Kako si me demantovao kada potvrdjujes da broj konja ispod haube na krugu nije presudni faktor da auto bude najbrzi na merenju.dragan napisao:pa ja sam te upravo demantovao onim klipom gde auto slabije koncepcije i slabijih performansi ukupno pokazuje kako fwd auto moze biti itekako brzi od rwd-a ( 2s na stazi od minut i kusur su velika razlika )..ljubitelj napisao:
Na ringu nije broj konja ono sto presudjuje koji je auto najbrzi, mnogo vise uticaja ima setup i balans celog auta. vesanja, kocnica, svega..
Preporučeni AUTO-TESTOVI sa Interneta
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Veruj mi da bih ja rado i ovaj kupio kada bi za to bilo prilike,ne bih se bunio ni najmanje 
Jedino sto bih uvek radije uzeo nesto drugo... Mada ko zna,mozda se prica okrene kada se u isti sedne

Jedino sto bih uvek radije uzeo nesto drugo... Mada ko zna,mozda se prica okrene kada se u isti sedne

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
isteklo pola sata,uslovno Off topic
Gledam ponovo klip, tu se nigde ne vidi obrtomer tako da mozemo samo da nagadjamo koliko KS ima jedan a koliko KS drugi u upotrebi na testu.
Zamka je da se pomisli da motor stalno i uvek ima fiksnih 330 odnosno 265KS, sto novinari kao u ovom klipu pretpostavljaju dok je u stvarnosti mnogo manji broj KS moguce realizovati i preneti na podlogu.
Cim proklizaju tockovi potrebno je smanjivati KS, i to je ona granica vozila koju sam pomenuo da odredjuje kapacitet motora. Elektronika danas obicno smanjuje snagu i prigusuje motor ili to radi sam vozac da ne bi izgubio kontrolu putanje kretanja.
Na ovakvoj stazi pri poredjenju na stopericu jako su vazne gume, treba da budu identicne u svemu.
Gume su veoma vazan faktor za dinamiku vozila, to je jedini kontakt sa podlogom.
Na primer, neki inace losiji auto sa dosta slabijim motorom moze da ima bolju trakciju usled dobrih guma i time bolje perfomanse pri merenju od nekog sa auta daleko boljih mogucnosti ali sa losim gumama.
Da karikiram, Jugo sa 55 KS i dobrim gumama moze bolje da se ponasa od nekog BMWa sa 110KS sa losim gumama i to sto gora podloga (po snegu npr) to veca razlika.
Top Gear je zabavni sou i nije bas relevantan za merenja, bilo cega, pogotovu sto oni ne kriju da uopste nemaju proceduru kako se vrsi merenje vec se to menja od slucaja do slucaja- podloga je razlicita, temperatura vazduha i asfalta razlicita itd suvo ili mokro.
Time ne umanjujem odlicne osobine predmetnog Megana, naprotiv klip pokazuje kako je dobro podesen.
300KS na prednjem pogonu je isprobano pre 20 godina, probano je i sa vise od toga i pokazalo se tokom godina da nema bitnog napretka niti smisla povecavati KS za realno poboljsanje bez velikog ulaganja novca.
Pa Audi koji ima odlican prednji pogon i koji ima potrebne resurse je sa A5 zapoceo prelazak na pretezno zadnji pogon uz najjace motore. (vise nije prednji pogon osnova prenosa pogonskih sila na podlogu).
FWD je pre 20tak godina sa 300KS dostigao smisleni maksimum i eto vec toliko godina ta granica je nesto sto se i ne pokusava ozbiljno pomeriti.
Ima mnogo toga osim motora sto cini dobrim jedan trkacki auto, tu je najveci napredak napravljen u pitomosti upravljanja tom silnom konjicom.
Danas auto od 150KS moze skoro svako sa ne previse iskustva da vozi i brzo savlada toliko da pouzdano ovlada cak i bez pratece elektronike.
