Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

U svakom medjuubrzanju drzi Clia preko 5000rpm i bice rame uz rame sa golfom ;) Kada bi se merilo medjuubrzanje iz niskih obrtaja, naravno da bi GTI bio brzi, ali ako RS-a peglas u obrtaje, nece Golfov obrtni mnogo imati veze... Kada bi se kretalo sa 60, tu i jedan i drugi "dohvataju" druge brzine u opsegu obrtaja u kom najbolje vuku i opet je 200ks jednako sa 200ks i sigurno bi bila mala razlika izmedju ovih automobila :) Druga brzina od 30, ode golf ;)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Dusan »

Ja jedva cekam da se vi provozate i da nam napisete kako je bilo. :)
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

I ja kazem isto, da vidimo kako je bilo :)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Znaci ja iz prethodnih postova mogu da zakljucim da auto sto ima vise NM ide sporije od auta sa manje NM i isto toliko ks :-|
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragan »

Evo, znao sam, sad ce da krene kuvanje bez potrebe. Sto se mene tice, ja dolazim kapriolom od 1ks, atmo, mare ne znam sta ima pa cemo videti. :kezo:
Poslednja izmena od dragan u 24 Jan 2013, 19:35, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Ivane, praksa pokazuje da obrtni moment nema nikakve veze kada je trkanje u pitanju, vec samo odnos kg/ks. U obrtajima u kojima se ostvaruje maksimalna snaga kod NA motora, automobili sa malim obrtnim nemaju apsolutno nikakav zaostatak za onima koji imaju veliki :) Niko ne kaze da su atmosferci brzi, vec samo da nisu nista sporiji ;)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Koliko ja znam i NM su izuzetno vazi kod trkanja jer te iscupaju iz krivine. Mozda su na dragu KS najbitnije, ali na putu sa dosta uspona ili krivina su NM bitni.

Evo ti kontra primer, a6 c6 2.0tfsi 170ks i 280NM vec od 1800rpm i a6 c6 2.4 177ks i 230NM od 3000rpm, turbak je brzi i na pravcu za 0.5s ali ga tek u medjuubrzanjima kida, najbitnija stvar ne samo kod ovog turbaka nego generalno za najveci broj vozaca je sto mozes lagodno da preteknes sa pola gasa sa 2000rpm, dok atmo moras da navuces da vristi skoro do blokade da bi postigao maltene isti rezultat, a ako ima potrebe i turbak se vrti u obrtaje i tek tad podivlja, i jos jedna jako bitna razlika, konkretno ovaj turbak trosi 3-4l manje ;)
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od mr.Big »

Korisnikov avatar
sale vti
Reactions:
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od sale vti »

Ivan napisao:Znaci ja iz prethodnih postova mogu da zakljucim da auto sto ima vise NM ide sporije od auta sa manje NM i isto toliko ks :-|
Idemooo, vrtilica kosacica protiv obrtnog buldozera, ili ti honda 1.6 atmo vs subaru 2.0t...oba profi vozaca, cak u subiju kvalifikovaniji :cool!:

http://www.youtube.com/watch?v=Hps4VHu8NII
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

16_Valve_ napisao:Ivane, praksa pokazuje da obrtni moment nema nikakve veze kada je trkanje u pitanju, vec samo odnos kg/ks.
Obrtni momenat je samo na drugi nacin iskazana snaga motora.

Obrtni momenat na tocku je osnova za trkanje i direktno odredjuje ubrzanje mase(tj auta).
Veci momenat brze ubrzava, manji momenat sporije ubrzava.
Uvek i svuda.
Njutnova mehanika, zakonitost odavno dokazana.
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Dusan »

Mozes da imas koliko hoces Nm, ali KS su i dalje najvaznije i presudne.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Scuderia »

Kako to nm i ks iskljucuju jedno drugo? Postoji valjda neki odnos koji je moguc (+odstupanja), ne moze auto imati 500ks i 100nm ili obrnuto.
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Ivan napisao:Koliko ja znam i NM su izuzetno vazi kod trkanja jer te iscupaju iz krivine. Mozda su na dragu KS najbitnije, ali na putu sa dosta uspona ili krivina su NM bitni.

Evo ti kontra primer, a6 c6 2.0tfsi 170ks i 280NM vec od 1800rpm i a6 c6 2.4 177ks i 230NM od 3000rpm, turbak je brzi i na pravcu za 0.5s ali ga tek u medjuubrzanjima kida, najbitnija stvar ne samo kod ovog turbaka nego generalno za najveci broj vozaca je sto mozes lagodno da preteknes sa pola gasa sa 2000rpm, dok atmo moras da navuces da vristi skoro do blokade da bi postigao maltene isti rezultat, a ako ima potrebe i turbak se vrti u obrtaje i tek tad podivlja, i jos jedna jako bitna razlika, konkretno ovaj turbak trosi 3-4l manje ;)
To ti nije dobar primer jer se ne radi o motorima sa istim brojem cilindara. 2.4 motor je nekih 100 kila tezi od 2.0 TFSI i odatle ta razlika...

Ljubitelj, tvoja teorija mi deluje kao jedna od onih koje moji profesori na fakultetu predaju, ali postoje samo u njihovim knjigama i nasim glavama na ispitu, u praksi ne.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Dusan »

ljubitelj napisao: Obrtni momenat je samo na drugi nacin iskazana snaga motora.
Kako moze obrtni moment da bude snaga?! Snaga je izvrseni rad u jedinici vremena a, torque ja samo moment sile.

@Scuderia Naravno, nisi razumeo moj post, kada sam rekao ''koliko hoces'' to je bilo figurativno. :kezo:
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kapor »

Za trke nije presudani nm
, npr Formula 1 ima oko 700 ks i svega 270 nm.
Zaključana tema