno mesto na autu. Postoje i nacini da se ovo resi, ali je dodatni posao...
Jos jedna mana je da ukoliko se koristi komplet za naduvavanje guma u slucaju da se neka probusi, smesa koja se ubacuje u gume i koja na kratko zapusuje rupu moze da osteti tj zacepi senzor i time prouzrokuje vise stete nego koristi...
Mozda bi vlasniku bilo jeftinije da jednostavno pozove odredjenu sluzbu koja ce resiti taj problem nego da unisti senzor naduvavajuci gumu...
Eto, malo i o tome...
PS. na mom autu to izgleda ovako - ovi tockici na skici auta se kad upalim auto jedan po jedan popune i opet "isprazne", to mu dodje kao test mod. ako je jedna od guma ispumpana taj tockic ostane popunjen...
ne secam se vise da li se sta prikaze na displeju iznad, gde ovde pise "press brake + start". mislim da pise nesto, ali nisam siguran. mogu probati kad bude zgodno, mada to ne menja mnogo stvar jer svaki proizvodjac ima nesto drugaciji prikaz...