Onaj Porse sa 150KS pre 40tak godina nije bas bilo lako krotiti, kao i mnoge druge modele slicne snage motora.
Gledam ponovo klip, tu se nigde ne vidi obrtomer tako da mozemo samo da nagadjamo koliko KS ima jedan a koliko KS drugi u upotrebi na testu.
Zamka je da se pomisli da motor stalno i uvek ima fiksnih 330 odnosno 265KS, sto novinari kao u ovom klipu pretpostavljaju dok je u stvarnosti mnogo manji broj KS moguce realizovati i preneti na podlogu.
Cim proklizaju tockovi potrebno je smanjivati KS, i to je ona granica vozila koju sam pomenuo da odredjuje kapacitet motora. Elektronika danas obicno smanjuje snagu i prigusuje motor ili to radi sam vozac da ne bi izgubio kontrolu putanje kretanja.
Na ovakvoj stazi pri poredjenju na stopericu jako su vazne gume, treba da budu identicne u svemu.
Gume su veoma vazan faktor za dinamiku vozila, to je jedini kontakt sa podlogom.
Na primer, neki inace losiji auto sa dosta slabijim motorom moze da ima bolju trakciju usled dobrih guma i time bolje perfomanse pri merenju od nekog sa auta daleko boljih mogucnosti ali sa losim gumama.
Da karikiram, Jugo sa 55 KS i dobrim gumama moze bolje da se ponasa od nekog BMWa sa 110KS sa losim gumama i to sto gora podloga (po snegu npr) to veca razlika.
Top Gear je zabavni sou i nije bas relevantan za merenja, bilo cega, pogotovu sto oni ne kriju da uopste nemaju proceduru kako se vrsi merenje vec se to menja od slucaja do slucaja- podloga je razlicita, temperatura vazduha i asfalta razlicita itd suvo ili mokro.
Time ne umanjujem odlicne osobine predmetnog Megana, naprotiv klip pokazuje kako je dobro podesen.
300KS na prednjem pogonu je isprobano pre 20 godina, probano je i sa vise od toga i pokazalo se tokom godina da nema bitnog napretka niti smisla povecavati KS za realno poboljsanje bez velikog ulaganja novca.
Pa Audi koji ima odlican prednji pogon i koji ima potrebne resurse je sa A5 zapoceo prelazak na pretezno zadnji pogon uz najjace motore. (vise nije prednji pogon osnova prenosa pogonskih sila na podlogu).
FWD je pre 20tak godina sa 300KS dostigao smisleni maksimum i eto vec toliko godina ta granica je nesto sto se i ne pokusava ozbiljno pomeriti.
Ima mnogo toga osim motora sto cini dobrim jedan trkacki auto, tu je najveci napredak napravljen u pitomosti upravljanja tom silnom konjicom.
Danas auto od 150KS moze skoro svako sa ne previse iskustva da vozi i brzo savlada toliko da pouzdano ovlada cak i bez pratece elektronike.
Onaj Porse sa 150KS pre 40tak godina nije bas bilo lako krotiti, kao i mnoge druge modele slicne snage motora.
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
@ljubitelj - oprosti na tonu, ali ili se mi uopste ne razumemo ili ti mislis da sam ja veverica...
Posle ovog tvog posta ja sam gotovo siguran da nisan ne ume da napravi rwd auto, da su mu stavili najlosije moguce gume i da ga nisu vozili ni sa pola snage
Pogledaj opet klip, vidi ko vozi auto, i uopste se ne radi o top gearu koji i ja smatram vise show emisijom nego ozbiljnom auto emisijom, nego o fifth gearu koji je nesto potpuno drugo...
Uostalom zivi bili pa videli uskoro fwd sa bar 300ks veoma uspesno prenesenih na put.
Jos jednom se izvinjavam na recniku, ali zaista...
Posle ovog tvog posta ja sam gotovo siguran da nisan ne ume da napravi rwd auto, da su mu stavili najlosije moguce gume i da ga nisu vozili ni sa pola snage

Pogledaj opet klip, vidi ko vozi auto, i uopste se ne radi o top gearu koji i ja smatram vise show emisijom nego ozbiljnom auto emisijom, nego o fifth gearu koji je nesto potpuno drugo...
Uostalom zivi bili pa videli uskoro fwd sa bar 300ks veoma uspesno prenesenih na put.
Jos jednom se izvinjavam na recniku, ali zaista...
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Imam pitanje za ljubitelj-a s'obzirom da bas forsira kako je FWD skroz lose resenje u odnosu na RWD...
Ako uporedimo vremena na stazi Clio 3 Sport-a sa atmosferskim motorom od 201 KS, i Toyote GT86 sa takodje atmosferskim motorom od 200 KS videcemo da i pored nesto vece tezine Clio ima bolja vremena na svim stazama, koliko me secanje sluzi. E sad mene zanima gde je Clio stekao tu prednost ako je FWD inferiorniji (po vasoj tvrdnji) na ubrzanju zbog gubljenja trakcije, kao i losije izbalansiran, odnosno losiji za krivine u odnosu na RWD?
Ta prica o RWD-u po meni pije vodu za kola preko 300 KS i motore aa 6 i vise cilindara...
Tapatalk Post
Ako uporedimo vremena na stazi Clio 3 Sport-a sa atmosferskim motorom od 201 KS, i Toyote GT86 sa takodje atmosferskim motorom od 200 KS videcemo da i pored nesto vece tezine Clio ima bolja vremena na svim stazama, koliko me secanje sluzi. E sad mene zanima gde je Clio stekao tu prednost ako je FWD inferiorniji (po vasoj tvrdnji) na ubrzanju zbog gubljenja trakcije, kao i losije izbalansiran, odnosno losiji za krivine u odnosu na RWD?
Ta prica o RWD-u po meni pije vodu za kola preko 300 KS i motore aa 6 i vise cilindara...
Tapatalk Post
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Licno ne verujem da ima nekog velikog prostora za dalji razvoj FWD-a jer da ima prvi bi VAG (koji ima ogromne finansijske i intelektualne potencijale) radio na tome. Umesto toga oni sve vise forsiraju 4WD u (naj)jacim modelima.dragan napisao:@floyd - ne branim ja fwd, samo kazem da nije besnislen kod sadasnjih automobila i da tu ima jos mesta za razvoj. i da u klasi auta koja je meni na meti on dominira. kad budem gledao vecu konjicu ( nadam se da ce doci i do toga ) sigurno necu biti zaglavljen za fwd iz ljubavi![]()
ljubitelj napisao:Danas auto od 150KS moze skoro svako sa ne previse iskustva da vozi i brzo savlada toliko da pouzdano ovlada cak i bez pratece elektronike.
Onaj Porse sa 150KS pre 40tak godina nije bas bilo lako krotiti, kao i mnoge druge modele slicne snage motora.

Mozes danas da vozis i auto od 500ks (sa aktivnom elektronikom) bez preteranog iskustva...malo li je primera 18 godisnjaka u jakim automobilima.
- Day Walker
- Postovi: 23526
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Ja to vidim kao veliki plus, a ne minus
Ili mislite da je bolje napraviti neki u kojem se lakse gine i koji ne tolerise ni minimalne greske vozaca?

Ili mislite da je bolje napraviti neki u kojem se lakse gine i koji ne tolerise ni minimalne greske vozaca?
Brzine idu u H-a !!!




Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Markoni napisao:Imam pitanje za ljubitelj-a s'obzirom da bas forsira kako je FWD skroz lose resenje u odnosu na RWD...
Ako uporedimo vremena na stazi Clio 3 Sport-a sa atmosferskim motorom od 201 KS, i Toyote GT86 sa takodje atmosferskim motorom od 200 KS videcemo da i pored nesto vece tezine Clio ima bolja vremena na svim stazama, koliko me secanje sluzi. E sad mene zanima gde je Clio stekao tu prednost ako je FWD inferiorniji (po vasoj tvrdnji) na ubrzanju zbog gubljenja trakcije, kao i losije izbalansiran, odnosno losiji za krivine u odnosu na RWD?
Ta prica o RWD-u po meni pije vodu za kola preko 300 KS i motore aa 6 i vise cilindara...
Tapatalk Post
Nije sve u sekundama i milisekundama, ima nesto i u uzivanju u voznji

- Day Walker
- Postovi: 23526
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Одг: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Uzivanje u voznji je individualni pojam 
Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2

Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2
Brzine idu u H-a !!!




Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
dragan napisao:@ljubitelj - oprosti na tonu, ali ili se mi uopste ne razumemo ili ti mislis da sam ja veverica...
Bice ovo prvo. AKo zelis mogu da jos jednom pokusam da obrazlozim.
Markoni napisao:Imam pitanje za ljubitelj-a s'obzirom da bas forsira kako je FWD skroz lose resenje u odnosu na RWD...
Ako uporedimo vremena na stazi Clio 3 Sport-a sa atmosferskim motorom od 201 KS, i Toyote GT86 sa takodje atmosferskim motorom od 200 KS videcemo da i pored nesto vece tezine Clio ima bolja vremena na svim stazama, koliko me secanje sluzi. E sadmene zanima gde je Clio stekao tu prednost ako je FWD inferiorniji (po vasoj tvrdnji) na ubrzanju zbog gubljenja trakcije, kao i losije izbalansiran, odnosno losiji za krivine u odnosu na RWD?
Prirodne zakonitosti prednjeg ili zadnjeg pogona su takve kakve su, i to je prosto cinjenica a kakva ce biti konkretna primena na nekom vozilu ima mnogo medjuzavisnosti.
Za poredjenje ova dva koja navodis jedini podatak koji navodis je 201 naprema 200KS maksimalno moguce snage motora.
Ne znam detalje konstrukcije a ima hiljade detalja koji su medjuzavisni i usled cijeg ukupnog pakovanja daje neki rezultat dinamike voznje.
Najbrzi cirkus F1 je tipicno zadnji pogon, cak se i ne secam da li ima neki sa prednjim a tu se ne stede ni pare ni tehnologija da se postigne maksimum. To nije slucajnost.
Ako je tako kako kazes da Clio FWD ima bolje vreme na svim stazama od GT86 RWD onda je prosto bolje konstruisan auto.
Odredjeni pogon ima definisane predispozicije ali nije apsolutna garancija uspesno resenih svih pitanja koja uticu na dinamiku kretanja jednog vozila.
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Licno ne verujem da ima nekog velikog prostora za dalji razvoj FWD-a jer da ima prvi bi VAG (koji ima ogromne finansijske i intelektualne potencijale) radio na tome. Umesto toga oni sve vise forsiraju 4WD u (naj)jacim modelima.Floyd napisao:dragan napisao:@floyd - ne branim ja fwd, samo kazem da nije besnislen kod sadasnjih automobila i da tu ima jos mesta za razvoj. i da u klasi auta koja je meni na meti on dominira. kad budem gledao vecu konjicu ( nadam se da ce doci i do toga ) sigurno necu biti zaglavljen za fwd iz ljubavi![]()
Po ovome bi ispalo da ni posle 500ks nema daljeg razvoja RWD,jer Mercedes kao jedan od tehnoloskih lidera u automobilizmu uvodi 4matic u AMG modele lagano...
A to obojica znamo da nije istina

VW i sa 270ks nije imao FWD,vec je stavio quattro u Audi S3,dok evo ga Opel Astra OPC sa 280ks gura kao blesav

Vw jos ni jednom nije napravio Bog zna kakav sportski auto u B/C segmentu, pod bilo kojim brandom i pored sve svoje "finansijske i intelektualne moci"...
Moze se cak reci da im je svaki od tih,koliko god bio dobar,bio u najboljem slucaju prosek.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Ne naravno da to ne znaci toXepoj87 napisao:Po ovome bi ispalo da ni posle 500ks nema daljeg razvoja RWD,jer Mercedes kao jedan od tehnoloskih lidera u automobilizmu uvodi 4matic u AMG modele lagano...
A to obojica znamo da nije istina

4WD pogon u AMG-u se uvodi pre svega zbog potraznje...verujem da ce i BMW za M to uskoro ponuditi.
Sta vredi OPC-u sto ima 280ks kad je sporiji od RS-a, sta vredi Focusu RS 305ks kad je isto sporiji?
Kad sam rekao VAG mislio sam i na Audi a ne mozes reci da oni ne znaju da naprave sportski auto.
Zasto je svaki S quttro, zasto je Golf R 4motion ?
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Preporučeni AUTO-TESTOVI sa interneta
VW, ovako na prvu cim sam vidjeo njemacke tablice 
